koppelingskorf dl1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Davey.kanning
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)

koppelingskorf dl1000

Bericht door Davey.kanning »

Hallo,

zoals iedereen hier wel weet (neem ik aan) heeft de vstrom vaak problemen met de rammelende koppelingskorf.
hier zijn door de jaren heen verschillende bedrijven en individuen geweest over de wereld die deze aanpaste zodat het probleem opgelost was.

nu ben ik na uitgebreidt zoeken eindelijk een correcte (en betaalbare) oplossing tegengekomen (misschien voor sommige ook wel al bekend)

het nieuwe type korf # 21200 31Y20. van de dl1050 past gewoon op de bouwjaren vanaf 2002.

als je deze en de clutch sleeve( 21411-31J10 ) besteld bij webike kost het samen 200 euro (excl invoerbelasting, totaal zal +- 250euro zijn)

ik zou zeggen doe er je voordeel mee.

uitgebreide info staat ook op het forum van stormtrooper ( https://www.stromtrooper.com/threads/ne ... um=organic )

aangezien niemand mij hier op het forum een duidelijk antwoord op kon geven over de passing van de korf van andere bouwjaren hoop ik dat dit volgende zoekende mensen goed kan helpen
Arno
Mijn motor is een: 2004 DL1000

Re: koppelingskorf dl1000

Bericht door Arno »

Goed nieuws!
De rest van de koppelingsonderdelen kan je gewoon overzetten (platen, drukplaat veren, ringen, etc)?

Ik voel iets van een hele lichte trilling rond de genoemde 3500 rpm, maar ik heb niet het idee dat de motor uit elkaar valt. Als ik niet gelezen had over dit probleem was het mij waarschijnlijk niet een opgevallen. Dus ik denk dat ik nog maar even aanzie hoe het zich ontwikkeld. Ik heb de motor pas sinds 300 km. De motor heeft een dikke 60.000 km op de teller. Dus misschien is hier in het verleden al iets aan gedaan.
Davey.kanning

de rest vd onderdelen kunnen inderdaad gewoon worden omgezet.

als je er eenmaal last van hebt dan merk je het wel.
als je twijfelt kan je proberen om de koppelingshendel licht in te trekken als je rijdt, gaat het trillen dan weg dan is het de korf.

ook is het geluid boven de 3500 toeren meestal weg
JCA85
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 600

Bericht door JCA85 »

Bedankt voor deze reactie ik heb extreem veel last van een lawaaierige koppeling en schokken bij wegrijden. en lawaai rond 3500/4000 toeren.

Ik heb online een bedrijfje gevonden die de originele huls modificeert. vvmracing.com(site is down maar wel via facebook te vinden) Hij wil het voor 300 doen. Maar ik weet niet of je nou beter een gemodificeerde of een nieuwe van een dl1050 moet doen?
Ik weet ook niet precies wat hij er aan modificeert.
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino

Bericht door Sparkle Black Peter »

Dit is een gemodificeerde van VVM. Erg goed.
koppeling.1.JPG
koppeling.2.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Arno
Mijn motor is een: 2004 DL1000

Bericht door Arno »

Lastige keuze, zeker als je nog niet weet hoe je huidige koppeling eruit ziet en wat de schade is. Het voordeel van nieuw is natuurlijk dat het nieuw is. Ik weet niet wat de staat van je koppeling is en hoeveel km's hij gelopen heeft. Maar op een gegeven moment krijg je dat de platen gaan inslaan op de korf waardoor het koppelen lastig te doseren wordt/ schokkerig gaat. Dat is niet met een modificatie op te lossen. Een nieuwe korft is dan de enige oplossing.
Zoals je het beschrijft heeft de koppeling al aardig wat te verduren gehad met het gerammel, schokken en geluid..
Persoonlijk zou ik voor nieuw gaan, al helemaal als de prijs lager is dan modificeren.
JCA85
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 600

Bericht door JCA85 »

Bedankt voor je input.

Ik zie dat er 2 partnummer genoemd worden door Davey.kanning
Maar als ik daar op zoek kom ik meerdere onderdelen tegen.
Is er ook ergens een shop in europa/Nederland. Die de juiste spullen verkopen ?

En heeft iemand misschien een linkje naar de juiste onderdelen ?
Davey.kanning

in nederland zeker te vinden, oa bij cmsnl, maar dan betaal je wel een stuk meer dan een gemodificeerde korf.

21411-31J10-000 is trouwens het complete nummer voor het 2e deel, daar vindt je meer sites mee op google :duim:
Plaats reactie