Gevaren licht / knipperlicht
-
Cas73
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 31-05-2026, 19:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)
Gevaren licht / knipperlicht
Wellicht is er iemand die het kent en misschien staat het ergens al beschreven op het forum maar kon het echt niet vinden. Ik heb het volgende probleem: Op mijn Dl1000 uit 2004, als ik het gevarenlicht aan wil doen flitst hij kort (1 sec.) daarna wil het gewone knipperlicht ook niet meer aan, ik moet de schakelaar van de gevarenlicht dan heen een weer bewegen, motor aan uit, etc. totdat hij het weer doet...Ik heb de contacten nagekeken, die zijn oké. Het gekke is dat zodra de knipperlichten het weer doen, en ik de gevarenlichten aanzet hij steeds kort 1 seconde beide laat branden en daarna doet niets het meer. Uiteindelijk na heen en weer geschuif en de motor aan en uitzetten kan ik dit proces opnieuw en opnieuw doen, weet alleen nuet of het door het schuiven komt of door aan uitzetten van de motor, ik zie geen vast payroon in het weer tot leven komen... Kan het zijn dat de relais dit veroorzaakt? Ben erg benieuwd of meer mensen dit herkennen en hebben opgelost.
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1928
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Gevaren licht / knipperlicht
Met een dergelijke storing zou ik zelf beginnen met het inspuiten met contactcleaner van de schakelaars. Levert dat verder niets op dan de contacten van het relais nakijken.
Je zegt zelf dat je de contacten hebt nagekeken. Bedoel je daarmee dat je het armatuur hebt open gehad?
Je zegt zelf dat je de contacten hebt nagekeken. Bedoel je daarmee dat je het armatuur hebt open gehad?
Groeten,
Adri
Adri
-
Cas73
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 31-05-2026, 19:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)
Re: Gevaren licht / knipperlicht
Dag Adri, dat klopt. Ik heb de schakelaar opengemaakt omdat ik dacht dat het wellicht een slecht contact van de schakelaar voor de gevarenlichten was. Deze zien er allemaal schoon en oke uit. Ook het veertje werkt dat het koperen plaatje tegen het contact drukt. Contactspray was mijn eerste keuze maar dat maakte geen verschil. Het gekke is ook dat ik het steeds kan herhalen dus een zekering kan het ook niet zijn. Overige bediening blijft wel werken zoals claxon en grootlicht.
-
Cas73
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 31-05-2026, 19:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2004)
Re: Gevaren licht / knipperlicht
Ben er inmiddels achter. Er zitten 4 x 21 w lampjes in, en het relais is voor 4 x 10w .... Ach zo zijn we weer een stuk wijzer.

