Koffers en duo passagier DL1000

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Arno
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17-05-2026, 16:28

Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Arno »

Bij welk merk koffers/rek is er voldoende ruimte voor de duo passagier om de voeten nog fatsoenlijk op de stepjes te zetten?

We hebben op een DL650 gezeten en daarbij kon de duo allee met de hakken op de stepjes. We hebben nu een DL1000 op het oog zonder kofferset, dus ik wil van te voren graag uitzoeken of ik een kofferset kan kopen waarbij de duo op zijn minst halverwege de voet op de stepjes kan, liefst nog wat meer ruimte om tijdens de rit af en toe in een andere houding te kunnen gaan zitten.
Hannes
Berichten: 281
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Hannes »

Wij hebben het originele setje van Suzuki, zie eerdere foto onder 'te koop'. Partner heeft voldoende ruimte om te (ver-)zitten en haar voeten kwijt te kunnen. De inhoud van de set is wel nogal beperkt.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 3144
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Tulipan »

Dit is de ruimte met een TRAX kofferset.
En ik heb mijn echtgenote nooit horen klagen ( schoenmaat 41 )

IMG_8419.JPG
IMG_8419a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Arno
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17-05-2026, 16:28

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Arno »

Hannes schreef: ma 01-06-2026, 01:12 Wij hebben het originele setje van Suzuki, zie eerdere foto onder 'te koop'. Partner heeft voldoende ruimte om te (ver-)zitten en haar voeten kwijt te kunnen. De inhoud van de set is wel nogal beperkt.
Weet je hoeveel liter die zijn? We hebben nu in totaal 68 liter op onze huidige motor en dat is al aardig proppen om alles mee te krijgen.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 3144
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Tulipan »

TRAX heeft ( als ik me niet vergis 37 en 48 lltr. Ik ben zes weken op caming geweest
en alles paste erin of erop.
Tegenwoordig zijn er andere merken die dezelfde maten hebben en waarschijnlijk goedkoper.
Maar ik ben merkvast. Nu heb ik de tweede set TRAX maar in zwart.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Hannes
Berichten: 281
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Hannes »

Arno schreef: ma 01-06-2026, 12:52
Hannes schreef: ma 01-06-2026, 01:12 Wij hebben het originele setje van Suzuki, zie eerdere foto onder 'te koop'. Partner heeft voldoende ruimte om te (ver-)zitten en haar voeten kwijt te kunnen. De inhoud van de set is wel nogal beperkt.
Weet je hoeveel liter die zijn? We hebben nu in totaal 68 liter op onze huidige motor en dat is al aardig proppen om alles mee te krijgen.
Links 29 ltr rechts 26 ltr en top 35 ltr, in die laatste past wel een integraalhelm in.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Dubbeldekker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 29-03-2026, 17:26
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Dubbeldekker »

Toen ik mijn motor kocht zaten er koffers op van Givi , namelijk de V56 topkoffer en V37 zijkoffers! Ik heb ze eraf gehaald inclusief bevestiging beugel omdat ik dit mooier vond. Is dus dan ook 56L topkoffer en 37L per zijkoffer. Topkoffer moeten twee integraal helmen in passen en heeft lekker steuntje voor duo passagier.
Wordt met deze koffers wel een hele dikke fiets…

Gr, Bernd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Suzuki V-strom DL1000 :-)}
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 3144
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Koffers en duo passagier DL1000

Bericht door Tulipan »

Daar kun je nooit zoveel in / op meenemen als wij twee.
Tent, luchtbed, want ja een beetje luxe O:-) kortom; alles voor 6 weken
46 / 37 / top 49 ltr, en dan nog wat erop gaat :worship:
( Achter 2.5 cm verhoogt om de balans, SAG, goed te houden )
O, en de rekken van TRAX kun je er in minder dan 5 min. afschroeven.

Einde reis in Huelva klaar voor de ferry naar huis.
996995fa-2797-44f4-aee7-4da5de812241.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie