Valbeugels plaatsen door profesional?

alles over bescherming bij vallen en of steenslag e.d.
Plaats reactie
Mark22
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)

Valbeugels plaatsen door profesional?

Bericht door Mark22 »

Ik wil de GIVI TN528 valbeugels bestellen, maar ik zie in de beschrijving op meerdere websites staan dat deze beter door een professional geplaatst kunnen worden. Waar ligt dit aan? Ik sta niet te springen om 'm weer naar de dealer te brengen, maar als het moet en hij toch bezig is, kan ik misschien wat andere dingen mee laten nemen.
Fryslân boppe
Speedking2.0
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Valbeugels plaatsen door profesional?

Bericht door Speedking2.0 »

Sommige bouten van het blok moeten los, gezien de juridische verantwoordelijkheid geven zij aan dat het door een professional gedaan moet worden. Zo zijn zij gevrijwaard van aansprakelijkheid.

Dat is wat ik denk.
Alles op persoonlijke titel. DL1000, The one and only.
Mark22

Bericht door Mark22 »

Ik ga er niet vanuit dat je motorblok door die paar bouten eruit valt, heeft iemand ervaring met het monteren?
Fryslân boppe
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Ik heb in het verleden diverse valbeugels gemonteerd gehad, ook Givi. Nooit een probleem gehad, gewoon de gebruikshandleiding volgen. Uiteraard ga je niet alle bouten waarmee het blok vastzit er gelijktijdig uithalen. Wel heb ik problemen gehad, met ontiegelijk vastzittende bouten. Als je die vernachelt heb je natuurlijk wel een serieus probleem. In dat geval is dan wel handig als de verantwoording bij een werkplaats ligt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Mark22

Bericht door Mark22 »

Monteur had maand geleden nog vanalles uit elkaar gehaald, dus kan me niet voorstellen dat iets nu al is vastgeroest oid :worship:

Ik zal ook gelijk de skidplate bestellen bij Cosmo, zou goed samen moeten passen.
Fryslân boppe
Plaats reactie