Originele cruise control V-Strom 800
Originele cruise control V-Strom 800
Sprak vandaag de Suzuki dealer over opties voor cruise control. Hij vertelde dat Suzuki zelf met een optionele cruise control voor de 800 komt. Display is al voorbereid. Zou eind dit jaar/begin volgend jaar zijn. Kosten zouden ongeveer 450 euro zijn.
-
Malando
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 800 SE
Re: Originele cruise control V-Strom 800
Sinds september een Kaoko op mijn 800 SE, vanwege de echte cruise control maar uitbleef.
Het systeem heeft nadelen maar ook voordelen;
Nadeel:
Lastiger en onhandiger in te stellen, zit aan de buitenkant van je hendel en het heeft even tijd
nodig dat je het makkelijk kan instellen.
Voordeel:
Als je eenmaal rijdt en het systeem vastzet, je het als een soort adapt control kan gebruiken,
handvat staat vast, maar je kunt het toch een stukkie omlaag en omhoog draaien, dus erg gemakkelijk, geen gedoe
met je cruise control aan en weer uitzetten.
de prijs is ook een voordeel.
Met de Kaoko in september naar Kroatie en terug gereden ook via de Duitse snelweg met veel genoegen.
Als er een cruise control van Suzuki komt voor € 450,00, ga ik daar natuurlijk over nadenken maar ik ben niet handig dus als ik dat door de dealer laat doen dan denk ik dat er nog € 300,00 bijkomen
Het systeem heeft nadelen maar ook voordelen;
Nadeel:
Lastiger en onhandiger in te stellen, zit aan de buitenkant van je hendel en het heeft even tijd
nodig dat je het makkelijk kan instellen.
Voordeel:
Als je eenmaal rijdt en het systeem vastzet, je het als een soort adapt control kan gebruiken,
handvat staat vast, maar je kunt het toch een stukkie omlaag en omhoog draaien, dus erg gemakkelijk, geen gedoe
met je cruise control aan en weer uitzetten.
de prijs is ook een voordeel.
Met de Kaoko in september naar Kroatie en terug gereden ook via de Duitse snelweg met veel genoegen.
Als er een cruise control van Suzuki komt voor € 450,00, ga ik daar natuurlijk over nadenken maar ik ben niet handig dus als ik dat door de dealer laat doen dan denk ik dat er nog € 300,00 bijkomen
Dank voor het delen. Ik was ook naar die Kaoko aan het kijken. Heb jij hem in combinatie met handkappen en handvatverwarming geplaatst?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Hier wel eens naar gekeken? Kost twee tientjes. Super eenvoudig te bedienen.
Zelf gebruik ik deze al jaren met plezier.
Draai de gashendel naar de gewenste snelheid en houdt het vast op de gewenste stand.
Duw de cruise hendel met de wijsvinger naar beneden tot aan de remhendel
De gashendel kan nu niet meer terug en blijft de gewenste snelheid aanhouden.
Deactiveren van de cruise control:
Gas handel terug draaien - Cruisecontrole af
Zelf gebruik ik deze al jaren met plezier.
Draai de gashendel naar de gewenste snelheid en houdt het vast op de gewenste stand.
Duw de cruise hendel met de wijsvinger naar beneden tot aan de remhendel
De gashendel kan nu niet meer terug en blijft de gewenste snelheid aanhouden.
Deactiveren van de cruise control:
Gas handel terug draaien - Cruisecontrole af
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
Malando
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 800 SE
Inderdaad zitten er bij mij ook handkappen op.
Alles heeft voor en nadelen, bij Kaoko is het natuurlijk een stuk duurder maar,
ik vind het zeer makkelijk als je iets langzamer of harder wilt rijden op cruise control.
Ik ben er echt blij mee.
Alles heeft voor en nadelen, bij Kaoko is het natuurlijk een stuk duurder maar,
ik vind het zeer makkelijk als je iets langzamer of harder wilt rijden op cruise control.
Ik ben er echt blij mee.
- 1037cc
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Op mijn motor (1050) heb ik een Kaoko. Was niet 1-2-3 duidelijk welke ik moest hebben, omdat ik al Barkbusters gemonteerd had.
Heb toen contact opgenomen met Kaoko in Zuid-Afrika en kreeg een vriendelijke mail terug met uitstekend advies.
Op langere stukken snelweg erg prettig om je rechterhand/-arm te kunnen ontspannen. Was voor mij wel even gedoe om te leren hoe ik de Kaoko tijdens het rijden moest activeren. Dat heb ik nu goed onder de knie. Ik merk wel dat als ik 'm niet heel strak aandraai, de snelheid toch iets terugloopt. Er worden verschillende tussenringen meegeleverd. Misschien dat ik nog eens een andere monteer om te zien of dat veel uitmaakt.
Ik wacht nu op de Veridian cruise control. Die is al tijden geleden aangekondigd voor de 1050, maar tot nu toe alleen voor de 800 leverbaar ($425).
Heb toen contact opgenomen met Kaoko in Zuid-Afrika en kreeg een vriendelijke mail terug met uitstekend advies.
Op langere stukken snelweg erg prettig om je rechterhand/-arm te kunnen ontspannen. Was voor mij wel even gedoe om te leren hoe ik de Kaoko tijdens het rijden moest activeren. Dat heb ik nu goed onder de knie. Ik merk wel dat als ik 'm niet heel strak aandraai, de snelheid toch iets terugloopt. Er worden verschillende tussenringen meegeleverd. Misschien dat ik nog eens een andere monteer om te zien of dat veel uitmaakt.
Ik wacht nu op de Veridian cruise control. Die is al tijden geleden aangekondigd voor de 1050, maar tot nu toe alleen voor de 800 leverbaar ($425).
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Dank. Dat zijn mooie opties. Ik dacht dat de 1050 standaard cruise control had?
Die clip op de remhendel is ook een eenvoudige oplossing maar vind ik optisch minder dan die schroef van kaoko.
Wat ik eigenlijk zou willen is dat de gashendel gewoon iets stroever loopt. Die van Kaoko ziet er dan toch wel uit als de meest passende oplossing.
Als er in januari inderdaad OEM cruise control voor de 800 komt ben ik benieuwd of er nog een beetje coulance op de kosten mogelijk is.
Als die optie er afgelopen augustus was had ik hem er meteen op laten zetten. Nu heb ik dan mogelijk weer extra montagekosten.
Maar we gaan het zien. Als ik meer nieuws heb van de dealer laat ik het weten.
Die clip op de remhendel is ook een eenvoudige oplossing maar vind ik optisch minder dan die schroef van kaoko.
Wat ik eigenlijk zou willen is dat de gashendel gewoon iets stroever loopt. Die van Kaoko ziet er dan toch wel uit als de meest passende oplossing.
Als er in januari inderdaad OEM cruise control voor de 800 komt ben ik benieuwd of er nog een beetje coulance op de kosten mogelijk is.
Als die optie er afgelopen augustus was had ik hem er meteen op laten zetten. Nu heb ik dan mogelijk weer extra montagekosten.
Maar we gaan het zien. Als ik meer nieuws heb van de dealer laat ik het weten.
Hier dan eindelijk een update. De cruise control komt in april beschikbaar. Hij is getoond op de motorbeurs in Utrecht en ik heb op facebook een foto gevonden van hoe het er uit komt te zien. Die foto is van een GSX-8S. Het wordt een extra setje knoppen aan de linkerkant. Deze set lijkt tegen de bestaande knoppen aan te komen en niet rechts van de spiegel zoals de Veridian. Dat is voor de bereikbaarheid heel fijn. Echter, bij de V-Strom zit daar nog de spiegel en de handkap gemonteerd dus hij zal wellicht iets rechterop moeten dan op de foto. Volgens de post op facebook is de CC ontwikkeld samen met de importeur in Nederland en alleen te verkrijgen via Suzuki dealers in NL.