Brandstof probleem
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021
Brandstof probleem
Ik ben momenteel op motorvakantie,buiten een domme omval actie bij stilstand niks aan de hand. .
Mijn maat kon niet mee zijn tiger is al 7 weken stuk en wacht op nieuwe tandwielen.
Dus we hebben mijn vrouw haar V Strom aangeboden, daar maakte hij graag gebruik van.
Het is die waar ik het andere blok in gehangen heb, de eerste 5 dagen ging het prima, maar na een pauze in de middag, inhouden niet meer trekken(we zaten in een klim de col op) uitvallen maar daarna direct weer lopen, enz.
Na veel gestuntel de top bereikt en daar ter plekke nog de jiffi schakelaar en koppeling stekkers doorverbonden en toen naar beneden, en hij bleef lopen, we waren inmiddels al op weg naar Suzuki dealer.
Nog even overleg gehad, hij deed het immers ( vlake weg) goed maar ik had er een slecht gevoel bij.
Bijna bij de dealer begon het weer en we kwamen met veel moeite net bij de dealer.
Dit was in Frankrijk dus hemel en aarde moeten bewegen om een monteur te zoeken die ook Engels kon, probleem uitgelegd en ook verteld wat ik allemaal gedaan had, ook de omring in de brandstof pomp die zorgde dat de v strom toen niet liep.
Hij snapte het, wou er ook naar kijken.
Wij moesten de wpl uit maar ik kon zien wat hij deed, hij deed een brandstofdruktest.
Einde oefening, hij had netjes 3;5 bar maar dan wel dan niet, dat lag volgens hem niet aan mijn o ring( gelukkig) maar pomp was overleden.
Helaas einde vakantie voor mijn maat, die is met huurauto naar huis en de motor gaar op transport naar Nederland.
Daar zal ik kijken naar de pomp.
Mijn maat kon niet mee zijn tiger is al 7 weken stuk en wacht op nieuwe tandwielen.
Dus we hebben mijn vrouw haar V Strom aangeboden, daar maakte hij graag gebruik van.
Het is die waar ik het andere blok in gehangen heb, de eerste 5 dagen ging het prima, maar na een pauze in de middag, inhouden niet meer trekken(we zaten in een klim de col op) uitvallen maar daarna direct weer lopen, enz.
Na veel gestuntel de top bereikt en daar ter plekke nog de jiffi schakelaar en koppeling stekkers doorverbonden en toen naar beneden, en hij bleef lopen, we waren inmiddels al op weg naar Suzuki dealer.
Nog even overleg gehad, hij deed het immers ( vlake weg) goed maar ik had er een slecht gevoel bij.
Bijna bij de dealer begon het weer en we kwamen met veel moeite net bij de dealer.
Dit was in Frankrijk dus hemel en aarde moeten bewegen om een monteur te zoeken die ook Engels kon, probleem uitgelegd en ook verteld wat ik allemaal gedaan had, ook de omring in de brandstof pomp die zorgde dat de v strom toen niet liep.
Hij snapte het, wou er ook naar kijken.
Wij moesten de wpl uit maar ik kon zien wat hij deed, hij deed een brandstofdruktest.
Einde oefening, hij had netjes 3;5 bar maar dan wel dan niet, dat lag volgens hem niet aan mijn o ring( gelukkig) maar pomp was overleden.
Helaas einde vakantie voor mijn maat, die is met huurauto naar huis en de motor gaar op transport naar Nederland.
Daar zal ik kijken naar de pomp.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Contacteer:
Re: Brandstof probleem
Wat vervelend zeg.. balen.. sterkte met repatriëring en herstel! 

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Dit soort dingen zijn altijd vervelend. Zeker in het buitenland met een taalprobleem erbij. Een kapotte brandstofpomp komt maar zelden voor bij een Vstrom.
Het zou mij dan ook niets verbazen dat de brandstoftank vacuum trekt en daar de storing uit ontstaat.
Het zou mij dan ook niets verbazen dat de brandstoftank vacuum trekt en daar de storing uit ontstaat.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Dat was waar ik ook meteen aan dacht, maar dan stopt de motor echt en gaat niet meer door. Ik heb het ook weleens gehad en dan helpt het om de tankdop even los te draaien en kun je weer normaal een aantal kilometers rijden tot hij weer stopt. Ik geloof niet dat dit de oorzaak is zoals het probleem hier wordt omschreven.Het zou mij dan ook niets verbazen dat de brandstoftank vacuum trekt en daar de storing uit ontstaat.

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
Lang, heel lang geleden** had ik een Yamaha SR500. Bij ritjes waarbij ik max 100km/u reed was er geen vuiltje aan de lucht. Maar wanneer ik het gas opendraaide en 140 km/u ging rijden, hielt de motor na een minuutje ineens in en zakte ik weer af naar de 100 km/u en reed de SR500 weer prima. Eerst was ik bang voor een warmloper. Carburateur, luchtfilter, benzinekraantje, benzinefilter, alles gecontroleerd. Het bleek de tankontluchting te zijn. Gaatje schoongemaakt, nieuw rubbertje er in en nooit geen probleem meer gehad.
** 1979
** 1979

Groeten, René
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Het kan natuurlijk wel. Bij mij zat de beluchtingsslang afgekneld. Als er niet een volledige afsluiting is dan kan het inderdaad afhankelijk zijn van de snelheid, dus hoe snel de tank wordt "leeggetrokken".

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
Nee hij valt uit en start direct weer en je kunt weer ff rijden, het zit hem vooral in dat hij de druk niet constant kan houden.
Maar hij is nog steeds niet terug dus ik heb nog niks kunnen bekijken.
Maar hij is nog steeds niet terug dus ik heb nog niks kunnen bekijken.
-
Hij/zij is er weer en heb de pomp eruitgehaald.
Niks aan te zien behalve dat de zeef vol zit met roestdrap .
Nieuwe pomp is besteld maar nu ga ik ff kijken of ik ergens de tank kan laten reinigen van binnen , en nee ik ga het niet zelf doen heb teveel gepruts gezien dit wil ik profi laten doen ook omdat ik investeer in een nieuwe pomp.
Waar ik bang voor was , de rubbers die waren nog perfect, iemand nog een adresje voor de tankreiniging cq behandeling?
Niks aan te zien behalve dat de zeef vol zit met roestdrap .
Nieuwe pomp is besteld maar nu ga ik ff kijken of ik ergens de tank kan laten reinigen van binnen , en nee ik ga het niet zelf doen heb teveel gepruts gezien dit wil ik profi laten doen ook omdat ik investeer in een nieuwe pomp.
Waar ik bang voor was , de rubbers die waren nog perfect, iemand nog een adresje voor de tankreiniging cq behandeling?
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 2017
Ik denk dat het probleem werd veroorzaakt door een dicht brandstoffilter ( dat kleine filter onderin de brandstofpomp ) , je kunt alles los kunt bestellen van de brandstofpomp behalve het motortje , althans bij Suzuki.
Ik hoop dat je geen complete brandstofpomp hebt besteld maar alleen het motortje , heb ik ooit besteld bij Amazon dacht ik voor € 23 brandstoffilter wel bij de dealer besteld , dacht € 65 .
Complete brandstofpomp is erg duur !
Ik heb toen eerst het brandstoffilter vervangen en ook die test gedaan , was goed en probleem was ook opgelost .
Ik hoop dat je geen complete brandstofpomp hebt besteld maar alleen het motortje , heb ik ooit besteld bij Amazon dacht ik voor € 23 brandstoffilter wel bij de dealer besteld , dacht € 65 .
Complete brandstofpomp is erg duur !
Ik heb toen eerst het brandstoffilter vervangen en ook die test gedaan , was goed en probleem was ook opgelost .
- Bjorn
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
De roest in de tank komt door de methanol in de brandstof in combinatie met weinig gebruik. Methanol is hygroscopisch (trekt water aan) waardoor er vocht in de tank komt. Dat vocht zorgt, vooral bij stil stand, roest. Dat roest laat op gegeven moment los en zakt naar het laagste punt, het brandstof filter. Het filter raakt langzaam aan verstopt. Dit is een proces van jaren en valt pas op als het brandstof levering problemen gaat opleveren.
Brandstof pomp met roest Als je vanaf de link leest zie dat Frits Bos en ik het ook tegen kwamen toen wij problemen ervaarden.
Alleen de tank schoon maken is opzich goed, maar het blijft kaal metaal wat uit eindelijk weer gaat roesten door het vocht. Om dit te voorkomen kun je de tank aan de binnenkant coating. B.v. met tankcure of een soort gelijk iets (geen aandelen
)
Brandstof pomp met roest Als je vanaf de link leest zie dat Frits Bos en ik het ook tegen kwamen toen wij problemen ervaarden.
Alleen de tank schoon maken is opzich goed, maar het blijft kaal metaal wat uit eindelijk weer gaat roesten door het vocht. Om dit te voorkomen kun je de tank aan de binnenkant coating. B.v. met tankcure of een soort gelijk iets (geen aandelen

- Frits Bos
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004 V-Strom 1000 bj 2003
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-s ... t.search.0
Eerst even dit voor je een complete pomp en in mijn topic ben ik bezig met roest verwijderen vandaag of morgen
Eerst even dit voor je een complete pomp en in mijn topic ben ik bezig met roest verwijderen vandaag of morgen

Iets teveel motoren nu en blijven komen .
-
Heb inderdaad een nieuwe gekocht bij cama €150,0 is veel geld maar die van mij is niks aan te zien en zeker veel netter als die van jouw. Maar ik wil eigenlijk dat de tank professioneel gereinigd wordt daar heeft niemand een adresje voor?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
Je zou het hier kunnen navragen :
Motopaint Hogenboom
Leeghwaterstraat 33-06
2811 DT Reeuwijk
Zelf reinigen met azijn en een handje kleine moertjes, dat lost alle zooi op. Daarna goed drogen en tank-cure als coating erin gooien.
Motopaint Hogenboom
Leeghwaterstraat 33-06
2811 DT Reeuwijk
Zelf reinigen met azijn en een handje kleine moertjes, dat lost alle zooi op. Daarna goed drogen en tank-cure als coating erin gooien.
Groeten, René