Hallo allemaal,
Ben ik na +40 jaar motorrijden verrast door de moderne techniek. Ik merkte dat mijn Dl 1000 op lange lengtesporen in het asfalt en in wat langere bocht wat zoekerig begon aan te voelen. Op zich niet vreemd, ik heb met mijn banden, Bridgestone Battlax A41 inmiddels 6000 km gereden, ook het gewicht van de DL1000 is dan in het nadeel. Toch maar even de spanning bekeken, voor 2.2 bar en achter 2.4 bar. Beide weer op de juiste spanning gebracht, ik heb graag voor 2.5 en achter 2.8 bar. Vandaag bijna 240km woonwerk gereden, ik aangenaam verrast, door het kleine beetje bandenspanning erbij stuurt de DL 1000 weer als vanouds.
Ik had niet kunnen vermoeden dat bij moderne banden 0.3 voor en 0.4 bar achter dat grote verschil zouden maken. Ben er erg blij mee en houd zeker de bandenspanning beter in de gaten.
Bandenspanning
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 29-09-2024, 19:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Hoogeveen
Bandenspanning
Alles op persoonlijke titel. DL1000
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3090
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Bandenspanning
Jaren geleden ( 15 jaar of zo ) zei de bandenboer in Nuland dat ik de bandenspanning
0.25 hoger moest zetten. Voor 2.5 en achter 2.80.
Bij volle bepakking zet ik ze op 2.8 voor en 3.0 achter.
Zo heb ik sindsdien gereden tot grote tevredenheid.
Forkbrace en Hyperpro dragen natuurlijk ook hun steentje bij.
0.25 hoger moest zetten. Voor 2.5 en achter 2.80.
Bij volle bepakking zet ik ze op 2.8 voor en 3.0 achter.
Zo heb ik sindsdien gereden tot grote tevredenheid.
Forkbrace en Hyperpro dragen natuurlijk ook hun steentje bij.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "