F1 C40 ISC valve

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Bierent
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 24-07-2023, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Woonplaats: Eindhoven

F1 C40 ISC valve

Bericht door Bierent »

Hallo,

Ik heb de afgelopen 2 maanden afentoe een F1 melding op mijn v-strom (2008 abs). Meestal heb ik haast en zolang het lampje brand en de motor start durf ik er korte stukjes mee te rijden. Meestal wil ik dan later op de dag de error checken maar dan is die weer weg. Nu is het me eindelijk gelukt om de error te krijgen wanneer ik niet weg moet en is het de C40. Nu ik dat zie valt het me ook op wanneer die error gegeven word het stationair toerental altijd lager klinkt en is, meestal ca. 1000 toeren. Zonder error is het eerder 1200 en klinkt ie lekkerder.

Nu heb ik dus afentoe de error wat wel apart is. Kent iemand dit? Ik denk dat ik de kabels maar eens ga nalopen maar misschien dat dit onderdeel verder vuil kan zijn? Kan evt een 2de handse zoeken maar wil wel proberen dit eerst zelf op te lossen. Wil over ca. 3 weken een wat grotere reis maken, dan is het wel fijn om zonder errors te starten.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7897
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: F1 C40 ISC valve

Bericht door Eikie »

Hi Berend, het is geen F1, maar FI lampje (Fault Indicator) en de code vind je terug in een wph (die ik ook niet heb) of ff een dealer bellen.

viewtopic.php?t=13581

Kijk deze post ook eens !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Emiel1982
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
Woonplaats: Sambeek

Re: F1 C40 ISC valve

Bericht door Emiel1982 »

Dat is die klep in de uitlaat toch, die de storing veroorzaakt?
Bierent
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 24-07-2023, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Woonplaats: Eindhoven

Re: F1 C40 ISC valve

Bericht door Bierent »

Ah oke FI it is. C40 dat is de isc valve, weet alleen dat die stationair toerental regelt. Volgens mij iets met lucht, zit iig bij de injectors.
Heb al een beetje op stormtrooper rondgekeken. Denk dat enigste optie is, bedrading checken, isc valve uit elkaar trekken en kijken of vies is en motor checken en anders vervanging zoeken.

Nu ik terugkijk denk ik ook wanneer ik de error hoorde het chirp geluid van de isc valve sterker was dan normaal. Alsof een servo is die een stukje beweegt en dan weerstand heeft. Alleen apart dat dat niet altijd is.
Ik ga hem van de week ff uit elkaar halen en als er niks duidelijk is ga ik vervanging zoeken.
Bierent
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 24-07-2023, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Woonplaats: Eindhoven

Re: F1 C40 ISC valve

Bericht door Bierent »

Voor degene die hier ooit ook last van heeft. Ik heb de isc valve even geheel uit elkaar gehaald en de solenoid apart getest, bedrading in orde maar de solenoid is van binnen beetje versleten. Kreeg deze niet open zonder de kop teveel te beschadigen. Via baboon een goedkope 2de handse besteld en de solenoid getest. Deze liep iets soepeler bij het draaien van het contactslot. Deze in originele behuizing gezet na deze schoongemaakt te hebben. Was best vies onderin. Hiermee lijkt het nu opgelost te zijn maar dat zal ik komende weken merken.
Plaats reactie