Massa gebrek

draadjes, lampjes
Plaats reactie
RobertH
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22-04-2024, 20:52

Massa gebrek

Bericht door RobertH »

Mijn 2004 Vstrom 650 heeft een issu met de knipperlichten.
Als ik deze aanzet dan gaat mijn achterlamp en mijn 2 kleine lampjes voor lampjes vrolijk mee knipperen.

Ik heb de relais pootjes en stekkers al schoon gemaakt , maar dat mocht niet baten.

Tevens even een -pool op de motor geplaatst rechtstreeks van de accu , dit mocht ook niet baten.

Is er iemand bekend met dit probleem?

Graag advies.
Bjorn
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20-02-2023, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)

Re: Massa gebrek

Bericht door Bjorn »

Aan de voorkant onder je tank, net boven de radiateur zit een plaat waar een aantal stekkers op zitten. Al deze stekkers zijn niet geïsoleerd/waterdicht.

Als ik me goed herinner is de grote gele stekker van de cockpit, in die stekker zit er waarschijnlijk een overgangs weerstand in de pinnen van de massa. Als je de stekkers controleert zie je waarschijnlijk een brand/schroei plek. Dit veroorzaakt het verlichtings probleem. De massa draad is zwart met een witte streep.

Tank er af, luchtfilter er af en dan kun je de stekkers zien.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. alle verlichting viel uit en de knipperlichten gingen continu branden.
Na het vervangen van die stekker voor een waterdichte heb ik geen problemen meer gehad. De mijne, ook van 2004, staat altijd buiten zonder afdak en wordt het hele jaar gereden.
RobertH
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22-04-2024, 20:52

Re: Massa gebrek

Bericht door RobertH »

:duim: bedankt ik ga daar even kijken.
Plaats reactie