SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Wouter83 »

Voor mensen die willen proefrijden op de nieuwe Suzuki's.
Door heel NL bij diverse dealers.

https://www.suzuki.nl/motoren/nieuws/su ... -roadshow/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Emiel1982
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
Woonplaats: Sambeek

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Emiel1982 »

Wel een mooie kans om eens zonder gedoe op de 800 te rijden... Hmmm interessant....
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Frank »

Welk gedoe bedoel je dan precies? Je kunt toch bij iedere dealer proefrijden?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Wouter83 »

Ik snap wel wat Emiel bedoeld.
Toen ik m'n rijbewijs had en wat motoren wilde testen bij diverse dealers, deden ze voornamelijk moeilijk, het duurde een week voordat ik 1 model kon rijden maar dan moest ik wel beloven dat ik hem ging aanschaffen, want ze hadden er veel werk aan en ze waren in showroom staat. (dit was MotoPort)
Toen ik zei dat ik er gewoon een aantal wilde uitproberen tot ik iets had wat me paste was dat echt niet de bedoeling, ik kon op 1 model proefrijden en dat was het. Bij een andere dealer was het hetzelfde verhaal.
Uiteindelijk bij Doornekamp Motorsport in Hoevelaken uitgekomen en die waren super relaxed, een paar motoren getest en uiteindelijk een V-Strom gekocht daar.
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Turbodesk »

Heel bijzonder zo'n houding bij een dealer. Alsof je met één proefrit weet wat je wilt aanschaffen. Dan inderdaad maar naar iemand anders toe die je wel serieus neemt.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Frank »

Inderdaad.. bij zo'n dealer moet je wegwezen.. proefrijden = kopen? Haha.. :schater:

Ik weet zeker dat je bij mijn dealer - Motor Oost in Enter - alle demo's mag proberen voordat je een keuze maakt.. ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Emiel1982
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
Woonplaats: Sambeek

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Emiel1982 »

Wouter83 schreef: wo 20-03-2024, 08:02 Ik snap wel wat Emiel bedoeld.
Toen ik m'n rijbewijs had en wat motoren wilde testen bij diverse dealers, deden ze voornamelijk moeilijk, het duurde een week voordat ik 1 model kon rijden maar dan moest ik wel beloven dat ik hem ging aanschaffen, want ze hadden er veel werk aan en ze waren in showroom staat. (dit was MotoPort)
Toen ik zei dat ik er gewoon een aantal wilde uitproberen tot ik iets had wat me paste was dat echt niet de bedoeling, ik kon op 1 model proefrijden en dat was het. Bij een andere dealer was het hetzelfde verhaal.
Uiteindelijk bij Doornekamp Motorsport in Hoevelaken uitgekomen en die waren super relaxed, een paar motoren getest en uiteindelijk een V-Strom gekocht daar.

Precies wat ik bedoel, blijkbaar is een proefrit maken op een nieuwe motor not-done...
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Wouter83 »

Het waren niet eens nieuwe motoren waar ik naar keek, m'n budget was €5000,- dus dat waren toch wel motoren van 10 jaar en ouder.

Maar misschien is het normaal, ik ken ook wat monteurs en handelaren van auto's, het komt geregeld voor dat mensen niet eens een proefrit willen maken in een nieuwe auto. Ze vragen 'is ie goed?'
Maak de papieren maar in orde dan neem ik hem mee. :o)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Iron Horse »

Ik herken het wel. Ook ik heb het meegemaakt dat er gezegd werd; het regent, dus liever een andere keer. Of; alleen als u de intentie heeft om hem ook daadwerkelijk te kopen. En nog een aantal van dat soort klantonvriendelijke opmerkingen. Die hebben mij dus uiteindelijk die auto en motor ook niet verkocht. Uiteindelijk ben ik wel bij een meer klantvriendelijke garage geslaagd. Daarentegen heb ik net, heel recent, een andere auto gekocht bij m'n standaard garage. En die heb ik inderdaad zonder proefrit gekocht. Het is dezelfde die ik al had maar dan van een recentere datum met wat andere opties en minder kilometers.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Piet Zahut »

Dat iemand een uitgebreide proefrit wil maken is, ook voor een dealer, erg belangrijk. Ook een dealer heeft er niets aan dat je iemand 3 maanden nadat hij zijn nieuwe motor heeft opgehaald hoort dat je eigenlijk niet blij bent met de aangeschafte motor en eigenlijk een ander had moeten kopen. Daar heeft niemand wat aan, de dealer heeft misschien dan wel een transactie gehad maar wel een klant die (achteraf) ontevreden is en dat is zeker niet goed. Dus is het maken van een goede proefrit erg belangrijk voor beide partijen.

Maar moet een dealer dan zomaar iedereen met een willekeurige motor uit de showroom een rondje laten rijden? Dat denk ik niet. Dat iemand 'eens een motor wil proberen' en het zeikt van de regen dan begrijp ik wel dat de dealer daar niet zo veel trek in heeft als de gene die erop wil rijden niet zeker weet of dit de motor van zijn dromen is. Het wassen en poetsen van een motor kost je zo weer 2 uur werk voordat deze weer netjes in de winkel staat. Ik begrijp wel dat een dealer eerst even gaat polsen hoe de vlag erbij hangt. Ik ook denk niet dat een particulier erop zit te wachten dat er mensen even een rondje gaan rijden met je motor die je op Marktplaats te koop hebt staan terwijl die persoon weet dat hij geen andere motor gaat kopen.

Ik heb wel eens meegemaakt dat er iemand nog de helm op had en mij vroeg of hij even een rondje mocht rijden op een GSX-R1000. Toen ik hem zei dat we dat niet zomaar doen en ik eerst even met hem wou praten over het hoe en wat kreeg ik een grote bek. Alsof een motorzaak verplicht is om iemand een motor mee te geven, het is geen speeltuin...... De ride out roadshow is dus een hele goede manier om mensen lekker een rondje te laten rijden met motoren. Lekker ongedwongen en er zijn geen verplichtingen. Voor iedereen goed. Wil je eens met een GSX-S1000 GX rijden? Geen punt! Ook eens een V-Strom 800 proberen? Ga je gang! SV650? Daar staat 'ie, veel plezier ermee!

Als jij uitstraalt bij een dealer dat jij echt wel serieus bent om een andere motor te kopen zal hij je erop laten rijden. En als jij drie motoren wil proberen (en het is fatsoenlijk weer) om te kijken wat er bij je past zal hij dat ook doen. Doet hij dat niet dan passen jullie als klant en dealer denk ik niet bij elkaar.

Wil je een beetje freewheelen dan zijn demodagen een goede oplossing!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Wouter83
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
Woonplaats: Regio Schiphol

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Wouter83 »

Ik snap je punt, dat je serieus moet zijn, om er eentje aan te schaffen.

Maar als je op zoek bent naar een motor en nog niet precies weet wat je wilt, en je belt of je een proefrit kan maken en je wordt afgewimpeld, dan ga je op zoek naar een andere motorzaak.
Dat is hun verlies, en dat vind ik gewoon vreemd, een motor is best persoonlijk, meer dan een auto.
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 358
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door Sufos »

Jaren geleden had de ANWB in samenwerking met verschillende importeurs van die dagen (denk wel 2 maanden achter elkaar zelfs) in Lelystad.
De motor zelf moest je huren maar was echt voor een vriendenprijsje en vervolgens kon je de hele dag rijden met ongelimiteerde kilometers. Heb daar diverse motoren gehuurd, vond het een geweldig initiatief omdat je van alles kon proberen zonder ook maar een enkele verplichting te voelen. Jammer dat het niet meer bestaat.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4868
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: SUZUKI Ride Out Roadshow - proefrijden

Bericht door RedStrom »

Piet Zahut schreef: ma 25-03-2024, 21:06
Wil je een beetje freewheelen dan zijn demodagen een goede oplossing!
Marco, ik denk dat niet iedereen weet wie je bent en wat je doet. Maar ik snap de strekking.
Ik heb in 10 jaar zo’n 88 proefritjes gemaakt.
Puur voor de fun, maar ook om mijn volgende aankoop te leren kennen.

Er is een dealer waar ik nu er meer hoef te vragen om een demo te doen. Snap ik. Dat laat ik aan hun.
Ik vind het gewoon leuk om motoren te rijden.

Dit soort demodagen van Suzuki heb je niks aan.
Je rijdt in een groep en volgt een voorrijder.
Geen kans om lekker je ding te doen.
Het zal de merken vast iets opleveren, anders doen ze het niet. Maar als je een motor wilt kiezen moet je een gewone proefrit kunnen maken. En dan meerdere.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie