Meedenken kosten/uitvoeren onderhoud

Plaats reactie
Chucky
Berichten: 9
Lid geworden op: za 15-07-2023, 22:57
Mijn motor is een: Kawasaki KLV 1000
Woonplaats: Veluwe

Meedenken kosten/uitvoeren onderhoud

Bericht door Chucky »

Onlangs heb ik een prijsindicatie gevraagd voor kleppen controleren/stellen en een nieuwe achterband voor de klv1000.

Nou probeer ik het meeste onderhoud zelf te doen maar de kleppen dat kost met te veel tijd, dan is de lol eraf en moeten sleutelen voor mijn plezier wordt ook niet wat.

Achterband zou de batlax A41 worden

Nou kreeg ik een indicatie van €1100 zonder het evt stellen van de klepspeling. Inclusief de band en grote beurt.

Niet helemaal wat ik gevraagd heb maar gezien mijn huidige staat mogelijk wel interessant.

Maar zoals te verwachten heb ik geen idee of dit redelijk is qwa prijs.
Ik gok tot €200 voor de band zelf zou ik hem rond de 150 in huis kunnen hebben(zelf banden wisselen zou kunnen maar dat gebeurt zo weinig dat de aanschaf van het gereedschap zinloos geld uitgeven is en het gemak uiteraard van laten doen. Normaal breng ik het wiel weg erin en uit halen kan ik prima zelf)

Dan blijft er nog €900 over voor kleppen controleren en een grote beurt.
Is dit redelijk?
En is het überhaupt nodig een beurt bij klep controle ik begrijp dat luchtfilter en bougie vrij komen maar verder geen idee.

Ik woon in het midden van het land en wil best wat rijden voor goed onderhoud.

Dus alle ideeën en meningen welkom.
Mag ook in een persoonlijk bericht.
Naam van het betreffende bedrijf wil ik even voor me houden om niet direct de digitale schandpaal te creëren.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Meedenken kosten/uitvoeren onderhoud

Bericht door Iron Horse »

Ik vrees dat je er met de huidige werkplaatstarieven, die volgens mij ergens tussen de 80 en 100 euro liggen, niet ver vandaan zult zitten. Het hangt er maar vanaf hoelang men ermee bezig is en wat er nog aan onderdelen in de berekening zit. Zoek maar eens op kosten kleppen en er komen meer van deze discussies boven water.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Chucky
Berichten: 9
Lid geworden op: za 15-07-2023, 22:57
Mijn motor is een: Kawasaki KLV 1000
Woonplaats: Veluwe

Re: Meedenken kosten/uitvoeren onderhoud

Bericht door Chucky »

:duim:
Gebruikersavatar
Ferry
Berichten: 28
Lid geworden op: do 28-12-2017, 20:48
Mijn motor is een: V-strom 650 L2
Woonplaats: Gorinchem

Re: Meedenken kosten/uitvoeren onderhoud

Bericht door Ferry »

Ik kan je Spijkers motoren aanraden.
Het is even rijden (net voorbij Tilburg) maar je bent verzekerd van een eerlijke prijs en advies.

let wel, voor een grote beurt moet de motor afgekoeld zijn.

Succes!
Plaats reactie