Givi Airflow

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gombal
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04-01-2023, 23:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Noord Beveland

Givi Airflow

Bericht door Gombal »

Sinds deze week een Givi Airflow ruit erop. Moet zeggen dat het beter is als de originele ruit.
Maar ook als hij op de hoogste stand staat heb je nog turbulentie net aan de bovenzijde van je helm, is ook een irritante turbulentie, slaat als het ware op je helm en dat is niet prettig. Moet er wel bij zeggen dat dat is bij 140 op de teller (dus zo'n 130 in het echt). Rij je netjes 100 of zachter dan zit je aardig uit de wind. Is uiteraard ook afhankelijk of er veel wind staat en of deze van de zijkant komt. Net zoals vandaag met windkracht 4 vol op kop en ook soms aan de zijkant blijft het natuurlijk aardig onrustig maar nog steeds een stuk rustiger in vergelijking met het originele ruitje.

Al met al wel tevreden over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Arjen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7823
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow

Bericht door Eikie »

Arjan, soms is de laagste stand beter of monteer het beweegbare deel eens ‘onderste boven’ en ga dan eens een stukje rijden. Er zijn mensen die daar goede ervaringen mee hebben.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Arthur Mol
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 03-10-2021, 12:57
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Black Rhino 2007
Woonplaats: Den Bommel

Re: Givi Airflow

Bericht door Arthur Mol »

Dat klopt maar hou er dan rekening mee dat als je hem rijdend wilt verstellen dat ie zomaar van je motor af wappert... (ik spreek uit ervaring helaas 😵‍💫).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Givi Airflow

Bericht door Iron Horse »

Je hebt nu al die Givi Airflow. Heb ik ook gehad maar vond het 3 keer niks. Lelijk, groot en nog steeds niet functioneel genoeg. Ik heb hem toen verkocht en er een klein ruitje opgezet. Dat haalt de rijwind niet weg, maar ik had nog maar weinig last van turbulentie. En ik vond het ook nog eens mooi "smoelen". Het is waarschijnlijk persoonlijk en van vele andere factoren afhankelijk, maar voor mij de beste oplossing voor zo'n 6~7 tientjes.

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Houdie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 06-12-2022, 22:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2007)

Re: Givi Airflow

Bericht door Houdie »

Wauw wat een mooie oplossing Rob

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gombal
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04-01-2023, 23:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Givi Airflow

Bericht door Gombal »

Dat van hem lager zetten had ik idd ook al gemerkt. Merk dan dat ik veel meer herrie in mijn helm heb vanwege de wind die dan wel gewoon daarlangs gaat.
Maar dat is op te lossen met een andere helm, deze was erg goedkoop, gekocht voor het rijlessen dus het volgende op de lijst gaat eerst eens een goede helm kopen zijn.
Groeten,

Arjen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan Procee
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)

Re: Givi Airflow

Bericht door Johan Procee »

Op welke stand hebben jullie de Givi Airflow?
Ik heb wat moeite om de sweetspot te vinden.
Heb nu de base op de onderste stand en het voorste raampje net een cm boven het schuifje, bij snelheiden van boven de 100km/u krijg ik wel veel last van wind turbulentie. Als ik het voorste raampje hoger zet krijg het ook al bij lagere snelheden.
Gebruikersavatar
Turbodesk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 17-10-2021, 22:54

Re: Givi Airflow

Bericht door Turbodesk »

De Givi airflow werkt het beste met een Madstad bracket ertussen. Dan staat de ruit wat verder van de kuip en kan je de hoek ook verstellen alsook de hoogte van het onderste gedeelte.
Dat is ook de reden waarom er zoveel verschillende reacties zijn.
Vele gebruiken zo'n bracket. Er zijn ook kopieën gemaakt, genaamd kloontje.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7823
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Givi Airflow

Bericht door Eikie »

Het beweegbare deel van het scherm op zijn kop monteren. Onderkant dus aan de bovenkant.

Er zijn mensen die het op die manier opgelost hebben.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Johan Procee
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)

Re: Givi Airflow

Bericht door Johan Procee »

Ik ga het scherm op de kop proberen.

Waar kun je zo'n kloontje kopen dan?
Ik zie ze wel op Ali maar dan voor het model voor 2012. Die van mij is 1 model nieuwer.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan Procee op di 20-06-2023, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan Procee
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)

Re: Givi Airflow

Bericht door Johan Procee »

Dit is er ook nog.
Wel een dure oplossing, gezien het mechanic kun je het volgens mij niet goedkoper maken.

Marselus
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Givi Airflow

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik zie ze wel op Ali maar dan voor het model voor 2012. Die van mij is 1 model nieuwer.
Model 2012-2016 zijn hetzelfde. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
V-for-Herman
Berichten: 295
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Givi Airflow

Bericht door V-for-Herman »

Turbodesk schreef: di 20-06-2023, 09:38 De Givi airflow werkt het beste met een Madstad bracket ertussen. Dan staat de ruit wat verder van de kuip en kan je de hoek ook verstellen alsook de hoogte van het onderste gedeelte.
Dat is ook de reden waarom er zoveel verschillende reacties zijn.
Vele gebruiken zo'n bracket. Er zijn ook kopieën gemaakt, genaamd kloontje.
Im wil hem in het nieuwe jaar aanschaffen,maar is het scherm op een klontje gemonteerd niet instabieler en ontstaat er dan geen beweging op het scherm?
Ik heb het idee dat i op het vaste punt van de kuip wat vaster en stabieler zou zitten maar wellicht heb ik het mis.
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Arthur Mol
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 03-10-2021, 12:57
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Black Rhino 2007
Woonplaats: Den Bommel

Re: Givi Airflow

Bericht door Arthur Mol »

Al veel over die brackets gelezen. Zijn die kloontjes nog verkrijgbaar? Want daar kan ik niet achter komen.
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 918
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Givi Airflow

Bericht door Zwabber »

zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
V-for-Herman
Berichten: 295
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Givi Airflow

Bericht door V-for-Herman »

Vandaag de ruit besteld met de black Friday actie bij RAD eu.
Mooie prijs voor €.118,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V-Strom Bj.2010
Plaats reactie