heb sinds drie weken een zwarte v-strom 1000 van '04. tienduizend km op de teller bij aankoop. inmiddels heb ik voor de derde keer getankt en begin me zo wat vragen te stellen over het verbruik.
lijkt vrij hoog te zijn ondanks mijn rustige rijstijl maar ik moet het nog is precies nagaan.
maarre, vooraleer tot de aankoop over te gaan had ik wel gelezen wat er zoal te lezen viel over de 650 en de 1000.
heb daarvoor de magazines nr 8 & 10 uit jaargang 2004 van 'motoren en toerisme' nabesteld.
In nr 8 staat een vergelijkingstest tussen de
aprilia capo nord 1000 - bmw 1200 gs - honda varadero 1000 - kmtm 950 adventure en de suzuki DL 1000 v-strom.
volgens deze test is het verbruik van de dl 1000 is 6,21 liter op 100 km met een actieradius van 355 km.
in nr 10 staat een vergelijkingstest tussen de bmw F650 GS - honda XV 650 transalp en de suzuki dl 650 v-strom. volgens deze vergelijkingstest is het verbruik van de dl 650 6,1 liter op 100 km met een actieradius van 361 km.
Voortgaande op deze beide tests leek me het verschil in verbruik tussen de v-strom 650 en 1000 te verwaarlozen.
maar op dit forum las ik dat een v-strom 650 tot 25 % zuiniger kan zijn. had ik dat geweten had ik wel een 650 gekozen. Maar euh, die lijkt wel een uitlaat verloren te zijn. grapje...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik vroeg me dus af hoe de eigenaars van een 650 v-strom op dit forum er in slagen zoveel zuiniger te rijden?
of moet ik de berichten op dit forum over veel zuiniger 650'ers dan 1000'ers eerder als een potje vriendelijkschappelijk en v-strom broederlijk onder elkaar dollen en plagen opvatten in de zin van 'mijn 650 heeft wel een uitlaat minder maar is toch lekker veel zuiniger dan jouw 1000!'?
ik lees het graag.
wie weet heb ik dan minder spijt een 1000 gekocht te hebben. voor de rest ben ik er reuze blij mee!
![Afbeelding](http://img232.imageshack.us/img232/5337/bonionhissuzukivstrom10002cl.jpg)