slecht lopende strom
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
slecht lopende strom
Mooi de winterperiode onderhoud plegen aan de strom.
Heb m nu een jaar, en ben goed 14000 km verder. Heb alleen het voorgeschreven onderhoud gepleegd, en de kleppen gesteld.
Enige storing waar ik mee reed was C044 (lambda) welke inkwam als ik in 6e versnelling reed boven de 130 kph.
Laatste paar ritten werd ze steeds nukkiger tussen de 4000 en de 6000 toeren, en was bijna niet op 1 snelheid vast te houden.
Tegelijk verdween het nukkige onder de 3000 toeren...
Lambda vervangen voor een gebruikt ford exemplaar, en de C044 is nu opgelost.
Heb de tbs gesynchroniseerd met een diy meter, moest nodig bijgesteld worden.
Snelle brandstofpomp test gedaan, en kom ongeveer aan 350 cc, bij 3x kontakt.
Geen gebrek aan benzine dus.
Nukkige is gebleven. Alles wijst op de tps sensor.
Met afstellen van de tps in dealermode ontdekt dat ik het streepje met geen mogelijkheid in het midden krijg bij stationair draaien.
Ingangsspanning van de connector gecontroleerd en deze klopt (rond de 5 volt).
Pas als ik half gas geef gaat hij naar midden positie. Met verdraaien van de tps kan ik niet ver genoeg doordraaien om de juiste setting te krijgen.
Tps afgesteld op ohms stationair 1,2k ohm volgens wph. Als ik dan vol gas geef, loopt ohmse waarde op boven de 8k. Deze zou op 4,3k mogen zitten.
Bereik van de tps is dus veel groter dan voorschrift. Als ik vol gas wil afstellen op 4,3k dan kan ik de sensor niet ver genoeg draaien. Blijft rond de 6,5k als laagste waarde bij vol gas.
Conclusie denk ik dat er een nieuwe tps moet komen.
Kost ong 100 euro, dus wil wel zeker weten of ik goed zit.
Als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag, ik kan niets meer bedenken.
waarde bij gas los
waarde bij vol gas
Groet
Arjan
Heb m nu een jaar, en ben goed 14000 km verder. Heb alleen het voorgeschreven onderhoud gepleegd, en de kleppen gesteld.
Enige storing waar ik mee reed was C044 (lambda) welke inkwam als ik in 6e versnelling reed boven de 130 kph.
Laatste paar ritten werd ze steeds nukkiger tussen de 4000 en de 6000 toeren, en was bijna niet op 1 snelheid vast te houden.
Tegelijk verdween het nukkige onder de 3000 toeren...
Lambda vervangen voor een gebruikt ford exemplaar, en de C044 is nu opgelost.
Heb de tbs gesynchroniseerd met een diy meter, moest nodig bijgesteld worden.
Snelle brandstofpomp test gedaan, en kom ongeveer aan 350 cc, bij 3x kontakt.
Geen gebrek aan benzine dus.
Nukkige is gebleven. Alles wijst op de tps sensor.
Met afstellen van de tps in dealermode ontdekt dat ik het streepje met geen mogelijkheid in het midden krijg bij stationair draaien.
Ingangsspanning van de connector gecontroleerd en deze klopt (rond de 5 volt).
Pas als ik half gas geef gaat hij naar midden positie. Met verdraaien van de tps kan ik niet ver genoeg doordraaien om de juiste setting te krijgen.
Tps afgesteld op ohms stationair 1,2k ohm volgens wph. Als ik dan vol gas geef, loopt ohmse waarde op boven de 8k. Deze zou op 4,3k mogen zitten.
Bereik van de tps is dus veel groter dan voorschrift. Als ik vol gas wil afstellen op 4,3k dan kan ik de sensor niet ver genoeg draaien. Blijft rond de 6,5k als laagste waarde bij vol gas.
Conclusie denk ik dat er een nieuwe tps moet komen.
Kost ong 100 euro, dus wil wel zeker weten of ik goed zit.
Als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag, ik kan niets meer bedenken.
waarde bij gas los
waarde bij vol gas
Groet
Arjan
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: slecht lopende strom
Geen idee waar het over gaat Arjan maar je bent lekker bezig
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Roba
- DL650 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
- Woonplaats: Almere
Re: slecht lopende strom
wow, méér afkortingen dan in de gemiddelde auto advertentie...
Groeten,
Rob
Rob
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
Ik zie heel die Ohmse waarden nergens in het wph. Waar heb je die vandaan? Je kunt eventueel ook overwegen de secondaire gaskleppen te verwijderen. Staat ook het e.e.a. van op het forum en ook op Amerikaanse fora staat daar uitgebreide info over. Er zijn voor- en tegenstanders van, maar volgens de voorstanders rijdt hij daarmee een stuk beter. Heb je heel die tps afstelling niet meer nodig.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: slecht lopende strom
Mooi hè, tis nederlands, maar ik weet zeker dat 50% van de lezers het idee hebben dat ze chinees lezen
Maar ik neem aan dat Iron je verder geholpen heeft
Maar ik neem aan dat Iron je verder geholpen heeft
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
Het is heel duidelijk wat er staat, je moet alleen een beetje technisch onderlegd zijn. En daarin helpt het forum goed waar mensen dat minder zijn. Maar kennelijk is wat voor de techneuten basiskennis is voor de niet-techneuten Chinees. Terwijl het toch echt niet altijd zo moeilijk is. Maar ieder zo z'n ding. Mooi hè die moderne technieken.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Dag Rob,
Gegevens staan hier.
Heb idd ook zitten denken aan laten vervallen, maar zitten nog wat haken en ogen aan, en zou vooral voor de 1000 een verschil maken.
Zou trouwens eerst willen dat de strom goed loopt, voordat ik ga experimenteren. Dan heb je een referentiekader.
Wat betreft de tps, deze zit op de onderste gasklep, en zal toch niet komen te vervallen? alleen de stps zou kunnen vervallen lijkt mij.
Maar deze heeft volgens mij alleen wat invloed op de tps.
Denk dat het toch een nieuwe tps wordt. Duurste potmeter uit de/mijn geschiedenis!
Moet nog wat bestellen bij conrad, wellicht een leuk proefje met een 2 euro potmetertje.
Ps, lees te veel technische fora denk ik, ga ook al zo lullen
Groet,
arjan
Gegevens staan hier.
Heb idd ook zitten denken aan laten vervallen, maar zitten nog wat haken en ogen aan, en zou vooral voor de 1000 een verschil maken.
Zou trouwens eerst willen dat de strom goed loopt, voordat ik ga experimenteren. Dan heb je een referentiekader.
Wat betreft de tps, deze zit op de onderste gasklep, en zal toch niet komen te vervallen? alleen de stps zou kunnen vervallen lijkt mij.
Maar deze heeft volgens mij alleen wat invloed op de tps.
Denk dat het toch een nieuwe tps wordt. Duurste potmeter uit de/mijn geschiedenis!
Moet nog wat bestellen bij conrad, wellicht een leuk proefje met een 2 euro potmetertje.
Ps, lees te veel technische fora denk ik, ga ook al zo lullen
Groet,
arjan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
Ja, nu zie ik het, ik had anders gezocht. Voor mij is het verder alleen theorie, ik heb er geen praktijkervaring mee. Ik kan alleen maar logisch meedenken. Maar hoe meer zielen....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Roba
- DL650 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
- Woonplaats: Almere
Re: slecht lopende strom
... hoe meer afkortingen?Iron Horse schreef:Maar hoe meer zielen....
Groeten,
Rob
Rob
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
Hier haalde ik even 2 dingen door elkaar. De TPS en de STPS. Ook al verwijder je de secondaire gaskleppen, dan heb je natuurlijk nog steeds te maken met een juiste afstelling van de TPS. Dan is alleen de STPS overbodig geworden.Iron Horse schreef:Ik zie heel die Ohmse waarden nergens in het wph. Waar heb je die vandaan? Je kunt eventueel ook overwegen de secondaire gaskleppen te verwijderen. Staat ook het e.e.a. van op het forum en ook op Amerikaanse fora staat daar uitgebreide info over. Er zijn voor- en tegenstanders van, maar volgens de voorstanders rijdt hij daarmee een stuk beter. Heb je heel die tps afstelling niet meer nodig.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Agree!
Ik bestel morgen een nieuwe tps. Loop vast in mijn ideeen, en alles wijst erop dat het echt de tps is.
Als het idd zo is ga ik die oude openzagen.
Groet en uiteraard dank voor meedenken
Arjan
Ik bestel morgen een nieuwe tps. Loop vast in mijn ideeen, en alles wijst erop dat het echt de tps is.
Als het idd zo is ga ik die oude openzagen.
Groet en uiteraard dank voor meedenken
Arjan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
Ik weet niet zo snel het part number te vinden. Maar in m'n Duitse WPH staat dat vanaf bouwjaar 2007 de TPS en de STPS uitgangsspanningen hebben. Het scheelt slechts heel weinig, van 0,02 en 0,04 volt voor de TPS. Ik weet dus niet of het 2 verschillende zijn. Misschien de oude even meenemen.
Edit:
Onder voorbehoud, maar dit zou het moeten zijn:
Part number tot K7 -> 13580-16G00 (niet geheel zeker van)
Part number vanaf K7 -> 13580-27G21 (vervangt 13580-27G20)
Edit:
Onder voorbehoud, maar dit zou het moeten zijn:
Part number tot K7 -> 13580-16G00 (niet geheel zeker van)
Part number vanaf K7 -> 13580-27G21 (vervangt 13580-27G20)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Deze heb ik gevonden,
13550-13D60
Ps is wel een zeer algemene. Als je kijkt op partzilla..
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9003,d.d24
gr
arjan
13550-13D60
Ps is wel een zeer algemene. Als je kijkt op partzilla..
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9003,d.d24
gr
arjan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
Ik heb ook op die website gekeken. Maar voor het nummer zat ik op deze website en daar spreken ze verwarrend over een Throttle Valve. Vandaar ook mijn voorbehoud. Op die van Parzilla staat er wel Sensor Assy. Zal die wel zijn.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Klopt, maar er zijn 2 sensor assy's.
De stps en de tps.
Geloof dat vanaf de 2007 serie er 2 gelijke inzitten (ideaal als je een defecte vermoed)
Nummer 12 in het plaatje noemt ayers throttle valve, maar dit is de sensor!
Foutje in de benaming
ander voorbeeld
Vandaag sensor besteld.
2 dealers gemaild, maar zelfde prijs.
mail motoport ehh niet voorradig 2 wk levertijd
mail motorcity, geen probleem donderdag in huis.
Toch maar even nagebeld, en motorcity kijkt rechtstreeks bij nimag en daar is tie gewoon voorradig.
Mij benieuwen,
wordt vervolgd
Gr
Arjan
De stps en de tps.
Geloof dat vanaf de 2007 serie er 2 gelijke inzitten (ideaal als je een defecte vermoed)
Nummer 12 in het plaatje noemt ayers throttle valve, maar dit is de sensor!
Foutje in de benaming
ander voorbeeld
Vandaag sensor besteld.
2 dealers gemaild, maar zelfde prijs.
mail motoport ehh niet voorradig 2 wk levertijd
mail motorcity, geen probleem donderdag in huis.
Toch maar even nagebeld, en motorcity kijkt rechtstreeks bij nimag en daar is tie gewoon voorradig.
Mij benieuwen,
wordt vervolgd
Gr
Arjan
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Motorcity spreekt de waarheid. Sensor vanmiddag opgehaald.
Net even wezen meten, en heb idd gelijk gekregen. Oude sensor is volledig uit zn specs!
Ter info:
Mocht je strom onregelmatig lopen, meet dan de tps eens door.
Ze gaan stuk blijkbaar
Geregelde weerstand gas dicht oude
Geregelde weerstand gas dicht nieuwe
Vol gas positie oude
Vol gas positie nieuwe
Ga hem inregelen op voltage, en niet op dealermode streepje.
Laat nog even weten of dat goed werkt.
Gr
Arjan
Net even wezen meten, en heb idd gelijk gekregen. Oude sensor is volledig uit zn specs!
Ter info:
Mocht je strom onregelmatig lopen, meet dan de tps eens door.
Ze gaan stuk blijkbaar
Geregelde weerstand gas dicht oude
Geregelde weerstand gas dicht nieuwe
Vol gas positie oude
Vol gas positie nieuwe
Ga hem inregelen op voltage, en niet op dealermode streepje.
Laat nog even weten of dat goed werkt.
Gr
Arjan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: slecht lopende strom
En hiermee is maar weer eens bewezen meten is weten.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Met koude motor voltage ingesteld, geen rekening houdend met dealermode streepje.
Vanmiddag ff gereden en rijdt super.
Kan me niet herrineren dat het zo soepel ging.
Bochten rond de 1500 toeren in 2, en oppakken zonder morren.
Ik ben tevreden!
Gr
Arjan
Vanmiddag ff gereden en rijdt super.
Kan me niet herrineren dat het zo soepel ging.
Bochten rond de 1500 toeren in 2, en oppakken zonder morren.
Ik ben tevreden!
Gr
Arjan
Re: slecht lopende strom
vandaag de kleppen gecontroleerd en toch ook maar eens de weerstand gemeten van mijn tps'je het zat wat aan de hoge kant 2,1 kOhm en vol gas 6KOhm het tps'je verzet dat ie op 1,6kOhm en 4,8KOhm zit ben benieuwd of het wat scheelt, ik weet wel van brandmeld installaties dat een paar honderd ohm het verschil is tussen brand alarm of storingsmelding, of dat bij een motor ook zo'n verschil maakt, we gaan het zien.
in elk geval bedankt voor de tip
in elk geval bedankt voor de tip
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: slecht lopende strom
Als de vlammen uit je motor slaan is het 'brand' alarm De rest is storingMathijsvm schreef:verschil is tussen brand alarm of storingsmelding, of dat bij een motor ook zo'n verschil maakt,
Maar zonder dollen. ik vind het altijd weer prachtig om te lezen dat er iemand in geslaagd is om een probleem zelf op te lossen. Maar dit is voor mij ook hocuspocus. Knap gedaan
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Goed bezig Mathijs!
Mooie zou zijn om daarna nog even de gaskleppen te synchroniseren.
Dan loopt ze als nieuw
Gr
Arjan
Mooie zou zijn om daarna nog even de gaskleppen te synchroniseren.
Dan loopt ze als nieuw
Gr
Arjan
Re: slecht lopende strom
Ja valt niet tegen zo op den zondag. Ik heb ondertussen een deel van de motor weer opgebouwd en was benieuwd hoe ver de secundaire gaskleppen open gingen en het blijkt dat die maar een centimeter open gaan t/m de 4de versnelling. Het lijkt wel of het in de 5de en 6de versnelling iets minder ver open gaat, kan dat kloppen? De Tps ook even in dealer mode gesteld en het reageerd wel degelijk op een tiental/honderdtal Ohm. Ik heb nog niet kunnen rijden omdat de achterste cilinder 2 nieuwe shims nodig heeft. :mrgreen:
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Secundary's (stps) zijn twijfelachtig.
Bij velen die ze hebben verwijderd is met name bij de 1000cc een kleine verbetering voelbaar.
Wat ze doen is de kleppen verwijderen, maar de sensor laten zitten.
Deze blijft dus waardes doorgeven aan de ecu. Als je deze input zou laten vervallen, en de ecu dit kan negeren dan zou het wat uit kunnen maken.
Maar ik denk bij een hoop ook wishfull thinking.
De dl650 gebruikers zijn al helemaal niet zo enthousiast op diverse fora.
De stps geeft in principe dezelfde gegevens door aan de ecu, als de tps.
Het zou een fijnafstemming in bepaalde omstandigheden geven (temperatuur, luchtvochtigheid) maar daar de ecu binnen geprogrammeerde kaders werkt
zal het niet altijd merkbaar zijn.
Wb de tps afstelling, dealermode streepje is een vertaling van een signaal naar een grafische waarde.
Dit geeft een ruwe afstelling.
Ik geloof meer in meetwaarde's
Bij velen die ze hebben verwijderd is met name bij de 1000cc een kleine verbetering voelbaar.
Wat ze doen is de kleppen verwijderen, maar de sensor laten zitten.
Deze blijft dus waardes doorgeven aan de ecu. Als je deze input zou laten vervallen, en de ecu dit kan negeren dan zou het wat uit kunnen maken.
Maar ik denk bij een hoop ook wishfull thinking.
De dl650 gebruikers zijn al helemaal niet zo enthousiast op diverse fora.
De stps geeft in principe dezelfde gegevens door aan de ecu, als de tps.
Het zou een fijnafstemming in bepaalde omstandigheden geven (temperatuur, luchtvochtigheid) maar daar de ecu binnen geprogrammeerde kaders werkt
zal het niet altijd merkbaar zijn.
Wb de tps afstelling, dealermode streepje is een vertaling van een signaal naar een grafische waarde.
Dit geeft een ruwe afstelling.
Ik geloof meer in meetwaarde's
Re: slecht lopende strom
Dat stps verhaal van jou, daar ga ik even wat verder in duiken op het almachtige www. Het klinkt inderdaad wel heel logisch Ik ging er in elk geval van uit dat het weer van die emissie foefjes waren. We gaan het toch proef ondervindelijk ondervinden Bedankt voor het mee denken. Dat van de dealermode heeft volgens mij iets met een open deur te maken.
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: slecht lopende strom
Leuke materie.
Is weinig officiele info over te vinden.
Systeem heet officieel sdtv (suzuki dual throttle valve)
Heb er het eea over gelezen op fora. Suzuki past het systeem toe in veel modellen, zowel bij de 2 als de 4 cylinders
Bij de hayabusa bv gebruiken ze dubbele injectoren waarbij ze inspuiten tegen de dubbele gaskleppen.
Bandit 1250 gebruikers zien dat na verwijderen 2e klep tussen 6000 en 8000 toeren een vermogensboost krijgt.
Bij de Dl/SV 2 cylinders gebruiken ze de kleppen denk ik alleen voor smoother gasrespons
Wellicht dat emmissie eisen hier ook een rol spelen.
leuke info
nog meer leuke info
Groet,
Arjan
Is weinig officiele info over te vinden.
Systeem heet officieel sdtv (suzuki dual throttle valve)
Heb er het eea over gelezen op fora. Suzuki past het systeem toe in veel modellen, zowel bij de 2 als de 4 cylinders
Bij de hayabusa bv gebruiken ze dubbele injectoren waarbij ze inspuiten tegen de dubbele gaskleppen.
Bandit 1250 gebruikers zien dat na verwijderen 2e klep tussen 6000 en 8000 toeren een vermogensboost krijgt.
Bij de Dl/SV 2 cylinders gebruiken ze de kleppen denk ik alleen voor smoother gasrespons
Wellicht dat emmissie eisen hier ook een rol spelen.
leuke info
nog meer leuke info
Groet,
Arjan
Re: slecht lopende strom
Ik heb nog ff geen tijd gehad om er in te duiken ik ga van het weekend als ik de strom klaar krijg van de week:) er eens lekker voor zitten om jou linkjes eens te bekijken.
Vandaag de strom weer opgebouwd en gestart het klinkt al een stuk soepeler als voorheen. De kleppen bedoel ik dan. Ik kwam er voor het los halen van de nokkenas achter dat de ketting 1 tandje verschoven lag in het wphb staat staande cilinder op het juiste merkteken zetten. dan zie je op de nokkenas tandwielen getallen staan, de nokkenas van de inlaat kleppen nummer 2 recht omhoog en het pijltje wijst de eerste bus van een schakel aan.....bij mij wees ie de tweede aan.....16 busjes verder moet op de laatste bus van een schakel op het tandwiel van de uitlaatkleppen en daar wijst pijltje 3 naar. wederom 1 schakel verkeerd. Nu loopt de achterste cilinder veel stiller. Dus toch maar weer de voorste cilinder los halen en even controleren ik hoorde daar nu dus heel duidelijk de kleppen. In vergelijking met de achterste cilinder.
Vandaag de strom weer opgebouwd en gestart het klinkt al een stuk soepeler als voorheen. De kleppen bedoel ik dan. Ik kwam er voor het los halen van de nokkenas achter dat de ketting 1 tandje verschoven lag in het wphb staat staande cilinder op het juiste merkteken zetten. dan zie je op de nokkenas tandwielen getallen staan, de nokkenas van de inlaat kleppen nummer 2 recht omhoog en het pijltje wijst de eerste bus van een schakel aan.....bij mij wees ie de tweede aan.....16 busjes verder moet op de laatste bus van een schakel op het tandwiel van de uitlaatkleppen en daar wijst pijltje 3 naar. wederom 1 schakel verkeerd. Nu loopt de achterste cilinder veel stiller. Dus toch maar weer de voorste cilinder los halen en even controleren ik hoorde daar nu dus heel duidelijk de kleppen. In vergelijking met de achterste cilinder.
Re: slecht lopende strom
Einig iedee hoe ik dat doe dat afstellen van de tps sensor