het motor-forum.nl Landmarkrally 2023

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

het motor-forum.nl Landmarkrally 2023

Bericht door V-roon »

De Landmarkrally 2023

Onze collega's van motor-forum.nl maken ieder jaar een zeer leuke puzzel rit.
Door middel van een voorwerp op een foto moet je ontdekken waar die foto genomen is, daar rijdt je naar toe om een exact de zelfde foto te maken maar dan met jou motor er op.
En jij moet er ook op staan.
Iedere goede inzending (foto) is 1 punt waard en zo ontstaat er een wedstrijd lijst.
De wedstrijd/puzzel duurt het hele jaar en eindigt pas in november 2023.
In fases worden telkens 6 nieuwe fotos vrijgegeven, en dus blijft het leuk voor iedereen.
Op het forum is ruimte om te overleggen met andere deelnemers, en zo kan je elkaar tips geven.
Het is ook een leuke manier om af te spreken om gezamelijk een puzzel (foto) op te lossen.
Want hoe meer deelnemers met hun motor op "jou" foto staat, hoe meer punten dat oplevert ! :duim:

ps: het is niet mijn intentie om reclame te maken !
Ik heb er vorig jaar erg veel plezier aan beleeft aan dit initiatief en dat gun ik andere ook. :-)}

Klik hier voor de Landmarkrally 2023 topic Motor-Forum.nl Landmarkrally2023

En klik hier voor de kletspraat topic van de Landmarkrally 2023 kletspraat

Afbeelding
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: het motor-forum.nl Landmarkrally 2023

Bericht door V-roon »

Met meer deelnemers je op de foto staat, des te meer punten je scoort voor die foto.

Rijders van dit forum die wel wat voelen voor de LandmarkRally 2023 ?
Ik heb tot nu toe alle locaties gevonden en ook al routes gemaakt.

tip: Google is je grootste vriend en met name Google Lens. :worship:
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: het motor-forum.nl Landmarkrally 2023

Bericht door Bob »

Wat een leuk idee, zo'n wedstrijd die je op je eigen tijd kunt doen. Ik voel er wat wat voor als je maar geen podiumplaats verwacht.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: het motor-forum.nl Landmarkrally 2023

Bericht door Stroompje »

Top idee..... weer eens wat anders dan anders :duim:
Ben nog druk aan het schouder/revalideren maar mijn V en ik kunnen bijna niet meer wachten........ :-)} :D :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: het motor-forum.nl Landmarkrally 2023

Bericht door V-roon »

Ja he ?
Een andere reden om mee te doen ( wat kosteloos is ) is dat je nu 40 redenen krijgt om een doel te hebben als eindbestemming van een rit.
Zo heb ik al een weekendje texel geboekt om dat in Noord veel LM23 oplossingen te vinden zijn.

Je hebt 6 catogerien met iedere catogerie 6 opgaven ( fotos )
Dus in totaal 40 foto.
|Daarboben krijg je 4 bonus vragen die uit einderlijk ook naar een gps coordinaat leiden.
Ik zal een voorbeeld foto plaatsen. ( deze is van vorig jaar en de catogerie was Oude Meesters en foto 5 )
Wat zijn hier van de GPS coordinaten ? ( om er zelf naar toe te gaan zodat jij een foto maakt die net zo is als de opgave maar dan met jou motor en jou er op!
Succes. haha
Plaats reactie