Nieuwe remblokken

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gombal
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04-01-2023, 23:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Noord Beveland

Nieuwe remblokken

Bericht door Gombal »

Gisteren lekker in het zonnetje wat aan de Suz geklust.
Vond hem niet geweldig remmen, had de schijven al een goed ontvet en ook flink wat remmenreiniger tussen de blokken en de schijven gespoten.
Dat hielp uiteraard niets :D

Dus voor en achter nieuwe blokken. Is in vergelijking met een auto echt een fluitje van een cent, zeker omdat hier alles gewoon gangbaar is, bij een auto zit het vaak vastgeroest.
Dus op het gemakje binnen 3 kwartier alles gewisseld.

Vandaag weer een 150 kilometer gereden en nu remt hij echt, wat een verschil!
IMG_20230128_115039530.jpg
IMG_20230128_121145309.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Arjen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 281
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
Woonplaats: Lelystad

Re: Nieuwe remblokken

Bericht door Bob »

Leuk om te horen. Heb je bewust gekozen voor deze blokken? Zo ja, wat maakt deze zo goed?
Gebruikersavatar
Gombal
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04-01-2023, 23:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Nieuwe remblokken

Bericht door Gombal »

Bewust gekozen, ja voor het soort, niet speciaal dit merk hoewel het ook voor auto's een bekend merk is.

Dit zijn organische remblokken, zijn zachter als gesinterde en hebben minder hendel druk nodig om al goed te remmen.
Gesinterde schijnen een grotere remkracht te hebben maar aangezien ik geen racer ben en met de auto al jaren gewend ben om te anticiperen, dus niet op het laatste moment pas remmen maar vooruit kijken en gewoon gas loslaten en op de motor afremmen ging mijn voorkeur uit naar de organische.

Vermoed dat de oude gesinterde of semi gesinterde waren, kostte beduidend meer knijpkracht om even sterk te remmen in vergelijking met de nieuwe.
Vind de nieuwe organische persoonlijk een prettiger gevoel geven, weinig knijpkracht maar meteen al een goede bite.
Hoeven ook niet op temperatuur te komen zoals gesinterde om goed te remmen.

Schijnen wel sneller te slijten omdat ze zachter zijn als gesinterde maar voor de prijs, euro of 25 per 2 blokken, hoef je het niet te laten.

Maar goed, blijft natuurlijk een kwestie van een ieders persoonlijke smaak/gevoel,
Groeten,

Arjen


Afbeelding
JanF
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 05-07-2017, 13:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 2017

Re: Nieuwe remblokken

Bericht door JanF »

Wat voor merk en type remblokken had je er eerst opzitten ? Waren nog niet erg versleten .

Ik heb ook organische overwogen maar werd door motorzaak afgeraden omdat deze zeer snel slijten , ik heb nu al een tijd Brembo ( wit voor en rood achter) remblokken en vind deze beter remmen dan de originele remblokken , hoewel ik het nog niet heel geweldig vind .
Gebruikersavatar
Gombal
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 04-01-2023, 23:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Nieuwe remblokken

Bericht door Gombal »

Voor zat Tokico Toyo 093F HH, achter nissin tt2182ff.
Volgens mij zijn dat de originele remblokken, remklauwen voor zijn ook Tokico, achter is Nissin.

Als ik even goole zie ik meer "klachten" over bovenstaande remblokken, vooral de Tokico's dat ze niet erg geweldig remmen en niet zo rotorfriendly zijn.

Daarom verslijt ik ook liever de remblokken als de schijven, remblokken zijn een stuk goedkoper!
(Geen idee waarom jouw garage de organische afraadde, so what als ze sneller slijten, kost je minder als een paar nieuwe schijven :wink: )

En de bite met remmen is echt enorm veel beter in vergelijking met de originele, geeft een stuk meer vertrouwen bij stevig moeten remmen moet ik zeggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Arjen


Afbeelding
Plaats reactie