heeft er iemand ervaring met ACF-50?
heeft er iemand ervaring met ACF-50?
Ha allemaal,
ivm de dit jaar maar aanhoudende pekelperiode, ben ik eens webtechnisch op zoek gegaan naar diverse threads over pekel/pekelschade, wel of niet doorrijden etc. Via Motor-forum.nl kwam ik op een thread over ACF-50, een soort corrosioninhibitor/cleaner uit de vliegtuigindustrie. Volgens de site werkt het enorm goed, en het goedje is te bestellen via corrosioncontrol.nl, voor zo'n 20 euri's. Het schijnt ertg goed te zijn voor alu en andere corrosiegevoelige materialen. Zeker rekening houdend met de "corrosiegevoeligheid" van onze lijdende voorwerpen misschien een idee? Ik heb het spul inmiddels besteld, maar ga er geen week op wachten! het is hier al de hele week droog, en ga nu toch mijn rode duivel uitlaten, heb er net 50 km op staan, dus moet nog behoorlijk inrijden... (als ik moet wachten op regen om de pekel weg te spoelen sta iat ie nog anderhalve week in de schuur... Vanmiddag ff goed afspoelen met koud water en dan weer de schuur in, zal toch wel goed gaan?
ivm de dit jaar maar aanhoudende pekelperiode, ben ik eens webtechnisch op zoek gegaan naar diverse threads over pekel/pekelschade, wel of niet doorrijden etc. Via Motor-forum.nl kwam ik op een thread over ACF-50, een soort corrosioninhibitor/cleaner uit de vliegtuigindustrie. Volgens de site werkt het enorm goed, en het goedje is te bestellen via corrosioncontrol.nl, voor zo'n 20 euri's. Het schijnt ertg goed te zijn voor alu en andere corrosiegevoelige materialen. Zeker rekening houdend met de "corrosiegevoeligheid" van onze lijdende voorwerpen misschien een idee? Ik heb het spul inmiddels besteld, maar ga er geen week op wachten! het is hier al de hele week droog, en ga nu toch mijn rode duivel uitlaten, heb er net 50 km op staan, dus moet nog behoorlijk inrijden... (als ik moet wachten op regen om de pekel weg te spoelen sta iat ie nog anderhalve week in de schuur... Vanmiddag ff goed afspoelen met koud water en dan weer de schuur in, zal toch wel goed gaan?
Ik ben ook zo'n doorrijder en inderdaad; sommige delen zien er niet echt fraai meer uit. Heb ook maar even voor een louzy € 25,00 (inclusief verzendkosten) een spuitbus besteld. Verwacht er eerlijk gezegd geen wonderen van, maar je weet maar nooit...
Voor de duidelijkheid; de site is deze....
Voor de duidelijkheid; de site is deze....
Verwacht maar wél wonderen, Ik heb een busje gekregen van een maat bij de Marine, het spulleke zet roest om, beschermt tegen nieuwe roest en smeert ook nog eens.Be-Outside schreef:Verwacht er eerlijk gezegd geen wonderen van, maar je weet maar nooit...
Voor de duidelijkheid; de site is deze....
Verder ruikt het lekker
Is niet giftig
tast geen plastic of rubber aan
en blijft 24 maanden zitten, zeggen ze....
Maarja, ik spuit m'n motoren elk jaar ermee in, en m'n mountainbike, en m'n gereedschap en m'n koekblik.
ff kijken waar zal ik het nu eens op spuiten?
Als we een keer gaan toeren, neem ik het wel mee, dan kun je zien wat het doet.
Hier meer info over dit wondermiddel...
http://www.worldwideaviation.co.uk/Moto ... 20Main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten
pim
http://www.worldwideaviation.co.uk/Moto ... 20Main.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten
pim
Ik heb de bus ACF-50 besteld om mijn nieuwe DL 650 T meteen dit weekend te behandelen ik kreeg de volgende tip via mail van de leverancier,
Als u bij de bedrading van uw motor werkt, is het aan te bevelen dat u elke connector die u tegenkomt, van binnen inspuit met ACF-50 (beetje heen en weer schuiven om te verdelen over de stekkers)
hierdoor is het inwendige beschermd tegen corrosie, een veel voorkomende kwaal bij motoren.
U ziet bij oudere motoren in deze connectors altijd groen/witte poeder (corrosie-zouten) met ACF-50 behoort dit tot het verleden.
Verdere aandachtspunten:
ACF-50 ook op de velgen spuiten, ook al zijn deze behandeld met lak.
ervaring leert dat het ruwe oppervlak van gegeoten velgen op den duur toch corrodeert.
en uiteraard: geen ACF op de remschijven laten komen, gebeurt dit wel, dan schoonmaken met remmen-reiniger of Synco Super-Kleen.
J Wubbels Corrosion-Control
Als u bij de bedrading van uw motor werkt, is het aan te bevelen dat u elke connector die u tegenkomt, van binnen inspuit met ACF-50 (beetje heen en weer schuiven om te verdelen over de stekkers)
hierdoor is het inwendige beschermd tegen corrosie, een veel voorkomende kwaal bij motoren.
U ziet bij oudere motoren in deze connectors altijd groen/witte poeder (corrosie-zouten) met ACF-50 behoort dit tot het verleden.
Verdere aandachtspunten:
ACF-50 ook op de velgen spuiten, ook al zijn deze behandeld met lak.
ervaring leert dat het ruwe oppervlak van gegeoten velgen op den duur toch corrodeert.
en uiteraard: geen ACF op de remschijven laten komen, gebeurt dit wel, dan schoonmaken met remmen-reiniger of Synco Super-Kleen.
J Wubbels Corrosion-Control
Vorige week heb ik mijn DL1000 al gedeeltelijk behandeld met ACF50. De voorkant van het blok en de uitlaten. Er komt een soort paars schuim uit de bus dat in een kleurloze film opdroogd. Maar let op! Je doet er snel veel te veel op. Tenminste dat overkwam mij. Nadat ik de motor een paar uur had laten staan drogen, lagen er allemaal plassen vettige paarse drap op de stoep onder de motor.
It goes a long way, las ik ergens op het internet over ACF50.
It goes a long way, las ik ergens op het internet over ACF50.
Ik heb een literfles corrosionblock gehaald in Brabant. Het zelfde spul, zustertje van acf-50, ontwikkeld voor de scheepvaart. Als er ergens iets gaat roesten dan is het wel op zee, dus dit gaat mijn VStrom hopelijk goed beschermen. Weinig gebruiken inderdaad, of met een doekje uitsmeren. Ik heb van de importeur begrepen dat Suzuki het gebruikt voor de dealertocht in Afrika, met de Black Rhino's... "Ja, ja ziet u wel heren en dames motordealers, dat roesten valt wel mee hoor" Misschien een idee om standaard een fles mee te geven bij aankoop van een VStrom!
http://www.corrosion-control.nl/acf-50_ ... acf-50.php" onclick="window.open(this.href);return false;bandit schreef:Misschienwat meer info over lerancier en ?????? natuurlijk de prijs
Tuurlijk... ff bellen met 0485 372286 Mobiel: 06-13677830 van corrosion control in Rijkevoort, ten oosten van Eindhoven. Heb daar een literfles gehaald met klein pompflesje erbij. Kost ca 40 euri en de € 6,- verzendkosten komen er dan niet bij. Ik was toevallig in de buurt. Het is trouwens een woonhuis van waar uit geleverd wordt.
Groetjes
Pim
Groetjes
Pim
Heb het produkt in Laarne (Belgie) aangekocht bij V.D.VELDE ( motoracces). Het beste wat ik tot nogtoe gebruikte! Ik gebruikte voordien ook al WD40 - Marinespray e.d., maar dit produkt is zijn geld echt waard. Juist van de remschijven en blokken wegblijven...
En niet te vergeten heren...na een reinigingsbeurt van de ketting en tandwielen, eerst wat van het paarse schuimend spul erop, even een goeie toer doen en dan lichtjes smeren met kettingvet... Niets roest meer voor héééél lang, en ...een lang en gelukkig leven voor je dure ketting en dito tandwieltjes. Overigens... kettingsets van D.C. (Dynachain) zijn geweldig én verkrijgbaar bij HeinGericke (in België) tenminste.
Niets is nog wat het geweest is;
En niet te vergeten heren...na een reinigingsbeurt van de ketting en tandwielen, eerst wat van het paarse schuimend spul erop, even een goeie toer doen en dan lichtjes smeren met kettingvet... Niets roest meer voor héééél lang, en ...een lang en gelukkig leven voor je dure ketting en dito tandwieltjes. Overigens... kettingsets van D.C. (Dynachain) zijn geweldig én verkrijgbaar bij HeinGericke (in België) tenminste.
Niets is nog wat het geweest is;
Mmmm, is zo'n regeling niks voor ons ?
http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=4118" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees de hele ontwikkeling ff
Let wel, dit zijn Pan rijders, dus niet schrikken
http://www.pksolutions.nl/viewtopic.php?t=4118" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees de hele ontwikkeling ff
Let wel, dit zijn Pan rijders, dus niet schrikken
Ik wil geen afbreuk doen aan andere produkten zoals WD-40 of marinespray. Het zijn schitterende produkten om je V-strom te reinigen en (deels) te conserveren, en met dat doel (reinigen) toch goedkoper dan het duurdere ACF50. Als het er echter op aankomt je bike goed te beschermen dan is een uitgebreidde behandeling met ACF50 toch een aanrader. Zijn er nog andere soortgelijke produkten op de markt??
Ik heb het meest probemen met het reinigen van de ketting. Enerzijds lees ik soms dat mazout OK is, anderszijds wordt dit ten strengste verboden en zweert men op kerosine. Waar kan je dan in de gewone handel kerosine kopen?
Ik heb het meest probemen met het reinigen van de ketting. Enerzijds lees ik soms dat mazout OK is, anderszijds wordt dit ten strengste verboden en zweert men op kerosine. Waar kan je dan in de gewone handel kerosine kopen?
Tja, ik ken nog geen dealers die deze service bieden(GB)v-scorpio schreef:....Als het er echter op aankomt je bike goed te beschermen dan is een uitgebreidde behandeling met ACF50 toch een aanrader.
Misschien iets voor handige franchisers onder ons ?
Ik weet dat motorzaken hier weinig interesse voor hebben, die hebben belang bij een forse afschrijving door pekelschade
Tja, Corrosion-Block, maar dat is even duur als ACF-50, zelfde fabriek, 19,95 per spuitbus, zelfde spul ook als je het mij vraagt, alleen ook beschikbaar in High performance vet.Zijn er nog andere soortgelijke produkten op de markt??
Tja, aan kettingspray blijft een hoop vuil zitten en koekt aan, bovendien hebben maar weinig mensen zin om de ketting na ieder pekelrit te reinigen en opnieuw in te vetten (zeker niet als je in 't donker thuiskomt na een koude rit)Ik heb het meest probemen met het reinigen van de ketting.
Ik gebruik zelf zoals jullie inmiddels weten een Pro-Oiler kettingsmeersysteem, nooit meer omkijken naar, ketting blijft schoon en hoeft ook niet meer te spannen.
Damn, heb ik weer, net te laat voor gratis spullen
http://www.corrosion-control.nl/sweep/lucky.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.corrosion-control.nl/sweep/lucky.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt corrosionblock (of ACF50, maar dat is niet als literverpakking te krijgen in Nederland)) volgens mij het best in een literfles kopen en dan via een drukplantenspuit vernevelen. Ik heb bij die literfles wel een pompflaconnetje gekregen maar die levert meestal gewoon een straal, waardoor je veel verknoeit en je het met een doekje weer moet uitsmeren.
Yep, helemaal.dannyvu schreef:Begrijp ik het nu goed, jullie vernevelen/spuiten dit dus op héél jullie moto (kuip, frame, uitlaat, motorblok, electrische bedrading, ...) uitgezonderd op de remschijven? Ik heb een beetje schrik dat ik iets fout ga doen en meer kapot doen dan verhelpen
Het beschermt ook bedrading, connectoren, dynamo's, startmotoren, motorblok, mobiele telefoons, computers etc.
Je kúnt het niet verkeerd doen.
Op de kuip hoeft het natuurlijk niet, maar 't spul tast geen plastic of rubber aan, dus ik spuit het ook op de kuipbouten, en maak er m'n ketting mee schoon, en laat dan meteen een laagje zitten. Vooral de zijkanten van de ketting zijn gevoelig voor roest.
Ook spuit ik wat op het zichtbare deel van de remzuigers, het kruipt naarbinnen, en lost de oxidatie op, waardoor je voorkomt dat ze vast gaan zitten.
Heb je dat engelse artikel (MotorCycleNews) niet gezien ?
(via motor-forum.)
ACF behandeling bij de dealer
Nog een happy English user: KLIK review Engels
Reclame op MotorCycleNews : Klik Reclame Engels
[/img]
Ik heb een literfles corrosionblock gekocht. Het is wat dikker dan afc50, maar verder het zelfde spul, vooral bedoeld voor de scheepvaart. Ik verwarm het eerst in een bakje met water van 60 graden en doe het dan in een (planten) drukspuit. Je kunt het dan perfect vernevelen over de motor. Als je dit spul niet warm maakt dan krijg je gewoon een straal ipv een nevel...
groetjes
Pim
groetjes
Pim
GEBRUIK ACF-50 / Corrosieblocker
Beste Mede-Strommers en/of ACF-Deskundigen,
Begrijp ik het goed dat je acf-50 probleemloos kunt aanbrengen op de gehele motor (excl, remschijven, banden) om hem beter te beschermen tegen corrosie Zelfs de verbindingen in de bedradingen, keeringen, lagers en overige bestandsdelen zullen hier geen nadelige gevolgen van ondervinden
Het aangebrachtte goedje is zelfs na het aanbrengen niet eens meer zichtbaar
Is het dan de mogelijk dat je de motor daarna (als je hem weer ettelijke weken gebruikt hebt) gewoon kunt wassen als je hem vuil vindt of verwijder je dan de acf-50
Zoals jullie zien begrijp ik het nog niet helemaal of is het zelfs helemaal niet
Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)
Met V-STROM groeten, Hans
Begrijp ik het goed dat je acf-50 probleemloos kunt aanbrengen op de gehele motor (excl, remschijven, banden) om hem beter te beschermen tegen corrosie Zelfs de verbindingen in de bedradingen, keeringen, lagers en overige bestandsdelen zullen hier geen nadelige gevolgen van ondervinden
Het aangebrachtte goedje is zelfs na het aanbrengen niet eens meer zichtbaar
Is het dan de mogelijk dat je de motor daarna (als je hem weer ettelijke weken gebruikt hebt) gewoon kunt wassen als je hem vuil vindt of verwijder je dan de acf-50
Zoals jullie zien begrijp ik het nog niet helemaal of is het zelfs helemaal niet
Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)
Met V-STROM groeten, Hans
Re: GEBRUIK ACF-50 / Corrosieblocker
Jazaker, het is het beste product tegen roest wat ik ken.Broekie schreef:Beste Mede-Strommers en/of ACF-Deskundigen,
Begrijp ik het goed dat je acf-50 probleemloos kunt aanbrengen op de gehele motor (excl, remschijven, banden) om hem beter te beschermen tegen corrosie
Het is zelfs erg goed voor bedrading, stekkers en connectors.Zelfs de verbindingen in de bedradingen, keeringen, lagers en overige bestandsdelen zullen hier geen nadelige gevolgen van ondervinden
Veel start-problematiek is terug te voeren op kortsluiting en oxidatie van electrische verbindingen, nu dus nooit meer last van.
verder heeft het smerende werking, dus érg is het niet als het in lagers komt. Voor lagers beveelt de fabriek (Learchem.com) zelf Corrosion-Block vet aan.
Mwa, 't glimt wat meer dan normaalHet aangebrachtte goedje is zelfs na het aanbrengen niet eens meer zichtbaar
Je spuit de motor af met koud water, en waar je de motor nog vies vind, poets je hem met een doekje ACF-50Is het dan de mogelijk dat je de motor daarna (als je hem weer ettelijke weken gebruikt hebt) gewoon kunt wassen als je hem vuil vindt of verwijder je dan de acf-50
Makkelijk toch ?
Een doekje met ACF-50 kun je ook goed gebruiken om de zijkant van je ketting mee schoon te poetsen, de ketting blinkt als nieuw en roest niet
Die BMW GS jongens zijn er ook aardig gek mee:
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=15487" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=15487" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, het trekt geen vuil aan en de behandelde delen zien er mooier uit dan zonderBroekie schreef: Je hoeft dan de motor ook niet meer acf-vrij te maken in de pekelvrije periode's
Je laat hetgewoon zitten en werkt het van tijd tot tijd bijwondermiddel
Wat je wilt, in principe is één keer per jaar behandelen (vóór de winter) genoeg, maar als ik ga toeren met vrienden op een mooie dag in de winter dan "pimp" ik m'n motor door hem schoon te spoelen en oppervlakkig te poetsen met genoemde ACF doekje
Voor gewoon dag in dag uit woon-werk in de pekelbagger ga ik 'm niet tussendoor poetsen, heeft absoluut geen zin en de ACF doet z'n werk toch wel.
Ik ben vorige week zowel een spuitbus als een literbus gaan halen bij motoaccess. Heb de spuitbus al eens uitgeprobeerd op mijn fiets. Ziet er goed uit maar blijft wel "vettig". Is dat normaal of gebruik ik teveel?
Tevens heb ik nog zo'n kleine vernevelaar (1l) gekocht om zaken zoals onkruidverelger te sproeien. Vandaag de moto grondig gekuisd en morgen ga ik met de vernevelaar en de literbus mijn moto eens te lijf gaan
Aangezien het "vettig" blijft ga ik toch uit de buurt blijven van kuipdelen, zadel, stuur enzo.
Tevens heb ik nog zo'n kleine vernevelaar (1l) gekocht om zaken zoals onkruidverelger te sproeien. Vandaag de moto grondig gekuisd en morgen ga ik met de vernevelaar en de literbus mijn moto eens te lijf gaan
Aangezien het "vettig" blijft ga ik toch uit de buurt blijven van kuipdelen, zadel, stuur enzo.
Re: Vraagje ?
Tot voor kort gebruikte ik zo'n plantenspuit, ging erg goed.Broekie schreef:Goedendag Allemaal,
Even een vraagje voor VDude :
Hoe breng jij ACF-50 aan ?
Ik heb nu bij de automaterialenhandel zo'n ML-vernevelaar gekocht voor de compressor. met zon flexibele slang eraan.
Ik kan nu ook achter de kuipdelen en onder de tank zonder iets te demonteren.
Tja, wat is speciaal...
verricht je nog speciale handelingen ?
-In de winter zijn de zijplaten van m'n ketting wat gevoelig voor roest, dus ga ik met een doekje ACF langs de ketting, dan worden de zijkanten mooi glanzend schoon, en blijven gevrijwaard van roest.
-Remmen.
Bij m'n vorige motoren gingen de remklauwen na de winter altijd vastzitten (aanlopen) door een witte, poederachtige corrosielaag rond de O-ringen van de remzuigers. (best een getob om ze los te halen en te reinigen )
Ik haal nu de remklauw los van de voorpoot (twee bouten) zodat ik er bij kan met het "rietje" wat bij de acf spuitbus zit. één schuimpropje per remcilinder en de klauw blijft soepel. Met deze simpele handeling kun je zelfs vastzittend remklauwen weer gangbaar maken.
-Electrisch. Alle stekkers waar ik een beetje bijkan, trek ik los en spuit ik in. Veel onbegrepen problemen komen voort uit gecorrodeerde stekkers (zo vertelde een Wegenwacht me een keer tijdens een panne met mijn GSX 600 F)
Ik bescherm tijdens de algehele behandeling de remschijven met een oude lap met zeepsop (ik zag zoiets op motorcyclenews.com)
Na behandeling ga ik de remschijven nog een keer langs met een doek remreiniger of ontvetter (voor de zekerheid.
Ik zou het meer "uitlektijd" noemen, daarom doe ik er ook een zeiltje of lap plastic onder. Hoewel het spul makkelijk afbreekt in het millieu, blijft je oprit toch enige tijd vlekkerig. Bovendien kun je het spul wat van de motor lekt makkelijk van het zeiltje opdeppen en gebruiken voor de velgen ofzo. Je blijf Hollander toch en écht goedkoop is het spul ook niet.en wat is volgens jou de droog tijd ?
Na behandeling zou ik zeker een kwartier niet rijden, dit om het grootste surplus uit te laten lekken.
Vandaag mijn moto behandeld. De planten vernevelaar gaf veel te grote druppels en een veel te grote hoeveelheid. Ik heb alles moeten uitgewrijven met een doek. Met de AGF spuitbus zelf gaat het iets beter. De spuitbus geeft een fijnere nevel en je kan beter de hoeveelheid regelen. Je moet wel vanop voldoende afstand spuiten anders spuit je er ook teveel op. Met de wind is er dan ook aardig wat verloren gegaan. Ik denk dat ik in't vervolg voornamelijk het spul met een doek ga aanbrengen, dat lijkt me, zeker voor gemakkelijk bereikbare plaatsen, het gemakkelijkste. Want nu is het toch nog een tijdje uit diverse plaatsen blijven lopen en druppelen.
En nu afwachten of dat spul ook echt werkt.
En nu afwachten of dat spul ook echt werkt.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
en dan nu eens wat anders: ook ACF 50 in oktober op de hele motor gespoten, en nu ik kennelijk wel wat pekel heb opgepikt. zijn een aantal bouten enzo wel degelijk gecorrodeerd!!!
degene op het kleppendeksel heel duidelijk, andere van bijv. de remklauwen, de zgn zwarte boutjes en klemmetjes van de remleidingen, dat soort kleiner grut. maar ook de linkhevels van de achtervering, dus alu, is wel degelijk gecorrodeerd.
zonder het bewust te zijn heb ik door de pekel gereden, en mijn uitlaten zijn ongeveer al zo vlekkerig (van de roest) als een giraf, zeg maar, en dat is erger dan bijvoorbeeld als een lieveheersbeestje! laat je fantasie werken, en je ziet het voor je
en dat op een 5 mnd nieuwe motor... snik
degene op het kleppendeksel heel duidelijk, andere van bijv. de remklauwen, de zgn zwarte boutjes en klemmetjes van de remleidingen, dat soort kleiner grut. maar ook de linkhevels van de achtervering, dus alu, is wel degelijk gecorrodeerd.
zonder het bewust te zijn heb ik door de pekel gereden, en mijn uitlaten zijn ongeveer al zo vlekkerig (van de roest) als een giraf, zeg maar, en dat is erger dan bijvoorbeeld als een lieveheersbeestje! laat je fantasie werken, en je ziet het voor je
en dat op een 5 mnd nieuwe motor... snik
Meteen weer inspuiten,
het spul zet nl ook bestaande corrosie weer om, probeer maar.
Ik weet ook wel dat ACF-50 beweert dat het 24 maanden werkt, maar officieel is het voor IN vliegtuigframes, dus holle ruimtes.
Daar staat het natuurlijk niet bloot aan waterstraal werking.
Mijn fiets heeft geen roestplekken opgelopen (twee pekel/sneeuwdagen)
Maar ik was/poets 'm dan ook niet de afgelopen maanden, spuit alleen af en toe wat ACF erbij op plaatsen waar ik denk dat het nodig is.
Ik veeg ook de ketting af met een doek ACF om de zoveel tijd.
het spul zet nl ook bestaande corrosie weer om, probeer maar.
Ik weet ook wel dat ACF-50 beweert dat het 24 maanden werkt, maar officieel is het voor IN vliegtuigframes, dus holle ruimtes.
Daar staat het natuurlijk niet bloot aan waterstraal werking.
Mijn fiets heeft geen roestplekken opgelopen (twee pekel/sneeuwdagen)
Maar ik was/poets 'm dan ook niet de afgelopen maanden, spuit alleen af en toe wat ACF erbij op plaatsen waar ik denk dat het nodig is.
Ik veeg ook de ketting af met een doek ACF om de zoveel tijd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb zo m'n twijfels over al die mooie verhalen die vaak gevoed worden door eerdere publicaties van de fabrikant zelf. Klinkt natuurlijk reuze interessant en gewichtig wanneer je schermt met woorden als US army, lucht- en ruimtevaart en de marine gebruiken het. Vandaar dat ik maar weer eens aan het Googlen gegaan ben. Ik heb ooit eens een vergelijkingstest tussen diverse merken en middelen gelezen, maar die kan ik niet meer vinden. Onderstaande link geeft echter ook een heel goed inzicht van de betrekkelijkheid en betrouwbaarheid van al die mooie verhalen. En 24 maanden kun je wel vergeten, dat komt eerder in de buurt van 3 maanden op plaatsen waar het bloodgesteld is aan de elementen. Nu wordt in de test een zoutoplossing gebruikt dus zal het zonder dat mogelijk langer standhouden, maar het lijkt toch zeker verstandig om het regelmatig bij te werken. De test is qua opzet gelijk aan het artikel dat ik ooit eerder gelezen heb. Oordeel zelf.
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik overweeg overigens wel om het aan te schaffen aangezien het toch altijd nog een stuk beter lijkt te werken dan WD40 wat ik nu hoofdzakelijk toepas.
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik overweeg overigens wel om het aan te schaffen aangezien het toch altijd nog een stuk beter lijkt te werken dan WD40 wat ik nu hoofdzakelijk toepas.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 05-07-2007, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Omdat die een wel erg zichtbare laag achter laat. In de winter misschien niet zo erg want dan wordt toch alles vuil, maar in de zomer vind ik het toch mooier als je ook nog wat van het origineel ziet.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Omdat ik binnenkort een paar weken vrij ben (verandering v. baan) heb ik besloten mijn Rhinootje zelf z'n 18.000 beurt te geven en tegelijk 'm maar eens vroeg winterklaar te maken.
'k Wilde dus een paar spuitbussen ACF50 bestellen (meteen maar even de SilverWing ook een grote onderhoudsbeurt geven) en zag dat er deze maand nog een actie loopt: Bij 2 spuitbussen ACF50 kijg je er nu een tube anti-corosionvet bij.
En nog even terugkomen op de test die Iron Horse linkte:
Vroeger gebruikte ik de SilverWing ook in de winter. Ik spoot altijd de chromen delen van de SilverWing in met vaseline uit een spuitbusje. Na een winter vol vuil en pekel zat er in het voorjaar altijd een dikke vieze koek op de velgen, maar na een poetsbeurtje in maart/april kwamen die velgen er altijd weer blinkend onder vandaan.
Voor de velgen van de Rhino wil ik dit komende winter ook weer gaan doen.
Eerst wil ik de complete motor met ACF50 gaan behandelen, alle stekkers gaan ingevet worden met corosionblock en de velgen en skitplate gaan dik in de spuitvaseline zodra de eerste pekel op de weg komt.
En nu maar hopen, dat hiermee het beruchte roestspook op afstand blijft.
'k Wilde dus een paar spuitbussen ACF50 bestellen (meteen maar even de SilverWing ook een grote onderhoudsbeurt geven) en zag dat er deze maand nog een actie loopt: Bij 2 spuitbussen ACF50 kijg je er nu een tube anti-corosionvet bij.
En nog even terugkomen op de test die Iron Horse linkte:
Vroeger gebruikte ik de SilverWing ook in de winter. Ik spoot altijd de chromen delen van de SilverWing in met vaseline uit een spuitbusje. Na een winter vol vuil en pekel zat er in het voorjaar altijd een dikke vieze koek op de velgen, maar na een poetsbeurtje in maart/april kwamen die velgen er altijd weer blinkend onder vandaan.
Voor de velgen van de Rhino wil ik dit komende winter ook weer gaan doen.
Eerst wil ik de complete motor met ACF50 gaan behandelen, alle stekkers gaan ingevet worden met corosionblock en de velgen en skitplate gaan dik in de spuitvaseline zodra de eerste pekel op de weg komt.
En nu maar hopen, dat hiermee het beruchte roestspook op afstand blijft.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Gisteren heb ik als onderdeel van de 24.000-beurt de remblokken en remolie vervangen.
'k Had zoals hierboven gemeld in oktober o.a de zuigers van de remmen ook ingespoten met ACF50 tegen de pekelaanslag en moet tot de conclusie komen dat dat spul goed werkt.
Geen spoortje aanslag te zien, de zuigers waren zelfs met de hand terug te duwen.
Nu is er ook niet veel pekel gestrooid, maar genoeg om e.e.a aan roest te veroorzaken.
De rest van de motor is overigens ook roestvrij omder de laag troep vandaan gekomen.
Alleen de skitplate is aan de onderzijde verweerd. Met name op de plaats, waar alle steenslag/ zand/ rommel vanaf het voorwiel komt is de skitplate helemaal ruw gestraald. Maar goed, daarom zit ie ook op zullen we maar denken, het blok is beschermd en je ziet er toch niets van
'k Had zoals hierboven gemeld in oktober o.a de zuigers van de remmen ook ingespoten met ACF50 tegen de pekelaanslag en moet tot de conclusie komen dat dat spul goed werkt.
Geen spoortje aanslag te zien, de zuigers waren zelfs met de hand terug te duwen.
Nu is er ook niet veel pekel gestrooid, maar genoeg om e.e.a aan roest te veroorzaken.
De rest van de motor is overigens ook roestvrij omder de laag troep vandaan gekomen.
Alleen de skitplate is aan de onderzijde verweerd. Met name op de plaats, waar alle steenslag/ zand/ rommel vanaf het voorwiel komt is de skitplate helemaal ruw gestraald. Maar goed, daarom zit ie ook op zullen we maar denken, het blok is beschermd en je ziet er toch niets van
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk