Recall DL1000A 2014 - ...
Recall DL1000A 2014 - ...
Blijkbaar is hier toch het laatste woord nog niet over gezegd.
http://www.stromtrooper.com/dl1000a-201 ... ssued.html
Menig Amerikaan heeft dus een recall gehad.
Iemand op dit forum al iets vernomen?
mvg
Lode
http://www.stromtrooper.com/dl1000a-201 ... ssued.html
Menig Amerikaan heeft dus een recall gehad.
Iemand op dit forum al iets vernomen?
mvg
Lode
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Ik heb mijn 2015 Strom nu een maandje en was voor ik hier terecht gekomen ben ook al even wezen zoeken naar een remedie tegen het hikken/bokken/ nerveuze gedrag bij het koud wegrijden.
Ik vond hier enkele topics over de mogelijks te vervangen ecu en ben net terug van de dealer hier vlakbij.
Vlug even in de computer gezet en inderdaad..mijn ecu recall staat nog open. 12 augustus even een pitstop maken om te wisselen
Het staat klaar en duidelijk op het scherm en de recall blijft geldig tot 2027
Cheers!
Ik vond hier enkele topics over de mogelijks te vervangen ecu en ben net terug van de dealer hier vlakbij.
Vlug even in de computer gezet en inderdaad..mijn ecu recall staat nog open. 12 augustus even een pitstop maken om te wisselen
Het staat klaar en duidelijk op het scherm en de recall blijft geldig tot 2027
Cheers!
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5069
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Da's weer mooi meegenomen
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Kleine update:
Vanmorgen de Strom afgeleverd en met een vervangscooter naar huis
Vanmiddag opgehaald maar rechtstreeks naar huis in de verschroeiende hitte...
En zonet terug van een 100km ritje
Wat een verandering! Geen hikjes, gedaan met bokken en gewoon soepel over de hele lijn. Stapvoets in 1e of 2e versnelling en opnemen zonder een verkeerde klop te geven.
Mijn vorige motoren (Monster, R1100S en VFR) werden allemaal voorzien met Powercommander of Rapid Bike module en de BMW Laser Chip. Wel dit is hetzelfde maar dan betaald door Suzuki
Ik reed al graag met de Strom maar nu is hij helemaal heilig verklaard.
Voor zij die het nog niet gedaan hebben, doe er je voordeel mee.
Cheers!
Vanmorgen de Strom afgeleverd en met een vervangscooter naar huis
Vanmiddag opgehaald maar rechtstreeks naar huis in de verschroeiende hitte...
En zonet terug van een 100km ritje
Wat een verandering! Geen hikjes, gedaan met bokken en gewoon soepel over de hele lijn. Stapvoets in 1e of 2e versnelling en opnemen zonder een verkeerde klop te geven.
Mijn vorige motoren (Monster, R1100S en VFR) werden allemaal voorzien met Powercommander of Rapid Bike module en de BMW Laser Chip. Wel dit is hetzelfde maar dan betaald door Suzuki
Ik reed al graag met de Strom maar nu is hij helemaal heilig verklaard.
Voor zij die het nog niet gedaan hebben, doe er je voordeel mee.
Cheers!
- Oliekan
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 18-06-2020, 08:20
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL **** (delete indien nodig)
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Hallo, op 15-6-2020 een Dl 1000A 2015 gekocht met 11000 op de klok.
Tijdens het proefrijden weinig aan gemerkt beetje bokkerig maar de zit en het sturen waren prima dat ik dat maar op de koop toe nam.(ik kwam van een vfr1200)
Na pak weg een 1000 km begon ie af en toe af te slaan als ik het gas dicht deed.
Gelijk even op dit forum gekeken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
Nadat ik het gelezen had over een andere ecu heb ik gelijk motoroost gebeld en inderdaad die recall stond nog open.
Binnen een week de nieuwe ecu erin laten zetten en je kent echt de fiets niet meer terug.
Tijdens het proefrijden weinig aan gemerkt beetje bokkerig maar de zit en het sturen waren prima dat ik dat maar op de koop toe nam.(ik kwam van een vfr1200)
Na pak weg een 1000 km begon ie af en toe af te slaan als ik het gas dicht deed.
Gelijk even op dit forum gekeken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
Nadat ik het gelezen had over een andere ecu heb ik gelijk motoroost gebeld en inderdaad die recall stond nog open.
Binnen een week de nieuwe ecu erin laten zetten en je kent echt de fiets niet meer terug.
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Ik begrijp het al te goed....
Vreemd dat menig eigenaar hier geen punt van maakt en nooit de wissel claimt.
Veel plezier met de niet-stotterende Strom
Cheers!
Vreemd dat menig eigenaar hier geen punt van maakt en nooit de wissel claimt.
Veel plezier met de niet-stotterende Strom
Cheers!
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Ik was 1 van de eerste die een nieuwe ecu erin heeft laten zetten onder garantie. In 2015.
- Bart Bever
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 19-06-2020, 22:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2016)
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Zoveel te beter natuurlijk
(Dat was vermoedelijk ook op je eigen initiatief?)
Ikzelf ben naar 3 2dehands Stroms gaan kijken en geen enkele had de nieuwe ECU erin.
Eéntje had een PCV en die reed wel goed onderin, althans voor die 10 minuten durende proefrit.
Blijft toch vreemd dat er door Suzuki weinig gedaan is om dit voor eens en voor altijd , en voor iedereen op te lossen..
Cheers!
(Dat was vermoedelijk ook op je eigen initiatief?)
Ikzelf ben naar 3 2dehands Stroms gaan kijken en geen enkele had de nieuwe ECU erin.
Eéntje had een PCV en die reed wel goed onderin, althans voor die 10 minuten durende proefrit.
Blijft toch vreemd dat er door Suzuki weinig gedaan is om dit voor eens en voor altijd , en voor iedereen op te lossen..
Cheers!
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Het is geen veiligheid puntje en niet elke 1000 had er last van volgens suzuki. Alleen mensen met klachten kregen een nieuwe ecu.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2982
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Stel je voor dat je nooit op dit forum komt en dus nog steeds de
originele spiegels hebt ( ), en je start gewoon elke dag je motor.
Dan heb je geen idee dat er een oplossing is, dan accepteer
je het gewoon als een " dingetje " van de motor.
originele spiegels hebt ( ), en je start gewoon elke dag je motor.
Dan heb je geen idee dat er een oplossing is, dan accepteer
je het gewoon als een " dingetje " van de motor.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Heb je het forum niet voor nodig. Had ik ook niet.
Een goede dealer met kennis van zaken. Die jou daarop wijst nadat je. Hem verteld hebt wat je meemaakt.
Een goede dealer met kennis van zaken. Die jou daarop wijst nadat je. Hem verteld hebt wat je meemaakt.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Ik kan me herinneren dat er zelfs een brief aan gewijd is destijds vanuit nimag?
Staat het trouwens ook niet gewoon online bij RDW(kentekencheck) ‘terugroepacties’?
Staat het trouwens ook niet gewoon online bij RDW(kentekencheck) ‘terugroepacties’?
't gas zit toch rechts he?
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Die brief ging over de route van de kabelboom. Die kon ergens onder de tank doorschuren. Dat was een recall. Maar over de ecu. Is naar mijn weten nooit een melding/brief geweest. Omdat het geen recall betrof.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Ik heb wel een brief gehad voor de ecm.
Van Nimag.
Van Nimag.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Ja hoor, daar is een brief voor geweest.
Staat nog ergens in een ander topic gepost.
Ik ben lang bezig geweest met het onder druk zetten van garagisten omwille van de problemen met die tweede versnelling.
Ik stond op het punt het ding te verkopen maar heb het probleem zelf opgelost met een XTRE.
Uiteindelijk is even daarna de ECU dan toch vervangen onder een terugroepactie en niet enkel omdat er klachten waren.
mvg
Lode
Staat nog ergens in een ander topic gepost.
Ik ben lang bezig geweest met het onder druk zetten van garagisten omwille van de problemen met die tweede versnelling.
Ik stond op het punt het ding te verkopen maar heb het probleem zelf opgelost met een XTRE.
Uiteindelijk is even daarna de ECU dan toch vervangen onder een terugroepactie en niet enkel omdat er klachten waren.
mvg
Lode
- Emile
- DL1000 berijder
- Berichten: 520
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
- Contacteer:
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Kan mij herinneren dat er 2 recalls zijn geweest voor de 1000 uit 2015.
De brief voor de kabelboom had ik op de mat liggen, maar voordat ik bij de dealer was een paar weken later ben ik er op gestrand. Elektrische problemen, niet meer starten enz. ANWB heeft het toen gefixt (weet nu hoe je kan starten zonder sleutel )...
De andere recall was voor de ECU. Heb nooit geklaagd over problemen, maar wel een nieuwe gekregen.
De brief voor de kabelboom had ik op de mat liggen, maar voordat ik bij de dealer was een paar weken later ben ik er op gestrand. Elektrische problemen, niet meer starten enz. ANWB heeft het toen gefixt (weet nu hoe je kan starten zonder sleutel )...
De andere recall was voor de ECU. Heb nooit geklaagd over problemen, maar wel een nieuwe gekregen.
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 312
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Klopt, 2 recalls. Kabelboom en ecu. Merkte weinig verschil met de ecu, reed daarvoor ook al prima.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
Re: Recall DL1000A 2014 - ...
Vorige maand moest mijn mijn V-Strom voor de 24K beurt. Gevraagd hoe dat zat met de recall van de ECU. Mijn motor kwam in aanmerking voor de wissel aangezien er een “oude” ECU in zat. Dit is tijdens de beurt dus gedaan.
Mijn motor reed daarvoor prima, geen last van bokken of iets dergelijks. Maar moet zeggen dat na de ECU wissel de motor onderin de toeren beter oppakt. Nu rijdt de V-Strom dus nóg beter
Mijn motor reed daarvoor prima, geen last van bokken of iets dergelijks. Maar moet zeggen dat na de ECU wissel de motor onderin de toeren beter oppakt. Nu rijdt de V-Strom dus nóg beter