koeling afschermen
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
koeling afschermen
Goedemiddag,
Ik vraag me af of er mensen zijn die in de winter hun oliekoeler/deel van radiateur afschermen. Ik heb het idee dat mijn dl1000 flink meer verbruikt tijdens winterse perioden. Nu wordt mijn koelwater gewoon warm zoals ik gewend ben maar ik heb het idee dat de olietemperatuur achter blijft. Dit heb ik overigens nog niet gemeten omdat ik (nog) geen olietemperatuurmeter heb, maar baseer ik dus aan de hand van de verbruikcijfers. Zijn er mensen met ervaring met het afschermen van oliekoeler?
Een collega van mij heeft op zijn Skoda Superb een wintergrill waarbij de oliekoeler wordt afgeschermd. hij ziet dit in de winter direct terug in de verbruikcijfers.
Graag hoor ik jullie mening/bevindingen
Groet Johan
Ik vraag me af of er mensen zijn die in de winter hun oliekoeler/deel van radiateur afschermen. Ik heb het idee dat mijn dl1000 flink meer verbruikt tijdens winterse perioden. Nu wordt mijn koelwater gewoon warm zoals ik gewend ben maar ik heb het idee dat de olietemperatuur achter blijft. Dit heb ik overigens nog niet gemeten omdat ik (nog) geen olietemperatuurmeter heb, maar baseer ik dus aan de hand van de verbruikcijfers. Zijn er mensen met ervaring met het afschermen van oliekoeler?
Een collega van mij heeft op zijn Skoda Superb een wintergrill waarbij de oliekoeler wordt afgeschermd. hij ziet dit in de winter direct terug in de verbruikcijfers.
Graag hoor ik jullie mening/bevindingen
Groet Johan
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: koeling afschermen
Door je koeling af te schermen beinvloed je niet je verbruik,alleen motortemperatuur.
Omdat het verbruik iets hoger word komt omdat de buitentemperatuur sensor (deze bevind zich buiten of in de luchtflter) koudere lucht meet en die meting doorgeeft aan de ecu en die op zijn beurt iets meer benzine toevoegd aan het mengsel.
greetz
Dendrummer
Omdat het verbruik iets hoger word komt omdat de buitentemperatuur sensor (deze bevind zich buiten of in de luchtflter) koudere lucht meet en die meting doorgeeft aan de ecu en die op zijn beurt iets meer benzine toevoegd aan het mengsel.
greetz
Dendrummer
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Bedankt voor je reactie Dendrummer,
Daar noem je wel een belangrijk punt dat de temperatuursensor in de luchtfilterbox zit. Daar zal de koeling niets mee te maken hebben.
Wel denk ik dat een motor die sneller op bedrijfstemperatuur is zuiniger zal zijn dan een koude motor. Het lijkt me dat de motor sneller zal opwarmen met afgeschermde oliekoeler. Aangezien ik per dag twee keer 30 km woon werk rijd, dus redelijk veel met koude motor, denk ik wel dat het verschil kan maken.
Ik denk dat ik eerst een olietemperatuursensor ga installeren zodat ik de temperatuur kan controleren.
Daar noem je wel een belangrijk punt dat de temperatuursensor in de luchtfilterbox zit. Daar zal de koeling niets mee te maken hebben.
Wel denk ik dat een motor die sneller op bedrijfstemperatuur is zuiniger zal zijn dan een koude motor. Het lijkt me dat de motor sneller zal opwarmen met afgeschermde oliekoeler. Aangezien ik per dag twee keer 30 km woon werk rijd, dus redelijk veel met koude motor, denk ik wel dat het verschil kan maken.
Ik denk dat ik eerst een olietemperatuursensor ga installeren zodat ik de temperatuur kan controleren.
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: koeling afschermen
Hé Johan, het is duidelijk dat de olie 's winters niet goed op temperatuur komt ( zoek maar op sludge) , waardoor er toch makkelijker condens in het blok blijft. Bovendien is de optimale bedrijfstemperatuur qua smering en frictie al gauw 90°.
Dus........meten is weten
Dus........meten is weten
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Dag Pébé, dat denk ik ook al heb ik geen last van sludge in de dop tot nu.
Eerst maar eens gaan controleren. ik zit eraan te denken om deze:
https://www.louis.nl/artikel/koso-multi ... 9b80ec2550 te installeren alleen heb ik net mn olie vererst . Iemand ervaring met dit soort metertjes? het liefste heb ik er ook een voltmeter bij in zitten maar die kan ik nergens vinden
Eerst maar eens gaan controleren. ik zit eraan te denken om deze:
https://www.louis.nl/artikel/koso-multi ... 9b80ec2550 te installeren alleen heb ik net mn olie vererst . Iemand ervaring met dit soort metertjes? het liefste heb ik er ook een voltmeter bij in zitten maar die kan ik nergens vinden
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: koeling afschermen
Eigenlijk komt het erop neer dat bij koude temperaturen net hetzelfde is of was zoals bij oudere motoren dat langer de choke gebruikt moet worden(meer benzine)nu bij injectie motoren meet een temperatuursensensor dit.
Je kunt natuurlijk ook je motor effe stationair laten draaien tot hij sneller warm is.(rijd ook soepeler als een koude motor),maar dan krijg je natuurlijk weer een nieuw topic over dat het slecht of goed is voor je motor op te warmen.
greetz
Dendrummer
Je kunt natuurlijk ook je motor effe stationair laten draaien tot hij sneller warm is.(rijd ook soepeler als een koude motor),maar dan krijg je natuurlijk weer een nieuw topic over dat het slecht of goed is voor je motor op te warmen.
greetz
Dendrummer
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Ja ik begrijp je punt Dendrummer en ik ben het ook met je eens dat je het verbruik nooit gelijk krijgt met zomertemperaturen ivm de "choke achtige" brandstofverhouding bij koud weer. Mijn idee is alleen dat een motor die minder goed gekoeld wordt in de winter dat dit positief uitpakt voor zowel brandstofverbruik als interne slijtage omdat, zoals Pébé ook stelt, de motor zijn bedrijfstemperatuur eerder haalt. Het oliekoelcircuit heeft niet zoals het waterkoelsysteem een thermostaat die ervoor zorgt dat de olie eerst niet gekoeld wordt totdat hij op bedrijfstemperatuur is.
De warmdraaidiscussie laten we hier maar even achterwege.
De warmdraaidiscussie laten we hier maar even achterwege.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
- Woonplaats: Leuven
Re: koeling afschermen
Hallo,
Ik doe dat elke winter. Ik heb een plaatje waarmee ik m'n oliekoeler afdek. Ik heb een olietemperatuursensor op de vuldop. Dat is een onbetrouwbare meting aangezien er geen peilstok aanzit. Ik volg de trends, meer dan de graad die de sensor aangeeft. Zo kan je toch afleiden hoe het blok opwarmt. Ik merk dat de temperatuur van de olie sneller omhoog gaat wanneer de koeler afgedekt wordt. De motor oververhit helemaal niet.
Kan dus geen kwaad in mijn ogen.
Wel opletten dat je plaatje niet tegen de uitlaatbocht komt. Dat kan verbranden dan.
Ik doe dat elke winter. Ik heb een plaatje waarmee ik m'n oliekoeler afdek. Ik heb een olietemperatuursensor op de vuldop. Dat is een onbetrouwbare meting aangezien er geen peilstok aanzit. Ik volg de trends, meer dan de graad die de sensor aangeeft. Zo kan je toch afleiden hoe het blok opwarmt. Ik merk dat de temperatuur van de olie sneller omhoog gaat wanneer de koeler afgedekt wordt. De motor oververhit helemaal niet.
Kan dus geen kwaad in mijn ogen.
Wel opletten dat je plaatje niet tegen de uitlaatbocht komt. Dat kan verbranden dan.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: koeling afschermen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: koeling afschermen
https://www.promotor.nl/motornieuws/je- ... praat-mee/
Afplakken helpt de motor sneller op te warmen en makkelijker te houden.
Pas op met ducktape. Dat tast de verf aan.
1/3 afplakken is genoeg.
Afplakken helpt de motor sneller op te warmen en makkelijker te houden.
Pas op met ducktape. Dat tast de verf aan.
1/3 afplakken is genoeg.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2982
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: koeling afschermen
Kun je niet een plastic plaatje of zoiets knippen en achter de beschermer schuiven ?
Denk niet dat dat gaat smelten ...Iemand een praktischer goedkoop idee ?
Niet voor mij maar ik denk dat dus alle strommetjes in NL er last van hebbem.
Denk niet dat dat gaat smelten ...Iemand een praktischer goedkoop idee ?
Niet voor mij maar ik denk dat dus alle strommetjes in NL er last van hebbem.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Heb je een foto van de manier zoals jij t doet?AVC schreef: ↑vr 30-11-2018, 19:45 Hallo,
Ik doe dat elke winter. Ik heb een plaatje waarmee ik m'n oliekoeler afdek. Ik heb een olietemperatuursensor op de vuldop. Dat is een onbetrouwbare meting aangezien er geen peilstok aanzit. Ik volg de trends, meer dan de graad die de sensor aangeeft. Zo kan je toch afleiden hoe het blok opwarmt. Ik merk dat de temperatuur van de olie sneller omhoog gaat wanneer de koeler afgedekt wordt. De motor oververhit helemaal niet.
Kan dus geen kwaad in mijn ogen.
Wel opletten dat je plaatje niet tegen de uitlaatbocht komt. Dat kan verbranden dan.
Zoals je zelf al aangeeft is dit niet de meest betrouwbare meting. Ik denk dat de link die ik eerder postte acurater is. Is wel wat meer installatiewerk maar dan meet je in het carter.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: koeling afschermen
Had vandaag toch de mudguard er af liggen i.v.m. olie-/ filterwissel.
Meteen maar even een plaatje aluminium op maat gezaagd.
Moet uiteraard nog gespoten worden, maar nu even geen tijd voor
(Dat gaas bovenin beeld is trouwens de onderkant van m'n radiatorbescherming)
Meteen maar even een plaatje aluminium op maat gezaagd.
Moet uiteraard nog gespoten worden, maar nu even geen tijd voor
(Dat gaas bovenin beeld is trouwens de onderkant van m'n radiatorbescherming)
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Heb jij een thermometer waarmee je olietemp kunt bijhouden of geloof je het zo wel?
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: koeling afschermen
Ik heb een thermometer als oliedop, maar die meet alleen de damp in het carter.
Is dus niet geschikt, om exacte temp te meten, maar geeft wel een goede indicatie.
Bij mijn vorige motor had ik 's winters ook een afdekplaat op de oliekoeler en bleek de olie een stuk eerder op temperatuur te komen, zonder te heet te worden.
(snap nog steeds niet waarom ik voor deze niet eerder een plaatje heb gemaakt.)
Is dus niet geschikt, om exacte temp te meten, maar geeft wel een goede indicatie.
Bij mijn vorige motor had ik 's winters ook een afdekplaat op de oliekoeler en bleek de olie een stuk eerder op temperatuur te komen, zonder te heet te worden.
(snap nog steeds niet waarom ik voor deze niet eerder een plaatje heb gemaakt.)
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2982
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: koeling afschermen
Waarschijnlijk geen tijd gehad
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Gerry
- Berichten: 145
- Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
- Mijn motor is een: XT 600 e
- Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Re: koeling afschermen
Zit daar geen thermostaat op dan.. Ik heb div GSen gehad en daar zit vanaf de 1100 in 1984 standaard een olie temp meter op ..
maar of ik nou met 0 gr reed, 0f met 35 gr .. na een km of 5 komt de meter uit de hoek en even later staat die op 5 streepjes en blijft daar dan ook keurig staan..
En met het benz verbruik kon DenDrummer wel is gelijk hebben .. met koud weer geven ze wat langer meer benz..
Maar dat heb ik zelf nooit bij gehouden, ik gooi hem vol als hij leeg is..
je moet toch naar je werk (of waar je heen moet) dus of hij nou 1 op 16 loopt of 1 op 20, als het op is moet je tanken ..
dus om nou een hele boekhouding bij te houden hoe duur hij loopt , daar heb je alleen maar stress van en verder heb je er niks aan ..
dan zit je bij elke keer als je even gas wil geven te denken,,,, doe maar niet want dan loopt hij wat duurder.
maar of ik nou met 0 gr reed, 0f met 35 gr .. na een km of 5 komt de meter uit de hoek en even later staat die op 5 streepjes en blijft daar dan ook keurig staan..
En met het benz verbruik kon DenDrummer wel is gelijk hebben .. met koud weer geven ze wat langer meer benz..
Maar dat heb ik zelf nooit bij gehouden, ik gooi hem vol als hij leeg is..
je moet toch naar je werk (of waar je heen moet) dus of hij nou 1 op 16 loopt of 1 op 20, als het op is moet je tanken ..
dus om nou een hele boekhouding bij te houden hoe duur hij loopt , daar heb je alleen maar stress van en verder heb je er niks aan ..
dan zit je bij elke keer als je even gas wil geven te denken,,,, doe maar niet want dan loopt hij wat duurder.
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: koeling afschermen
Tja ik denk er ook zo over,motorrijden is voor mij een hobby voordat ik s'morgens vroeg vertrek voor een rit van 300 a 400 km gooi ik heb vol en als ik terug thuis kom word meestal nog eens getankt.Ik kijk wel onderweg eens wat het verbruik is of wat hij verbruikt,ook bij terug tanken reken ik dan wel uit wat hij verbruikt heeft gewoon voor controle met het verbruik van de motor.In de winter periode rij ik zowiezo niet,maar voor sommigen is de motor het enigste vervoermiddel en daar is niets mis mee om te proberen hem iets zuiniger te laten lopen.Maar pas op met alles af te schermen als de motor oververhit word zou het wel eens kunnen dat je meer kosten krijgt dan 1litertje benzine.
greetz
Dendrummer
greetz
Dendrummer
If you want to be happy ride a motorcycle
- Gerry
- Berichten: 145
- Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
- Mijn motor is een: XT 600 e
- Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Re: koeling afschermen
Misschien is LPG wat voor hem dan rij je voor 70 ct per L
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: koeling afschermen
In mijn topkoffer stond max 10 Kg... wat weegt zo’n gastank ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Gerry
- Berichten: 145
- Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
- Mijn motor is een: XT 600 e
- Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Re: koeling afschermen
Nou , het soortelijk gewicht van LPG is om en nabij de 500 gr per L .. dus zonder tank is 20 L al 10 kilo...
het was maar een grapje hoor , maar ik ga er niet over door want straks wordt ik er af gegooid omdat ik ben
het was maar een grapje hoor , maar ik ga er niet over door want straks wordt ik er af gegooid omdat ik ben
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Dat ik in de winter vaker moet tanken vind ik op zich niet zo'n probleem (anders had ik wel een 650) maar het verbaasde mij vooral dat er in de winter zo 3 a 4 liter minder per km gereden kan worden. Als de motor sneler op temperatuur komt is dat alleen maar beter voor verbruik en slijtage lijkt me. Ik rijd in de winter door zolang het alleen maar koud is en nog niet glibberig zodat ik sneller op mn werk ben ivm files, bij gladheid pak ik de auto.Dendrummer schreef: ↑zo 02-12-2018, 09:56 Tja ik denk er ook zo over,motorrijden is voor mij een hobby voordat ik s'morgens vroeg vertrek voor een rit van 300 a 400 km gooi ik heb vol en als ik terug thuis kom word meestal nog eens getankt.Ik kijk wel onderweg eens wat het verbruik is of wat hij verbruikt,ook bij terug tanken reken ik dan wel uit wat hij verbruikt heeft gewoon voor controle met het verbruik van de motor.In de winter periode rij ik zowiezo niet,maar voor sommigen is de motor het enigste vervoermiddel en daar is niets mis mee om te proberen hem iets zuiniger te laten lopen.Maar pas op met alles af te schermen als de motor oververhit word zou het wel eens kunnen dat je meer kosten krijgt dan 1litertje benzine.
greetz
Dendrummer
Zoals ik al had gemeld wil ik eerst een betrouwbare temperatuurmeter inbouwen alvorens ik de koeling ga afschermen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: koeling afschermen
Ik denk dat je bedoelt dat je 3 á 4 km per liter benzine rijdt. 3 á 4 liter per km zou betekenen dat je kennelijk een tankwagen achter je motor hebt hangen
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
Haha ja gelukkig wel . 3 a 4 km per liter minder dus...
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 03-12-2018, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: koeling afschermen
Ga lekker fietsen,dan rijd je pas echt zuinig,en als je flink door stoempt heb je het niet koud ook
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2982
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: koeling afschermen
Dan is emigreren een oplossing ??
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: koeling afschermen
Watje zou ik voor een speedbike gaan,beetje stroom kost niets.
30 km kost je een 1/2 uurtje
https://www.fietsenwinkel.nl/stromer-st ... 3YEALw_wcB
30 km kost je een 1/2 uurtje
https://www.fietsenwinkel.nl/stromer-st ... 3YEALw_wcB
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 04-12-2018, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: koeling afschermen
zitten we hier niet op een motorforum?
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
-
- DL650 berijder
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
- Woonplaats: Leuven
Re: koeling afschermen
Op die nieuwere V'stroms is de oliekoeler nagenoeg verdwenen. De oliekoeler afdekken zal geen enorm verschil maken in de winter denk ik. Van de radiator zou ik wel afblijven. Je kan er je er ook gewoon geen bal van aantrekken, dat klopt.
Ik ga eens kijken of ik een foto kan nemen van mijn schermpje.
Ik ga eens kijken of ik een foto kan nemen van mijn schermpje.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: koeling afschermen
Maar wel gratis afgeleverd
Zou dat dan thuis zijn ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin