Afstellen verlichting bij volle bepakking

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gert-JanD
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 22:45
Mijn motor is een: V-strom DL650 2004
Locatie: Boreft (Bodegraven)

Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Gert-JanD » zo 30 aug 2015, 22:18

Hallo V-stromers,

Afgelopen weekend zei een van mijn reisgenoten dat mijn lichten wel erg hoog schenen. Ik reed met volle bepakking topkoffer, twee zijkoffers en duopassagier. De motor komt dan inderdaad aan de voorkant omhoog. Bij enkele motoren die mee waren zat er een hendeltje bij de verlichting die je kan omhalen en zodoende de koplampen lager te laten schijnen als je vol bepakt bent. Ik heb dit niet op mij V-strom kunnen ontdekken. Moet ik dus echt handmatig met de daarvoor bestemde knoppen afstellen als ik met volle bepakking op reis ga?
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... ing#p48136" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Mijn DL650 met volle bepakking :duim:
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 8824
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Locatie: Oud Beijerland

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Eikie » zo 30 aug 2015, 22:22

Ben bang van wel O:-)
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 2023
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Cplegt » zo 30 aug 2015, 22:23

Kan bij een strom alleen handmatig met met een dopsleutel.
Zelf rij ik op vakantie ook met volle campeerbepakking, maar wanneer ik mn vering goed afstel staat mn verlichting het zelfde als zonder bepakking.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Iron Horse » zo 30 aug 2015, 22:23

Gert-JanD schreef:Hallo V-stromers,
Moet ik dus echt handmatig met de daarvoor bestemde knoppen afstellen als ik met volle bepakking op reis ga?
Ik denk het wel, het blijft natuurlijk wel een budget bike :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gert-JanD
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 22:45
Mijn motor is een: V-strom DL650 2004
Locatie: Boreft (Bodegraven)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Gert-JanD » zo 30 aug 2015, 22:48

Iron Horse schreef: Ik denk het wel, het blijft natuurlijk wel een budget bike :lol:
Maar de motormaten verbaasden zich hoe ik dit weekend mee kon komen in het Sauerland met mijn budget :D DL650. Ik ben dit weekend helemaal niets te kort gekomen de DL650 heeft enorm veel kracht onderin het blok en dat komt goed van pas in dat gebied, mijn maat met BMW GS1250 zag mij iedere keer weer in zijn spiegel :duim: Hij liep af en toe wel uit maar de verbazing was echt groot bij hem dat ik hem bij kon benen. De overige motoren die meereden waren RT1200, Triumph Tiger 800, Kawasaki 1400, Honda VFR800 Crossrunner, deze motoren waren voor mijn budget bike geen probleem in de heuvels. Kan natuurlijk ook aan de berijders liggen :-)}

Wellicht vering goed afstellen.

Gr. Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}

Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Fogel » ma 31 aug 2015, 21:39

Niet je verlichting aanpassen. Daar is namelijk niets mis mee. Gebruik liever de stelknop voor de achtervering en draai hem een stukje op. Schijnen de lampjes weer zoals ze horen en heb je gelijk de geometrie van de motor hersteld en rijdt het weer lekker.
Succes!
Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2977
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Bozobin » za 03 okt 2015, 21:57

De lampen staan standaard erg hoog afgesteld, plus dat de standaard achterveer ook wel wat te wensen over laat.
Ik rijd met de vakanties ook altijd met dikke koffers en passagier. Het probleem was bij mij pas opgelost na montage van een setje hyperpro.
Okee, was ook omdat ik constant alles aan de grond reed in de bergen :-).

P.s. Die stelknop is bij mij allang vastgelopen, gelukkig in de zwaarste stand.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » zo 07 okt 2018, 15:43

De laatste reactie is alweer van 2015 dus ik hoop dat dit nog wordt gelezen ;)

Ik heb een bijna nieuwe (3 maanden oud) V-Strom 650 2018 met (ik neem aan) standaard afstelling van de vering:
* voor lijkt helemaal 'dicht' te zitten (geen ringen te zien)
* achter staat op 2 ringen (+/- 14 slagen vanaf begin punt?)

Nu reed ik onlangs met mijn vriendin achterop in het donker naar huis en viel het mij op dat de bomen bijzonder goed verlicht waren. Natuurlijk leuk om wat rond te kijken maar niet bijzonder praktisch voor mijn eigen zicht of dat van het overige verkeer. Een paar keer seinen heeft dat ook bevestigd ;).

Nu lees ik veel over de afstelling voor een DL1000 en heb ik sterk het idee dat de afstelling van de DL650 wat minder opties bied. Ik ben zelf (nog) niet heel bekend met het afstellen van de vering en ben benieuwd of er een jip-en-janneke uitleg beschikbaar is. Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar vergelijkbare ervaringen en welke oplossingen (bijv. welke voorspanning) jullie gebruiken.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2870
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Tulipan » zo 07 okt 2018, 17:12

Ik heb kortere dogbones, die zet ik eronder als er zoveel gewicht bijkomt.
Ook verdeel ik het gewicht: tanktas en tasjes op valbeugels beiden met het zware spul.
koplamp staat perfect ook met duo en complete campinguitrusting
En Hyperpro natuurlijk
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Weerman » zo 07 okt 2018, 17:32

Koekerdt schreef:
zo 07 okt 2018, 15:43
De laatste reactie is alweer van 2015 dus ik hoop dat dit nog wordt gelezen ;)

Ik heb een bijna nieuwe (3 maanden oud) V-Strom 650 2018 met (ik neem aan) standaard afstelling van de vering:
* voor lijkt helemaal 'dicht' te zitten (geen ringen te zien)
* achter staat op 2 ringen (+/- 14 slagen vanaf begin punt?)

Nu reed ik onlangs met mijn vriendin achterop in het donker naar huis en viel het mij op dat de bomen bijzonder goed verlicht waren. Natuurlijk leuk om wat rond te kijken maar niet bijzonder praktisch voor mijn eigen zicht of dat van het overige verkeer. Een paar keer seinen heeft dat ook bevestigd ;).

Nu lees ik veel over de afstelling voor een DL1000 en heb ik sterk het idee dat de afstelling van de DL650 wat minder opties bied. Ik ben zelf (nog) niet heel bekend met het afstellen van de vering en ben benieuwd of er een jip-en-janneke uitleg beschikbaar is. Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar vergelijkbare ervaringen en welke oplossingen (bijv. welke voorspanning) jullie gebruiken.

Voor inderdaad niets aan te stellen, als ik met paggagier rij dan draai ik veer achter helemaal omhoog als ik alleen rij dan doe ik hem 7 tikken terug.
Ook mijn verlichting staat met zijn tweeën er op dan volgens mij te hoog nu rij ik op motor niet in het donker, maar weet zeker dat ze dan ook tegen mij zouden knipper.
Andere veren zowel voor als achter zou mij ook wel aanspreken trouwens maar nog nooit van gekomen.

Wim.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2870
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Tulipan » ma 08 okt 2018, 03:54

Geloof dat jouw model de vering beter heeft dan de oudere
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » ma 08 okt 2018, 08:15

Weerman schreef:
zo 07 okt 2018, 17:32
Voor inderdaad niets aan te stellen, als ik met paggagier rij dan draai ik veer achter helemaal omhoog als ik alleen rij dan doe ik hem 7 tikken terug.
Ook mijn verlichting staat met zijn tweeën er op dan volgens mij te hoog nu rij ik op motor niet in het donker, maar weet zeker dat ze dan ook tegen mij zouden knipper.
Andere veren zowel voor als achter zou mij ook wel aanspreken trouwens maar nog nooit van gekomen.

Wim.
Bij mijn vorige 650 (uit 2005) kon je voor nog wel de veerspanning instellen aan de voorkant; dit lijkt inderdaad niet meer mogelijk bij de nieuwe versie. Wat mij betreft niet zo'n probleem omdat de standaard instelling gewoon prima lijkt te zijn. Nu is het niet zo dat ik dagelijks met duo in het donker rijd (wel alleen) maar de verlichting moet natuurlijk gewoon in orde zijn. Ik zal eens de preload op max zetten achter (met duo) om te kijken of dit een verbetering oplevert.
Tulipan schreef:
ma 08 okt 2018, 03:54
Geloof dat jouw model de vering beter heeft dan de oudere
Zou goed kunnen ja. Blijft natuurlijk wel vervelend voor de tegenligger wanneer het licht verkeerd staat bij duo....

Gebruikersavatar
Calimero
Berichten: 254
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Locatie: Den Haag

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Calimero » ma 08 okt 2018, 12:43

Koekerdt schreef:
zo 07 okt 2018, 15:43
Nu reed ik onlangs met mijn vriendin achterop in het donker naar huis en viel het mij op dat de bomen bijzonder goed verlicht waren.
Dat het rijden met een duopassagier zonder je achtervering aan te passen er voor zorgt dat je verlichting hoger komt te staan is logisch.
De achterkant van je motor wordt door het extra gewicht nou eenmaal meer ingedrukt.

Van het 2018 model kan inderdaad alleen maar de veervoorspanning van de achterschokbreker aangepast worden. Om de geometrie van je motor gelijk te houden aan die wanneer je alleen rijdt moet je dus de achterkant meer omhoog brengen door de veervoorspanning te verhogen (de draaiknop hiervoor dus meer in te draaien).

Voor de juiste afstelling gebruik ik een touwtje met aan een kant een lus en aan de andere kan een zware moer. De lengte van het touwtje is zodanig dat wanneer ik de lus om mijn achterknipperlicht doe en ik alleen op de motor ga zitten, de moer de grond net raakt wanneer de vering voor mij alleen goed is afgesteld.

Gaat mijn vrouw mee achterop (al dan niet met bagage) dan stel op op de volgende manier mijn achtervering af.
Het touwtje gaat weer om mijn achterknipperlicht en ik verhoog de veervoorspanning aan de achterkant zodanig dat de moer de grond weer net raakt wanneer zowel mijn vrouw, ik en de eventuele bagage op de motor zitten.
In hooguit een paar minuten heb je op deze manier de achterkant op de juiste hoogte gebracht.

Je kunt dit natuurlijk ook gebruiken wanneer je alleen met veel bagage gaat rijden.
Ga je weer zonder extra gewicht op pad dan is met behulp van dat touwtje de motor zo weer in de juiste oorspronkelijke stand te brengen.

Afhankelijk van je eigen gewicht en het totaalgewicht waarmee je uiteindelijk gaat rijden, kan het zijn dat originele veer niet zwaar genoeg is waardoor je zelfs als de veervoorspanning volledig ingedraaid is je nog steeds de vliegtuigen uit de lucht schijnt.
Je kunt er dan voor kiezen om een zwaardere veer te monteren (bijvoorbeeld bij Hyperpro) of, zoals ik gedaan heb, een compleet andere schokbreker (laten) plaatsen die vervolgens geheel naar jouw wensen is afgesteld.
In combinatie met progressieve veren in de vorkpoten leverde dit mij als bonus op het toch al goede stuurgedrag een nog veel beter stuurgedrag op. :-)}
Groeten,
Adri

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2870
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Tulipan » ma 08 okt 2018, 15:00

" Gaat mijn vrouw mee achterop (al dan niet met bagage) dan stel op op de volgende manier mijn achtervering af.
Het touwtje gaat weer om mijn achterknipperlicht en ik verhoog de veervoorspanning aan de achterkant zodanig dat de moer de grond weer net raakt wanneer zowel mijn vrouw, ik en de eventuele bagage op de motor zitten.
In hooguit een paar minuten heb je op deze manier de achterkant op de juiste hoogte gebracht."


En als je een merkje maakt op de stelknop weet je wanneer je een volle slag hebt gamaakt.
Daarna is het simpelweg onthouden hoeveel hele slagen exstra. Zelfs onder het rijden :-)}
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » ma 08 okt 2018, 21:42

Ik zal ook eens met een touwtje en merkje aan de gang gaan. Alternatief is natuurlijk de voorspanning even op max wanneer ik weer ga rijden met mijn vriendin en dan even checken wat de verlichting doet.

Sent from my SM-T820 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Weerman » do 11 okt 2018, 19:38

Kom net thuis met duo in schemer licht 1 auto heeft geknipperd met licht was ook wel te verwachten als ik zie waar ik helemaal heen schijn. :schater:
Maar overdag is er niets mis mee natuurlijk als licht een beetje hoog staat afgesteld.

Wim.

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8444
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Iron Horse » do 11 okt 2018, 20:18

Weerman schreef:
do 11 okt 2018, 19:38

Maar overdag is er niets mis mee natuurlijk als licht een beetje hoog staat afgesteld.

Wim.
Gelul. Dat is nog steeds vreselijk irritant en sowieso asociaal. Je licht moet gewoon altijd goed zijn afgesteld, daar zijn geen excuses voor.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Weerman » vr 12 okt 2018, 13:54

Vanmorgen in half donker alleen op motor licht staat goed, dan zal er een andere achter veer op moeten om met duo licht hoogte goed te houden gezien deze veer niet strakker kan.

Wim.

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » za 13 okt 2018, 20:09

Vanavond opnieuw weer even gereden en dit maal met de voorspanning maximaal. De lampen lijken iets beter te staan maar toch weer een keer een seintje tegen gehad. Aangezien er, buiten de lampen zelf, niets meer af te stellen valt en ik ooit ook nog met duo + bepakking wil gaan rijden, moet ik op zoek naar een andere oplossing. Valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen van Suzuki dat de vering en zo 'slap' lijkt te zijn :(

Sent from my SM-T820 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1280
Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
Mijn motor is een: KTM 1090 R Adventure 2017 dr jekyll&mr hide uitlaat
Locatie: brouwershaven

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Motormuus » za 13 okt 2018, 21:31

Troost je. Dat is niet alleen bij suzuki. Bij de meeste merken. Zo. Dat zelfde geld voor fabrieksbanden wat een troep is dat Bij vele.

Gebruikersavatar
Weerman
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XTA L7 2017 (Geel)
Locatie: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Weerman » zo 14 okt 2018, 00:15

Kan het niet zo snel vinden wat max toelaatbaar gewicht is van de 650 volgens mij iets van 415kg als je daar het eigen gewicht af trekt van 216kg dan blijft er maar 199kg over voor accessoires en passagiers.
Zelf weeg ik 100kg dan mijn motorpak, helm, en laarzen nog ook niet vergeten het gewicht van valbeugel, koffers, middenbok, en nog wat andere kleine dingen tel alles bij elkaar op dan dan blijft er niet veel meer over voor bagage en al zeker niet voor een passagier incl pak en helm.

Denk dat veel mensen dit vergeten dat je gauw over het maximale toegestaan gewicht heen komt, waardoor je genoodzaakt bent om er zwaardere veren onder te zetten maar ondanks dat je er een andere veren onder zet gaat je maximale toegestaand gewicht niet omhoog.

Al koop je ook een andere zwaardere motor dan sta je er nog van te kijken hoe laag het maximaal toegestaan gewicht is.

Wim.

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » zo 14 okt 2018, 14:34

Motormuus schreef:Troost je. Dat is niet alleen bij suzuki. Bij de meeste merken. Zo. Dat zelfde geld voor fabrieksbanden wat een troep is dat Bij vele.
Zou het helpen om er een ander vering setje (Hyperpro?) op te laten schroeven? Vwb banden, af fabriek heb ik de Trail Wings waar ik op de vorige met Battlax reed. Heb liever die laatste maar vind de TW niet overdreven slecht. Maar goed das weer een ander topic;)

Sent from my SM-T820 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Calimero
Berichten: 254
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Locatie: Den Haag

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Calimero » zo 14 okt 2018, 14:41

Koekerdt schreef:
za 13 okt 2018, 20:09
Vanavond opnieuw weer even gereden en dit maal met de voorspanning maximaal. De lampen lijken iets beter te staan maar toch weer een keer een seintje tegen gehad.
Bij mijn L3 welke nog twee koplampen heeft, kan de verlichting zowel omhoog/omlaag als naar links of rechts afgesteld worden.
Schijnt jou verlichting niet te ver naar links waardoor je tegemoet komend verkeer ook kunt verblinden?
Groeten,
Adri

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » zo 14 okt 2018, 14:52


Calimero schreef: Schijnt jou verlichting niet te ver naar links waardoor je tegemoet komend verkeer ook kunt verblinden?
Geen idee. Van de week even bij de garage checken. De motor is slecht 4 maanden oud en wanneer ik alleen rijd lijkt de verlichting prima te zijn. Ik verwacht dan ook geen probleem met de afstelling

Sent from my SM-T820 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Calimero
Berichten: 254
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Locatie: Den Haag

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Calimero » zo 14 okt 2018, 15:31

Koekerdt schreef:
zo 14 okt 2018, 14:34
Zou het helpen om er een ander vering setje (Hyperpro?) op te laten schroeven?
Een zwaardere veer op je achterschokbreker (laten) monteren zal zeker een verschil maken wanneer je zelf geen vedergewicht bent! Voordeel hiervan is ook dat wanneer je er alleen op rijdt je nog de meeste veerweg hebt bij een juiste basisafstelling.
Bij Hyperpro weet ik uit ervaring dat je na montage door hun van een andere veer of schokbreker altijd kan terugkomen indien de afstelling je toch niet bevalt. Deze wordt dan kosteloos opnieuw aangepast.
Groeten,
Adri

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » zo 14 okt 2018, 16:10

Met mijn 1,78m en nog geen 70kg ben ik niet echt zwaar te noemen denk ik ;) vriendin is ietsje zwaarder en der zitten inderdaad wat extra's op de fiets (beugels, koffer(s), bokje, etc) die het gewicht iets omhoog gooien. Ik had gedacht (gehoopt) dat ie dat standaard wel zou moeten kunnen hebben eigenlijk

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Gebruikersavatar
Calimero
Berichten: 254
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Locatie: Den Haag

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Calimero » zo 14 okt 2018, 20:05

Tja, dat mag je inderdaad wel verwachten :roll:

Je kunt altijd even bij Hyperpro langs gaan om je vering te laten controleren. Dat doen ze gratis en wie weet wat daar uitkomt (lekke schokbreker bijvoorbeeld).
Groeten,
Adri

Gebruikersavatar
Koekerdt
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 23 jul 2018, 19:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A (2018)

Re: Afstellen verlichting bij volle bepakking

Bericht door Koekerdt » zo 28 okt 2018, 18:49

Inmiddels de verlichting iets naar beneden laten bijstellen. Ik zal later eens bij Hyperpro langs gaan, ben benieuwd naar hun mening.

Sent from my SM-T820 using Tapatalk


Plaats reactie