Boutjes vervangen
Boutjes vervangen
Vandaag een voor mij nieuwe DL1000 gekocht uit 2015.
Puntgave motorfiets op wat geoxideerde boutjes na. Ik heb ze er nog niet uit gedraaid meer verdenk ze er van uit brute aluminium te zijn gemaakt zonder verdere oppervlaktebehandeling. (in dat geval een slecht besparing van mr.Suzuki)
Zijn er mensen die deze al allemaal hebben vervangen door RVS-A2/A4
Wellicht zijn er zelfs tabelletjes met maat/lengte/type van de boutjes zodat deze snel vervangen kunnen worden.
Wie of Wie?
Puntgave motorfiets op wat geoxideerde boutjes na. Ik heb ze er nog niet uit gedraaid meer verdenk ze er van uit brute aluminium te zijn gemaakt zonder verdere oppervlaktebehandeling. (in dat geval een slecht besparing van mr.Suzuki)
Zijn er mensen die deze al allemaal hebben vervangen door RVS-A2/A4
Wellicht zijn er zelfs tabelletjes met maat/lengte/type van de boutjes zodat deze snel vervangen kunnen worden.
Wie of Wie?
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: Boutjes vervangen
Dat zou ik niet doen in verband met galvanische corrosie. Hierdoor zal het aluminium waar de rvs bouten in gedraaid zijn sneller gaan corroderen. Aluminium bouten in aluminium schroefdraad draaien is dus geen besparing maar wordt bewust gedaan.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Boutjes vervangen
Tevens met alle respect. De v-strom is een heerlijke motor. Maar invergelijking met zijn concurrenten. Ook wel 1 van de goedkoopste.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Boutjes vervangen
Zal aan mij liggen maar bedoel je hier mee dat daarom die boutjes oxideren? Als ik naar 1 van de duurste merken kijk
dat met met 3 letters uit Duitsland dan zijn daar de boutjes na 2 jaar ook al erg geoxideerd.
En ze hebben zelfs op hun forum regelmatig setjes RVS boutjes in de aanbieding die meestal snel weer zijn uitverkocht.
Wim.
dat met met 3 letters uit Duitsland dan zijn daar de boutjes na 2 jaar ook al erg geoxideerd.
En ze hebben zelfs op hun forum regelmatig setjes RVS boutjes in de aanbieding die meestal snel weer zijn uitverkocht.
Wim.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 08-10-2018, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Boutjes vervangen
Oxideren deden de boutjes in mijn l5 ook.
Over dat andere Duitse merk waar je op doelt heb ik geen goed woord voor over. 27k uitgeven. En alleen maar ellende.
Over dat andere Duitse merk waar je op doelt heb ik geen goed woord voor over. 27k uitgeven. En alleen maar ellende.
Re: Boutjes vervangen
Mijn dure KTM had ook allemaal roestige boutjes, stond altijd binnen, zag weinig regen..
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1589
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Boutjes vervangen
Nog geen roestig boutje kunnen vinden aan mijn huidige Ktm