Jabba schreef: ↑do 29 mar 2018, 20:29
Heb alleen de 124km route opgeslagen. Weet niet wie deze gemaakt heeft maar was crap!! Vol heen en weertjes en routepunten naast de weg. Was in eerste instantie 164km. Alle foutjes eruit gehaald en is nu 125km. Omgezet naar TomTom bestand en geladen. En werkt nog ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Welk programma heb je gebruikt en welke TT heb je?
In een moderne 4xx/550 kun je bestand zo inlezen. Soes heeft een perfecte track geleverd, geen route. Je hoeft niks te doen.
Dat is wat in de email de MrGps-methode genoemd wordt. Delen via track ipv route. Een modern toestel maakt daar heel vaak een 1 op 1 route van. (Geen dank Hans)
Die afwijkingen (crap) maakt jouw software en jouw instellingen op je pc.
Heb je een ouder toestel dat geen tracks lust, dan zul je eerst een route moeten maken.
Mijn ''Zumo510'' lust alleen routes, geen tracks.
In Basecamp krijg ik een perfecte route, zelfs op een oude kaart, maar die heeft maar 2 viapunten. Herbereken uitzetten en het zou moeten werken.
In MRA op de google map (ik heb geen abo dus geen TT of Here kaart) maakte MRA een route met 80 viapunten. Veel te veel, dus ik heb de helft verwijderd.
MRA met abo heeft een functie die dat doet. Ik kwam zo'n 5 punten tegen waar de route afweek van de track. Handmatig gecorrigeerd. En nu weer 1 op 1 met de track.
Het wordt tijd voor een nieuwe gps als iedereen alleen nog maar tracks uitwisselt.