Woonde ik dus maar in Nederland ... Daar schijnen die All Risks betaalbaar te zijn.
Een Full Omnium verzekering, wat jullie een All Risk verzekering noemen, zou me in België voor de V-Strom gemiddeld 1200 Euro per jaar kosten, omdat ik geen auto heb en dus geen gecombineerde verzekering kan aangaan. In dat geval zou het iets gunstiger uitvallen. De vrijstelling bij schade bedraagt 10% met een minimum van 350 Euro of in klaartekst: 350 Euro van de schade betaal je sowieso uit eigen zak, eigen schuld of niet.
Ik rij nu al 42 jaar met de motor, heb iets meer dan 850.000 Km achter de kiezen, tot voor kort nog nooit een schadegeval gehad (geen omvaller, geen schuiver, geen ongeval, echt niks) en heb dus ook voor de nieuwe Soes niet voor de Omniumverzekering geopteerd. De "mij-gebeurt-toch-niks-instelling" van de zelfverklaarde ervaren motorrijder, weet je wel. Hoogmoed komt voor de val, zo blijkt maar weer eens. Ik had geen rekening gehouden met een gehaaste en verstrooide autobestuurster die een stopbord compleet negeerde, mij de weg afsneed en mij met mijn splinternieuwe Strom van de weg afknikkerde om er nadien in een rotvaart vandoor te gaan. Klacht tegen onbekende bracht geen soelaas. Had ik maar voor omnium gekozen ...

Enfin, eind deze week is de "Roadrunner" (want lijkt de snuit van de nieuwe Strom van opzij gezien niet wat op het profiel van dat tekenfilmpersonage , miepmiep?) volledig hersteld en rijklaar. Nu moet nog alleen het weer meewillen en dan bollen we weer.
21106823_1897489517163447_1220690766335054740_n.jpg
20170831_105523x.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.