Nieuwe Schuberth C4 helm

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Sparkle Black Peter »

Binnenkort te koop, de nieuwe C4 helm van Schuberth. De opvolger van de C3. Volgens bronnen nog beter dan zijn voorganger. Verkrijgbaar in diverse kleuren en prints. Ook de kleur van het vizier en scherm kun je aanpassen. Prijs van € 649,= tot € 749,= veel geld voor een helm.
C4 schuberth.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door RedStrom »

Schuberth is overgestapt van Cardo naar Sena. En luidsprekers, bedrading zit er al op.
En Sena doet alsof dat met elkaar werkt.
Maar daar zijn de geleerden het nog niet over eens. Je huidige Cardoset er op aansluiten gaat (nog) niet.
Een Sena module kan er prachtig in verwerkt worden, net als de huidige SRC kraag.
Het schijnt inderdaad een nog betere te zijn. De C3 blijft wel in het programma.
Duurt nog tot april/mei voor deze in de winkel komt.
Hij staat op mijn longlist.

Wat op het moment daar bovenaan staat is de System 7 Carbon helm. De System 6 die ik nu heb is ook erg goed, en de 7 is nog beter.
Prijskaartje afhankelijk van de kleurtjes net als van de C4.
De System 7 is ook een jethelm.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Piet Zahut »

Uitleverdatum is (op dit moment, en die is bij Schuberth nog wel eens discutabel...) tweede week april.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Eikie »

Splashdesign heeft wel vaker vertragingen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Piet Zahut »

Dit komt niet door Splash Design, Schuberth is wat levering betreft een .... Tja hoe zal ik dat zeggen....... Aparte organisatie..... Heb daar een keer een rondleiding gehad in de fabriek en ze maken nagenoeg niets in het voren, pas als ze genoeg orders hebben gaan ze echt produceren. Er staan dus geen 50 pallets met mat zwarte c3's, en dat is toch hun kiloknaller....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Frank »

Ik heb hem op de beurs alleen in een vitrinekast gezien... mochten niet passen. Was iets mis gegaan met de uitlevering van de demo's voor de beurs..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Ik wou overstappen van C3 Pro naar C4.
Gister de C4 gepast zat goed tot ik het riempje vast maakte deze zit net zo vervelt tegen je keel aan als bij de C3
helaas voor mij geen geschikte helm.
Ook het model opzich is niet mijn smaak er zit eigenlijk geen model aan net een moderne dop van Calimero.
En heb dan ook maar weer een nieuwe C3 Pro besteld.

Wim
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Piet Zahut »

Weerman schreef: wo 26-04-2017, 14:59 Ik wou overstappen van C3 Pro naar C4.
Gister de C4 gepast zat goed tot ik het riempje vast maakte deze zit net zo vervelt tegen je keel aan als bij de C3
helaas voor mij geen geschikte helm..................
Schuberth die het kinbandje expres dichter bij de adamsappel. Dit om het kantelen van de helm maximaal tegen te kunnen gaan (onderdeel van het A.R.O.S. anti roll off system). Helaas is het dan zo dat voor sommige mensen dit niet prettig zit. Helaas, dan is het niet de geschikte helm voor je.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Margon »

Apart een verschil tussen de c3 en c3pro is juist dat het bandje verder van je adamsapple is geplaatst ?
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Gelukkig gaat het bij de C3 Pro wel goed, ik ben ook erg gevoelig op die plaats door bestraling maar zelfs mijn dochter vond
het niet prettig.

Dit met die anti roll off kan ik mij inderdaad voorstellen dat dit daar voor gaat.
Zelf had ik ook verwacht dat het bandje net als bij de C3 Pro zou zitten maar helaas dit is dus niet zo dus om denken met
passen de kinband vast maken om dit te proberen.

Wim.
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

Zaterdagmiddag is na 6 jaar mijn hoofdmaatje de Shoei Neotec met pensioen gegaan. Bij TT Zwolle een Schubert C4 Pulse (zwart-geel) aangeschaft met de bijbehorende communicatie Sena SC1 aangeschaft.
De C4 zou een verberterde pasvorm hebben. Ondanks het feit dat ik geen "Schuberthoofd" heb zat deze Schubert helm mij wel fijn. Geen drukpunten. "Minder ruis/lawaai dan Shoei"? Ga maar testen. De testrit was overtuigend qua geluid maar ook qua zicht. Dat is erg breed = veilig.
De helm is erg duur (749,95) maar de eenmalige actie bij TT maakte de appel wat minder zuur (20% korting + 5 jaar garantie). Datzelfde geldt voor de communicatie. De knoop werd doorgehakt. Het kost een paar centen maar ik ben er blij mee en kan hopelijk weer een aantal jaren veilig vooruit.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Ik was even benieuwd hoe hij tot dus ver bevalt, de SC1 met of zonder radio werkt dit ook goed?

Wim.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 04-06-2017, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Piet Zahut »

Stromjäger schreef: zo 21-05-2017, 12:01 Zaterdagmiddag is na 6 jaar mijn hoofdmaatje de Shoei Neotec met pensioen gegaan. Bij TT Zwolle een Schubert C4 Pulse (zwart-geel) aangeschaft met de bijbehorende communicatie Sena SC1 aangeschaft.
De C4 zou een verberterde pasvorm hebben. Ondanks het feit dat ik geen "Schuberthoofd" heb zat deze Schubert helm mij wel fijn. Geen drukpunten. "Minder ruis/lawaai dan Shoei"? Ga maar testen. De testrit was overtuigend qua geluid maar ook qua zicht. Dat is erg breed = veilig.
De helm is erg duur (749,95) maar de eenmalige actie bij TT maakte de appel wat minder zuur (20% korting + 5 jaar garantie). Datzelfde geldt voor de communicatie. De knoop werd doorgehakt. Het kost een paar centen maar ik ben er blij mee en kan hopelijk weer een aantal jaren veilig vooruit.
Whahah! Dan heb ik je die helm verkocht! En, bevalt dus goed??
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

De helm is erg stil, fors minder windlawaai en al ik het windscherm laag en in de middenstand heb staan (DL1000-'16) dan is het helemaal stil.
Vwb de Sc1: zonder radio. Miep is prima te verstaan en het werkt goed.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Oké dank je voor de info misschien ook maar naar Zwolle O:-) .

Wim.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Gister mijn Schuberth C4 en bluetooth headset SC1 advanced ontvangen uit Zwolle.

Elders op het forum is te lezen dat ik net een nieuwe C3 Pro had gekocht, hier was iets mis mee doordat ik hem bij een
internetwinkel in het buitenland had gekocht ging het met garantie allemaal wat lastig en heb hem weer retour gestuurd.

Heb mijn eerst 100km met de C4 er op zitten met de kinband wat ik verder naar boven schreef valt het erg mee,
je moet hem gewoon niet te strak doen is ook niet nodig als hij maar niet over je kin heen kan komen.
Radio ontvangst van de SC1 is niet echt super maar kan de regionale zender goed ontvangen
anders kun je nog streamen vanaf je telefoon.
Met gehoorbescherming in moet de volume best ver open maar goed te horen.
Ook bellen werkt aardig alleen denken ze dat je in een viskom zit te praten nu klopt dit natuurlijk wel aardig.

TomTom is goed te verstaan, TomTom heb ik als telefoon 1 gekoppeld en de telefoon als Mp3 zodat ze geen ruzie met elkaar
hebben, ook is telefoon gekoppeld met de TomTom bellen gaat dus via TomTom.
Op deze manier is de SC1 niet te bedienen met je APP vanaf je telefoon als je dit wil doen moet je hem
als telefoon 2 koppelen.
Eigenlijk heb je die APP ook niet meer nodig als je alles 1 maal hebt ingesteld en goed werkt.
Het is eerst even wennen met de bediening van de SC1 via de 2 knoppen maar dit went gauw.
Intercom nog niet kunnen uit proberen ik heb namelijk maar 1 setje.

De C4 is in de wind erg stabiel ook al kijk je naar links of rechts maakt niet uit je voelt de wind niet om de helm heen gaan, nu was het trouwens vanavond ook windstil maar op snelheden rond de 100km totaal geen gevoel dat er wind om je helm heen gaat.
Dit heeft me erg doen verbazen dacht dat de C3 Pro goed was maar de C4 werkt met mijn combinatie van
motor, motorpak, ruitje, lengte en zithouding stukken beter.
Werking van vizier, zonnevizier en kinstuk gaat goed en soepel.
Doordat het vizier verder naar achter is uit gesneden kun je makkelijker naar links, rechts of over je schouder kijken.

Al met al een goede update en blij dat ik er gelijk de SC1 advanced er bij heb gekocht.

Wim.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Frank »

Wim, bedankt voor je uitgebreide review.

Ik ben zeer geïnteresseerd in de C4. Vooral omdat je geen microfoon meer je mond hoeft. Maar dat het klinkt of je in een vissenkom praat baart mij zorgen.
Ik praat dan via een portofoon en dat is dan nog iets mindere kwaliteit. Ben benieuwd of het nog te verstaan is. Met de C3pro is de kwaliteit goed.
Ik ben ook benieuwd hoe de kwaliteit bike-to-bike kwaliteit is.
De C3pro gebruikt Cardo en ben ook benieuwd of de Sena te koppelen is met mijn portofoon via Bluetooth.

Dus ik ben nog benieuwd naar de pasvorm, de spraakkwaliteit en of het Bluetooth te koppelen is met mijn portofoon en met andere Cardo's.

Wordt vervolgd....




Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Margon »

fijne update, zal binnenkort alweer een nieuwe helm moeten kopen ivm ongeluk.
Nu twee maal c3pro gehad. maar ben in c4 ook geïnteresseerd.
klopt het de speakers en mic er standaard in zitten ?
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Dus ik ben nog benieuwd naar de pasvorm, de spraakkwaliteit en of het Bluetooth te koppelen is met mijn portofoon en met andere Cardo's.
Pasvorm, voor mij goed ik ben van maat 62/63 C3 Pro naar 61 C4 gegaan deze zit me beter dan de C3 pro,
bij C3 pro was 60/61 mij te klein en 62/63 eigenlijk een pietsie te groot.
Ik heb geen druk punten rond om het hoofd hij pakt mij wel goed bij mijn kaken dit zal nog wel iets anders gaan worden verwacht ik.

Spraakkwaliteit, Mmm mijn stem kun je niets van op aan gezien ik tot 3 keer toe ben geopereerd
en 36x ben bestraald.
Ik heb van mij zelf nu dus niet bepaald een mooie stem meer (Wel een speciale), wat ik snel geneigd bent te gaan doen dat ik gaat schreeuwen omdat ik ook gehoorbescherming draag, iets wat ik dus niet moet doen zeker niet met mijn stem omdat het dan nog meer gaat vervormen.
Dus kan ik hier niet een juiste beeld van geven, microfoon's (volgens mijn2) zitten onzichtbaar boven het vizier.

Koppelen, volgens mij kun je hem koppelen met alle andere apparaten het hoeft niet perse van Sena te zijn.

klopt het de speakers en mic er standaard in zitten ?
Ja de speakers en microfoon zitten standaard in de helm je krijgt alleen een battery en de bediening kastje,
en dat voor toch wel veel geld eigenlijk.

Wim.
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

V.w.b. de sc1: Als ik telefoneer met een gesloten helm en het vizier dicht via Bluetooth ben ik via de ingebouwde microfoons luid en duidelijk te verstaan door de degene met wie ik bel. Ook ik versta de ander goed. De verstaanbaarheid lijkt dus goed te zijn.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Frank »

Heb je de gebruiksaanwijzing inmiddels, Ben?

We moeten ff een keer bij elkaar komen om te kijken of ie met mijn portofoon te pairen is...
En weten of het compatible is met Cardo is ook interessant.. ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Margon »

Zijn de speaker en mic ook op een ander intercom aan te sluiten ?
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Frank »

Volgens mij niet... je hebt modules van Sena die je erin klikt en precies in de kraag past... en aan de andere kant klik je de batterij..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Margon »

Ok zou zonder zijn ,we hebben net nieuwe cardo`s
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

Gebruiksaanwijzing zou eind van deze week opgestuurd worden. Ik heb wel een uitgebreide geprinte versie in het Engels.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Staat gewoon online die gebruiksaanwijzing van de SC1

http://www.oemsena.com/oem-schuberth/do ... 170511.pdf

Wim.
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

Die heb ik. Het handzame ! boekje is echter wel iets makkelijker mee te nemen dan 50 pagina's A4. Ik heb helaas geen fotografisch geheugen.
Dankje voor het meedenken.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Of bedoel je deze die is beknopt.

http://www.oemsena.com/oem-schuberth/do ... online.pdf

Wim
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

Tja, dat is um weer man.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Sta er nog steeds versteld van dat je totaal niet voelt bij de C4 dat er wind om je helm heen gaat maakt niet uit of je op zij kijkt of naar achter.
Ook blijft het vizier open staan met snelheden boven de 80km/h bij al mijn C3 Pro's die ik heb gehad klapte het vizier dicht
en zeker bij 80km/h ging hij vanzelf dicht.

Wim.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Frank »

Weerman schreef: zo 09-07-2017, 22:25 ... met snelheden boven de 80km/h bij al mijn C3 Pro's die ik heb gehad klapte het vizier dicht
Niet meer sinds ik de Givi Airflow heb.. nu rij ik met mijn C3pro met 130 nog met open vizier.. :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Airflow heb ik vanaf 200km er al op vanaf mijn eerste L2, er komt wind over het scherm zo boven op het vizier van de C3Pro waar door het vizier bij +/-60km/h met een grote knal dicht klapte.
Met de C4 geen probleem meer.


Wim.
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Stromjäger »

Even wat ervaringen met mijn C4 :

+ Pasvorm is bij mij goed (Dat is zeer persoonlijk).
+ Het is een hele "stille" helm.
+ Sena systeem werkt goed via Bluetooth. Mic en speakers zijn prima. Spreken en luisteren Is goed verstaanbaar.

~ Luchtverversing vind ik matig (zeker in vergelijk met de Shoei Neotec)
- Sena moet volgens de Schuberth fabriek te koppelen zijn met o.a. Cardo. Niemand heeft het echter nog voor elkaar gekregen. In ieder geval niet op de wijze zoals het hoort. Niet fijn dus.
- De pinlock in mijn helm was vermoedelijk te klein voor het vizier want hij sloot niet af. Gevolg was dat bij dicht vizier zelfs de pinlock aan de binnenzijde besloeg.
++ ps. Door de leverancier is dit keurig opgelost door het oorspronkelijk vizier+pinlock volledig te vervangen door een gloednieuw exemplaar. Top aftersalesbeleid door TT Zwolle.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
MdeBruin
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25-04-2017, 14:27
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L5

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door MdeBruin »

Ik heb stottergeluid tussen TomTom Rider 450 en C4 (SC1-s) en iphone (muziek) en C4. Alles al geprobeerd. Ze krijgen hem terug.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Dwars »

Voor mij is het ook een prima helm, telefoongesprekken (rechtstreeks gekoppeld) zijn goed te voeren/verstaan ook met open vizier.
Via mijn Navigator VI is het lastiger te verstaan en kraakt het soms behoorlijk
Heb wel een vervelend probleem en dat is dat het ventilatieklepje op de kinbak enorm rammelt als hij niet in de gesloten stand staat.
Hebben jullie daar ook last van of is dit exemplarisch? Garantiegevalletje?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Dwars schreef: zo 05-11-2017, 08:12 Heb wel een vervelend probleem en dat is dat het ventilatieklepje op de kinbak enorm rammelt als hij niet in de gesloten stand staat.
Ik heb eens gehad wou ik het vizier open doen en drukte ik net tegen het klepje aan met een omhooggaande beweging en lag hij op straat, gelukkig stond ik stil bij een stoplicht en kon hem weer oppakken hier na vast gezet met dubbelzijdig tape.
Maar rammelen doet hij bij mij niet.

Ik heb het volgende probleem er zit behoorlijk veel speling op het kinstuk als deze is gesloten ook tocht en ruist het behoorlijk
tussen de aansluiting door hebben jullie hier ook last van? (bij C3Pro nooit last van gehad).
En bij regen komt er water aan de achter kant van het vizier dit terwijl ik eigenlijk niet met regen rij maar soms kom je er niet onderuit.

Wim.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Eikie »

Snel terug naar de dealer Wim. Mijn E1 ligt bij Schuberth in Duitsland. Motostore Barendrecht en Chromeburner in Waalwijk (hier werkt mijn zoon) ontvangen enorm veel garantieklachten over de C4 en E1. Alle klachten gaan over de pinlock, het (zonne)vizier en het sluitmechanisme. Het sluitmechanisme is bij mijn E1 een pasr maanden geleden vervangen. Over het kapotte zonnevizier buigt Schuberth zich inmiddels ruim 4 weken...

Hieronder één van de vele kachten die ze binnenkrijgen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Marian »

Lekker is dat dan. Worden die helmen van schuberth niet meer getest ofzo??
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Eigenlijk ben ik persoonlijk ook klaar met Schuberth en heb al met dealer gesproken, hij wordt in de winter periode opgestuurd.
Maar als het net zo gaat als met mijn communicatie setjes dan heb ik er geen vertrouwen in dat het goed komt bij Schuberth.
Erg jammer dit allemaal je betaald er toch best veel geld voor en mag je toch verwachten dat het kwaliteit is maar helaas.

Het lijkt er inderdaad op van gauw op de markt zetten en zien wel.

Wim.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Dwars »

Weerman schreef: zo 05-11-2017, 09:00
Dwars schreef: zo 05-11-2017, 08:12 Heb wel een vervelend probleem en dat is dat het ventilatieklepje op de kinbak enorm rammelt als hij niet in de gesloten stand staat.
Ik heb eens gehad wou ik het vizier open doen en drukte ik net tegen het klepje aan met een omhooggaande beweging en lag hij op straat, gelukkig stond ik stil bij een stoplicht en kon hem weer oppakken hier na vast gezet met dubbelzijdig tape.
Maar rammelen doet hij bij mij niet.

Ik heb het volgende probleem er zit behoorlijk veel speling op het kinstuk als deze is gesloten ook tocht en ruist het behoorlijk
tussen de aansluiting door hebben jullie hier ook last van? (bij C3Pro nooit last van gehad).
En bij regen komt er water aan de achter kant van het vizier dit terwijl ik eigenlijk niet met regen rij maar soms kom je er niet onderuit.

Wim.
Daar heb ik dan geen last van, kinbak sluit verder soepel en goed en van water aan de binnenkant heb ik verder helemaal geen last.
Ook niet van het beslaan van een vizier. Wel van mijn motorbril maar goed dat kan ik schuberth moeilijk aanrekenen.
BT verbinding tussen Iphone 6 en C4 werkt bij mij prima, ook wat muziek betreft.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Dwars »

FF update mbt mijn vorige posting...
Afgelopen woensdag een halve dag in de regen gereden en ja hoor, ook mijn vizier besloeg nu ook.
Zelfde dag terug naar de dealer en deze heeft gisteren contact opgenomen met de importeur.
Wat is er nu aan de hand, het lijkt alsof er (zoals bij Pinlock) een siliconen laagje rond het binnenvizier zit maar dit is maar schijn.
Doordat dit van harde plastic is schuurt het binnenvizier op het buitenvizier waardoor er kleine krasjes ontstaan en er condens tussen kan komen.
Inmiddels heb ik een nieuw vizier laten monteren (garantie) en schijnen ze bij Schubert bezig te zijn met een siliconen binnenvizier.

Daarnaast krijg mij dealer een modificatiesetje voor de reparatie van het rammelende ventilatieklepje zodat dit dan ook weer opgelost kan worden.
Problemen met zowel klepje als vizier zijn dus herkend en erkend. Waarvan akte..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Piet Zahut »

Het pinlockvizier is van Schuberth zelf. Er zijn een aantal patenten die aflopen van pinlock en dat was als eerste die waarbij je een anti vocht vizier tussen de pennetjes kon klikken. Het volgende patent dat eraf gaat is de siliconenlaag om het viziertje heen. Dat is dus de volgende stap.

Wat ALTIJD van belang is dat je met regen wel je ventilatie bij je kin open hebt staan, anders kan het anti vocht vizier (pinlock of niet) het vocht niet verdampen en dan gaat de boel ook beslaan omdat het vizier gewoonweg verzadigd is.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Camino »

Toch wel de nodige problemen met deze helm. Wat dat betreft is de Schuberth M1 en de M1 flux een beetje een ondergeschoven kindje. Ik heb deze helm nu al een tijdje en geen enkel probleem doet zich voor. Hij valt onder de categorie jethelmen maar doordat het vizier tot onder de kin door loopt biedt hij een goede bescherming tegen wind, regen en kou. Er komt bij mij, zelfs bij hoge snelheden geen rijwind onderlangs. In de zomer is het een verademing als je het vizier open zet en het plug and play communicatie systeem werkt perfect. Zit gewoon achter op de helm geklikt en luidsprekers en microfoon zitten er al in en perfect weggewerkt.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het er wellicht iets minder sportief uitziet en bij een valpartij is je kin natuurlijk minder beschermd. Maar qua comfort de fijnste helm die ik ooit gehad heb.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Een update van mijn eerdere post helm naar fabriek gestuurd en is gecrediteerd.
Ga binnen kort een shoei neotec 2 passen en na jaren waarschijnlijk weer terug naar shoei.
Super opgelost natuurlijk :duim:

Wim.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Dwars »

En zo ziet een nieuwe C4 eruit met nieuwe, onder garantie geplaatste, originele Pinlock binnenvizier mét siliconenlaag!
Daarnaast is het rammelen van het klepje gerepareerd én is er een poging gewaagd om te voorkomen dat bij veel regen door de vochtigheid te telefoon uit valt.
Modificatie aan het "batterijgat" / het plakken aan de binnenzijde (na verwijdering van de binnenvoering) van een stukje tape..


IMG_4766 - kopie.JPG
IMG_4765 - kopie.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Dwars »

IMG_4766 - kopie.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Weerman »

Ziet goed uit met nu de origenele pinlock er in, als je mij vraagt wil je geen Schuberth weer zou ik zeggen als de nieuwe geen kinderziektes meer heeft doe me maar weer een C4 in het geel.
Hij zit perfect voor mijn hoofd en ook is hij zeer stabiel in de windt mooi weggewerkte communicatie setje er in super.
Maar ja mij vertrouwen heeft wel een deuk opgelopen.
Eerst maar eens een Shoei neotec 2 bekijken en passen.

Wim.
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Piet Zahut »

Dwars schreef: do 18-01-2018, 18:15 En zo ziet een nieuwe C4 eruit met nieuwe, onder garantie geplaatste, originele Pinlock binnenvizier mét siliconenlaag!
Daarnaast is het rammelen van het klepje gerepareerd én is er een poging gewaagd om te voorkomen dat bij veel regen door de vochtigheid te telefoon uit valt.
Modificatie aan het "batterijgat" / het plakken aan de binnenzijde (na verwijdering van de binnenvoering) van een stukje tape..
Het is goed dat zij het originele Pinlock weer terug gaan plaatsen als er gebruikers hinder hebben ondervonden maar ik krijg er wel jeuk van dat het een 70 is en geen 120...... #datmoetbeter
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Camino »

Af en toe heb ik wel twijfels over de service verlening van Schuberth. Voor mijn helm de M1 heb ik bij Rad een pinlock vizier besteld. Komt netjes de volgende dag aan maar heb ongeveer een uur zitten friemelen met die pinlock pins waarmee het vizier wordt vastgezet. Ik kreeg het niet voor elkaar. Na communicatie met Rad blijkt het een verpakkingsfout van Schuberth te zijn. Gewoon de verkeerde pinlock pins. Duurt nu al allejezus lang voordat de juiste pins worden opgestuurd.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Dwars
Berichten: 428
Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
Woonplaats: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuwe Schuberth C4 helm

Bericht door Dwars »

Piet Zahut schreef: za 27-01-2018, 21:24
Dwars schreef: do 18-01-2018, 18:15 En zo ziet een nieuwe C4 eruit met nieuwe, onder garantie geplaatste, originele Pinlock binnenvizier mét siliconenlaag!
Daarnaast is het rammelen van het klepje gerepareerd én is er een poging gewaagd om te voorkomen dat bij veel regen door de vochtigheid te telefoon uit valt.
Modificatie aan het "batterijgat" / het plakken aan de binnenzijde (na verwijdering van de binnenvoering) van een stukje tape..
Het is goed dat zij het originele Pinlock weer terug gaan plaatsen als er gebruikers hinder hebben ondervonden maar ik krijg er wel jeuk van dat het een 70 is en geen 120...... #datmoetbeter
Wat is het verschil tussen beide types?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Plaats reactie