Hyperpro veren (laten) monteren
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Hyperpro veren (laten) monteren
Ik lees hier meer dan mensen voor Hyperpro veren zijn gegaan. Ik heb even gevraagd wat dat compleet zou kosten voor mijn DL1000 en dat komt op €425,- als ik kies voor het vervangen van de veer op de achterdemper en €749,- als ik voor een geheel nieuwe achterdemper ga. In beide gevallen worden de veren voor ook vervangen.
Dat prijsverschil liegt er niet om, dus ik was wel benieuwd naar ervaringen. Is het het prijsverschil van €324,- waard om de gehele demper te vervangen? Ik heb niet echt klachten over de huidige maar dacht als ik voor laat doen dan pak ik liefst ook achter meteen mee.
Dat prijsverschil liegt er niet om, dus ik was wel benieuwd naar ervaringen. Is het het prijsverschil van €324,- waard om de gehele demper te vervangen? Ik heb niet echt klachten over de huidige maar dacht als ik voor laat doen dan pak ik liefst ook achter meteen mee.
KFFR - Metal!
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4358
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Locatie: Maasbree
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Alleen een nieuwe achterveer (icm voorveren) maakt van de V-strom al een compleet andere motor kan ik uit ervaring zeggen. Geen idee of een nieuwe demper dat nog substantieel verbeterd.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Klinkt goed. Ik denk dat ik gewoon voor enkel een verse veer ga. Er zitten nog wel wat dingetjes aan te komen dus die centen raken toch wel op.
Daarbij gaat het mij eigenlijk meer om de voorkant want die duikt me teveel bij remmen en lijkt wel te stuiteren bij korte hobbels.

Daarbij gaat het mij eigenlijk meer om de voorkant want die duikt me teveel bij remmen en lijkt wel te stuiteren bij korte hobbels.
KFFR - Metal!
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Nou, de afspraak staat. Omdat ik graag op zaterdag wil duurt 't nog even, maar 7 oktober ga ik naar Alphen om de boel aan te laten pakken. 

KFFR - Metal!
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Kun je bij hyperpro niet gewoon vragen of ze je schokdemper controleren? Die moet er toch uit om de veer er vanaf te halen en zij hebben er verstand van.
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Uiteraard kan dat, maar volgens mij mankeert m'n achterveer niets. Althans, ik heb er geen klachten over.
Ik vroeg me gewoon even af of het verschil tussen alleen een nieuwe veer of een volledig vervangende schokbreker het prijsverschil waard zou zijn.
Besef me achteraf ook wel dat er waarschijnlijk niet veel mensen zullen zijn die met beide opties gereden hebben.
In een mailconversatie kreeg ik dit als antwoord (op mijn vraag of je het verschil zult merken):
Hoe dan ook, ik heb geen klachten over de achterkant dus ik houd het even op enkel een nieuwe veer voor nu want €749,- is mij op dit moment iets teveel van het goede.
Ik vroeg me gewoon even af of het verschil tussen alleen een nieuwe veer of een volledig vervangende schokbreker het prijsverschil waard zou zijn.
Besef me achteraf ook wel dat er waarschijnlijk niet veel mensen zullen zijn die met beide opties gereden hebben.
In een mailconversatie kreeg ik dit als antwoord (op mijn vraag of je het verschil zult merken):
Maarja, dat zou ik ook zeggen als ik iets te verkopen had.Eerlijk antwoord: bij een DL1000 heel veel.
Je krijgt veel meer feedback van de achterkant, zonder dat je comfort verliest.
Je voelt als het ware precies wat je achterkant en achterband aan het doen is en hoeveel je nog over hebt.

Hoe dan ook, ik heb geen klachten over de achterkant dus ik houd het even op enkel een nieuwe veer voor nu want €749,- is mij op dit moment iets teveel van het goede.
KFFR - Metal!
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4358
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Locatie: Maasbree
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Ook met alleen voor- en achterveren ga je echt heel veel plezier beleven
let maar eens op. Je krijgt n compleet nieuwe strom terug. 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Een demper verslijt ook, maar vaak heel geleidelijk. Daardoor krijgen mensen pas door wat het verschil met een versleten schokdemper is als er een nieuwe onder zit.
Een streetbox kost €530, scheelt een stukje, moet je alleen zelf schroeven.
Een streetbox kost €530, scheelt een stukje, moet je alleen zelf schroeven.
- JeePeetje
- DL650 berijder
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 23 feb 2007, 15:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
- Locatie: Sluiskil (Zeeuwsch-Vlaanderen)
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Ik heb de voorveren,schokbreker en veer laten vervangen bij Hyperpro.
Ik wist niet wat ik meemaakte. Zo superstrak in het bochtenwerk. En hier in Oostenrijk is het helemaal feest.
De demper verliest met de tijd toch deels zijn werking.
Ik wist niet wat ik meemaakte. Zo superstrak in het bochtenwerk. En hier in Oostenrijk is het helemaal feest.
De demper verliest met de tijd toch deels zijn werking.
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Net weer thuis! De voorkant is gedaan, nieuwe keringen erop ook (die vond hij er eigenlijk nog niet zo gek uitzien maar toen ik de prijs hoorde zei ik: doe maar gewoon). De achterveer was even een uitdaging voor hem want zowel de uitlaten als de middenbok zaten in de weg. Na een poging met de lossen van de uitlaatophanging heeft hij toch de middenbok er maar af geschroefd om bij de veer te kunnen.
Nieuwe veer op de demper. Eigenlijk een beetje op het laatste moment een ander model gekozen dan hij eigenlijk van plan was te monteren dus het is een zwarte geworden want dit model had 'ie niet in paars liggen.
Helaas was het weer er niet naar om het eens goed te testen. Ik reed in de regen naar huis... en dan durf ik niet zoveel meer.
Wel kon ik merken dat het effect van de redelijk stevige wind enorm was afgenomen! Ik hoefde veel minder te werken. Daarbij veert 'ie soepeler en stuurt 'ie vlotter, maar dat laatste wellicht door het ietsjes doorsteken van de voorvork.
De fork-brace ging er wel af. Die heb ik los mee terug genomen. Hij vertelde dat die de keringen wat kunnen vastdrukken waardoor kleine oneffenheden minder mooi worden opgevangen. Ik ga eens zonder rijden en schroef 'm er misschien later nog eens op om te kijken wat het verschil is. Sowieso is de hele machine nu zoveel stabieler dat 'ie eigenlijk niet meer nodig lijkt.
Nieuwe veer op de demper. Eigenlijk een beetje op het laatste moment een ander model gekozen dan hij eigenlijk van plan was te monteren dus het is een zwarte geworden want dit model had 'ie niet in paars liggen.
Helaas was het weer er niet naar om het eens goed te testen. Ik reed in de regen naar huis... en dan durf ik niet zoveel meer.
Wel kon ik merken dat het effect van de redelijk stevige wind enorm was afgenomen! Ik hoefde veel minder te werken. Daarbij veert 'ie soepeler en stuurt 'ie vlotter, maar dat laatste wellicht door het ietsjes doorsteken van de voorvork.
De fork-brace ging er wel af. Die heb ik los mee terug genomen. Hij vertelde dat die de keringen wat kunnen vastdrukken waardoor kleine oneffenheden minder mooi worden opgevangen. Ik ga eens zonder rijden en schroef 'm er misschien later nog eens op om te kijken wat het verschil is. Sowieso is de hele machine nu zoveel stabieler dat 'ie eigenlijk niet meer nodig lijkt.
KFFR - Metal!
- Rulesy
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr 11 apr 2014, 19:59
- Mijn motor is een: Suzuki DL1000 V-strom (2008)
- Locatie: Haaksbergen
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Ik kan een nieuw topic beginnen, maar kan deze ook rustig misbruiken
Ik zit zelf ook te denken aan hyper pro.. en dan een streetbox omdat zelf sleutelen gewoon leuk is
Maar dan de vraag.. hoe wat en waar met het afstellen?
Ik heb begrepen dat als je het door hyper pro laat uitvoeren zij ook de boel afstellen?
Kan je ook alleen laten afstellen door hyper pro en wat kost da?
Ben benieuwd...
Greetz Roel

Ik zit zelf ook te denken aan hyper pro.. en dan een streetbox omdat zelf sleutelen gewoon leuk is

Maar dan de vraag.. hoe wat en waar met het afstellen?
Ik heb begrepen dat als je het door hyper pro laat uitvoeren zij ook de boel afstellen?
Kan je ook alleen laten afstellen door hyper pro en wat kost da?
Ben benieuwd...
Greetz Roel

Live while you're alive, sleep when you're dead...
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Voorvork valt niets aan af te stellen dus dat lijkt me niet zo'n punt. Achter heeft 'ie bij mij in de 0 stand gezet... maar desgewenst kan je volgens mij gewoon bij ze langs gaan en vragen even naar de aftelling te kijken zonder dat je meteen een rekening krijgt.
Ik ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb trouwens. Vooral de stabiliteit is enorm vooruit gegaan. Gisteravond werd de helm bijna van m'n kop getrokken door de wind (toch fijn dat bandje...) maar onder me voelde alles retestabiel. Niets hoeven doen om de fiets in z'n spoor te houden.
Ik ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb trouwens. Vooral de stabiliteit is enorm vooruit gegaan. Gisteravond werd de helm bijna van m'n kop getrokken door de wind (toch fijn dat bandje...) maar onder me voelde alles retestabiel. Niets hoeven doen om de fiets in z'n spoor te houden.
KFFR - Metal!
- Eikie
- DL650 berijder
- Berichten: 8415
- Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
- Locatie: Oud Beijerland
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
3 november gaan er ook Hyperpro voorveren bij mij in. Ben benieuwd.
Groeten, René
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K

- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 11:41
- Mijn motor is een: KTM 1090 R Adventure 2017 dr jekyll&mr hide uitlaat
- Locatie: brouwershaven
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Word een heel verschil rene. Je kan ook een Ktm kopen...mijne heeft er wp vering op zitten..
met je wel een r versie nemen. Anders geen instelbare vering.

- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4358
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Locatie: Maasbree
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Vorig weekend heeft HK suspension uitgaande demping achter juist op driekwart gezet (open of dicht, dat weet ik niet meer). Dan komt hij met de sterke hyperpro veer niet zo snel meer omhoog.Highking schreef:Voorvork valt niets aan af te stellen dus dat lijkt me niet zo'n punt. Achter heeft 'ie bij mij in de 0 stand gezet... maar desgewenst kan je volgens mij gewoon bij ze langs gaan en vragen even naar de aftelling te kijken zonder dat je meteen een rekening krijgt.
Ik ben nog steeds erg blij dat ik het gedaan heb trouwens. Vooral de stabiliteit is enorm vooruit gegaan. Gisteravond werd de helm bijna van m'n kop getrokken door de wind (toch fijn dat bandje...) maar onder me voelde alles retestabiel. Niets hoeven doen om de fiets in z'n spoor te houden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4358
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Locatie: Maasbree
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Huh...je kent de verhalen als geen ander. Dus n verrassing kan t niet zijnEikie schreef:3 november gaan er ook Hyperpro voorveren bij mij in. Ben benieuwd.

Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4358
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Locatie: Maasbree
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Hyperpro heeft alle prijzen op internet staan. Maar bij de strom valt er standaard weinig af te stellen, behalve als je de demper van hyperpro erbij neemt.Rulesy schreef:Ik kan een nieuw topic beginnen, maar kan deze ook rustig misbruiken![]()
Ik zit zelf ook te denken aan hyper pro.. en dan een streetbox omdat zelf sleutelen gewoon leuk is![]()
Maar dan de vraag.. hoe wat en waar met het afstellen?
Ik heb begrepen dat als je het door hyper pro laat uitvoeren zij ook de boel afstellen?
Kan je ook alleen laten afstellen door hyper pro en wat kost da?
Ben benieuwd...
Greetz Roel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- DL650 berijder
- Berichten: 8415
- Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
- Locatie: Oud Beijerland
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Ervaren en dan pas oordelen toch ?
Groeten, René
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K

- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Is bij jou ook de voorvork 'doorgestoken'? Ik had na aandraaien van de dempingsdinges het idee dat 'ie achter juist even teveel omhoog stond.
Verzonden vanaf mijn bureau met uitzicht op (nu nog) groene bomen.
KFFR - Metal!
- Margon
- Berichten: 973
- Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Locatie: s`Gravendeel
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Bij mij zijn de voor poten ook door gestoken
Dit is dacht ik omdat de origineel veer iets langer is dan de hyperpro versie.
Om de geometrie van de motror te behouden is deze door gestoken , staat ook in het montage boekje wat bij de veren is geleverd.
Dit is dacht ik omdat de origineel veer iets langer is dan de hyperpro versie.
Om de geometrie van de motror te behouden is deze door gestoken , staat ook in het montage boekje wat bij de veren is geleverd.

- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Locatie: Tenerife
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
En om de afstelling perfect te maken: De SAG afstellen
How To:
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... ag#p110743

How To:
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... ag#p110743
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Wacht even... pre-load schroeven op de voorvork? Die zijn er volgens mij niet... 

KFFR - Metal!
- Iron Horse
- Forum-moderator - DL650 berijder
- Berichten: 8255
- Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
- Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
- Locatie: Gendringen (Achterhoek)
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Wat dacht je van die schroef in het midden van de 6-kant bovenop de vork? In het WPH staat het als volgt omschreven:
SPRING PRE-LOAD ADJUSTMENT
There are four grooved lines on the side of the spring adjuster.
Position 0 provides the maximum spring pre-load and position 5
provides the minimum spring pre-load.
SPRING PRE-LOAD ADJUSTMENT
There are four grooved lines on the side of the spring adjuster.
Position 0 provides the maximum spring pre-load and position 5
provides the minimum spring pre-load.


Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent.....

- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Locatie: Tenerife
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Rob is zoals gebruikelijk, weer compleet in zijn uitleg 

Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4358
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Locatie: Maasbree
Hyperpro veren (laten) monteren
Op advies van enkelen heb ik tijdens de laatste beurt met t vervangen vd vorkolie idd de veren 1 cm ook laten doorsteken. Dat was destijds niet door hyperpro gedaan. Stuurt nu wat scherper en lichter. T is wel even wennen.Highking schreef:Is bij jou ook de voorvork 'doorgestoken'? Ik had na aandraaien van de dempingsdinges het idee dat 'ie achter juist even teveel omhoog stond.
Voor zover ik weet (begrijp) is t bij de v-strom (althans mijn K9) niet mogelijk om de hoogte vd veren in te stellen met de knoppen en schroefjes. Voor kun je m stijver/slapper maken door t in/uitdraaien vd schroeven (je drukt de veer dan als t ware al wat in, voorveerspanning?), idem voor achter met de zwarte knop als je met bagage ofzo gaat rijden en met t schroefje onder in de demper sneller of trager laten uitveren (hyperpro veer is sterker en springt dus eerder en sneller uit, uitgaande demping?).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Bij mij ziet de voorvork er zo uit:Iron Horse schreef: ↑di 31 okt 2017, 20:43Wat dacht je van die schroef in het midden van de 6-kant bovenop de vork? In het WPH staat het als volgt omschreven:
SPRING PRE-LOAD ADJUSTMENT
There are four grooved lines on the side of the spring adjuster.
Position 0 provides the maximum spring pre-load and position 5
provides the minimum spring pre-load.
https://www.totalparts.nl/picture/boons ... 5946-8.jpg
Je bedoeld niet de 6-kant zelf toch? Die verstelschroef die daarop zou moeten zitten is dan zeker weer iets wat het 2002/2003 model niet heeft?

KFFR - Metal!
- Iron Horse
- Forum-moderator - DL650 berijder
- Berichten: 8255
- Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
- Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
- Locatie: Gendringen (Achterhoek)
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Ik denk dat je gelijk hebt. Het 2003/2004 model is daar niet in voorzien. Ik had even niet naar het jaartal van je fiets gekeken.


Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent.....

- Highking
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 14 mar 2016, 20:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
In ieder geval goed om te weten dat de nieuwere modellen dat dus wel hebben. Mochten de poten ooit vervangen moeten worden weet ik waar ik naar ga kijken. 

KFFR - Metal!
- Eikie
- DL650 berijder
- Berichten: 8415
- Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
- Locatie: Oud Beijerland
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Duiken bij remmen was voor mij de reden om de voorkant aan te pakken. Soms zat ik aan het einde van de veerweg en greep de ABS er ook wel eens bij in en gaf geen fijn gevoel. Dit laten controleren en zou bij de leeftijd en kilometers (60000) van de motor horen. Olie had ik een jaartje geleden laten verversen maar gaf geen verbetering. Dikkere olie werd niet aanbevolen. De demping zou alleen trager worden. De vering blijft gelijk. Dus maar een setje nieuwe progressieve veren er in. Nu ca 50 km met regen gereden. Duiken is weg en verder moet ik het allemaal gaan ervaren. Eerst een weekje naar Sevilla (zonder motor) op vakantie. Wordt vervolgd.
Oja. Ook een centimeter doorgestoken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K
Gray-haired riders don't get that way from pure luck
70K pure pleasure and heading for 100K

- RedStrom
- DL1000 berijder
- Berichten: 5041
- Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
- Mijn motor is een: zwarte L4
Re: Hyperpro veren (laten) monteren
Duiken kan ook helpen met insturen op het korte werk.
Maar 1 cm doorsteken ook.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zoveel L2's zijn er niet met Hyperpro. Altijd goed om te horen.
Prettige vakantie.
Maar 1 cm doorsteken ook.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zoveel L2's zijn er niet met Hyperpro. Altijd goed om te horen.
Prettige vakantie.

DL650 (2006, rood); 2010-2015, DL1000A (2014, zwart); 2015-...