advies gevraagd

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

advies gevraagd

Bericht door Nobbie »

Hoi,
Ik heb sinds een par weken een vstrom deze heb gekocht bij een motorzaak in de kop van N-Holland en dat is best wel een stukje rijden voor mij.
Nu het dilemma stommetje starte slecht helemaal met de vrieskou na meting van de accu bevestigde mijn vermoeden de accu is overleden in rust stand gaf die met lijn en moeite 12.3v = 40% van wat hij zou moeten hebben.

Ik heb al eens gevraagd aan het bedrijf of men het een en ander wilde door meten daar ik er niet gerust op was heb ik toen niets over gehoord en ik was het toen vergeten te vragen hoe het er voor stond.
Nu heb ik inmiddels een nieuwe accu gekocht vinden jullie dat ik zou moeten melden bij de m.zaak of noet onder het mom van het is een tweedehands daar zitten dus wat risico's aan.

BTW hoe lang gaat ongeveer de koppelingplaten mee de km stand van de strom is nu 68.500km of zo

grt Rob
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: advies gevraagd

Bericht door Valetek »

De meeste dealer zullen niet zo moeijlijk doen voor een accu, maar die heb je al gekocht begrijp ik? Koppeling is lastig te bepalen... rij je veel lange stukken ( veel km rijden waarschijnlijk ) dan zal je koppeling niet zo zwaar hebben gehad... rij je in de file voor woonwerk? Dan Gebruik je je koppeling aanzienlijk vaker. Ik zou me daar niet te druk opmaken . Misschien een keer preventief vervangen voor een lange vakantie met de motor?
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: advies gevraagd

Bericht door Valetek »

Het is ook behoorlijk koud geweest afgelopen tijd.. Mijn accu had ook zijn beste tijd gehad terwijl de motor toch dagelijks werd gebruikt .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: advies gevraagd

Bericht door Iron Horse »

Accu is een risicoproduct waar niemand zekerheid op kan geven. Zeker niet bij een gebruikte motor en met kou. Lijkt me absoluut geen garantiegevalletje maar gevalletje pech. Ik heb ook accu's gehad die maar 1 of 2 jaar meegingen en andere die wel 10 jaar goed bleven.

En koppelingsplaten gaan vandaag de dag heel lang mee zolang er maar normaal mee is/wordt gereden. Ging vroeger bij een auto, en dat is dan nog een droge plaatkoppeling, de koppeling met geluk 60.000 km mee, nu zit dat makkelijk boven de 3 ton. Ik rij nu een auto met 220.000 km op de teller met de originele koppeling en heb er ook wel eens ingeleverd tegen de 3 ton. De Strom zal het nog wel een tijdje trekken met die platen lijkt me. Niet overal beren op de weg zien,
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: advies gevraagd

Bericht door Nobbie »

dank jullie voor de reacties ik was dan ook niet heel bang voor de koppelingplaten maar het zit in de planning dat ik de midweek van knmv gaat rijden en dat is best wel een stukkie sturen gaat het wel proberen.
en qua accu ja het is een risico product maar toch ehh wel een beetje jammer.

iemand ervaringing met automatische kettingsmering van Cobrra ben een liever lui dan moe
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: advies gevraagd

Bericht door Valetek »

Ik gebruik zelf osco ( min of meer zelfde principe ). Makkelijk te installeren vergeleken met bvb een scottoiler. Wat relax is van de cobbra is toch de handbedining op je stuur . Enig nadeel daardoor is dat de reservoir daarentegen wat kleiner is.
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: advies gevraagd

Bericht door FidesNL »

Ik gebruik de Pro Oiler. Nederlands product en de ondersteuningen is subliem. Als je een vraag hebt, binnen 24u antwoord, dag en nacht. En daarnaast heb je er geen omkijken naar. Tijdens de regen alleen even de Pro Oiler wat rijker zetten vanaf het stuur en dat is alles. Ik vul het reservoir iedere 5000km bij, maar dan is die nog niet leeg (75ml maximale inhoud als ik me niet vergis).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: advies gevraagd

Bericht door Motormuus »

Heb de pro-oiler ook. Is een kleine investering van bijna 300 euro. Maar werkt Idd perfect geen omkijken meer aan. 2x per jaar het pleintje vullen. En op alle motoren in te bouwen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: advies gevraagd

Bericht door Eikie »

Voor minder dan de helft heb ik de Osco oiler gekocht. Tja, je moet af en toe eens aan de plunjer trekken om de ketting te smeren.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: advies gevraagd

Bericht door Motormuus »

Dat was dus hetgeen wat ik niet wilde. Haha. Tussen de onderhoud beurten doe ik op tanken en wassen na. Helemaal niks aan de motor.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: advies gevraagd

Bericht door FidesNL »

De Pro-Oiler is €200 overigens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: advies gevraagd

Bericht door Motormuus »

Exclusief de GPS wel ja. En die heb ik er maar gelijk bijgenomen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Plaats reactie