Nieuwe dl1000 2015 valt uit
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Stel je even gezellig voor dan weten we gelijk wie je bent
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Marc Hoegee tovert voorlopig niets uit de hoed.
Hij kan nog steeds niet in de computer komen en wacht nog steeds op een stuk software om dat te kunnen.
Voorlopig doet dus niemand wat met mijn klacht.
Hij kan nog steeds niet in de computer komen en wacht nog steeds op een stuk software om dat te kunnen.
Voorlopig doet dus niemand wat met mijn klacht.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Alleen met een power commander kunnen ze er iets aan doen. Maar ja ff bijna 400 euro neer gooien is ook zo wat. Ik krijg ook een nieuwe ecu. Ivm uitvallen als hij warm is. Trek de koppeling in. Hoor een tsjing geluid en dan valt ie uit. Is geen recall voor. Alleen mensen met klachten kunnen een ecu krijgen want niet elke motor heeft er last van. Volgens suzuki.
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Schiet echt niet op
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ach Motormuus een nieuwe ECU heeft bij mij niets geholpen.
En Nimag maar vol houden dat er geen probleem is, het zijn een paar sukkels die niet willen erkennen dat er een probleem is.
Het enige wat helpt is een nieuwe motor maar helaas heb ik ook andere uitgaven.
Laats nog een motor voor mijn dochter gekocht.
Dus de nieuwe moet nog even wachten.
Groeten Johan.
En Nimag maar vol houden dat er geen probleem is, het zijn een paar sukkels die niet willen erkennen dat er een probleem is.
Het enige wat helpt is een nieuwe motor maar helaas heb ik ook andere uitgaven.
Laats nog een motor voor mijn dochter gekocht.
Dus de nieuwe moet nog even wachten.
Groeten Johan.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ik blijf het zeggen : Nimag is een ballentent
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Als er iemand een powercommander heeft laten inbouwen meldt je dan.
Ik ben heel benieuwd naar de klachten die je had en of het daadwerkelijk over is.
Of als iemand een ander kent die het op zijn V-Strom 1000 heeft geef even een seintje.
Vanmorgen heb ik met een Yamaha XT-1200Z Super Tenere gereden met een power commander.
Deze had waarschijnlijk ook dit soort klachten, maar bij de proefrit bleek dat het niet geheel opgelost is.
Resultaat is dat ik nog steeds op de V-Strom rijd.
Het probleem doet zich dus hoofdzakelijk voor bij 2 cilinders, als ik op een 3 of 4 cilinder motor rijd dan voel ik het probleem dus niet.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten Sparky
Ik ben heel benieuwd naar de klachten die je had en of het daadwerkelijk over is.
Of als iemand een ander kent die het op zijn V-Strom 1000 heeft geef even een seintje.
Vanmorgen heb ik met een Yamaha XT-1200Z Super Tenere gereden met een power commander.
Deze had waarschijnlijk ook dit soort klachten, maar bij de proefrit bleek dat het niet geheel opgelost is.
Resultaat is dat ik nog steeds op de V-Strom rijd.
Het probleem doet zich dus hoofdzakelijk voor bij 2 cilinders, als ik op een 3 of 4 cilinder motor rijd dan voel ik het probleem dus niet.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten Sparky
- Shifty
- DL1000 berijder
- Berichten: 165
- Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
- Mijn motor is een: CRF1000DH '17
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
IK heb een DL1000 van 2008 met een PC5 usb. Gekocht omdat ik het "karakter" van de 1000 een beetje zat was. Ik heb toen wat gespeeld met mapjes van het internet maar nooit echt goed gekregen.
Afgelopen jaar de knoop doorgehakt en bij een motorzaak in de buurt op de dynojet geweest en de lambdasonde uitgeschakeld. Heel fijne motor geworden, heeft nog geen hik, puf of weet ik wat weer gegeven. Uitermate soepele motor geworden.
In het kort dus: Een powercommander heeft geen zin als je de motor niet even op de bank laat afstellen.
En inderdaad hebben 2cil er meer last van dan 3 of 4 pitters maar das logisch.
Doe jezelf een plezier, scharrel een powercommander 5 op en laat hem op de testbank afstellen. Ben je van het geneuzel af.
Afgelopen jaar de knoop doorgehakt en bij een motorzaak in de buurt op de dynojet geweest en de lambdasonde uitgeschakeld. Heel fijne motor geworden, heeft nog geen hik, puf of weet ik wat weer gegeven. Uitermate soepele motor geworden.
In het kort dus: Een powercommander heeft geen zin als je de motor niet even op de bank laat afstellen.
En inderdaad hebben 2cil er meer last van dan 3 of 4 pitters maar das logisch.
Doe jezelf een plezier, scharrel een powercommander 5 op en laat hem op de testbank afstellen. Ben je van het geneuzel af.
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Bedank Shifty voor je reactie.
Ik overweeg om het binnenkort bij de 24K beurt gelijk maar te laten doen.
Tenzij ik zaterdag een positieve proefrit op een Yamaha Traser 900 heb, en uiteraard een goede inruil prijs krijg.
Groeten Sparky
Ik overweeg om het binnenkort bij de 24K beurt gelijk maar te laten doen.
Tenzij ik zaterdag een positieve proefrit op een Yamaha Traser 900 heb, en uiteraard een goede inruil prijs krijg.
Groeten Sparky
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Heb je al een versie J02 ECU?
Wim.
Wim.
- Shifty
- DL1000 berijder
- Berichten: 165
- Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
- Mijn motor is een: CRF1000DH '17
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Tracer is zeker leuk maar ook deze kan wel "zagerig" reageren bij constant gas. Heb er zelf ook al eens met een scheef oog naar gekeken.Sparky schreef:Bedank Shifty voor je reactie.
Ik overweeg om het binnenkort bij de 24K beurt gelijk maar te laten doen.
Tenzij ik zaterdag een positieve proefrit op een Yamaha Traser 900 heb, en uiteraard een goede inruil prijs krijg.
Groeten Sparky
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Probleem opgelost.
De oplossing was heel simpel .
De oplossing was heel simpel .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Peettomaat
- DL1000 berijder
- Berichten: 302
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
- Woonplaats: Hellevoetsluis
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
motor op zijn kop houden.....?
- Shifty
- DL1000 berijder
- Berichten: 165
- Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
- Mijn motor is een: CRF1000DH '17
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Zou zeggen dat hij nu helemaal niet meer loopt, alle benzine loopt zo uit de vlotterkamers.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ik zie het een nieuwe zo kan het ook zit er gelijk een nieuw type ECU in.
Vlotterkamers? Die zitten hier zeker niet meer in.
Wim.
Vlotterkamers? Die zitten hier zeker niet meer in.
Wim.
- Shifty
- DL1000 berijder
- Berichten: 165
- Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
- Mijn motor is een: CRF1000DH '17
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Oh echt?
- Agroen
- DL1000 berijder
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 26-10-2014, 18:21
- Mijn motor is een: DL 1000 V-Strom model 2015
- Woonplaats: Alkmaar
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Hallo motorvrienden,
Ik ben sinds april 2015 in het bezit van een nieuwe V-Strom 1000 en heb inmiddels bijna 16.000 km op de teller staan. Ik rijd er met veel plezier op maar ook ik heb zo nu en dan (in de bergen van Italië/Zwitserland) het probleem gesignaleerd waarover jullie schrijven, het is echter niet consequent aanwezig en lijkt afhankelijk van de luchtvochtigheidsgraad o.i.d.. Tevens ben/was ik mij ervan bewust dat de garantie per april 2017 zou vervallen waardoor ik mij bij de dealer heb gemeld (NIWA), omdat ik niet later met een kostenpost van rond de 800 euro geconfronteerde wilde worden!
Note: Als ik al een kritisch puntje van de V-Strom kan noemen dat is het de erg korte/abrupte reactie op de minimale gashendel beweging bij laag toerental. Even een klein hobbeltje en een onachtzaam moment en je schiet vooruit ondanks zorgvuldige "polscontrole" van deze grijze man
Even terug naar de story, NIWA heeft dit gemeld bij de importeur en een week later kregen we "groen licht" voor de vervanging van de ECU naar versie 3, die inmiddels is vervangen.
Na een slordige 400 km afgelopen weken heb ik geen probleem meer gesignaleerd en ook de geneugten mogen proeven van een soepeler (mapping) afgestelde ECU die het abrupte gashendel gedrag sterk heeft verbeterd. De eerste paar millimeters van de draaibeweging wordt minder abrupt gereageerd en ook uit de bocht accelereren gaat soepeler.
Ik ben dan ook (voor zover ik nu heb kunnen constateren) blij met deze genomen stap en ik ben prettig verrast door het positieve (onverwachte) neveneffect op de gasreactie. Tevens is alle medewerking door NIWA en de importeur verleend en kan ik alleen maar positieve geluiden laten horen.
p.s. Ik heb breedstralers op mijn SW-Motech valbeugels staan die helaas door het trillen van de motor/beugel menigmaal de bolletjes heeft doen "sneuvelen". Gelijk met het ombouwen van de ECU heb ik deze beugel laten plaatsen! Ik heb een beugel gevonden om de breedstralers onder de koplamp te hangen, mogelijk kunnen anderen daar ook iets mee of is het allang bekend.......: https://www.revzilla.com/motorcycle/den ... -2014-2015
groetjes Arjan Groen
Alkmaar
Ik ben sinds april 2015 in het bezit van een nieuwe V-Strom 1000 en heb inmiddels bijna 16.000 km op de teller staan. Ik rijd er met veel plezier op maar ook ik heb zo nu en dan (in de bergen van Italië/Zwitserland) het probleem gesignaleerd waarover jullie schrijven, het is echter niet consequent aanwezig en lijkt afhankelijk van de luchtvochtigheidsgraad o.i.d.. Tevens ben/was ik mij ervan bewust dat de garantie per april 2017 zou vervallen waardoor ik mij bij de dealer heb gemeld (NIWA), omdat ik niet later met een kostenpost van rond de 800 euro geconfronteerde wilde worden!
Note: Als ik al een kritisch puntje van de V-Strom kan noemen dat is het de erg korte/abrupte reactie op de minimale gashendel beweging bij laag toerental. Even een klein hobbeltje en een onachtzaam moment en je schiet vooruit ondanks zorgvuldige "polscontrole" van deze grijze man
Even terug naar de story, NIWA heeft dit gemeld bij de importeur en een week later kregen we "groen licht" voor de vervanging van de ECU naar versie 3, die inmiddels is vervangen.
Na een slordige 400 km afgelopen weken heb ik geen probleem meer gesignaleerd en ook de geneugten mogen proeven van een soepeler (mapping) afgestelde ECU die het abrupte gashendel gedrag sterk heeft verbeterd. De eerste paar millimeters van de draaibeweging wordt minder abrupt gereageerd en ook uit de bocht accelereren gaat soepeler.
Ik ben dan ook (voor zover ik nu heb kunnen constateren) blij met deze genomen stap en ik ben prettig verrast door het positieve (onverwachte) neveneffect op de gasreactie. Tevens is alle medewerking door NIWA en de importeur verleend en kan ik alleen maar positieve geluiden laten horen.
p.s. Ik heb breedstralers op mijn SW-Motech valbeugels staan die helaas door het trillen van de motor/beugel menigmaal de bolletjes heeft doen "sneuvelen". Gelijk met het ombouwen van de ECU heb ik deze beugel laten plaatsen! Ik heb een beugel gevonden om de breedstralers onder de koplamp te hangen, mogelijk kunnen anderen daar ook iets mee of is het allang bekend.......: https://www.revzilla.com/motorcycle/den ... -2014-2015
groetjes Arjan Groen
Alkmaar
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Hmmm. Die gasreactie verbeteren, dat wil ik ook wel.
Mooi Arjan dat het gewerkt heeft.
Mooi Arjan dat het gewerkt heeft.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Top info Arjan, ik ga binnenkort ook naar Niwa en mijn garantie verloopt per oktober dussssss
Gr Franc
Gr Franc
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Arjan, kun jij misschien een foto maken van je MCU? Ik heb sinds vorig jaar een versie 2 maar NIMAG geeft aan dat dat de laatste versie is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Klopt. Er staat J02 op. Maar het is de derde eigenlijk als J01 ook bestaat.
J00, J01 zal ook bestaan, J02.
Mijn dealer, waar ik hem gekocht heb, gaat ook naar Nimag. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ben benieuwd. 6 weken uit de garantie.
J00, J01 zal ook bestaan, J02.
Mijn dealer, waar ik hem gekocht heb, gaat ook naar Nimag. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ben benieuwd. 6 weken uit de garantie.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Mijn ECU
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
ik heb dus de J02 maar toch last van afslaan, vaak bij koude motor of bij optrekken vanuit langzaam rijden. Gemiddeld zo'n 5 keer per 100 km. De abrupte gas respons heb ik ook nog steeds. Beide zijn wel duidelijk beter geworden bij vervanging van J01 door J02
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Sorry dat de foto op zijn kop staat.
Had ik even niet opgelet.
Ik heb nu de nieuwe 100 XT-A en die rijd super.
Echt een wezenlijk verschil.
De oude had ook de J02 ECU maar dat hielp geen klap.
Ik denk dat het dus echt wat anders is.
Bij mij was het net of hij af en toe maar op 1 cylinder reed, hij hield dan ook erg in totdat je over een toerendrempel heen ging.
Het leek dan alsof hij druk opbouwde in het luchtfilter huis en daar klapte hij dan op uit.
Het is te simuleren door een paar keer achter elkaar snel gas te geven en dan wegrijdenen gevolg is een plof onder de tank.
GELUKKIG HEEFT DE NIEUWE DAT NIET.
Groeten
Sparky
Had ik even niet opgelet.
Ik heb nu de nieuwe 100 XT-A en die rijd super.
Echt een wezenlijk verschil.
De oude had ook de J02 ECU maar dat hielp geen klap.
Ik denk dat het dus echt wat anders is.
Bij mij was het net of hij af en toe maar op 1 cylinder reed, hij hield dan ook erg in totdat je over een toerendrempel heen ging.
Het leek dan alsof hij druk opbouwde in het luchtfilter huis en daar klapte hij dan op uit.
Het is te simuleren door een paar keer achter elkaar snel gas te geven en dan wegrijdenen gevolg is een plof onder de tank.
GELUKKIG HEEFT DE NIEUWE DAT NIET.
Groeten
Sparky
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Klinkt inderdaad op een ontstekings probleem maar gelukkig voor jou geen zorg meer met de nieuwe.
Wim.
Wim.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Wellicht meldt de nieuwe eigenaar zich hier nog een keertje
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Van de dealer:
Wij hebben contact gehad met de Nimag echter de vervangende ECU wordt geplaatst i.v.m. het uitvallen van de motor tijdens het opwarmen.
De klacht die u omschrijft heeft in hun ogen niet te maken met deze ECU. De Nimag raadt als eerste aan om het gasklephuis te synchroniseren.
Ik laat hem lekker zoals ie is. Zoals elders gezegd kan ik heel goed leven met zoal ie is. Ik heb een goede J00.
Ik had gehoopt een iets betere gasrespons te krijgen.
Nimag heeft geloof ik ook niet de naam erg meegaand te zijn.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)