Koppelingsproblemen.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Beste mensen,

Er is al veel geschreven over de koppeling van de V-Strom. Ik heb dan al ook heel wat draadjes door zitten lezen
maar het antwoord op mijn vraag heb ik niet kunnen vinden. Dat zal ongetwijfeld aan mij liggen maar omdat ik
graag een antwoord wil hebben leg ik het probleem hier, wellicht voor de zoveelste keer, waarvoor excuses , maar voor.

Bij het wegrijden met een koude motor schakelt de motor normaal. Maar als ik na een kilometer of 4 na stilgestaan te
hebben wil optrekken, lijkt het wel of de koppelingsplaten krom zijn. Hij pak dan opeens heftig op maar valt ook direct
weer af. Een zelfde gevoel zou je op kunnen wekken als je je koppeling ombeurten in knijpt en weer los laat.

Onderweg schakelt hij dan weer prima.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn ?
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Bozobin † »

Het eerste wat in mij op komt is toch kromme platen. Koud blijven ze door de dikkere olie een beetje plakken, warm niet meer.
Zijn ze niet gewoon versleten ? Als ze slippen kan de boel knap heet worden.
Test: 3000 rpm in hoogste versnelling en dan ineens vol gas geven. Gaat het toerental harder omhoog dan de snelheid dan is het RIP.

Wat te doen: Open maken en meten of gewoon het hele pakket vervangen.

En nog even wat andere reakties afwachten.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Ik zal dat morgen eens proberen in de hoogste versnelling. Ik heb tijdens het accelereren in een normale
versnelling niets vreemds gemerkt. Daarnaast heeft de motor ( 2005) rond de 80k op de klok staan. Zijn
versleten koppelingsplaten dan niet een beetje vroeg ?
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Bozobin † »

Lijkt mij een alleszins aannemelijke km stand. Maar misschien kun je diverse zaken tegelijkertijd aanpakken.

Daar hebben we andere experts voor.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Vanmorgen even gekeken naar de acceleratie in de hoogste versnelling. Deze trekt zoals je mag verwachten.
Geen oplopend toerental zonder dat daarbij de snelheid evenredig toeneemt.

Vervolgens de olie afgetapt. Dat leek wel teer. Dus nu eerst de olie en filter vervangen en dan de reactie
even afwachten. Als het probleem blijft dan moet het blok maar open.

Lijkt mij het beste om dan de korf EN de platen - aangezien er gezien bovenstaande bijdrage toch aan zitten
te komen - te vervangen. Hebben jullie een adres waar de korf tegen een redelijk prijs te verkrijgen is ?
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door John007 »

NoNick schreef:
Vervolgens de olie afgetapt. Dat leek wel teer. Dus nu eerst de olie en filter vervangen en dan de reactie
even afwachten. Als het probleem blijft dan moet het blok maar open.
Misschien het blok inwendig ook eerst even reinigen omdat de olie er als teer uit ziet?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Met er uit zien als teer bedoel ik de kleur en niet de viscositeit. :P

Update :

De olie en het filter vernieuwd op de manier zoals ik ergens in een draadje op dit forum had gelezen.
Waarbij de koppelingshandel werd vastgezet met een tie wrape. Afgezien van het nut daarvan ( zoals
in dat draadje werd betwijfeld ) wilde ik- omdat daar het resultaat positief was- geen veranderingen
in de MO aanbrengen. Bij het verwijderen van het oude filter kwam ik er trouwens achter dat
sleutel/dop die ik gebruik voor de Honda niet op het filter van de Suzuki past.

Enfin nieuwe olie ( Castrol 10w40 vol synthetisch RS ) in het blok laten lopen en een stukje gaan rijden.
Vreemd genoeg ben je na 3 kilometer toch een soort van bang om hem dan stil te zetten en opnieuw
op te trekken. Maar goed je wilt toch het resultaat weten. Dus stil gaan staan en na een minuut weer
opnieuw opgetrokken; geen enkel probleem te bekennen. Na dit een keer of 10 herhaalt te hebben is
hij nog 1 keer in de fout gegaan. Maar lang niet zo erg als voor de oliewissel en nadien niet meer gehad.

Kennelijk heeft er toch verkeerde en/of te oude olie in het blok gezeten.

Ik had er voor kunnen kiezen om het blok te "flushen " - zoals John(Bond)007 :lol: voorstelde - maar ben
daar geen voorstander van. Er komt dan mogelijk zoveel vuil in een keer los dat ik bang ben dat de kleine
oliekanaaltjes in het blok verstopt raken. En dan heb ik er een probleem bij. Hopelijk zal de nieuwe olie
ook nog het een en ander schoonmaken.

Deze week maar een aantal kilometers rijden en kijken hoe het gaat. Komt het probleem niet meer terug
dan is het sleutelwerk gebeurt. Komt het toch nog af en toe terug dan gaat alsnog het blok open. Dan
maar eens kijken wat er intern aan de hand is.
Laatst gewijzigd door NoNick op di 04-10-2016, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Eikie »

Vermoedelijk zat er auto olie in het blok ipv motorfiets olie.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Bozobin † »

Schiet me te binnen dat ik dat heeeeeeel lang geleden ook es gehad heb, bijgevuld met auto olie. Inderdaad klevende koppeling.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Voogie »

Zit daar zoveel verschil in dan dat de koppeling blijft kleven?

Verstuurd vanaf mijn Sony Experia met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Eikie »

Yep. Auto's hebben een droge plaat koppeling. De olie is daar alleen bedoeld om de motor te smeren.

De eisen die beide aan olie stellen zijn zeer verschillend. Vergeleken met automotoren leveren motorfietsen vaak extreem hoge prestaties per liter en moeten daar ook veel hogere toerentallen voor draaien. Vooral luchtgekoelde motorblokken belasten de olie sterker dan de haast uitsluitend watergekoelde automotoren. Bovendien moet de olie bij een motorfiets ook de versnellingsbak en de koppeling smeren.


Bij auto,s draait alleen het motorgedeelte tot de koppeling in de olie. Bij de meeste Motorfietsen draaien en de bak en de koppeling in de motor-olie.

Bij motorfietsen als BMW-boxer, guzzi, Ural en aanverwante types, dus met droge koppeling heb je dus een constructie die gelijk is aan auto,s

Ook bij sommige engelse fietsen zit er in de bak en koppeling gescheiden olie.

Auto,s hebben of gietijzeren cilinderbussen of het gehele onderblok is van giet ijzer. Bij motoren worden veelal speciale cilinderwand legeringen toegepast die zeer hard en zeer slijtagevast zijn zonder veel wrijving te ondergaan. Bv Nicasil of hard-chrome.

Motorfietsen die alles in de zelfde olie hebben, hebben nagenoeg alle een korte slag, maar zijn wel hoogtoerig. Dit is mooi voor de zuigersnelheid, maar de tijd voor de olie om een groot zuiger-oppervlak te smeren, reinigen en koelen wordt wel erg kort.

Door het gebruik van veel betere materialen bij motorfietsen tov auto,s kun je dus met veel minder toleranties gaan werken.Da,s mooi voor het vermogen en de slijtage, alleen krijgt de olie het moeilijk om overal tussen te kunnen komen.

De versnellingsbak is voor olie niets anders als een verschrikkelijke schuimklopper en daar schuim niet zo best smeert moet er dus wat via dopes aan gedaan worden. Ook een oliepomp kan beter olie dan schuim pompen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Voogie »

Duidelijk verhaal. Dan binnenkort toch maar motorfiets olie in m'n strommetje gooien. Heb na het aanpassen van de koppelingskorf een nieuw oliefilter en nieuwe (auto)motorolie in het blok gemikt. Ik had nog een nieuwe can staan. :-(
Toch niet zo'n goed idee als ik jou verhaal zo lees. Weer wat geleerd.

Verstuurd vanaf mijn Sony Experia met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Iron Horse »

Dit issue komt ongeveer bij elke discussie over de beste te gebruiken olie aan de orde. Dus met de zoekfunctie had je dit al lang kunnen weten. Maar maakt niet uit, is het toch maar weer een keer met een praktijkvoorbeeld bewezen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Aan vorenstaande heb ik eigenlijk weinig toe te voegen.

De additieven ( dopes ) in de olie voor de auto zorgen er voor dat de met name de frixie ( gevoerde ) platen
te glad worden waardoor deze uiteindelijk niet goed meer op de stalen platen aangrijpen en de koppeling
dus gaat slippen. Bij motorolie voor de motor worden die additieven dan ook niet toegepast.

Voor wie meer wil lezen over olie : http://www.carbibles.com/engineoil_bibl ... z1cs12Sicj" onclick="window.open(this.href);return false;
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Aan de euforische stemming van eergisteren kwam vandaag abrupt een einde toen de koppeling opnieuw
in de fout ging. :cry:

Ik heb dan ook geen andere keuze dan het blok aan de rechterkant open te maken om te zien wat
er aan de hand is. Het zou kunnen dat het constant doorslippen van de koppeling geleid heeft tot
een (gedeeltelijk ) verbranden van de platen.

Als er belangstelling voor is wil ik daar wel een "How To" van maken.
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door John007 »

NoNick schreef: Als er belangstelling voor is wil ik daar wel een "How To" van maken.
Dat is een goed idee :duim:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Bozobin † »

Ik heb geen 1000, maar hoor wel veel over modificatie van de korf. Misschien maar in 1 keer aanpakken ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Iron Horse »

Wel alles lezen hè Kees :wink:
NoNick schreef:Lijkt mij het beste om dan de korf EN de platen - aangezien er gezien bovenstaande bijdrage toch aan zitten
te komen - te vervangen. Hebben jullie een adres waar de korf tegen een redelijk prijs te verkrijgen is ?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Vanmorgen de rechterkant maar open gemaakt. ( De " how to " volgt later ) En wat ik tegenkwam maakte
mij verdrietig. Wat kunnen mensen een motor toch verkloten zeg. ( de foto's zeggen alles denk.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(de grotere stukjes op het zeefje heb ik met de staafmagneet onder uit het blok gehaald. Stukjes van een las
maar ook een stuk van een veer


De vorige eigenaar, of die daarvoor, heeft getracht door de veren aan de drukgroep vast te lassen hetzelfde
te bereiken als de mensen die de modificatie op een professionele manier hebben aangepakt. En zijn niet gehinderd
door enige kennis van zaken aan het bakken gegaan.
Als je nu niet weet hoe een en ander werkt blijf er dan aub van af en laat iemand die er meer verstand van heeft je helpen.
Daarmee voorkom je een hoop narigheid.

De korf die ik voor een paar tientjes had kunnen laten modificeren kan nu naar de schroothoop. Een nieuwe
heb ik vanmiddag besteld en zodra die binnen is gaat hij direct door om gemodificeerd te worden. In de tussentijd
ga ik het blok spoelen en liggen de nieuwe koppelingsplaten zich in de nieuwe olie vol te zuigen.

Op de koppelingsplaten zijn nog steeds restanten van de oude olie te zien. Dus op de vraag die in een ander draadje werd
gesteld : Hoeveel olie denk je dat er tussen samengeduwde platen blijft zitten? Is het antwoord : "Voldoende om ze te
laten slippen"

Afbeelding
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Woonplaats: Limburg

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Frimeur »

Dit is inderdaad erg triest om te zien. Als je motor een beetje stug rijdt zou ik ook even checken of de schokbreker niet is gemodificeerd ;-)
Tja, als je leest dat mensen olie voor een auto in een motorfiets gooien dan ben ik ook erg benieuwd waar ze hun frieten in bakken.
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Voogie »

Afgewerkte motorolie :roll:

Verstuurd vanaf mijn Sony Experia met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 08-10-2016, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Bozobin † »

Zo dan, de tranen springen me in de ogen :-(
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Voogie »

:D

Verstuurd vanaf mijn Sony Experia met Tapatalk
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Eikie »

Nou Luc, op z'n Rotturdams gezegd: teeeering wat een beunerij. Dit is pure verkrachting van een korf. Geen idee wat ze hiermee wilden bereiken. Het enige wat ze bereikt hebben is jou op kosten jagen. Is de motor particulier gekocht of bij een dealer? In het laatste geval misschien een bakkie pleur bij ze doen O:-)
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Tja Eikie, zoals ik eerder al aangaf heb ik de motor in de ( zichtbare) schade van een niet particulier gekocht.
Die schade heb ik al hersteld maar de niet zichtbare kom je nu pas tegen. Op zich heb ik de gok genomen dat
en de rest uitsluitend onderhoud zou betreffen. Maar dat de motor zo ontzettend mishandeld zou zijn valt mij ook een
beetje tegen. Vandaag maar eens naar het voorste kettingwiel gekeken en daar werd ik ook niet vrolijk van. Om
kosten te besparen hebben ze het versleten kettingwiel maar omgedraaid. Vaag herkende ik het geratel wel van
mijn Zündapp tijd. Maar rij al weer heel wat jaren met een cardan fiets.

Afbeelding

Een kwartier friemelen met een brede schroevendraaier en drie bussen remmenreiniger verder ziet het er al weer
een stuk beter uit.

Afbeelding

Alleen nog ff de troep weggooien en morgen een ander kettingwiel halen.

Afbeelding
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Eikie »

Tis te hopen dat er niet nog meer verborgen gebreken te voorschijn komen. Wellicht verstandig om ook de kleppen eens te (laten) stellen. Meestal laten ze dat ook achterwege ivm het kostenplaatje
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Die stonden sowieso al op het lijstje.

Het blijft spannend. :mrgreen:
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Iron Horse »

Ja, hier word je niet vrolijk van. Duidelijk iemand die de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel hangt. Iets gelezen over lassen en veren en koppelingshuis en plakken maar met dat lasijzer van Van Cranenbroek. Niks mis mee als je weet wat je doet, maar dat is hier duidelijk niet het geval.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Bozobin † »

Dit lijkt mij meer een gevalletje "verkoopklaar" maken door een malafide handelaar :-(. Alstie het einde van de straat haalt is het goed.
Ouderwetse sloperijpraktijken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Iron Horse »

Zo negatief wilde ik het niet stellen maar ik denk wel dat het een mogelijkheid is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Ik denk, zonder het bedrijf in bescherming te willen nemen, niet dat het bedrijf de korf heeft vast gelast ( en vervolgens
weer stuk heeft gereden ) en/of het kettingwiel heeft omgedraaid. Die acties zijn echt ondernomen door de vorige eigenaar
en geeft mi. aan dat er in ieder geval 1 koekenbakker rondloopt die beter met zijn handen van een motorfiets af kan blijven.

Ik gaf al aan dat IK een risico heb genomen de motorfiets te kopen. Vanzelfsprekend maakt ook de aanschafprijs verhoogt
met de onderdeel kosten het verschil tussen een goede en een verkeerde aankoop. Een ding weet ik wel en dat is dat als ik
er mee klaar ben de motor iedere keuring weer kan doorstaan. Maar belangrijker nog, dat ik er veilig mee over de weg kan
zonder mijzelf of mijn medeweggebruikers in gevaar te brengen.
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Sanscorp »

Dit is 1 van de eerdere modificaties geweest op de korf. Niet de juiste in ieder geval, maar je zult mijn topic wel gelezen hebben.

Overigens is het ook geen al te best idee om je ketting met remmenreiniger schoon te maken :)

Ja het is wel lekker effectief, spoelt ook meteen mooi het rubbertje en daarmee het vet tussen de schakels weg haha.

En verder weet je nooit wat je koopt, die van mij had ook veel te veel verborgen gebreken. De waslijst van mijn werkzaamheden zijn niet leuk meer. Het is nu wel een hobbyfiets geworden waarbij ik bijv. ook de modificatie van de brandstofpomp uitgevoerd heb (HD filter byspass) en heb ik bij wijze van experiment de injectoren ge-backflushed. Alles leidingen zijn vervangen en het gasklephuis is ook weer helemaal schoon en afgesteld. Wereld van verschil!

Zo beun ik ook maar wat :frusty:
NoNick
DL1000 berijder
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door NoNick »

Ik heb zoveel draadjes gelezen inmiddels dat ik niet mer weet of die
van jouw er ook tussen zat maar het zou me niet verbazen.

De ketting heb ik uiteraard niet met de remmenreiniger gedaan, maar
zat op dat gedeelte in een doekje omwille van de foto heb ik die er even
af gehaald.

Wat je zegt klopt helemaal. Je weet inderdaad nooit wat je koopt. De
buitenkant zegt overigens vaak ook iets over de binnenkant maar, zoals
nu maar weer blijkt, ook niet alles.

Ik ben inmiddels wel op een nieuw verdien model gestuit van de website
onderdelen verkopers. Ze bieden een onderdeel aan die, volgens de beschrijving
op hun website, geschikt is voor jouw motor. Je koopt dat en betaald een
hoog bedrag ( althans hoger dan je normaal betaald ) aan verzendkosten.
Het onderdeel blijkt dan echter totaal niet te passen, zodat je het retour
moet zenden. Die kosten zijn dan voor jouw rekening. In mijn geval betaalde
ik € 9,95 als verzendkosten vanaf de verkoper. Voor het retour zenden betaalde
ik € 6,95. Verkoper bedingt dan vaak ook nog een lagere prijs bij de transporteur
maar bruto verdient de verkoper dus € 3,00 aan alleen al het verzenden van een
product waarvan hij weet dat het niet gaat passen.

Een beetje een "Off topic "verhaaltje maar wide het toch even kwijt.
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. :duim:
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Sanscorp »

Ik ben degene die jeroen in eerste instantie heeft benaderd om mijn korf aan te passen, heeft een hoop moeite in gezeten. Meestal ben ik te bescheiden maar dat heb ik bij deze even ongedaan gemaakt hahaha.
Maanden lang op zoek geweest naar een oefenkorf en uren lang bezig geweest met het achterhalen van details en lezen van info.

Maar alleen maar mooi dat het ook voor anderen goed van pas komt! Daar hoor je mij verder ook niet over ;)

Verder is dat een schandalige manier om geld te verdienen... je hebt nog zoiets als koop op afstand. Sowieso zou het geen verkeerd plan zijn om een betaalbare motorsloperij op te zetten. Ze vragen belachelijk veel geld voor vaak verotte onderdelen en hebben er totaal geen verstand van :(

Kost je een hoop geld terwijl het niet nodig zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Cplegt »

Ik heb een redelijk grote motor sloperij hier in de buurt zitten waar ik zo ff kan langs wippen voor wat onderdelen. Het blijft mij telkens verbazen maar hoe slecht de onderdelen daar gelabeld zijn, blokbouten aanmerken als remschijfbouten en ga zo door.
Nu ken ik de K-series aardig goed, ik weet ondertussen wel wat een boutje van de strom is en wat niet. En die mensen daar zitten er vaak naast. Maar dan willen ze beweren dat ik fout zit wanneer zoiets gebeurd.

Gelukkig kan ik langs om te kijken en te kopen. Ik zou aardig pissig zijn wanneer ik het verkeerde spul opgestuurd kreeg.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Koppelingsproblemen.

Bericht door Sanscorp »

Deze ook even up ivm de vele koppelingsproblemen.
Plaats reactie