MotoVision lampen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Harry

MotoVision lampen

Bericht door Harry »

Afgelopen week een paar artikelen voorbij zien komen over nieuwe lampen voor je motor van Philips: Motovision

40% meer licht en een oranje gloed ( voor betere zichtbaarheid)
Beter zichtbaar is natuurlijk altijd meegenomen. :roll:

Nog niets gevonden over prijzen en beschikbaarheid.
Leipo

Bericht door Leipo »

Ik kan er ook niets over vinden op de site van Philips zelf :?
Leipo

Bericht door Leipo »

ah op de belgische site staat dus wel wat en op de nederlandse nog niet.

maar klinkt goed: hopelijk komen ze snel op de nederlandse markt :)
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Er staat ook dat ze 10 - 20 meter :idea: verder schijnen dan de gewone lampen.
Ik kan me herinneren dat toen ik 'm kocht ik regelmatig "gevraagd" werd"om mijn grootlicht uit te zetten. :cry:
Is toen wel opgelost door mijn lampen wat lager af te stellen, maar toch.
Het is mooi meer licht maar als straks iedereen weer gaat zitten knipperen........ 8) . Nou dan kan die zonnebril wel opblijven :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dat je hebt over een vergelijkingstest en niet in gemonteerde toestand in een motor. Maar misschien heb ik het wel fout hoor.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Beste motormannen,

Als ze de standaard gemonteerde lampen niet zien en je zelf denkt dat je onvoldoende verlichting hebt op de strom , zou een bezoekje aan de oogarts denk ik geen kwaad kunnen.

Vanzelfsprekend ben ik het er mee eens dat je niet snel genoeg op kan vallen voor de overige verkeersdeelnemers.

Zelfs motoragenten met licht en geluidssignalen worden nog regelmatig voor hun ..... gereden.

Zag ook al dat er strommers met breed en verstralers aan de gang willen.

Als je aan de standaardlampen niet genoeg hebt om zelf te zien kun je volgens mij beter stoppen en voortaan de gewone fiets pakken.

Of zou het een beetje voor de show zijn?

Groet,

Robert
MacB

Bericht door MacB »

Idd bij mij hetzelfde probleem, als ik s'avonds rij knipperen ze ook.
Ik vind de verlichting bij de Strom tov andere motoren bovenmaats, en al maar goed ook :D :wink:
Leipo

Bericht door Leipo »

blueberry schreef:Beste motormannen,

Als ze de standaard gemonteerde lampen niet zien en je zelf denkt dat je onvoldoende verlichting hebt op de strom , zou een bezoekje aan de oogarts denk ik geen kwaad kunnen.

Vanzelfsprekend ben ik het er mee eens dat je niet snel genoeg op kan vallen voor de overige verkeersdeelnemers.

Zelfs motoragenten met licht en geluidssignalen worden nog regelmatig voor hun ..... gereden.

Zag ook al dat er strommers met breed en verstralers aan de gang willen.

Als je aan de standaardlampen niet genoeg hebt om zelf te zien kun je volgens mij beter stoppen en voortaan de gewone fiets pakken.

Of zou het een beetje voor de show zijn?

Groet,

Robert
alle kleine beetjes helpen: als deze lampen ervoor kunnen zorgen dat ik 1 keer wel gezien wordt inplaats van ondersteboven gereden word dan vind ik het de investering 1000% waard geweest ;)

dat het meerendeel vand e tijd dan geen flikker helpt boeit me niet: als het die ene keer maar wel helpt
MacB

Bericht door MacB »

Ook gelijk :D :wink:
Blackbird

Bericht door Blackbird »

De motovision lampen geven een "oranje" schijn (Made in Holland zeker) ,die je onderscheid van de (steeds meer) vierwielers die ook overdag met de lichten aan rijden.
Black Rhino

Re: MotoVision lampen

Bericht door Black Rhino »

Harry schreef:Afgelopen week een paar artikelen voorbij zien komen over nieuwe lampen voor je motor van Philips: Motovision

40% meer licht en een oranje gloed ( voor betere zichtbaarheid)
Beter zichtbaar is natuurlijk altijd meegenomen. :roll:

Nog niets gevonden over prijzen en beschikbaarheid.
Antwoord van Philips: komt in mei (onder voorbehoud) op de Nederlandse markt.
DevilDuckie

Bericht door DevilDuckie »

Ik heb ze vorig weekend te koop zien staan tijdens de opendeurdagen bij mijn dealer,voor 14.90 euro per lamp,als ik mij niet vergis. :idea:
Hij had ze ook reeds gemonteerd in een GSX-F,maar ik vond het resultaat niet echt overtuigend.Die moto stond wel binnen,misschien is het verschil buiten en/of al rijdend wel beter merkbaar.
Gilla

Bericht door Gilla »

Ich hab an meiner die BERU Azzurro Hochleistungs H4 Lampe drin.
Die ist beim Louis Katalog auf S. 628 abgebildet.
Sie hat einen leichten Gelblichtanteil, einen integrierten Interfernzfilter ( :?: ) der die Kontreastwahrnehmung verbessert, ca. 30% mehr Lichtausbeute und ist StVZO (Deutschland) zugelassen :!:

Sieht so aus:
Afbeelding

Afbeelding
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Bij de plaatselijke motordealert staan de Motovision lampjes inmiddels op de toonbank voor de prijs van 19,95 euro per stuk.

Tom.
The V

Bericht door The V »

Pale Rider schreef:Bij de plaatselijke motordealert staan de Motovision lampjes inmiddels op de toonbank voor de prijs van 19,95 euro per stuk.

Tom.
Wel errug duur dan :!: Bij Goedhart in Bodegraven € 15,05 per :idea:
Kermit

Bericht door Kermit »

€14.95 in Burgum. iets voor de 22e? :mrgreen:
Bandit

Bericht door Bandit »

€14.95 in Burgum. iets voor de 22e?
Wel errug duur dan Bij Goedhart in Bodegraven € 15,05 per

Ik vind het allemaal wel mee vallen, als ze maar tien eurocent rekenen voor het transport van Bergum naar Bodegraven :schater:

8)
Plaats reactie