GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Gert-JanD »

Hey Ate,

Ze moesten ons wel hebben die dag zeg, gelukkig heb jij die niet uit Leiderdorp. Vooralsnog zijn het tijdens de rit maar twee, ik hoop dat het daar bij blijft. Zal het nog even navragen bij de laatste rijders uit mijn groep.

Ik rij overigens elke dag met 130 naar Den Haag over de A12 waar je 100 mag, nooit een bekeuring gehad in de spits. Iedereen racet trouwens over de A12 in de ochtend. Ik wordt zelfs nog ingehaald met mijn rijstijl.

Groetjes Gert-Jan
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Iron Horse »

Inderdaad heel vreemd. Ik heb jaren in die omgeving gewoond. Zodra de spitsstrook opengaat en de maximum snelheid 100 km per uur wordt dan rijdt de rechter strook ca. 100, de middelste strook ca. 120 km/uur en de linker nog een stuk sneller. Als de KLPD snel geld wil verdienen moeten ze daar eens een keertje gaan controleren.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
C00per
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 01-03-2015, 19:08
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 (2015)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door C00per »

Zeg dat nou niet misschien lezen ze mee iron

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Life is short so live fast!

Afbeelding
Afbeelding
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Gert-JanD »

Iron Horse schreef: Zodra de spitsstrook opengaat en de maximum snelheid 100 km per uur wordt dan rijdt de rechter strook ca. 100, de middelste strook ca. 120 km/uur en de linker nog een stuk sneller.
Klopt helemaal en ik rij uiteraard het meeste links :D en na Zoetermeer tussen Nootdorp mag je weer 120 en daar rijdt iedereen 140, geweldig de A12 voor de ochtendspits. Dit speelt natuurlijk allemaal tussen 06.30 en 07.30 want ietsje later moet je tussen de file door.

Maar zoals gezegd nog nooit boete gehad in de ochtendspits richting het Haagse, durven ze waarschijnlijk niet zijn bang voor de negatieve publiciteit. Je wilt natuurlijk niet de telegraaf halen met vanmorgen een paar duizend Haagse ambtenaren op de bon geslingerd omdat ze te hard naar hun werk reden :schater:
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Eikie »

Hessie schreef:Het was inderdaad in de Eifel, en ja ook een foto van je kenteken uiteraard.
Word je toch gewoon even aan 2 kanten op de foto gezet :schater:
Vriend van mij reed in de Eifel bij Nideggen langs zo'n mooie ronde flitspaal. Natuurlijk te hard. In de overtuiging dat er alleen van voren gefotografeerd wordt, werd hij al zwaaiend met zijn linkerhand geflitst... Zo stond hij keurig op de foto die met de bekeuring werd meegestuurd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
RobE
Berichten: 12
Lid geworden op: za 16-05-2015, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2014)(rood)
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door RobE »

Ik heb (nog) geen solidariteit heffing gehad, zat wel in de 1e groep, misschien een keertje geluk gehad. :D
Gebruikersavatar
Ronald_010
Berichten: 15
Lid geworden op: do 20-02-2014, 20:39
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014
Woonplaats: Rotterdam

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Ronald_010 »

Gert-JanD schreef:Hey Ate,

Ze moesten ons wel hebben die dag zeg, gelukkig heb jij die niet uit Leiderdorp. Vooralsnog zijn het tijdens de rit maar twee, ik hoop dat het daar bij blijft. Zal het nog even navragen bij de laatste rijders uit mijn groep.

Groetjes Gert-Jan
Als een na laatste rijder heb ik geen fanmail gehad en verwacht het ook niet,de meeste flitskasten staan in me garmin :D

Gr Ronald
Gebruikersavatar
SweetlakeJ
DL650 berijder
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
Mijn motor is een: 2008 Yamaha FJR 1300 (Midnight Black)
Woonplaats: Zoetermeer

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door SweetlakeJ »

Ik heb tot nu toe ook geen verzoek ontvangen tot het leveren van een bijdrage van/aan mijn salaris.
En na deze opmerking ligt er waarschijnlijk dinsdag een verzoekje in de brievenbus :o) .
Ik ben niet chagrijnig, zo zit mijn gezicht gewoon het lekkerst.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Bozobin † »

Kijk aan, zonder mij wordt het ook een prima rit. Ik heb overigens al 4 weken geen druppel regen gezien : -)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gert-JanD
Berichten: 488
Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
Woonplaats: Boreft (Bodegraven)

Re: GROENE HART RIT 20 augustus 2016

Bericht door Gert-JanD »

Inderdaad Kees zonder jou helemaal gelukt, ik had Ate bereid gevonden om voor te rijden. Zie je binnenkort wel weer tijdens een rit, wellicht rij ik 2 oktober mee.
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Plaats reactie