Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Mijn huidige motorpak was aan vervanging toe. Was niet meer waterdicht, te groot en al zeer ervaren. Tijd voor iets nieuws. Maar wat??? Ik heb altijd al zo'n zgn. adventure pak mooi gevonden. Zit goed, heeft vele mogelijkheden en geschikt voor alle weersomstandigheden. Maar wil er geen kapitalen aan uitgeven.

Kwam in Italië het Dane motorpak tegen. Mooi, sportief uiterlijk, vele mogelijkheden en betaalbaar. Vandaag bij de Dane geweest om er een te passen en uit te proberen.

Afbeelding
(knappe vent 8) )

Het pak;
jas; Limfjord Gore-Tex
broek; Brondby Gore-Tex

Bij het aantrekken van het pak viel gelijk op dat het allemaal wat beter zit vergeleken met mijn vorige pak. Door de nieuwigheid voelde het pak was stug/stijf aan. Dit was na 100 km rijden en diverse keren uit/aan trekken al wat minder.

Het pak is voorzien van een makkelijk uitneembare Gore-Tex voering en uitneembare wintervoering.
Jas;
Afbeelding
Afbeelding
Broek;
Afbeelding

In de zomer zijn er diverse mogelijkheden tot ventileren.
Afbeelding

Deze cool-zones kun je makkelijk naar beneden vouwen en vastzetten met de klittenband.
Afbeelding

Ook op de rug zijn er ventilatie mogelijkheden;
Afbeelding

De jas is voorzien van 2 ruime waterdichte zakken en diverse kleinere opbergzakken. Ook aan de binnenkant zijn er opbergmogelijkheden. De broek heeft 2 diepe afsluitbare zakken en is tevens voorzien van bescherming aan de binnenkant.
Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door R.Vanmeegen »

Strak pakkie!

Alleen wel een stuk minder "Black" nu. Naam veranderen in Sparkle Grey Peter..............
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Ebrostrom »

Mooi pak, Peter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Aad900 »

Dat ziet er strak uit Peter :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Heertje op de motor. Keurig !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

R.Vanmeegen schreef:Strak pakkie!

Alleen wel een stuk minder "Black" nu. Naam veranderen in Sparkle Grey Peter..............
Kan altijd mijn gezicht nog zwart maken :lol:

Had ook dit pak in 't zwart kunnen nemen, maar bewust gekozen voor een wat lichter versie, vanwege de zichtbaarheid.

Ik moet zeggen, naar mate je het pak meer draagt gaat het steeds beter zitten.

Uiteraard ook even geïnformeerd naar de garantie op de Dane pakken.
2 jaar volledige garantie op ALLES, dus ook slijtage. :!: (bij normaal gebruik"*) * 'Slijtage' bij bv een wereldreiziger met 40.000-50.000km per jaar is natuurlijk andere koek. Echter wel 2 jaar garantie op waterdichtheid en productiefouten. Drukkers en ritsen kunnen in de garantie periode tevens gratis vervangen worden bij eventuele breuk.
Is ook niet onbelangrijk. :duim:

Pak is makkelijk te wassen ( 30 gr.) en te onderhouden met het bijgeleverde was-en impregneermiddel.
Afbeelding
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Hoi Peter,

Inmiddels heb je het motorpak ruim een half jaar in gebruik. Kun je zeggen hoe die bevalt?
Zelf ben ik ook zoekende en heb ook naar de Limfjord gekeken. De twijfel is er nog of het een pak met een uitneembaar gore-tex membraam gaat worden, of een gelamineerd pak, waar de gore-tex laag aan vast zit.

Men zegt dat de pakken met uitneembaar membraam zich erg volzuigen met water (als het regent :mrgreen: ).

Kun je misschien wat gebruikservaring neerschrijven?

Alvast bedankt,
Marco.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Marco,

Ik ben zeer tevreden over dit pak. Goede pasvorm, licht, prima ventilatie en verstel mogelijkheden, zowel jas als broek en waterdichte zakken. Jas en broek kunnen aan elkaar geritst worden, wat bij kou erg prettig is.
Heb toen expres gekozen voor een pak met uitneembare Gore-Tex membraam. Tijdens de warme dagen is het toch prettig als je die eruit kan halen. Wat dat opzuigen van water betreft. Het pak zelf is waterafstotend ( moet je wel regelmatig na het wassen opnieuw impregneermiddel opspuiten) en heb nog niet meegemaakt dat mijn pak zich volzuigt. Het impregneermiddel werkt prima. En het pak heeft al heel wat buien te verduren gehad. Pak is na een regenbui ook weer erg snel droog.

Paar kritische puntjes waren; broekspijpen in mijn geval aan de korte kant, hadden iets langer mogen zijn. (kruipen omhoog als je op de motor zit) Ook de wintermembraam van de broek was iets te kort. Ongemak bij het uittreken van de broek. Dit zouden ze meenemen in de volgende productie.

Verder niets dan lof.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Hoi Peter,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Ik ben positief verrast over het feit dat je aangeeft dat het pak zich niet volzuigt met water. Dat zou betekenen dat het zelfs zonder de Gore-Tex laag waterdicht is :D

Wat bedoel je eigenlijk met het ongemak met het uittrekken van de broek? Ik zou zelf het liefst een broek willen die je kunt uittrekken met je laarzen nog aan, maar die zijn er niet (veel).

Groeten,
Marco.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Marco, zonder Gore-Tex is het pak niet waterdicht maar waterafstotend. Als het een zeer hevige of langdurige bui is, is het impregneren niet afdoende en is de Gore-Tex nodig om het droog te houden. Door mijn grote maat motorlaarzen (48) kan ik de broek niet over de laarzen aantrekken. Bij mijn oude pak ( Evo) ging dat wel. Hier kon de rits van de broek veel verder open. Ook hier zouden ze in de volgende productie rekening mee houden.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Heel erg bedankt voor je feedback Peter :duim:

Ik ben wat merken aan het vergelijken en zal binnenkort nog een keer bij Dane pakken gaan kijken. De keus voor losse Gore-Tex laag of gelamineerd moet ik nog maken.

Groeten,
Marco
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door JeePeetje »

Ik heb zelf een pak van Macna.
Laarzen gaan prima in de broekspijpen en is helemaal waterdicht.
Ik ben zeer tevreden met het pak, en door de night eye ben je ook geweldig zichtbaar in het donker.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Stroompje »

Magna, tja dat is dan een nieuwe test........cq topic?! :mrgreen:
Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door JeePeetje »

Was voor Marco, omdat hij meerdere pakken wou testen :D


Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

JeePeetje schreef:Ik heb zelf een pak van Macna.
Laarzen gaan prima in de broekspijpen en is helemaal waterdicht.
Ik ben zeer tevreden met het pak, en door de night eye ben je ook geweldig zichtbaar in het donker.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Beste JeePeetje,

Ik wil niet off-topic gaan hoor (stel je voor... :mrgreen: )
Maar welk type pak is dat dan? Dat maakt vergelijk wat makkelijker.

Overigens iedereen bedankt voor alle feedback, kan ik wel gebruiken :duim:

Marco
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Ik vraag me telkens af waarom je nu maar één laars aanhebt Peer :schater:

Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

:oops:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door JeePeetje »

Marco, ik heb de Geo2 van Macna

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Ok, dank je wel.
Is dat ook E en Gore-Tex membraan?
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Joskestiller »

Eikie schreef:Ik vraag me telkens af waarom je nu maar één laars aanhebt Peer :schater:
Om te bewijzen dat ie echt wel een maatje 48 heeft! ;-)
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Man leeft al jaren op grote voet. Dat weet iedereen inmiddels :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Weerman »

Mmmmm zeg niks.

Afbeelding


Wim.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ze hebben van mij ook wel eens een foto gemaakt in de sneeuw met een harig pak aan. (snappie) :wink:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Zijn er ook ervaringen met de Dane gelamineerde Gore-Tex Pro pakken?
Zoals bijvoorbeeld de "Sealand" en/of "Osted" ?

Ik neig toch naar een gelamineerd pak. Voor de echte warme dagen kan ik dan een goedkoper doorwaaipak gebruiken, dan waait het ook écht door.

Als je geïnteresseerd bent in mijn zoektocht, dan kun je onderstaande verhaaltje doorlezen, geen interesse? Sla het dan maar over, anders is het zonde van je tijd :D

Tot nu toe heb ik de volgende merken vergeleken (gepast). Natuurlijk is dit heel persoonlijk en geen gebruiksvergelijk.
- Dane Limfjord, los membraan, pasvorm uitstekend, mooie jas en dito afwerking. Nadeel vond ik dat de kraag niet apart vastgezet of gesteld kan worden.
-Dane gelamineerd (geen idee welk type), ook prima pasvorm, wel (veel) minder ventilatiemogelijkheden.
- Revit Poseidon, relatief grote ventilatiemogelijkheden (pluspunt) met erg mooi systeem (magneten) om de flappen vast te zetten. Goede keuze in accessoires, zoals een coolvest wat in de jas vast kan en een mooi lichtgevend vest voor in de avonduren wat op de jas vastgezet kan worden. Pasvorm was of te groot, of te klein, voornamelijk de mouwen waren te (veel) te lang of (veel) te kort. Jammer, deze stond na mijn internet zoektocht wel hoog op het lijstje.
- Dainese, redelijke pasvorm, voor mij wat onbekend merk. Duurdere versie had i.p.v. een gewatteerde isolatie een heel mooi soft-Shell jasje, wat je ook zonder de jas kan dragen (van dit idee ga ik zeker gebruik maken). Pasvorm was helaas minder, de mouwen zaten erg strak. Bij de uitvoering met los membraan is er bijzonder veel ventilatie mogelijk, zelfs het rugpand kon er voor een groot deel afgeritst worden.
- Held, voor mij onbekend merk en de jas was naar mijn mening te kort, pasvorm en kleuren ook niet optimaal.
- Rukka, 2 gelamineerde jassen gepast, types niet onthouden. Waren gelamineerde jassen, een van rond € 900,- en de duurdere van rond € 1.200,-. De laatste had een (hoe kan het ook anders) perfecte pasvorm, goede kleurstelling en materialen. Maar ja, als dan ook de broek er bij moet komen is de prijs met het verwachte gebruik wat scheef in mijn geval. Erg positief vond ik de afneembare kraag, die er voor zorgt dat het water vanaf de helm niet naar binnen kan sijpelen. Misschien dat ik t.z.t. zo'n kraag los ga bestellen en dan aan de jas van mijn keuze ga maken. Ik kan me goed voorstellen dat de échte 'doorrijders' hiervoor zullen kiezen.
- Macna heb ik nog niet gepast, de verkoopster (die ook dat merk verkoopt) vertelde dat zij geen Gore-Tex uitvoering hebben, maar alleen een eigen membraan (wat natuurlijk niet slecht hoeft te zijn).

Zo veel keuze en in mijn geval lijkt het toch (mede door pasvorm) Dane te gaan worden, vandaar mijn vraag naar ervaringen met de gelamineerde uitvoeringen van dit merk.

Alvast weer bedankt voor jullie reacties / ervaringen.

Marco.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Weerman »

Marco,

Ik heb meer dan een jaar naar een nieuwe pak gezocht en had ook bijna de Dane gekocht die was ook gelamineerd.
Ook heb ik de duurdere type van Rukka gelamineerd aan gehad zamen met broek zou ik op een kleine €1600,- uitkomen
wat ik ook te veel van het goede vond.

Wat mij op is gevallen bij een gelamineerd pak dat deze vrij stug is ik weet niet of dat ook beter wordt met het dragen
maar mede hier door heb ik besloten om geen gelamineerd pak te kopen en ook omdat ik niet een echte regenrijder ben.

Uiteindelijk heb ik een Rukka jas (Type Matti) en broek (Type Granite) gekocht met Gore Tex membraan de broek heeft geen binnenbroek dus niet geschikt beneden 5 graden.
Als het nodig is doe ik mijn binnenbroek van mij oude pak er bij in en dat gaat ook goed.
Deze Rukka combi was in afgeprijsd gezien het een oud model was koste met elkaar €780,- zag dat ze nog een paar maten hebben staan op hun site
(BMW motor dealer in Apeldoorn evt zoeken met google)
En hij zit heerlijk en goede protectoren er in voor op de rug heb ik er een protector erbij gekregen.
Een doorwaai jas hoeft voor mij niet gezien ik niet tegen tocht kan mijn spieren gaan dan pijn doen, ik rij er de hele zomer mee veel dagen boven 30 graden zijn hier in Nederland toch niet.

Met langdurig regen gaat er water tussen de jas en membraan zitten en als je thuis komt loopt het er weer uit en het voelt koud aan dat is een nadeel.
Maar de jas en broek is wel veel soepeler en dat voordeel zamen met de gunstiger prijs gaf bij mij de doorslag.

Mijn vorige pak was van Hein Gericke gekocht in 1999 en ongeveer 50000km mee gereden was nog altijd aardig waterdicht alleen bij schouder/elleboog
begon hij te lekken.
Misschien ook nog een merk waar je naar kunt kijken.

succes met je verdere zoek tocht.

Wim.
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Dank je wel voor de aanvulling Wim :duim:

Hein Gericke had ik niet op mijn lijstje staan, ik zal hem er zeker bij zetten en ook de uitverkoop van Rukka zal ik opzoeken.
En de uitverkoop van de "oude modellen" is misschien ook nog het wachten waard.

Groet,
Marco.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7548
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Iron Horse »

Hein Gericke zit zover ik weet niet meer in Nederland. Als je in de buurt van Duitsland woont kun je ze nog wel vinden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Weerman »

Klopt ik ben voor het passen over de grens geweest.

Wim.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 21-08-2016, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie op een voorgaand bericht is ongewenst!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook Alphinestar heeft een mooie collectie met pakken. Van waterdicht t/m Gore-Tex. Zijn veelal bekend om hun Crosspakken en accessoires, maar ook op tourpakken hebben ze een goede naam.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Ebrostrom »

Mooie broek :duim:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Bacchus »

Zelf rij ik al jaren met een Dane pak met Goretex. Het blijft waterdicht en zit prima. Vooral de broek is geweldig, rij er het hele jaar mee door. De jas is me wat te groot zonder voering. Maar zomers rij ik toch met mijn doorwaai jas :duim:
Wel belangrijkbij Goretex is dat je het wast met het juiste wasmiddel. Gebruik je het foute (en met name bij poeder) dan KAN het membraan verstopt raken.

Ik heb veel Goretex (ook XCR) spullen, waaronder mijn winterjas en was het altijd met Nikwax Tech (geen aandelen) zou volgens mijn lokale outdoortoko het beste zijn.
Uiteraard zijn er voldoende andere middelen met het zelfde idee. Maar het verlengt zeker de levensduur van je (motor)kleding.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Eikie »

Ben zelf al een poosje tevreden over mijn Macna Chameleon. Uniek concept met een lederen (binnen)jas met hierover een gelamineerde (buiten)jas. Google eens en wellicht is dit ook iets om te overwegen.

http://www.nieuwsmotor.nl/persberichten ... orjas-ooit

Sorry, back on topic. Het gaat natuurlijk over een heel ander pak.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door JeePeetje »

Marco007 schreef:Ok, dank je wel.
Is dat ook E en Gore-Tex membraan?
Het is volgens mij geen gore-tex. Maar wel goed waterdicht. Ik heb eens een hele dag in de regen gereden en niks nat. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

YEAHHHH.... De kogel is door de kerk :D

De keuze is gevallen op een gelamineerd Gore-Tex pak van Dane (type Sealand), ik kreeg er nog een mooi Soft-Shell jasje bij en wat korting op een origineel reflectievestje. Dit pak heeft een goede pasvorm en hoop ook goed waterdicht :mrgreen:
De keuze is ook mede gebaseerd op jullie ervaringen en adviezen, iedereen bedankt voor het meedenken!

Ik probeer een foto te plaatsen, Maar het lukt me niet met de iPad.

Groet,
Marco.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Goed te lezen Marco dat je geslaagd bent in de wirwar van motorpakken. Kan weer wat commissie op mijn bankrekening tegemoet zien van Dane :o) 8) (grapje hoor!)
Ben benieuwd naar een foto van het pak. Hup over de rode loper Marco :P
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Haha.. ik hoop voor je dat ze je weten te vinden in verband met de commissie :D
Als bijlage (geen idee waar die komt te staan, ik zie hem niet in het artikel verschijnen, maar het zal wel goedkomen denk ik) heb ik de foto van de aanwinst. Vanavond (32 graden op de thermometer) ga ik hem proberen. Ben erg benieuwd of er verschil zit in het pak wat ik had (dat was net een vuilniszak, zo nat werd je er in bij deze hitte).
Ik had geen rode loper, anders was ik wel in het pak gekropen :mrgreen:

Groet,
Marco.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door JeePeetje »

Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken.
We wachten het testverslag wel af[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

De eerste test van vanavond goed doorstaan hoor :duim:
Eindelijk geen nat lijf vanwege mijn saunapak, ondanks de 30 graden.
Klein puntje van aandacht voor de ontwerpers vind ik de beide ventilatie-openingen op de borst. Ik had van de werking geen verwachting. Toch ventileerde het beter dan ik had verwacht (wel bij hoge snelheid), maar de zakken waar je je portemonnee of papieren in doet zitten precies achter de ventilatie openingen. Je geld wordt dus goed geventileerd :roll: en jijzelf dan dus wat minder...
Het elastische stuk stof net boven de knieën is erg fijn. Als ik op de motor ga zitten, hoef ik de broek niet meer steeds op te trekken.
Nu nog een regentest, dusssss..... Laat de regen maar komen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Marco007 schreef:Laat de regen maar komen :mrgreen:
Ben bang dat je zo geen vrienden maakt 8) Pak mag gezien worden :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Woonplaats: marum

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Jaringb »

Maandag maar proberen zo te zien voorspellen ze regen :P

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Sparkle Black Peter schreef:
Marco007 schreef:Laat de regen maar komen :mrgreen:
Ben bang dat je zo geen vrienden maakt 8)
Oeps... :?
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door JeePeetje »

Ach, het is maar water:D

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Jaringb schreef:Maandag maar proberen zo te zien voorspellen ze regen :P
Hoef je niet mee te wachten tot maandag. Gewoon de tuinslang erop en kijken of je nat wordt. Of de wasstraat in, dat kan ook. 2 vliegen in 1 klap.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door FidesNL »

Ik heb sinds een half jaar een Held Caresse II pak. Ook uitstekend en veel opties voor ventilatie. Ik heb het goretex binnenjasje sinds kort eruit gehaald in verband met de warmte, flinke regenbuien gehad, maar de jas heeft me niet in de steek gelaten. Helemaal droog gebleven!

Sent from my ME302C using Tapatalk
Lambik

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Lambik »

ik heb sinds anderhalve maand ook een dane motorpak, bevalt erg goed maar toch even een vraag.... wat is nu de beste oplossing....je kunt je spijkerbroek onder je motorbroek aanhouden maar ik heb het idee dat als je je spijkerbroek juist niet aan hebt je dane motorbroek veel warmer is...zo ook met de dane motorjas, ik doe een extra trui aan maar als ik bij deze lage temp (rond 0 ) gewoon een tshirt aan doe heb ik toch weer het idee dat dit warmer is dus wat moet ik doen....weinig kleren onde het motorpak of juist extra kleding???
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb er met dit weer ook een spijkerboek en trui onder. Alleen een t-shirt is me net te koud. Gore-tex werk als isolatiemateriaal. het houd je lichaamswarmte vast. Gewoon normale onderkleding met dit weer, mocht het wat warmer gaan worden blouse en /zomerbroek. Gewoon doen wat jij prettig vindt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Marco007

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Marco007 »

Bij de zomerdag doe ik er meestal hardloopkleding onder van goede kwaliteit. Dan is het ook niet zo raar als je tijdens een lunch onderweg je pak uit doet 😋
In de koude periode vind ik een spijkerbroek fijner dan de isolatiebroek en onder de jas draag ik dan het Dane soft shell jas, isoleert uitstekend en je voelt je dan ook geen 'Michelin mannetje' 😁
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Dyrck »

Mijn Dane Skagen jas bleek na deze zomer helemaal bruin verbleekt te zijn.
Jas terug naar Dane en daar bleek dat de coating van een verkeerde soort was (die verbleekte door UV-licht).

Nu kan ik morgen een nieuwe jas gaan uitzoeken en mijn oog is gevallen op de Dane Limfjord.
Dit is geen laminaatjas, maar heeft dus apart uitritsbare lagen.

Kan iemand mij vertellen (Peter?) of de voering warm genoeg is om in de winter door te rijden?
Ik vond de Skagen namelijk wat aan de koude kant vorige winter.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Dyrck, ik heb er nu 2 winters mee gereden en vind de voering warm genoeg. Heb wel een dunne trui aan in de winter. Heb ook een verwarmde jas, dan heb je de wintervoering niet nodig. Zelfs niet bij -10.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Test Dane GORE-TEX Adventure motorpak

Bericht door Dyrck »

Bedankt !
Vanmiddag eens kijken of ze mijn maat nog in de aanbieding hebben (scheelt toch 150 euries die Dirkie goed kan gebruiken)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie