Vering
- Ike360x
- Berichten: 250
- Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Utrecht
Vering
Beste allemaal,
ik heb een vraagje. Op de motor van mijn vrouw als 1 van ons op de motor rijdt dat hebben we het idee dat de kont stuitert. Alsof de vering supper hard is. motor veert ook niet in als je gaat zitten. Is dit op te lossen met een andere veer of met veervoorspanning of met de stelschroef onder de schokdemper. Betreft geen v-stom maar een bandit
ik heb een vraagje. Op de motor van mijn vrouw als 1 van ons op de motor rijdt dat hebben we het idee dat de kont stuitert. Alsof de vering supper hard is. motor veert ook niet in als je gaat zitten. Is dit op te lossen met een andere veer of met veervoorspanning of met de stelschroef onder de schokdemper. Betreft geen v-stom maar een bandit
Burn rubber, not your soul
- Valetek
- DL650 berijder
- Berichten: 414
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
- Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
- Contacteer:
Re: Vering
bandit zijn vrij zware fietsen ( dikke oliecooler versie toevallig ? ) het kan zo zijn dat de veer erg hard is afgesteld ( dan is de veer zelf helemaal ingedraaid )
gebruikt kosten ze niet de wereld
gebruikt kosten ze niet de wereld
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3025
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Vering
" met de stelschroef onder de schokdemper"
Yup, vaak staat er een H en een S, Hard en Soft, een kwartslag naar de S en testen
Hierdoor word het gaatje waar de olie doorheen gaat onder druk naar de andere kamer.
Hoe groter het gat, hoe groter de doorstroom, hoe " zachter " de vering wordt.
" met veervoorspanning "
Lees dit eens door:
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... ag#p103050
en in bewegende beelden
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t4m4ahZLRMY[/youtube]
Succes
Yup, vaak staat er een H en een S, Hard en Soft, een kwartslag naar de S en testen
Hierdoor word het gaatje waar de olie doorheen gaat onder druk naar de andere kamer.
Hoe groter het gat, hoe groter de doorstroom, hoe " zachter " de vering wordt.
" met veervoorspanning "
Lees dit eens door:
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... ag#p103050
en in bewegende beelden
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t4m4ahZLRMY[/youtube]
Succes
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Vering
Veervoorspanning maakt uit voor de rijhoogte, niet voor de demping.
Hij wordt er niet harder of zachter van.
Dat kleine schroefje is uitgaande demping. Helemaal naar rechts is dicht. En dan gaat het met een kwartslag tegelijk naar links.
Daar lijkt het probleem te zitten.
Overigens de ingaande demping nooit helemaal dicht draaien.
Hij wordt er niet harder of zachter van.
Dat kleine schroefje is uitgaande demping. Helemaal naar rechts is dicht. En dan gaat het met een kwartslag tegelijk naar links.
Daar lijkt het probleem te zitten.
Overigens de ingaande demping nooit helemaal dicht draaien.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ike360x
- Berichten: 250
- Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Vering
Het betreft de luchtolie gekoelde versie van 2006 naked met abs 650cc schijnt ook beste blok te zijn).Valetek schreef:bandit zijn vrij zware fietsen ( dikke oliecooler versie toevallig ? ) het kan zo zijn dat de veer erg hard is afgesteld ( dan is de veer zelf helemaal ingedraaid )
gebruikt kosten ze niet de wereld
Burn rubber, not your soul
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2886
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Vering
Daar doe je sowieso geen slechte zet mee. Je krijgt dan n volledig andere motor terug
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Vering
Gewoon doen.Ike360x schreef:We gaan puzzelen anders voor de winter nog langs hyperpro
Achteraf is dat wat ik met mijn 650 meteen had moeten doen. Maakt de fiets een klasse beter en had een hoop geklooi, wel leerzaam, gescheeld.
Zal voor een Bandit niet anders zijn.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2886
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Vering
Ik kan het beamen. Ben er nog zeer tevreden mee.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)