Introductie Bridgestone Battle Wing !
Introductie Bridgestone Battle Wing !
Vrijdag 11 maart heb ik op de Motorbeurs bij de stand van Bridgestone geïnformeerd naar de Battle Wing. Men deelde mij mee dat de officiële introductie vertraging heeft opgelopen en dat deze band pas in het najaar van 2005 in Nederland op de markt komt.
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !
Dat is vreemd, in Den Bosch kreeg ik een goed advies (BW is een prima band voor de Strom) de nieuwe folder en de advies verkoop prijs mee.Moose schreef:Vrijdag 11 maart heb ik op de Motorbeurs bij de stand van Bridgestone geïnformeerd naar de Battle Wing. Men deelde mij mee dat de officiële introductie vertraging heeft opgelopen en dat deze band pas in het najaar van 2005 in Nederland op de markt komt.
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !
http://www.bridgestone-eu.com/bfe/v/ind ... rticleRCRD" onclick="window.open(this.href);return false;Moose schreef:Vrijdag 11 maart heb ik op de Motorbeurs bij de stand van Bridgestone geïnformeerd naar de Battle Wing. Men deelde mij mee dat de officiële introductie vertraging heeft opgelopen en dat deze band pas in het najaar van 2005 in Nederland op de markt komt.
...dús ...nog ff geduld
De Battle Wing is trouwens al wel op de beurs te zien !
Prijs ... nog niet bekend !
Groet
Vic
Gloeiende gloeiende gloeiende.............bandit schreef:Ik heb de papieren op de zaak liggen, morgen vis ik ze even ope en zal ze publicerenMacB schreef:Hallo Bandit, hoeveel bedroeg die adviesprijs dan?
Ik ben het formuliertje van Brigstone even kwijt.
Maar ik blijf zoeken dus geef de moet niet op.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik stuur je wel mijn e-mail adres waar je ze naartoe kunt sturen, dan zet ik ze er wel even voor je op. Je hebt zodirect een PB-tje.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Yep, en die Thumbnails zijn gezien de ernorme formaten van de foto's ook een prima keuze zo. Alhoewel je daar door Imageshack tegenwoordig ook wel in wordt geforceerd. Ze linken ook graag naar zichzelf. Voor een directe foto zonder link naar Imageshack moet je tegenwoordig of die link verwijderen of je moet eerst "terug" naar "my images" om daar de directe link op te halen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Crosspost , ik heb namelijk net dit verzoek naar Stephan gepost. 2 zielen 1 gedachte Ik verwijs namelijk bij de meesten naar mijn eerder geposte topic. Alleen niet bij mededelingen omdat die rubriek erg weing wordt geraadpleegd. Wat wel kan is het op beide plaatsen zetten, maar die beslissing laat ik aan onze forumadminstrator over.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
spijtig dat die Pilot Roads zo verschrikkelijk duur zijn. In vergelijking met de TrailWings dan toch. En aangezien ik het prijsverschil niet verantwoord vind, was ik van plan om terug naar de TW's te gaan. Ik heb die immers niet op fouten kunnen betrappen. Dat was echter een klein beetje buiten de waard gerekend want ik heb van m'n collega's een Pilot Road cadeau gekregen voor m'n verjaardag.Erik Hofstee schreef:erg jammer voor bridgestone dat ik al helemaal gek ben van die pilot-roads....het heeft wel erg lang geduurt voordat ze die dingen op de markt brengen.......
Ik heb er nu een paar weken Anakee's onder zitten. En ik vind het verschil met de standaard TW erg groot, in het voordeel van de Anakee welteverstaan.
In de regen is het dag en nacht verschil (en aangezien het laatste maanden bijna dagelijks regent...)
Schijnt met Silica in de banden te maken hebben (wat de TW niet heeft).
Heb lang getwijfeld tussen de Anakee en de Pilot Road, maar uiteindelijk vind ik een Alroad band eenmaal beter staan op een, ehm, Alroad.
In de regen is het dag en nacht verschil (en aangezien het laatste maanden bijna dagelijks regent...)
Schijnt met Silica in de banden te maken hebben (wat de TW niet heeft).
Heb lang getwijfeld tussen de Anakee en de Pilot Road, maar uiteindelijk vind ik een Alroad band eenmaal beter staan op een, ehm, Alroad.
In Utrecht bij de Bridgestone balie geweest. De Battle Wing banden zagen er totaal anders uit dan op de eerdere foto' s in dit topic.
Meer op de TW, diepere groeven, minder in hoeveelheid. Schijnt, zei de Bridgestone meneer, meer levensduur te krijgen!
Willen meer naar een combinatie Anakee en Tourance toe, ook iets boller dan de TW
Intro 2005 geheel mislukt omdat tijdens testen de Varadero er erg slecht op reed, instabiel.
Alles teruggestuurd naar de tekentafel, in begin 2006 mogen we de persintroductie verwachten, dan weten we meer. Het verhaal klonk goed, prijzen zijn me verteld, ben ze kwijt, had ook de prijs voor BT20' s gevraagd, De BW lagen euro 20 a 30 goedkoper denk ik
Roland
Meer op de TW, diepere groeven, minder in hoeveelheid. Schijnt, zei de Bridgestone meneer, meer levensduur te krijgen!
Willen meer naar een combinatie Anakee en Tourance toe, ook iets boller dan de TW
Intro 2005 geheel mislukt omdat tijdens testen de Varadero er erg slecht op reed, instabiel.
Alles teruggestuurd naar de tekentafel, in begin 2006 mogen we de persintroductie verwachten, dan weten we meer. Het verhaal klonk goed, prijzen zijn me verteld, ben ze kwijt, had ook de prijs voor BT20' s gevraagd, De BW lagen euro 20 a 30 goedkoper denk ik
Roland
Na 11.000 km te hebben gereden met de Trailwings was mijne achterband aan vervanging toe.
Ik heb zojuist er een nieuwe achterband laten opleggen.
Bridgestone Battlewing BW502. Kostprijs (incl. montage en uitbalanceren) : 150 euro
Ferm bandje,...eerst het maagdenvliesje eraf rijden se en dan zal ik em eens testen.
Ik heb zojuist er een nieuwe achterband laten opleggen.
Bridgestone Battlewing BW502. Kostprijs (incl. montage en uitbalanceren) : 150 euro
Ferm bandje,...eerst het maagdenvliesje eraf rijden se en dan zal ik em eens testen.
De Battlewings zitten erop! Eerst ff 100 km rustig aan gedaan, maar vanmiddag toch een paar snelle bochten kunnnen nemen.
Eerste indruk: Ze vallen me helemaal niet tegen. Ze bieden veel grip in de bocht. Dat gaf zoveel vertrouwen dat ik schuiner durfde dan met mijn vorige combi van een Trailwing voor en Metzeler Tourance achter. Met name de Battlewing voorband is beter dan de TW en heel erg veel beter dan de Tourance voorband.
Ook op een aantal onverharde zand/grindwegen voelden ze goed aan. Nu nog regen afwachten. Als ze met nat weer net zo goed aanvoelen en ze minstens 12000 km meegaan, neem ik in de toekomst weer de Battlewings 501/502.
Hier twee foto's. Het profiel ziet er trouwens behoorlijk anders uit dan in 2002!
Eerste indruk: Ze vallen me helemaal niet tegen. Ze bieden veel grip in de bocht. Dat gaf zoveel vertrouwen dat ik schuiner durfde dan met mijn vorige combi van een Trailwing voor en Metzeler Tourance achter. Met name de Battlewing voorband is beter dan de TW en heel erg veel beter dan de Tourance voorband.
Ook op een aantal onverharde zand/grindwegen voelden ze goed aan. Nu nog regen afwachten. Als ze met nat weer net zo goed aanvoelen en ze minstens 12000 km meegaan, neem ik in de toekomst weer de Battlewings 501/502.
Hier twee foto's. Het profiel ziet er trouwens behoorlijk anders uit dan in 2002!
Hey,
Ik heb dit weekend in de Ardennen met regenachtig weer de Battlewing voorband uitgeprobeerd. (heb er vanachter nog altijd een Trailwing op staan).
Moet zeggen dat die voorband me tevreden stelt. Veel meer grip tijdens de regen. Ik kon rijden alsof het droog weer was.
Vanaf dat de banen droog werden werd het verschil nog groter vond ik. Je kan er veel harder mee door de bocht dan de Trailwing, je krijgt goede feedback van wat er onder je band gebeurd, is zeer stabiel, je kan gemakkelijk corrigeren en ze warmen relatief vlug op.
Nu nog een goede 15000km met de achterband en dan ga ik daar ook voor de Battlewing.
Trouwens ik vind een band met zo'n profiel veel beter staan op een V-Strom. En wil je toch wat onverhard rijden is dat een makkie vergeleken met de MPP.
See ya
Ik heb dit weekend in de Ardennen met regenachtig weer de Battlewing voorband uitgeprobeerd. (heb er vanachter nog altijd een Trailwing op staan).
Moet zeggen dat die voorband me tevreden stelt. Veel meer grip tijdens de regen. Ik kon rijden alsof het droog weer was.
Vanaf dat de banen droog werden werd het verschil nog groter vond ik. Je kan er veel harder mee door de bocht dan de Trailwing, je krijgt goede feedback van wat er onder je band gebeurd, is zeer stabiel, je kan gemakkelijk corrigeren en ze warmen relatief vlug op.
Nu nog een goede 15000km met de achterband en dan ga ik daar ook voor de Battlewing.
Trouwens ik vind een band met zo'n profiel veel beter staan op een V-Strom. En wil je toch wat onverhard rijden is dat een makkie vergeleken met de MPP.
See ya
Ik heb twee weken geleden de originele Trailwings vervangen door Battlewings en er inmiddels 3000 km mee gereden door Duitsland, Tjechie en Oostenrijk. Het is een heerlijke band, een aanrader. Met de Battlewings stuurt de V-strom nog makkelijker, in bochten voelt het strakker en de grip is duidelijk beter. Dit alles heb ik alleen bij droog weer tussen de 26 en 30 graden kunnen constateren.
De Trailwings zijn bij mij 8000 km meegegaan (achter helemaal op, voor nog niet helemaal op maar wel behoorlijke cupping).
De Battlewing achterband heeft na 3000 km 4,5 mm profiel over (van de 9,5 mm nieuw!), de voorband heeft 4 mm van de 5,5 mm nieuw. De voorband vertoont nu lichte cupping.
De Trailwings zijn bij mij 8000 km meegegaan (achter helemaal op, voor nog niet helemaal op maar wel behoorlijke cupping).
De Battlewing achterband heeft na 3000 km 4,5 mm profiel over (van de 9,5 mm nieuw!), de voorband heeft 4 mm van de 5,5 mm nieuw. De voorband vertoont nu lichte cupping.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Effe off-topic, maar dan heb je kennelijk toch behoorlijk kramp in je rechterhand, want ik vind dat toch wel een erg korte levensduur voor die bandjes. Ik heb er nu ruim 9000 kilometer met de originele banden opzitten en voor ik de achterband moet wisselen zit ik wel op het dubbele. Voor doet nog niks wat betreft cupping. Moet wel zeggen dat er wat schaamrandjes aanzitten, maar so be it. Liever dat dan onverantwoord op m'n plaat gaan.KL FEE schreef:Ik heb twee weken geleden de originele Trailwings vervangen door Battlewings en er inmiddels 3000 km mee gereden door Duitsland, Tjechie en Oostenrijk. Het is een heerlijke band, een aanrader. Met de Battlewings stuurt de V-strom nog makkelijker, in bochten voelt het strakker en de grip is duidelijk beter. Dit alles heb ik alleen bij droog weer tussen de 26 en 30 graden kunnen constateren.
De Trailwings zijn bij mij 8000 km meegegaan (achter helemaal op, voor nog niet helemaal op maar wel behoorlijke cupping).
De Battlewing achterband heeft na 3000 km 4,5 mm profiel over (van de 9,5 mm nieuw!), de voorband heeft 4 mm van de 5,5 mm nieuw. De voorband vertoont nu lichte cupping.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tja, wat moet ik daarop zeggen. De V-Strom 1000 is een heerlijke fiets, vette koppel onderin, heerlijk eindschot, stuurt strak, is lichtvoetig en remt met stalen leidingen en SV-Cup remblokken hard. Voordat ik van misbruik beticht wordt: er zijn weinig andere motoren die dit combineren met deze mate van comfort, windbescherming en ontspannen zithouding om een week lang 500 km per dag mee te sturen. Ziedaar mijn motivering van de keuze voor de V-Strom.
Maar over de Battlewings: ongetwijfeld zullen die ook 18.000 km kunnen meegaan. Het is maar wat je ermee doet. Ze zijn in ieder geval beduidend beter dan de Trailwings zodat je minder snel onverantwoord op je plaat zult gaan.
Maar over de Battlewings: ongetwijfeld zullen die ook 18.000 km kunnen meegaan. Het is maar wat je ermee doet. Ze zijn in ieder geval beduidend beter dan de Trailwings zodat je minder snel onverantwoord op je plaat zult gaan.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ach, aan de andere kant als je er maar lol mee hebt beleefd. Als je het je kunt permiteren moeten het gewoon lekker doen. Wat meer grip zie ik ook wel zitten dus mogelijk dat bij een wissel deze er op komen. Goed te lezen wat de ervaringen zoal zijn.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb alleen de achterband (Trailwing achterband stuk bij 10.800). Voorband was nog in uitstekende staat.
Ik heb de indruk dat hij comfartabel rijdt. Ik ben ook bij de Trailwing weinig 'over de grens' gegaan. Een nieuwe ban geeft den ik altijd een gevoel van "meer vertrouwen".
Wat mij imponeert is het geweldig diepe profiel (9 mm). Hier moet ik echt lang mee kunnen rijden.
Als je de band in Duitsland besteld, kan dat al vanaf € 107,=. In Nederland heb ik hem Online gezien voor € 114,=.
De band moet er dan nog wel opgelegd worden.
Zelf was ik klaar voor € 142,= (Demonteren wiel, band verwijderen, opleggen, balanceren, monteren).
Groeten,
Ton
Ik heb de indruk dat hij comfartabel rijdt. Ik ben ook bij de Trailwing weinig 'over de grens' gegaan. Een nieuwe ban geeft den ik altijd een gevoel van "meer vertrouwen".
Wat mij imponeert is het geweldig diepe profiel (9 mm). Hier moet ik echt lang mee kunnen rijden.
Als je de band in Duitsland besteld, kan dat al vanaf € 107,=. In Nederland heb ik hem Online gezien voor € 114,=.
De band moet er dan nog wel opgelegd worden.
Zelf was ik klaar voor € 142,= (Demonteren wiel, band verwijderen, opleggen, balanceren, monteren).
Groeten,
Ton
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Na de trailwing (standaard) achter Michelin Anakee gemonteerd. Op zich geen klagen, mede gezien de goede test bij regenachtig weer, daar ik in die omstandigheden juist wat extra vertrouwen in een band wel prettig vind.
Echter voor de reis naar de Dolomieten aan de voorzijde een nieuwe bridgestone Battlewing laten monteren...........ik kreeg tijdens het rijden nog meer vertrouwen en ging 'platter' door de bocht dan ik voorheen 'standaard' deed (gewend was te doen). Mijn Anakee achter is nu tot op de grens 'gebruikt', terwijl de voorband nog 'ruimte' heeft.
Tja...en regen hebben we nog niet gehad. Maar achter komt binnenkort ook de nieuwe Battlewing. Prijstechnisch ook wat vriendelijker als de MPR's, die op zich erg goed (zullen) zijn.
Mbt de (recht uit-) stabiliteit kan ik kort zijn.....veel beter dan de trail wing.
Echter voor de reis naar de Dolomieten aan de voorzijde een nieuwe bridgestone Battlewing laten monteren...........ik kreeg tijdens het rijden nog meer vertrouwen en ging 'platter' door de bocht dan ik voorheen 'standaard' deed (gewend was te doen). Mijn Anakee achter is nu tot op de grens 'gebruikt', terwijl de voorband nog 'ruimte' heeft.
Tja...en regen hebben we nog niet gehad. Maar achter komt binnenkort ook de nieuwe Battlewing. Prijstechnisch ook wat vriendelijker als de MPR's, die op zich erg goed (zullen) zijn.
Mbt de (recht uit-) stabiliteit kan ik kort zijn.....veel beter dan de trail wing.
Groeten Barry/Stroom2.
met deze temperaturen heb ik het idee dat wij als simpele rijders niet es het verschil kunnen merken tussen de verschillende banden. veel een kwestie van "tussen de oren" maar oke, jullie zullen t allemaal wel beter merken/voelen als mij......KL FEE schreef:Ik heb twee weken geleden de originele Trailwings vervangen door Battlewings en er inmiddels 3000 km mee gereden door Duitsland, Tjechie en Oostenrijk. Het is een heerlijke band, een aanrader. Met de Battlewings stuurt de V-strom nog makkelijker, in bochten voelt het strakker en de grip is duidelijk beter. Dit alles heb ik alleen bij droog weer tussen de 26 en 30 graden kunnen constateren.
en als ik dan lees dat hier mensen 15000-20000k met een setje banden doen en gemiddeld 1 op 20 rijden, dan heb ik al helemaal mn bedenkingen of t rubber in deze wel het verschil maakt.......
Het grootste verschil tussen de oude en nieuwe band is het verschil in slijtage...
Je oude band is vaak vierkant gereden en je bent daar zo aan gewend dat je bij een nieuwe band (die dus een ronder loopvlak heeft) denkt dat ie zowat omvalt als je de bocht in duikt...
Vaak geeft dat omvalgevoel je het idee dat hij lekkerder de bocht in stuurt, je zou dat gevoel dus ook moeten hebben als je een nieuwe Trailwing er onder gooit...
Toch zijn er verschillen in een band die je wel degelijk merkt als "leek", zo had ik onder mijn vorige bike (SV650) standaard een Dunlop band en wat ik ook deed, ik hield een schaamrand van ca. 1½ cm over. Toen deze band op was heb ik er een BT020 onder laten leggen en ondanks de eerste voorzichte km's was de schaamrand bij thuiskomst al kleiner dan ooit bij de Dunlop het geval was. Binnen een paar honderd km zat ik al op de rand, dus het verschil in sturen en grip was echt merkbaar...
Je oude band is vaak vierkant gereden en je bent daar zo aan gewend dat je bij een nieuwe band (die dus een ronder loopvlak heeft) denkt dat ie zowat omvalt als je de bocht in duikt...
Vaak geeft dat omvalgevoel je het idee dat hij lekkerder de bocht in stuurt, je zou dat gevoel dus ook moeten hebben als je een nieuwe Trailwing er onder gooit...
Toch zijn er verschillen in een band die je wel degelijk merkt als "leek", zo had ik onder mijn vorige bike (SV650) standaard een Dunlop band en wat ik ook deed, ik hield een schaamrand van ca. 1½ cm over. Toen deze band op was heb ik er een BT020 onder laten leggen en ondanks de eerste voorzichte km's was de schaamrand bij thuiskomst al kleiner dan ooit bij de Dunlop het geval was. Binnen een paar honderd km zat ik al op de rand, dus het verschil in sturen en grip was echt merkbaar...
Sow... net ff een nieuwe Bridgestone Battlewing 502 laten monteren tijdens mijn 12.000+ beurt, kosten € 148,51 (incl. balanceren en omleggen)...
En idd... wat stuurt het licht en easy... heel anders dan mijn vierkante Trailwing...
Komende week de Vogezen in en 2000 km sturen in 4 dagen... eens kijken hoe hij zich houdt...
En idd... wat stuurt het licht en easy... heel anders dan mijn vierkante Trailwing...
Komende week de Vogezen in en 2000 km sturen in 4 dagen... eens kijken hoe hij zich houdt...
Yep, ik heb het geluk aan de duitse grens te wonen. Als ik 15 km verder rij kosten een voor- en achter band bij elkaar idd €199,-
Ik heb de lokale motorzaak al om opheldering gevraagd, deze kon echter de banden niet eens voor deze prijs inkopen. Waarschijnlijk komen de banden uit Spanje of Portugal.
Mij maakt het niet uit waar ze vandaan komen, uiteindelijik komen ze allemaal uit de zelfde fabriek
Ik heb de lokale motorzaak al om opheldering gevraagd, deze kon echter de banden niet eens voor deze prijs inkopen. Waarschijnlijk komen de banden uit Spanje of Portugal.
Mij maakt het niet uit waar ze vandaan komen, uiteindelijik komen ze allemaal uit de zelfde fabriek
Wat er van waar is weet ik niet maar mn dealer kwam met het verhaal dat goedkopere banden illegaal uit Spanje of portugal worden geimporteerd en dat de maatvoering vaak slecht is, mogelijk namaak zelfs.
Nogmaals geen idee of het waar is maar ik koop de banden netjes bij de dealer en die mag ze er ook om leggen, banden zijn toch het belangrijkste onderdeel van de motor.
Nogmaals geen idee of het waar is maar ik koop de banden netjes bij de dealer en die mag ze er ook om leggen, banden zijn toch het belangrijkste onderdeel van de motor.