24000 beurt DL1000 L4 >
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
24000 beurt DL1000 L4 >
Gebruik gemaakt van de winterbeurt van Motoport (halen, brengen en poetsen). Met name dat poetsen was top. Showroom kwaliteit.
Ik heb 25014 km op de teller, oftewel 12000 km gereden na aanschaf in mei 2015.
De motor is van maart 2014 en gekocht in mei 2015 met nieuwe A40 banden en ook een grote beurt.
Bij 24000 km hoort het klepstellen etc erbij. Op de remblokken voor na, niets bijzonders hoeven te vervangen.
Ketting nog OK, banden kunnen nog een paar duizend mee.
255 euri aan arbeidsloon. De remblokken voor en Philips lamp zijn extra. Beurt bij een dealer ivm garantie.
Wat je niet ziet is de BTW. Totaal 719,95
Dat was schrikken. De laatste beurten van de 650 deed ik zelf en kosten me een paar tientjes aan olie en filters.
Vanmorgen droog kunnen rijden en na een half uurtje ging het weer als vanouds. En dan schakelt en koppelt en remt het allemaal net iets lekkerder. Echt waar.
Vering voor tikje strakker gezet, ruitje er af. Net een supermotard zo'n DL1000.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Denk niet dat me de eerste priverijder bent net een 24k beurt. Iemand bij ons in de vereniging had in april dit jaar al een 24k beurt met zijn 1000 l4.
Onderhoud deed ik ook altijd zelf nu doet de dealer dat Ivm garantie. Na de garantie gaat mijn motor thuis weer de brug op.
Onderhoud deed ik ook altijd zelf nu doet de dealer dat Ivm garantie. Na de garantie gaat mijn motor thuis weer de brug op.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7899
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Met zo'n lange interval vallen de kosten best mee.
Bij een 650 is het goedkoper, echter wel iedere 6000 km de lul (ivm garantie)
Bij een 650 is het goedkoper, echter wel iedere 6000 km de lul (ivm garantie)
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Daar heb je een punt.
Per km valt het wel mee.
Een 24 of 48000 km beurt voor een 650 kost niet veel minder.
Maar het verschil met zelf doen is wel groot. Maar dat komt wel weer.
Per km valt het wel mee.
Een 24 of 48000 km beurt voor een 650 kost niet veel minder.
Maar het verschil met zelf doen is wel groot. Maar dat komt wel weer.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Ik was €643 kwijt......toch ff schrikken; de DL650 was toch goedkoper met zijn 24k beurt.
Wat goedkoper dan JW, maar ik heb geen remblokken of nieuwe lamp op de lijst staan.
Ben nu wel toe aan nieuwe banden na 24k ol de orginele Battlewings; ff wachten op mn vakantiegeld
Denk nu ook aan de A40 ivm de goede ervaringen die ik hier lees.
N.B.: ik kreeg een (oude) DL650 mee als leenmotor; viel me gelijk weer op hoe licht en vanzelfsprekend alles weer ging;
- precies de reden waarom ik in 2009 direct zo'n ding gekocht had na een proefrit
- en me nu afvroeg waarom ik hem heb ingruild
- de power en strakke sturen van de nieuwe DL1000A zijn mooi, maar in dagelijks woon/werk verkeer gebruik je het ook niet echt
- daarnaast vind ik de oude 650 nog steeds beter dan de nieuwe of de 1000 bij slecht wegdek......
Richard
Wat goedkoper dan JW, maar ik heb geen remblokken of nieuwe lamp op de lijst staan.
Ben nu wel toe aan nieuwe banden na 24k ol de orginele Battlewings; ff wachten op mn vakantiegeld
Denk nu ook aan de A40 ivm de goede ervaringen die ik hier lees.
N.B.: ik kreeg een (oude) DL650 mee als leenmotor; viel me gelijk weer op hoe licht en vanzelfsprekend alles weer ging;
- precies de reden waarom ik in 2009 direct zo'n ding gekocht had na een proefrit
- en me nu afvroeg waarom ik hem heb ingruild
- de power en strakke sturen van de nieuwe DL1000A zijn mooi, maar in dagelijks woon/werk verkeer gebruik je het ook niet echt
- daarnaast vind ik de oude 650 nog steeds beter dan de nieuwe of de 1000 bij slecht wegdek......
Richard
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Ik heb nog wel en oude 650 staan hier. Gelijk oversteken dan maar?
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2886
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Met andere banden en de juiste vering/demping is de 1000 errug goed op slecht asfalt Richard.RichardA schreef:
- daarnaast vind ik de oude 650 nog steeds beter dan de nieuwe of de 1000 bij slecht wegdek......
Richard
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
J.W. ; en die juiste banden zijn de A40's ??
Wilde er eerst Anakee-2 opzetten; goede ervaring mee op de 650, vooral bij regen
- nadeel is dat het grove profiel wel wat herrie en trillingen gaf
Van vering heb ik geen verstand (afstellen)
Het staat nog precies zo, als dat ik hem gekocht heb....
Richard
Wilde er eerst Anakee-2 opzetten; goede ervaring mee op de 650, vooral bij regen
- nadeel is dat het grove profiel wel wat herrie en trillingen gaf
Van vering heb ik geen verstand (afstellen)
Het staat nog precies zo, als dat ik hem gekocht heb....
Richard
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=6&t=12687
A40 geeft geweldige feedback.
TKC70 schijnt ook goed te zijn.
Standaard afstelling helpt niet. Zie link.
A40 geeft geweldige feedback.
TKC70 schijnt ook goed te zijn.
Standaard afstelling helpt niet. Zie link.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
En na een paar daagjes Duitsland zijn de MTN ook fantastische banden!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5137
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Ook mijn motor was hard toe aan zijn 24.0000km beurt. Liep niet meer zo als voorheen. Gelijk ook een nieuwe adapterplaat en steun voor de topkoffer erop laten zetten. (topkofferrek schijnt af te kunnen breken) Kleppen stonden nog prima. Beurt € 570,= excl. plaat en steun).
Nieuwe TKC70 komen er volgende week weer onder. Ben zeeeer tevreden met deze band. Hebben het toch 23.000km uitgehouden.
Nieuwe TKC70 komen er volgende week weer onder. Ben zeeeer tevreden met deze band. Hebben het toch 23.000km uitgehouden.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Heb je nu zo'n zelfde onderplaat als mij peter? Zag dat ie tijdens de rookpauze bij de brabantrit geinspecteerd werd.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5137
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Klopt Wilde die van jou er eigenlijk afschroeven, maar ben nog op tijd tot bezinnen gekomen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Haha. Bedankt dat je, jezelf hebt ingehouden...
- Geronimo
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Ik hoor altijd het verhaal dat je je onderhoud moet laten doen door een erkende dealer.
Maar wat als je een tweedehands motor koopt met maar 23000km op de teller en geen boekje met onderhoudsbeurten.
Maakt het nog iets uit als je alle onderhoudsbeurten bij een erkend Suzuki dealer doet of niet?
Maar wat als je een tweedehands motor koopt met maar 23000km op de teller en geen boekje met onderhoudsbeurten.
Maakt het nog iets uit als je alle onderhoudsbeurten bij een erkend Suzuki dealer doet of niet?
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 24000 beurt DL1000 L4 >
Het belangrijkste is dat het onderhoud goed wordt gedaan. Door een dealer is meestal een (discutabele) eis om je garantie te behouden. Maar na de garantieperiode maakt het sowieso niks uit. Enige beurt die ik bij een nieuwe liet doen was de 1000 beurt. Bij de laatste (geen V-Strom) heb ik nooit meer een dealer of andere garage gezien. Alles zelf gedaan.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.