Airflow niet optimaal
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 20-09-2015, 22:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2009)
Airflow niet optimaal
Na uren van zoeken op het forum, en standen proberen op de V-Strom wil het mij maar niet echt lukken om zonder gebulder rond te rijden op mijn V-Strom. Iets wat vele bezitters van de V-Strom herkennen heb ik gelezen. Nu is het zo dat ik heel veel verschillende dingen kan kopen om dit op te lossen, maar voordat ik een complete bak met geld leegkiep wou ik toch vragen wat ik het beste kan doen om dit probleem op te lossen. Wat ik inmiddels heb gedaan is het volgende:
- Met het originele scherm heb ik de verschillende standen geprobeerd, dit mocht niet baten.
- Nieuwe spiegels (van de Kawasaki ER-6
- GIVI Airflow AF260 gemonteerd (wat wel behoorlijk helpt).
Het laatste punt werkt tot noch toe het beste samen met de spiegels. Echter, vind ik het scherm niet beslist echt mooi en het werkt ook niet optimaal (ik zou hem vrij hoog moeten zetten maar ik wil er graag overheen kijken). Nu zijn er nog twee dingen die ik kan doen:
- Het scherm er volledig af halen, hiervoor reed ik ook op een naked bike en dan vol in de wind zitten.
- Een MadstadKloontje (maar dat is dus weer 100 euro er bij....)
Hebben jullie nog tips, of suggesties? Ik vind het erg jammer omdat de motor (V-Strom 2009) verder gewoon geweldig is!
Alvast bedankt!
- Met het originele scherm heb ik de verschillende standen geprobeerd, dit mocht niet baten.
- Nieuwe spiegels (van de Kawasaki ER-6
- GIVI Airflow AF260 gemonteerd (wat wel behoorlijk helpt).
Het laatste punt werkt tot noch toe het beste samen met de spiegels. Echter, vind ik het scherm niet beslist echt mooi en het werkt ook niet optimaal (ik zou hem vrij hoog moeten zetten maar ik wil er graag overheen kijken). Nu zijn er nog twee dingen die ik kan doen:
- Het scherm er volledig af halen, hiervoor reed ik ook op een naked bike en dan vol in de wind zitten.
- Een MadstadKloontje (maar dat is dus weer 100 euro er bij....)
Hebben jullie nog tips, of suggesties? Ik vind het erg jammer omdat de motor (V-Strom 2009) verder gewoon geweldig is!
Alvast bedankt!
Re: Airflow niet optimaal
Hallo MarcV,
Ik heb ook een K9 - met Airflow, en ik ben 1.95m.
Airflow alles op de laagste stand, geen madstads etc. Ik kijk er riant overheen.
En ik ben best wel tevreden over het resultaat.
Natuurlijk niet bladstil op de snelweg, maar geen gebulder en ongewenste hoofdbewegingen.
Na veel geëxperimenteer op deze en vorige motoren beschouw ik dit (voor mij) als het best haalbare.
Alternatief is idd de hele ruit er af, maar dan zorgt de kuip nog steeds voor enige turbulentie, en het is een stuk kouder rijden met dit weer
Dit is natuurlijk niet een antwoord waar je veel aan hebt, maar ik betwijfel of je iets beters gaat vinden.
Neem je verlies en
Een hogere ruit geeft een vreemde "zuiging" achter je hoofd, en bovendien "krult" de wind ook langs de zijkanten van de ruit.
Eigenlijk heeft het niet zo heel veel zin om een ruit hoger te maken dan hij breed is. (Goldwing?)
De Airflow komt er enigszins mee weg door het venturi effect tussen de 2 ruiten.
...en ik rij altijd met gehoorbescherming - dat geeft ook veel rust.
Ik wou dat het al 5 uur was, kan ik weer naar huis
Ik heb ook een K9 - met Airflow, en ik ben 1.95m.
Airflow alles op de laagste stand, geen madstads etc. Ik kijk er riant overheen.
En ik ben best wel tevreden over het resultaat.
Natuurlijk niet bladstil op de snelweg, maar geen gebulder en ongewenste hoofdbewegingen.
Na veel geëxperimenteer op deze en vorige motoren beschouw ik dit (voor mij) als het best haalbare.
Alternatief is idd de hele ruit er af, maar dan zorgt de kuip nog steeds voor enige turbulentie, en het is een stuk kouder rijden met dit weer
Dit is natuurlijk niet een antwoord waar je veel aan hebt, maar ik betwijfel of je iets beters gaat vinden.
Neem je verlies en
Een hogere ruit geeft een vreemde "zuiging" achter je hoofd, en bovendien "krult" de wind ook langs de zijkanten van de ruit.
Eigenlijk heeft het niet zo heel veel zin om een ruit hoger te maken dan hij breed is. (Goldwing?)
De Airflow komt er enigszins mee weg door het venturi effect tussen de 2 ruiten.
...en ik rij altijd met gehoorbescherming - dat geeft ook veel rust.
Ik wou dat het al 5 uur was, kan ik weer naar huis
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
- Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Re: Airflow niet optimaal
Dag Marc,
Met dezelfde lengte als Rene heb ik ook de Airflow en heb 'm ook in de laagste stand staan alleen dan wél met een madstad ertussen. Of dit 'm ten opzichte van origineel nog verder verlaagt weet ik eigenlijk niet. Mijn ervaring is wel dat met de madstad deze ruit het beste voldoet in deze laagste stand en dan zo ver mogelijk rechtop. Mijn ervaring is dat ik in de zomer op de snelweg met het vizier open kan rijden. Ik heb (nog) geen andere spiegels.
(de madstad heeft een extra voordeeltje: je kunt tussen de bevestigingspunten van de madstad heel gemakkelijke een simpel buisje plaatsen waarop je je garmin of tomtom met het standaard bevestigingsmateriaal in ideale positie kunt vastmaken. Scheelt weer een dure migsel o.i.d. )
Met dezelfde lengte als Rene heb ik ook de Airflow en heb 'm ook in de laagste stand staan alleen dan wél met een madstad ertussen. Of dit 'm ten opzichte van origineel nog verder verlaagt weet ik eigenlijk niet. Mijn ervaring is wel dat met de madstad deze ruit het beste voldoet in deze laagste stand en dan zo ver mogelijk rechtop. Mijn ervaring is dat ik in de zomer op de snelweg met het vizier open kan rijden. Ik heb (nog) geen andere spiegels.
(de madstad heeft een extra voordeeltje: je kunt tussen de bevestigingspunten van de madstad heel gemakkelijke een simpel buisje plaatsen waarop je je garmin of tomtom met het standaard bevestigingsmateriaal in ideale positie kunt vastmaken. Scheelt weer een dure migsel o.i.d. )
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Ik lees hier altijd heel veel over maar het kan toch nooit zo zijn dat je helemaal "uit de wind" komt te ziiten op een motor. Het voelen van rijwind is toch juist ook de charme van motorrijden? Ik kan me voorstellen dat je met "gebulder" bedoelt dat de windstroom precies zo is dat je alles vanaf je scherm rechtstreeks op je helm krijgt of dat je in een of ander raar vacuüm van winstromen terecht komt maar dit moet toch met minimale verstellingen te verhelpen zijn? Rijwind zul je echter altijd blijven houden. Ik wil ook niet anders.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: Airflow niet optimaal
Mede forum lid Rembrandt komt hopelijk binnenkort met een eigen versie van het kloontje.MarcV schreef:..........
- Een MadstadKloontje (maar dat is dus weer 100 euro er bij....)
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow niet optimaal
Welkom op het forum trouwens. Leuk dat je jezelf ook even voorstelt.
Afstand tussen scherm en jezelf is enorm bepalend. Dik of slank postuur, lange of korte armen. Het is enorm persoonlijk.
Afstand tussen scherm en jezelf is enorm bepalend. Dik of slank postuur, lange of korte armen. Het is enorm persoonlijk.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Airflow niet optimaal
Hier 193 (met langere armpjes dan eikie ) er6n spiegels, airflow, verhoogd 1000 zadel en afwisselen met / zonder madstad merk een duidelijk verschil tussen een gewone ruit of de airflow. In elkaar gedoken, uitgestrekt, naar voren, naar achteren hangen maakt ook nog een wereld van verschil.
Met een airflow (met of zonder madstad) is het stiller, zit er een 'vacuüm' tussen de ruit en de rijder (regendruppels gaan bij 130 kmh naar de ruit toe) maar lukte het mij niet om zeer goed van het gebulder af te komen. Af en toe zelfs een beetje misselijk. De helm en mijn hoofd zaten in een snelle kleine trilling.
Ik droeg een Shark evoline waarbij de onderzijde bijna volledig open was. Nu heb ik een shoei neotec en man wat een verschil. Die toevoeging van hessie is dus terecht.
Grote voordeel van de madstad is de mogelijkheid om de hoek vd ruit iets aan te passen. Dat kan voor jou net het verschil betekenen tussen wel / geen gebulder. Succes.
Sent from my iPad using Tapatalk
Met een airflow (met of zonder madstad) is het stiller, zit er een 'vacuüm' tussen de ruit en de rijder (regendruppels gaan bij 130 kmh naar de ruit toe) maar lukte het mij niet om zeer goed van het gebulder af te komen. Af en toe zelfs een beetje misselijk. De helm en mijn hoofd zaten in een snelle kleine trilling.
Ik droeg een Shark evoline waarbij de onderzijde bijna volledig open was. Nu heb ik een shoei neotec en man wat een verschil. Die toevoeging van hessie is dus terecht.
Grote voordeel van de madstad is de mogelijkheid om de hoek vd ruit iets aan te passen. Dat kan voor jou net het verschil betekenen tussen wel / geen gebulder. Succes.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
Re: Airflow niet optimaal
Zelf veel aan het experimenteren geweest met die ellendige turbulentie.
Heb mijn motor uitgerust met de volgende zaken:
- GIVI airflow (heeft wel als nadeel dat de helm sneller kan beslaan)
- ER6n spiegels
- en sinds vorige week: spiegelverbreders (voor twee stukjes ijzer wel heeeeel erg duur, maar als bijkomend voordeel: de zijkoffers zijn niet meer breder dan de spiegels.....in de file wel net zo makkelijk)
Ik merkte dat de turbulentie die ik nog had van de spiegels afkwamen. Spiegelverbreder erop en weer een verbetering, wel iets meer druk op mijn schouders, maar dat heb ik er graag voor over.
Sinds vorig jaar rij ik met een SHOEI GT-AIR helm. Ook dit gaf weer een verbetering ten opzichte van mijn vorige helm.
Gerrit
Heb mijn motor uitgerust met de volgende zaken:
- GIVI airflow (heeft wel als nadeel dat de helm sneller kan beslaan)
- ER6n spiegels
- en sinds vorige week: spiegelverbreders (voor twee stukjes ijzer wel heeeeel erg duur, maar als bijkomend voordeel: de zijkoffers zijn niet meer breder dan de spiegels.....in de file wel net zo makkelijk)
Ik merkte dat de turbulentie die ik nog had van de spiegels afkwamen. Spiegelverbreder erop en weer een verbetering, wel iets meer druk op mijn schouders, maar dat heb ik er graag voor over.
Sinds vorig jaar rij ik met een SHOEI GT-AIR helm. Ook dit gaf weer een verbetering ten opzichte van mijn vorige helm.
Gerrit
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 12-03-2016, 10:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Re: Airflow niet optimaal
Na mijn normale scherm in de 3 standen (turbulentie) en een hoog GIVI DS260 scherm in alle standen met veel plastic voor mij neus te hebben geprobeerd overweeg ik nu een laag schermpje (25cm). Liever in de constante wind dan turbulentie. Valt me echt vies tegen bij deze fiets.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Doen, dat lage schermpje.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Airflow niet optimaal
Hier een rijder van 2 mtr. Ringetjes of busjes ertussen om de stand van de ruit iets aan te passen. Hielp niet. Zo' n reuzen ruit gekocht en snel weer verkocht. Rij nu met verhoogd zadel en flip up ruitje. Dat bevalt mij het beste.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 01-03-2017, 16:34
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 K4
- Woonplaats: Schoorl
Re: Airflow niet optimaal
Blijft toch een apart verhaal. Heb nu mijn DL1000 sinds 2 wkn en van alles aan het uitproberen met het windscherm (AirFlow). Tot 100 km/u is het appeltje/eitje, maar zodra er wat meer snelheid bij komt blijf je toch behoorlijk in de turbulentie zitten en trillingen op je helm. Valt mij erg tegen.
Ik ga maar op zoek naar een laag ruitje en dan gewoon lekker in de wind zitten
Ik ga maar op zoek naar een laag ruitje en dan gewoon lekker in de wind zitten
hou t soepel en de banden warm groeten Cees
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow niet optimaal
Het mag eigenlijk niet maar haal je spiegels er eens af en ga dan experimenteren met de Airflow. Je verwacht het niet maar die spiegels maken een wereld van verschil.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT 2016
- Woonplaats: Heusden-Zolder
Re: Airflow niet optimaal
Hebben handvatbeschermers zoals op de XT ook geen invloed ?
Re: Airflow niet optimaal
dat wat Rene'( Eikie) zegt klopt... o.a. de kawasaki ern-6 spiegels schelen een hoop geluid...maar stil word het nooit.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5064
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Airflow niet optimaal
Ik ben eens ooit bezig geweest i.s.m de TU en Airospace om diverse windschermen uit te testen in een windtunnel. De projectgroep die dit als opdracht kreeg was er al erg snel achter dat dit voor motoren niet veel zin had. Ze kwamen tot de conclusie dat op een motor de omgeving, weer, jaargetijde, motorrijd(st)er zelf, andere verkeer, helm, kleding, spiegels, weg, van te grote invloed waren om dit wetenschappelijk te kunnen testen. In de windtunnel is een constante,stroom van wind, die niet beïnvloed wordt door bovenstaande. Het testen van een scherm zou wel enige resultaten opleveren, maar niet zo, dat je kan zeggen dat dat scherm wel goed werkt en de andere niet.
Blijft even zoeken voor het beste resultaat.
Blijft even zoeken voor het beste resultaat.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Ik meende laatst een foto gezien te hebben van een lid die op de schuifruit van de Airflow nog een opzetruitje had geklemd. Kan deze foto echter niet meer terugvinden. Op Alie zijn diverse van deze opzetruitjes te koop tussen de 20 en 25 euro. Niet dat de Airflow niet hoog genoeg is maar ik wil voor dat geld eens wat experimenteren met de windstroom. Wie heeft hier laatst nog een foto van geplaatst?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow niet optimaal
Ik heb een tijdje met een vario schermpje op de airflow gereden. Uiteindelijk een MRA Xcreen gekocht. Dit type scherm staat in een andere hoek en kan dmv het flipruitje in elke gewenste stand gezet worden. Misschien is dat een optie?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow niet optimaal
Nog een plaatje gevonden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Die foto bedoelde ik inderdaad René. Op Aliexpress zijn ook diverse van deze opzetruitjes te koop rond de 20-25 euro. Puig heeft ook vele modellen maar zit al snel rond de 60 euro en duurder. Eens kijken of met deze goedkope ruitjes te experimenteren valt. Echt mooi is het overigens niet.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Die motor komt me bekend voor. Die bovenste airflow ruit is een afgezaagde. 4 cm ongeveer.
En verder is het net wc-papier. Hoe meer lagen hoe beter.
En verder is het net wc-papier. Hoe meer lagen hoe beter.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Airflow niet optimaal
Heel fraai ook
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Ik weet het. Mooie ruit voor op een 1000 nog niet gevonden. Maar het werkt wel.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Airflow niet optimaal
René, voordat je gaat experimenteren met zo'n opzetruitje, kan je beter tijdens het rijden je hand t.h.v. je scherm houden. Dat geeft hetzelfde effect.
Zo'n opzetruitje is qua oppervlakte niet veel groter dan je hand.
Zo'n opzetruitje is qua oppervlakte niet veel groter dan je hand.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 142
- Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Airflow niet optimaal
Ik heb er deze nu al een tijdje opzitten en voor mij is het perfect. Ben van het gebonk op mijn helm af. Ik dacht ik probeer eerst z'n goedkoop ding dan kan ik altijd nog verder kijken naar iets anders maar dat hoefd nu niet meer. Het ziet er misschien niet zo mooi uit maar werkt voor mij wel.
Ik had deze bij wish besteld voor 21euro Inc. Verzendkosten. En het voordeel is dat je hem kunt plaatsen zonder te boren.
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Is exact dezelfde als bij Alie. Zelfde prijs ook. Ik zou het alleen nodig hebben voor langere stukken op de snelweg. Dat doe ik niet graag maar gebeurt nu eenmaal zo af en toe. Verder voldoet de Airflow alleen dus niet op hogere snelheden op de snelweg.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 142
- Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Airflow niet optimaal
Klopt wat je zegt bij wat hogere snelheid had ik er ook last van. Ongeveer vanaf de 110km en sneller nu tot de 170 geen last meer .harder heb ik nog niet gereden.
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7571
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Airflow niet optimaal
Als ik me goed herinner stond er nog iets op die Airflow vermeld van een maximum snelheid van 120 km/h of zo. Natuurlijk idioot voor een motorscherm, maar toch. Staat trouwens op diverse andere schermen ook net als op koffers. Zal wel hoofdzakelijk verantwoordelijkheid indekken zijn.
Verder is het natuurlijk wel een afknapper dat je een scherm koopt tegen de turbulentie en dat die dat dan niet doet boven de 110 km/h. Eén van de redenen (buiten dat ik het geen gezicht vind en niet door een scherm wil moeten kijken) dat ik hem weer snel van de hand heb gedaan.
Verder is het natuurlijk wel een afknapper dat je een scherm koopt tegen de turbulentie en dat die dat dan niet doet boven de 110 km/h. Eén van de redenen (buiten dat ik het geen gezicht vind en niet door een scherm wil moeten kijken) dat ik hem weer snel van de hand heb gedaan.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Is dat de standaard ruit, of de hogere touring waarop je het flipje hebt gemonteerd?Dekol schreef: ↑vr 16-02-2018, 08:47
Ik heb er deze nu al een tijdje opzitten en voor mij is het perfect. Ben van het gebonk op mijn helm af. Ik dacht ik probeer eerst z'n goedkoop ding dan kan ik altijd nog verder kijken naar iets anders maar dat hoefd nu niet meer. Het ziet er misschien niet zo mooi uit maar werkt voor mij wel.
Ik had deze bij wish besteld voor 21euro Inc. Verzendkosten. En het voordeel is dat je hem kunt plaatsen zonder te boren.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 142
- Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Airflow niet optimaal
Het hogere touring ruitje. En deze heb ik wel 1 standje lager gezet anders zat ik tegen/door het schermpje tekijken. Nu kijk ik er net overheen.
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Airflow niet optimaal
En ga eens op het RT forum kijken...
Er zitten al schermen op die zo groot zijn als het zeil van een zeilboot en ook daar klagen mensen nog dat ze in de wind zitten...
Terwijl die nog verstelbaar zijn ook...
Die schermen dan...
Er zitten al schermen op die zo groot zijn als het zeil van een zeilboot en ook daar klagen mensen nog dat ze in de wind zitten...
Terwijl die nog verstelbaar zijn ook...
Die schermen dan...
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Airflow niet optimaal
Andere helm .......
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Snap wat je bedoelt en dacht er ook altijd zo over.
Alleen gaat het niet om de grootte of hoogte van het scherm maar meer om de vorm en de luchtstromen en turbulentie die daardoor worden veroorzaakt. Beste voorbeeld is eigenlijk dat ik de Airflow altijd laag heb staan. Zet ik hem hoger dan heb ik minder wind recht in m'n snufferd zeg maar. Maar wat je dan wel, met name met hogere snelheden, krijgt is een vreemde turbulentie op mijn helm. Je voelt eigenlijk geen echte wind maar heel sterke heftige vibraties waar je echt koppijn van krijgt. Gek detail is dat ik het met mijn oude V-Strom niet had. (Oud model 1000).
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Airflow niet optimaal
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat mensen gaan motorrijden, en dan klagen dat ze in de wind zitten. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7571
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Airflow niet optimaal
Hij is scherp Aad. Vroeger dachten we daar niet bij na, maar reden gewoon.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Airflow niet optimaal
Gisteren dat opzet ruitje van Alie binnen gekregen. Geen verkeerde kwaliteit voor weinig geld.
Ga er eens wat mee experimenteren op de snelweg omdat ik daar last hebt van een heftige turbulentie op mijn helm. Geen echte rijwind want dat maakt me niks uit maar echt schudden van de helm.
Voordat jullie dat roepen, mooi vind ik het ook zeker niet maar wellicht wel functioneel.
Zodra ik van de snelweg af ga gaat dat ding er ook af. Bij korte ritten op de snelweg komt hij er helemaal niet op maar bij lange tochten naar Zuid-Europa ga ik het eens uitproberen.
En nogmaals voor de critici, ik hoef echt niet uit de wind te zitten. Rijwind hoort bij motorrijden. Gewoon een experimentje voor 18 euro.
Ga er eens wat mee experimenteren op de snelweg omdat ik daar last hebt van een heftige turbulentie op mijn helm. Geen echte rijwind want dat maakt me niks uit maar echt schudden van de helm.
Voordat jullie dat roepen, mooi vind ik het ook zeker niet maar wellicht wel functioneel.
Zodra ik van de snelweg af ga gaat dat ding er ook af. Bij korte ritten op de snelweg komt hij er helemaal niet op maar bij lange tochten naar Zuid-Europa ga ik het eens uitproberen.
En nogmaals voor de critici, ik hoef echt niet uit de wind te zitten. Rijwind hoort bij motorrijden. Gewoon een experimentje voor 18 euro.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Valt best mee hoor. Mooi ruitje.
Wat ook kan helpen is lange bouten onderin en de ruit onder iets naar voren zetten.
Vermindert het vacuum achter de ruit. Bij wij werkt het.
Wat ook kan helpen is lange bouten onderin en de ruit onder iets naar voren zetten.
Vermindert het vacuum achter de ruit. Bij wij werkt het.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 31-01-2018, 21:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA
- Woonplaats: Raamsdonksveer
Re: Airflow niet optimaal
Zet je daar dan aan de onderzijde busjes tussen om de ruit op afstand te houden?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Nee, gewoon lange bouten gebruiken met dubbele moeren, 1 aan elke kant van de ruit.
Als je er mee bezig gaat zie je wel wat ik bedoel.
Als je er mee bezig gaat zie je wel wat ik bedoel.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Pim1955
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 20-11-2016, 22:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 '14
Re: Airflow niet optimaal
Ik heb op mijn 2014 V-Strom 1000 het nieuwe 2018 vario windscreen van Suzuki geschroefd. Ziet er geweldig uit en geen last meer van turbulentie! Weet nog niet hoe het is bij snelheden >110 km/u.
Heb ook meteen de Suzuki GPS steun aangeschaft. Ook daar ben ik heel tevreden mee. Trilt een beetje bij stationair, dus alleen wanneer je stil staat. Beide asseccoires zijn gewoon te bestellen bij Nimag.
Heb ook meteen de Suzuki GPS steun aangeschaft. Ook daar ben ik heel tevreden mee. Trilt een beetje bij stationair, dus alleen wanneer je stil staat. Beide asseccoires zijn gewoon te bestellen bij Nimag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Fraai!
Deze ruit staat bij Soes niet onder de 2014 maar onder de 2018 accessoires en kost daar 139,-.
Hij lijkt beter aan te sluiten op de motor en mede door de kleur een mooie combi.
Die ronde randen dragen ook bij aan een betere luchtstroom.
Ik wil hem wel eens proberen.
Deze ruit staat bij Soes niet onder de 2014 maar onder de 2018 accessoires en kost daar 139,-.
Hij lijkt beter aan te sluiten op de motor en mede door de kleur een mooie combi.
Die ronde randen dragen ook bij aan een betere luchtstroom.
Ik wil hem wel eens proberen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Peettomaat
- DL1000 berijder
- Berichten: 302
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
- Woonplaats: Hellevoetsluis
Re: Airflow niet optimaal
Ziet er zeker fraai uit.
Mijn airflow zit een beetje vol krassen, misschien een goede vervanger. Helemaal als het schudden op de helm nog wat minder is hiermee.
Blijf het volgen....
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Mijn airflow zit een beetje vol krassen, misschien een goede vervanger. Helemaal als het schudden op de helm nog wat minder is hiermee.
Blijf het volgen....
Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Airflow niet optimaal
Ivm gebulder, heb ik de originele ruit een stuk naar buiten geplaatst +20mm
(DL650-2017)
Busjes gedraaid.
En geplaatst. Ziet er nog niet eens zo verkeerd uit
(DL650-2017)
Busjes gedraaid.
En geplaatst. Ziet er nog niet eens zo verkeerd uit
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TL1000 forever
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Airflow niet optimaal
Netjes En helpt het
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Beproefd concept. Helpt een beetje, maar dan moet je de onderkant meer ruimte geven dan boven.
Een lange bout met dubbele moeren maakt het makkelijker om te stellen.
Benieuwd hoe jou dit bevalt.
Vandaag zonder bovenruit gereden. Heerlijk met deze temperaturen.
Een lange bout met dubbele moeren maakt het makkelijker om te stellen.
Benieuwd hoe jou dit bevalt.
Vandaag zonder bovenruit gereden. Heerlijk met deze temperaturen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- F2ride2001
- Berichten: 347
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Airflow niet optimaal
Het gebulder (en daarmee gepaard gaande "hoofdschudden" ) ben ik helemaal kwijt. Dus ik ben er blij mee.
En dat met een investering van 0 euro
En dat met een investering van 0 euro
TL1000 forever
- Ferry
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28-12-2017, 20:48
- Mijn motor is een: V-strom 650 L2
- Woonplaats: Gorinchem
Re: Airflow niet optimaal
Klinkt en ziet eruit als een goed idee, op zijn minst het proberen waard.
Zou toch ook voor een L2 moeten werken?
zouden deze bussen ook geschikt zijn?
https://www.ropro.eu/nl/pvc-afstandsbus ... 85-mm.html
eventueel deze aan de bovenkant:
https://www.ropro.eu/nl/pvc-afstandsbus ... 85-mm.html
Groet,
Ferry
Zou toch ook voor een L2 moeten werken?
zouden deze bussen ook geschikt zijn?
https://www.ropro.eu/nl/pvc-afstandsbus ... 85-mm.html
eventueel deze aan de bovenkant:
https://www.ropro.eu/nl/pvc-afstandsbus ... 85-mm.html
Groet,
Ferry
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4879
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Airflow niet optimaal
Bus hoeft niet. Lange bouten zijn genoeg. Geeft stabilitiet en heel veel stelmogelijkheden.
Om de venturi werking beter te laten werken moet je beide bouten onder langer meer ruimte geven dan de bovenste 2.
Moet een beetje taps toelopen.
Vandaag met de originele Airflow gereden. Ik heb ook een 'aangepaste'. Boven de 100 niks waard. In mijn geval.
Om de venturi werking beter te laten werken moet je beide bouten onder langer meer ruimte geven dan de bovenste 2.
Moet een beetje taps toelopen.
Vandaag met de originele Airflow gereden. Ik heb ook een 'aangepaste'. Boven de 100 niks waard. In mijn geval.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)