Schuberth E1 Adventure
Schuberth E1 Adventure
Nieuwe All Road/Endurohelm van Schuberth!
Schuberth heeft een nieuwe helm ontwikkeld, de E1 Adventure, speciaal ontworpen voor enduro en All Road motorrijders. De E1 is gebaseerd op de C3 Pro systeemhelm en doorontwikkeld voor de eisen voor gebruik off-road.
De E1 biedt avontuurlijke rijders een premium modulaire helm met de bekende eigenschappen van Schuberth. De E1 is ontwikkeld in Schuberth's eigen aëro-akoestiek lab, dus de helm is geoptimaliseerd voor zowel de aerodynamische en aero-akoestische prestaties. Schuberth's Anti-roll-off-systeem houdt de helm op zijn plaats, en het zonnevizier zorgt voor extra veiligheid en comfort.
Het scherm kun je eenvoudig voor de rit verwijderen, waardoor de E1 in een volwaardige systeemhelm verandert.
De E1 beschikt ook over een grote, afsluitbare luchtopening in de kin bar om ervoor te zorgen dat de rijder genoeg zuurstof kan ademen als de rit intensiever wordt. Deze luchtopening heeft een uitneembare en wasbare filter zodat ook vuile en stoffige omstandigheden geen probleem vormen.
De E1 is voorzien van een ingebouwde antenne voor Schuberth’s communicatiesysteem SRC-System PRO.
De E1 Adventure zal beschikbaar zijn in 10 verschillende designs in de maten XS-XXXL, met twee verschillende buitenschaal maten. De pasvorm is vrijwel identiek met de C3 Pro. Prijzen variëren 649,95 Euro voor effen kleuren en 729,95 Euro voor de graphics.
De E1 Adventure is naar verwachting eind februari 2016/begin maart 2016 leverbaar.
Flinke prijs, en hopen dat de SRC kraag van m'n C3 kan worden overgezet...(hoewel, fabrikanten kennende )
http://www.motorcycle-usa.com/2015/10/a ... t-aimexpo/
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?weekn ... ieuwsbrief
Schuberth heeft een nieuwe helm ontwikkeld, de E1 Adventure, speciaal ontworpen voor enduro en All Road motorrijders. De E1 is gebaseerd op de C3 Pro systeemhelm en doorontwikkeld voor de eisen voor gebruik off-road.
De E1 biedt avontuurlijke rijders een premium modulaire helm met de bekende eigenschappen van Schuberth. De E1 is ontwikkeld in Schuberth's eigen aëro-akoestiek lab, dus de helm is geoptimaliseerd voor zowel de aerodynamische en aero-akoestische prestaties. Schuberth's Anti-roll-off-systeem houdt de helm op zijn plaats, en het zonnevizier zorgt voor extra veiligheid en comfort.
Het scherm kun je eenvoudig voor de rit verwijderen, waardoor de E1 in een volwaardige systeemhelm verandert.
De E1 beschikt ook over een grote, afsluitbare luchtopening in de kin bar om ervoor te zorgen dat de rijder genoeg zuurstof kan ademen als de rit intensiever wordt. Deze luchtopening heeft een uitneembare en wasbare filter zodat ook vuile en stoffige omstandigheden geen probleem vormen.
De E1 is voorzien van een ingebouwde antenne voor Schuberth’s communicatiesysteem SRC-System PRO.
De E1 Adventure zal beschikbaar zijn in 10 verschillende designs in de maten XS-XXXL, met twee verschillende buitenschaal maten. De pasvorm is vrijwel identiek met de C3 Pro. Prijzen variëren 649,95 Euro voor effen kleuren en 729,95 Euro voor de graphics.
De E1 Adventure is naar verwachting eind februari 2016/begin maart 2016 leverbaar.
Flinke prijs, en hopen dat de SRC kraag van m'n C3 kan worden overgezet...(hoewel, fabrikanten kennende )
http://www.motorcycle-usa.com/2015/10/a ... t-aimexpo/
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?weekn ... ieuwsbrief
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Ik had deze al gezien in de ANWB nieuwsbrief. Touratech komt met dezelfde helm maar dan met andere kleurtjes.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
Mooi ding! Mijn C3 moet vervangen worden maar deze is wel erg aan de prijs. Benieuwd wat ze in Duitsland kosten
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Met de Aventuro Carbon presenteerde reisaccessoire-specialist Touratech afgelopen jaar haar eerste echte eigen helm. En die collectie wordt voor komend jaar uitgebreid met een tweede exponent genaamd Aventuro Mod: een stoere, optimaal ventilerende crosshelm met een tegen vuil en stenen beschermende klep, gecombineerd met de praktische eigenschappen van een systeemhelm. De Aventuro Mod, met een met glasvezel versterkte Duroplast-Matrix schaal, betreft een rasechte Duitse samenwerking, Touratech leverde de knowhow over waar de nieuwe avonturier aan moest voldoen, Schuberth, toch wel de leading fabrikant op het gebied van systeemhelmen, vertaalde het geheel in een mooi, stoer en avontuurlijk concept. Schuberth zal de helm zelf dan ook in een licht andere vorm op de markt brengen, echter onder de naam E1. Beide zijn onder meer uitgerust met een geïntegreerd zonnevizier, ratelsnelsluiting van de kinriem, antibacteriële binnenvoering en een uitgebreid ventilatiesyteem. Dankzij een afneembare klep en vizier kan de helm in verschillende configuraties gedragen worden, onder meer als crosshelm met klep maar zonder vizier. Op de komende Eicma (19-22 november) worden zowel de Mod als E1, beide verkrijgbaar in de maten XS t/m 3XL, officieel aan het publiek gepresenteerd. Info: http://www.touratech.nlEikie schreef:Ik had deze al gezien in de ANWB nieuwsbrief. Touratech komt met dezelfde helm maar dan met andere kleurtjes.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
Kan zo snel niet terug vinden wat deze helm gaat wegen? Iemand??
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
Op de site van Touratech staat:
Helmet shell:
The exclusive use of carbon fibre for the helmet shell allows the combination of maximum safety standards at lowest weight.
Weight: from 1280gr (+/-50gr)
The aerodynamically optimised helmet shape was developed to minimise lift and turbulence.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
Dat is wat je noemt licht. Mijn Nolan weegt 1640gr.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
Is dat mét of zónder hoofd
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
Zonder natuurlijk. Weet je wel wat mijn hersens wegen
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4220
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
Het schijnt dat we maar 15% van onze hersenen gebruiken.
Ik ben benieuwd wat je allemaal met die andere 65% kunt. ..
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ik ben benieuwd wat je allemaal met die andere 65% kunt. ..
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Schuberth E1 Adventure
Waar zitten die laatste 20% dan ...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- VStrom Spider
- DL1000 berijder
- Berichten: 72
- Lid geworden op: ma 14-01-2013, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 Adventure (2015)
- Woonplaats: Zaanstad
Re: Schuberth E1 Adventure
In de rechterhand of rechtervoet meestal
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
BIj ons zeggen ze " je hebt het niet in de kop, maar in de kont". Daar heb die overige 20% of 65% in mijn geval
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
Stoer helmpje maar 200 meer dan een C3Pro.... Dat vind ik nogal wat. Denk dus dat het de pro gaat worden voor mij...
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
IK had de helm al mogen passen in Milan, maar deze week krijg ik van Schuberth de E1 toegestuurd.
Gaan we deze helm eens grondig testen. Ook tijdens de Off-Road cursus eens uitproberen. Ben benieuwd.
Wordt dus vervolgt.
Gaan we deze helm eens grondig testen. Ook tijdens de Off-Road cursus eens uitproberen. Ben benieuwd.
Wordt dus vervolgt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
Rechtstreeks vanuit de Schuberth fabriek vandaag in ontvangst genomen. De Schuberth E1 adventure helm.
Vandaag gelijk de eerste off-roadtest. Eens kijken of het iets is.
Vandaag gelijk de eerste off-roadtest. Eens kijken of het iets is.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- BIG Ad
- DL650 berijder
- Berichten: 345
- Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
- Woonplaats: Voorthuizen
Re: Schuberth E1 Adventure
Vandaag? Mooie bezorgtijden hebben jullie in BrabantSparkle Black Peter schreef:Rechtstreeks vanuit de Schuberth fabriek vandaag in ontvangst genomen. De Schuberth E1 adventure helm.
Kon je zelf wel op tijd naar bed? Tot straks, dan zal ik m wel zien.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Schuberth E1 Adventure
Fijne helm, prima pasvorm en licht. Even uitgeprobeerd richting de off-road cursus.
Klaar om 'm ook off-road te testen, maar helaas ging dat iets anders.
Gaan we dus nog een keer herhalen.
Klaar om 'm ook off-road te testen, maar helaas ging dat iets anders.
Gaan we dus nog een keer herhalen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Schuberth E1 Adventure
De Touratech Adventuro Carbon had het moeten worden. Na een bezoek aan Touratech op de motorbeurs wist ik de maat. Deze helm kopen in de Touratech winkel in Apeldoorn kan niet want daar is geen voorraad. Dus via inet besteld en deze helm na maximale levertijd ontvangen. Een prachtige helm.
De nieuwe E1 all-road helm is mooi maar prijzig. Deze helm ligt hier nergens in de winkel en dan is het nog afwachten welk design je kiest. Onlangs was ik in de buurt van Bodegraven en bezocht even de winkel van Goedhart motoren. Laat deze nu net mijn maat en design hebben die mij aanstond, de Hunter Yellow. Gekocht die helm. Uiteraard heb ik al gereden met deze helm en is net zo stil en comfortabel als mijn oude C3. Enige wat ik opmerk is dat de zonneklep wat zenuwachtig in mijn blikveld trilt. De zonneklep een stand hoger gezet en opgelost. Van de weg af rechtopstaand door de zandpaden is dit overigens nauwelijks hinderlijk. De blik staat immers geconcentreerd gericht op het pad. Een verademing is de ventilatie van deze helm. De voorzijde heeft een grote regelbare ventilatie opening en frisse lucht is welkom in deze omstandigheden. Ook de luchtinlaat op de bovenzijde laat voldoende lucht binnen zonder te tochten.
Prettig is dat Schuberth toestaat dat ik mijn tweede vizier van de C3 (iridium), ook op de E1 past als de zonneklep gedemonteerd is. Dit is een aangename verrassing.
Heeft deze helm nog nadelen? Ja, de C3 deed ik altijd op een bepaalde manier op. Vastpakken bij de sluiting, iets naar buiten draaien en met een zwiep op het hoofd. Dit kan bij de E1 ook maar de riemen van de sluiting zijn anders op een of andere manier. Bij het naar buiten draaien komen mijn vingers tegen de harde schaal van de helm en dat levert pijnlijke vingers op. Even oppassen dus. Maar ook hier ben ik inmiddels aan gewend.
De prijs is ook een nadeel. Het is heel erg veel geld voor een helm. Je krijgt kwaliteit van Schuberth maar daarvoor tast je diep in de buidel.
Helaas bleek de helm niet helemaal in orde en verder vond ik de afwerking op enkele punten wat tegenvallen, met name de windreflector (bij de kin). Hoewel dit merk prat gaat voor kwaliteit denk ik hier anders over. De prijs in verhouding met de kwaliteit is veel te hoog. Met enig tegenzin heb ik deze helm teruggestuurd.De nieuwe E1 all-road helm is mooi maar prijzig. Deze helm ligt hier nergens in de winkel en dan is het nog afwachten welk design je kiest. Onlangs was ik in de buurt van Bodegraven en bezocht even de winkel van Goedhart motoren. Laat deze nu net mijn maat en design hebben die mij aanstond, de Hunter Yellow. Gekocht die helm. Uiteraard heb ik al gereden met deze helm en is net zo stil en comfortabel als mijn oude C3. Enige wat ik opmerk is dat de zonneklep wat zenuwachtig in mijn blikveld trilt. De zonneklep een stand hoger gezet en opgelost. Van de weg af rechtopstaand door de zandpaden is dit overigens nauwelijks hinderlijk. De blik staat immers geconcentreerd gericht op het pad. Een verademing is de ventilatie van deze helm. De voorzijde heeft een grote regelbare ventilatie opening en frisse lucht is welkom in deze omstandigheden. Ook de luchtinlaat op de bovenzijde laat voldoende lucht binnen zonder te tochten.
Prettig is dat Schuberth toestaat dat ik mijn tweede vizier van de C3 (iridium), ook op de E1 past als de zonneklep gedemonteerd is. Dit is een aangename verrassing.
Heeft deze helm nog nadelen? Ja, de C3 deed ik altijd op een bepaalde manier op. Vastpakken bij de sluiting, iets naar buiten draaien en met een zwiep op het hoofd. Dit kan bij de E1 ook maar de riemen van de sluiting zijn anders op een of andere manier. Bij het naar buiten draaien komen mijn vingers tegen de harde schaal van de helm en dat levert pijnlijke vingers op. Even oppassen dus. Maar ook hier ben ik inmiddels aan gewend.
De prijs is ook een nadeel. Het is heel erg veel geld voor een helm. Je krijgt kwaliteit van Schuberth maar daarvoor tast je diep in de buidel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4878
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Schuberth E1 Adventure
Wat is eigenlijk het nut van die grote klep?
Werkt dat nog een beetje?
Werkt dat nog een beetje?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Schuberth E1 Adventure
Het nut van de zonneklep is afscherming van binnenvallend zonlicht. En hoewel de helm is voorzien van een zonnevizier kan dat voor invallend zonlicht onvoldoende zijn.
Zoals we in de auto ook de zonneklep omlaag doen zeg maar.
Zoals we in de auto ook de zonneklep omlaag doen zeg maar.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Mocht er iemand serieus interesse in deze helm hebben dan is wellicht een bezoek aan Mamola in Laren (GLD) een idee. Zij vieren het 20 jarig bestaan met een jubileumactie.
op Zondag 1 mei as krijg je 20% korting op alle Schuberth en HJC helmen.
Tis maar dat je het weet. Ik heb het ook maar uit de Motoplus van deze week
op Zondag 1 mei as krijg je 20% korting op alle Schuberth en HJC helmen.
Tis maar dat je het weet. Ik heb het ook maar uit de Motoplus van deze week
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4878
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Schuberth E1 Adventure
Zomaar overheen gelezen.
Goeie tip.
Emailtje gestuurd of het voor alle modellen en maten geldt of alleen voor wat in de winkel ligt.
Goeie tip.
Emailtje gestuurd of het voor alle modellen en maten geldt of alleen voor wat in de winkel ligt.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Schuberth E1 Adventure
Heeft veel weg van mijn Caberg maar dan zonder de kermiskleurtjes. Ik heb een witte Caberg opklap, allroad helm, ook een grote klep en zonnevizier maar een iets hoger Star Wars gehalte.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4878
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Schuberth E1 Adventure
And he's back
U zijt wellekome Leo.
U zijt wellekome Leo.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Schuberth E1 Adventure
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Schuberth E1 Adventure
I was always there. The only thing was.....
..You didn't notice
..You didn't notice
Re: Schuberth E1 Adventure
Het wordt trouwens tijd dat er weer wat ge-heen en weer wordt. Laatste tijd maar een saaie boel op het forum. Er gebeurt niet echt wat.
Trouwens, nog iemand zin in een ritje Noord Vietnam in November. Altijd beter als dat saaie Swarchzwald.
Trouwens, nog iemand zin in een ritje Noord Vietnam in November. Altijd beter als dat saaie Swarchzwald.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
En voor de prijs van een E1 koop je 3 Cabergs !FastLoe schreef:Heeft veel weg van mijn Caberg maar dan zonder de kermiskleurtjes. Ik heb een witte Caberg opklap, allroad helm, ook een grote klep en zonnevizier maar een iets hoger Star Wars gehalte.
Helaas zit de Caberg bij mij voor geen meter en de E1 is veel te duur
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Schuberth E1 Adventure
Hiervoor had ik een Shoei. Beviel mij ook erg goed. Sommige helmschalen passen gewoon niet bij je hoofd. Ik had hetzelfde met Arai. Deed in de showroom al pijn. De helmen van Shoei en Arai zijn geen klaphelmen maar ik zie de meerwaarde van dat klapgedoe niet zo. Mijn Schubert en Caberg hebben wel die klapfunctie maar de Canerg kan zelfs op en zonder open te klappen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7566
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Schuberth E1 Adventure
Wanneer je brildragend bent is het een wereld van verschil.FastLoe schreef:.... maar ik zie de meerwaarde van dat klapgedoe niet zo.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Dan hebben ze bij Touratech toch wat ingredienten minder in de helm zitten dan Schuberth.Ballie schreef:Op de site van Touratech staat:
Helmet shell:
The exclusive use of carbon fibre for the helmet shell allows the combination of maximum safety standards at lowest weight.
Weight: from 1280gr (+/-50gr)
The aerodynamically optimised helmet shape was developed to minimise lift and turbulence.
De Schubert E1 maat 59 (L) weegt 1695 g +/- 50g
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Gisteren de E1 terug gestuurd naar Schuberth. Je zou het niet verwachten, maar ook bij dit topmerk gaat er wel eens iets kapot. Het kinstuk sluit maar aan één kant en moet gerepareerd worden. Volgens Motostore hebben ze dat nooit eerder gezien. Heb ik weer
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Hey FastLoe, de pot verwijt de ketel... hoogste tijd voor wat ge-heen en weer ! Hoe was Noord Vietnam ??FastLoe schreef:Het wordt trouwens tijd dat er weer wat ge-heen en weer wordt. Laatste tijd maar een saaie boel op het forum. Er gebeurt niet echt wat.
Trouwens, nog iemand zin in een ritje Noord Vietnam in November. Altijd beter als dat saaie Swarchzwald.
Mag je daarvoor gelijk een nieuw topic starten. Nu vervuil ik de boel weer als gewoonlijk
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Helm weer terug van Schuberth. Sluitmechanisme is compleet vervangen en doet nu wat het behoort te doen.
Natuurlijk garantiewerk.
Ik had nog wat zwarte 3M reflectietape liggen.
Natuurlijk garantiewerk.
Ik had nog wat zwarte 3M reflectietape liggen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: Schuberth E1 Adventure
Afgelopen weekend op de motorbeurs in de TT hall in Assen diverse helmen geprobeerd. Bij de stand van Waypoint hadden ze nieuwe Schuberth helmen voor zeer lage prijzen (o.a. C3 voor Euro 200). Dus zag ik de kans schoon om ook zo'n fijne Schuberth aan te schaffen. Doch helaas, ik heb geen Schuberth hoofd. De systeemhelmen met het kinstuk omhoog opzetten lukt prima, maar bij het sluiten van het kinstuk zit mijn kin hopeloos in de weg. En wanneer het toch lukte de helm te sluiten, raakte de kin de helm aan de binnenzijde. Niet prettig. Idem bij de Caberg Duke en Tourmax. De Shoei neotec zat geweldig, maar paste niet bij mijn portemonnee. Op dit moment zijn de kanshebbers de opvallend prettig zittende Bayard (Motoport merk) en Shark Openline.
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
Ik herken dit probleem ook bij mijn eigen C3. Behoorlijk irritant als je tijdens het rijden twee handen nodig hebt om de klep te sluiten.
Voor het werk rijdt ik met een BMW EVO 6. Daarmee totaal geen probleem.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Voor het werk rijdt ik met een BMW EVO 6. Daarmee totaal geen probleem.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Frank, het sluitmechanisme valt onder de garantie. Geloof dat je 2 jaar garantie hebt. Anders even langs de dealer. Wel belangrijk dat de klep goed sluit
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Schuberth E1 Adventure
De klep sluit prima, maar dan moet ie eerst over mijn kin getild worden. Garantie van Shuberth is inderaad goed. Heb na drie jaar al eens mijn helm weggebracht omdat er iets was afgebroken. Garantie
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Re: Schuberth E1 Adventure
Heeft iemand deze helm ondertussen een tijdje in gebruik en hoe bevalt hij?
Ik twijfel tussen de E1 en de shoei neotec immenent. Beide al gepast en goed bevonden.
mvg
Lode
Ik twijfel tussen de E1 en de shoei neotec immenent. Beide al gepast en goed bevonden.
mvg
Lode
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Schuberth E1 Adventure
Ik heb sinds begin maart deze Schuberth E1. Voor mij de fijnste helm die ik ooit heb gehad. Uiteraard moet de pasvorm goed zijn want anders is de 'beste' helm nog niet goed genoeg.
Giseravond met een rit tegen de laagstaande zon was ik blij met xde zonneklep. Verder is het pinlock systeem van deze helm beter, helderder, dan de pinlocks in andere helmen die ik in gebruik heb gehad, oa de HJC RPHA-MAX, wat verder ook een prima helm is.
Ik ben bril dragend en heb bij de E1 totaal geen last meer van een beslagen bril, door de goede luchtcirculatie. Ik hoef bij regen het vizier niet meer op een kier open te houden. En tenslotte is de E1 redelijk stil.
Ik heb deze Guardian
Giseravond met een rit tegen de laagstaande zon was ik blij met xde zonneklep. Verder is het pinlock systeem van deze helm beter, helderder, dan de pinlocks in andere helmen die ik in gebruik heb gehad, oa de HJC RPHA-MAX, wat verder ook een prima helm is.
Ik ben bril dragend en heb bij de E1 totaal geen last meer van een beslagen bril, door de goede luchtcirculatie. Ik hoef bij regen het vizier niet meer op een kier open te houden. En tenslotte is de E1 redelijk stil.
Ik heb deze Guardian
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Schuberth E1 Adventure
Boven de 140 kmh gaat de klep wel trekken, maar die kan er super eenvoudig vanaf.
Verder niets aan Aad' reactie toe te voegen
Verder niets aan Aad' reactie toe te voegen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Schuberth E1 Adventure
Bedankt voor de info!
Geen last van de sluiting met het AROS systeem?
Bij het passen had ik er geen last maar het zit toch opvallend korter bij mijn keel dan bij mijn huidige HJC helm.
mvg
Lode
Geen last van de sluiting met het AROS systeem?
Bij het passen had ik er geen last maar het zit toch opvallend korter bij mijn keel dan bij mijn huidige HJC helm.
mvg
Lode
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Schuberth E1 Adventure
Ik heb totaal geen last van de sluiting. Ik heb het net even vergeleken met mijn HJC, maar daar zit de sluiting dichter bij mijn adamsappel dan bij de E1. Plaatje laat duidelijk zien dat er meer ruimte is bij de E1
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: Schuberth E1 Adventure
mijn HJC is nog een IS-16 van bijna tien jaar oud.
dringend tijd voor vernieuwing dus!
hoewel ik van die IS-16 nog steeds tevreden ben is 10 jaar wel tijd om hem aan de kant te leggen.
mvg
Lode
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Schuberth E1 Adventure
Succes met het nemen van de juiste beslissing
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Schuberth E1 Adventure
Aad900 #Ik ben bril dragend en heb bij de E1 totaal geen last meer van een beslagen bril,
Dit voor mij met een c3pro niet toereikend. Ga ook maar eens kijken naar deze helm Ga dan wel gelijk die taartschep op zolder gooien
Dit voor mij met een c3pro niet toereikend. Ga ook maar eens kijken naar deze helm Ga dan wel gelijk die taartschep op zolder gooien
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel