Conti TKC-70

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben met de continental TKC-70 ?

Ben namelijk enorm aan het twijfelen tussen mijn huidige Anakee 3 of de Heidenau K60 scout.
Nu hoorde ik ook dat de nieuwe TKC-70 zéér goede recensies heeft gekregen onder de grote allroads BMW en KTM.

Hoor graag jullie mening.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Sander_strom
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Eindhoven

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sander_strom »

't gas zit toch rechts he?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door PDvD »

anakee 3 (pure wegband) of K60 (offroad) is nogal een verschil. Zelf wil ik niet aan de 3 maar hou ik het nog steeds op de 2 omdat die een goede middenweg is tussen onverhard (wat er mee kan) en straat (wat ook erg goed gaat).
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Klopt Pim, De Heidenau is meer geent op allroad vandaar mijn twijfel en mogelijke keuze voor de Continental TKC-70.
De Anakee 3 is geen pure wegband en wordt volgens mij door Michelin voor zware allroad motoren aanbevolen. Zelf rijd ik er al meer dan 10K zeer tevreden mee, alleen 2 klonten modder op het pad en weet je gelijk dat de 'allroad' klassering een beetje enthousiast vermeld is.

De Anakee 2 zou ook een goed alternatief zijn maar zijn niet zo makkelijk meer te krijgen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

De TKC-70 is geen verkeerde band. Maar meer gericht op road dan op off-road dit in vergelijking met de Heidenau. De TKC gedraagt zich op de snelweg beter dan de Heidenau. Deze lijkt onstabiel door de noppen. De grip op onverhard is van de heidenau weer beter. Ik denk dat de TKC voor de V-Strom geen slechte keuze is. Wat die Anakee 2 betreft. Bel even naar Robert, grote kans dat die ze nog kan leveren.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Conti TKC-70

Bericht door Cplegt »

Goed zoeken .. Ik verslijt 2 a 3 achterbanden en 1 a 2 voorbanden per jaar en heb sinds 2011 nog maar 1 keer een ander setje dan de A2's er onder gehad (tr91)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Heb via de email van Robert al een mooi prijsje gehad. Eens kijken waarvoor ik m'n 50% kortingbon ga gebruiken :duim: .
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door PDvD »

Eikie schreef:Klopt Pim, De Heidenau is meer geent op allroad vandaar mijn twijfel en mogelijke keuze voor de Continental TKC-70.
De Anakee 3 is geen pure wegband en wordt volgens mij door Michelin voor zware allroad motoren aanbevolen. Zelf rijd ik er al meer dan 10K zeer tevreden mee, alleen 2 klonten modder op het pad en weet je gelijk dat de 'allroad' klassering een beetje enthousiast vermeld is.

De Anakee 2 zou ook een goed alternatief zijn maar zijn niet zo makkelijk meer te krijgen.
Ze waren een tijdje niet te krijgen. Reifenversand.com heeft ze gewoon op voorraad liggen, pas nog een achterbandje besteld en 2 dagen later in huis voor een prijs die dealers in nl nog niet eens bij hun groothandel ervoor betalen :)
http://www.reifenversand.com/150-70r17- ... tl-tt.html
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

:duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

De TKC 70 op de V-Strom 1000. Niet onaardig :duim:
Afbeelding
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Conti TKC-70

Bericht door Ebrostrom »

Mooie band :duim:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Na-aper. Ik ga deze bij Robert bestellen. Prijsje ziet er goed uit.
Kleine beurt binnenkort afspreken en kunnen de nieuwe banden er gelijk om.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Had eerst de Heidenau K60 op m'n nieuwe willen leggen, maar aangezien er nog al wat km in mijn agenda staan gepland, ben ik toch gegaan voor deze TKC-70 banden. Is wat stabieler dan de grovere noppen van de K60. Neemt niet weg dat ik de Heidenau een heerlijke winterband vind. Maar ondervinding is de beste leermeester, dus deze TKC moet zich eerst nog bewijzen. Ben benieuwd hoeveel km ze meegaan.

Wordt dus vervolgd.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door McEagle »

Ik heb de 1ste 1000 km met TKC70's achter de rug :-)

Bij mij zijn ze gemonteerd op een Black Rhino 2009. Een 650 dus.
De banden zijn opvallen rond. Veel ronder dan de CTA2's, waarvan ik hiervoor tweemaal een setje had. Je merkt dat direct, bij de eerste kilometers. Je valt veel makkelijk in de bocht. Figuurlijk dan :-)

In tegenstelling tot de ervaringen hierboven, vind ik de TKC70 vooral heel sterk op bochtige, snelle wegen, op zeer slechte wegen, op bospaden, op zandpaden, Op de snelweg/Autobahn vind ik ze absoluut niet heel sterk. Althans..... vergeleken met de CTA2 (Trail Attack 2). Wellicht komt dat doordat de voorband een blokkenprofiel heeft. Waardoor hij meer herrie maakt en waardoor heel veel weginformatie wordt doorgegeven.
Aangezien mijn Black Rhino vooral uitgelaten wordt op smalle bochtige wegen en vaak over smokkelwegen wordt gejaagd, heb ik mijn nieuwe band gevonden in de TKC70 :-)

+ regen (veel betere gedrag dan bijvoorbeeld de Trail Attack 2)
+ slechte wegen
+ snelle bochten
+ zijkant van een heel zachte rubber-compound. Geweldige grip!
++ smoelt geweldig op de Blacj Rhino
- zijkant profiel superzacht (rullen bij stevig rijden, snel warme band)
- minder geschikt voor snelweg of Autobahn; onrustig rijgedrag
- op rechte (saaie) wegen valt het geluid van de voorband op. Het is net of ik de noppen van mijn mountainbike hoor zingen.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Heb er nu ook bijna 700 km mee gereden en ik moet zeggen. Joepie wat een band. Ben een echte TR91 fan, maar ben bang dat die de strijd gaat verliezen. De grip is geweldig, zowel op nat als droog wegdek. Ook op teerstrepen prima grip. geen enkele keer een uitbraak gehad. Zelfs de eerste km met deze band, was de grip verrassend, ondanks de nieuwigheid. Heb een paar keer wat zandpaadjes gereden en ook daar vol lof :duim: Het geluid t.o.v. de K60 is stukken minder. Ook het zgn. 'overstappen' in bochten is, dankzij de minder grove nop, veel aangenamer. Veel stabieler.
Op de snelweg heb je iets meer beweging van de motor dan met wegbanden, maar dat is logisch. Maar om nu te zeggen hinderlijk, niet echt. Ik ben er i.i.g. zeer over te spreken. Wat de levensduur betreft, daar moeten we later nog even op terug komen.

Ook niet onbelangrijk is, hoe hard je de banden hebt staan. Maar dat is niets nieuws.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Eikie schreef:Na-aper. Ik ga deze bij Robert bestellen. Prijsje ziet er goed uit.
Kleine beurt binnenkort afspreken en kunnen de nieuwe banden er gelijk om.
Tis er helaas niet van gekomen. Kwam met de totale prijs inclusief ketting en tandwielen toch niet uit. Ik was eigenlijk alleen toe aan een nieuwe voorband (A3) en die heb ik elders laten monteren. Ook daar de kleine beurt en kettingset laten doen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Aktieformulier van Continental gekregen. Bij aankoop van een set Contibanden (TKC-70, CTA, CRA of CSA een gratis motorhoes. Factuur en formulier opsturen. Geldig tussen 1-04-2015 t/m 31-05-2015. Laat ik nou net TKC-70 banden op mijn V-Strom laten leggen op 1-04-2015 :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Pébé
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
Mijn motor is een: V-Strom 650
Woonplaats: Waalwijk

Re: Conti TKC-70

Bericht door Pébé »

Shit.......ik op 24-03
geen hoes dus :evil:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb al hoezen genoeg Peter. Indien belangstelling, laat maar weten, krijg jij van mij die Conihoes. In ruil voor ????????? :?: :?: (3 keer raden). Begint met een O en eindigt op taart :mrgreen: (Oma's appeltaart) :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Lambik

Re: Conti TKC-70

Bericht door Lambik »

hey Eikie, ik heb zelf de contiroadattack evo 2, maar ik rij dan ook veel op de weg en niet in het bos of in het zand...
voor mij een zeer goede band met veel grip ook tijdens natte omstandigheden, heb er nu alweer 7000km mee gereden en ben zeer tevreden...
staan ook mooi onder de L2 en slijtage valt mee.
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door McEagle »

1400 km verder met de TKC70's....... op de zijkanten na weinig slijtage te zien. Lijken dus duurzame bandjes te worden :-)
Grip bij regen is super.

Mijn plussen en minnen (zie mijn reactie ergens hierboven) blijven staan. Vooral het wennen aan het extra geluid vanaf de voorband kost nog wat moeite. Ik kan je een setje TKC70's echt aanraden. Mijn VStrom rijdt nu nog lekkerder. En ook optisch: de bandjes zien er bij de motor heel lekker uit.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Gebruikersavatar
Marc.be
DL650 berijder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19-01-2012, 15:38
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 L2 – Kawa KLR 300
Woonplaats: Vlaamse Ardennen

Re: Conti TKC-70

Bericht door Marc.be »

Ik had TKC-70's geplaatst net voor de winter. Inmiddels heb ik zo' n 4000 km ermee gereden. Vroeger had ik op mijn DL-1000 enkele keren TKC-80 gelegd maar die gingen maximaal maar 10000 km mee.
Mijn eerste indrukken op de gewone weg waren prima. Ze zijn beter dan de originele banden ondanks het grovere profiel. Off-road had ik wel wat meer verwacht: de banden zijn glad op nat gras en slibben vlug dicht in slijk. Ook in de sneeuw waren ze gladder dan de TKC-80's.
4000 km verder hebben ze nog steeds een mooi profiel en de achterband maakt weinig geluid (een groeven in het middenvlak). Op vlak van rijkwaliteit en duurzaamheid lijkt hert mij dus een mooie compromis.

PROBLEEM: wat ik reeds meegemaakt had met de oorspronkelijke banden maar wat nu veel erger is geworden: op gravel of ander onverhard scheppen de banden soms keien mee. Die blokkeren dan tussen het voorspatbord. Maar soms worden ze meegetrokken onder het voorspatbord > dit verbuigt dan en daardoor haakt dit vast aan de bevestiging van mijn carterbescherming én ondertussen worden de remmen dichtgetrokken (bevestiging remleiding op het voorspatbord)! ...Uiterst gevaarlijk en dit heb ik reeds diverse keren meegemaakt! Het voorspatbord is vorige maand moeten vervangen worden omdat het zodanig geforceerd was dat het afgebroken was. Wat mij wel opvalt is dat het voorspatbord dichter bij de voorband staat dan de situatie bij de DL-1000.
Wie heeft dit nog meegemaakt en kent iemand hiervoor een oplossing? In de toekomst zou ik graag nog een aantal verre reizen doen die voor een groot gedeelte onverhard zijn en dergelijke situatie wil je met een volgeladen motor echt niet meemaken!
Yamaha 50 - Piaggio - XR 500 - XLR600 - XR250 - Burgman 400 - DL1000 - Kawa KLR300 - DL650 L2
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

In de Motoplus van deze week kwam de TKC70 goed uit de bus.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Conti TKC-70

Bericht door Aad900 »

Jammer dat de Heidenaus niet in deze vergelijkingstest zitten :cry:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: Conti TKC-70

Bericht door Ike360x »

Staat in de motorplus van deze week een test
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Dat zeg ik. Twee posten naar boven :bye:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door PDvD »

Setje TKC70 is besteld. Ik ben er heel erg benieuwd naar. Mijn huidige voorbandje Sportmax oid is nog maar 2000 km oud maar ik wil toch meer een allroad dan een echt alleen wegband.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ben benieuwd wat jij van deze banden vindt Pim. Ik ben na 9000km nog steeds zeer tevreden.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Marc.be
DL650 berijder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19-01-2012, 15:38
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 L2 – Kawa KLR 300
Woonplaats: Vlaamse Ardennen

Re: Conti TKC-70

Bericht door Marc.be »

Ondertussen heb ik 10.000 km met de TKC-70's. Voorband is nog picobello. Achterband heeft nog steeds een mooi profiel maar in het midden zie je dat de wegen in België te weinig bochten hebben... Je kunt niet altijd in de Alpen rijden natuurlijk!
Over grip en wegligging ben ik nog steeds tevreden voor een allroadband.
Yamaha 50 - Piaggio - XR 500 - XLR600 - XR250 - Burgman 400 - DL1000 - Kawa KLR300 - DL650 L2
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: Conti TKC-70

Bericht door Bert_Lammens »

Ik was nog aan het twijfelen, maar na al deze reacties weet ik het zeker...
De TKC-70 komen er als volgende band op!
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Michael

Re: Conti TKC-70

Bericht door Michael »

Idem voor mij. En dan bedenken waar ik ze er op laat zetten. Ik denk niet dat dat gebeurd bij de bekende motorzaak-keten. De grote beurt van afgelopen zomer was daar wel errug kostbaar. Nu vind ik dat op zich niet erg, onderhoud kost immers centjes, maar als ik er vervolgens geen reet verschil in bemerk krijg ik het gevoel zinloos met geld gegooid te hebben.
We gaan het zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door PDvD »

Sparkle Black Peter schreef:Ben benieuwd wat jij van deze banden vindt Pim. Ik ben na 9000km nog steeds zeer tevreden.
Als ze er onder liggen laat ik het weten!

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Michael,

Informeer hier maar eens naar banden. Prima adres en klaar terwijl u wacht. http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=49&t=11389
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Michael

Re: Conti TKC-70

Bericht door Michael »

Bij deze link krijg ik de melding: "Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen". :-(
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Je moet jezelf even aanmelden bij de rubriek commerciële activiteiten

Bij het startscherm even naar beneden scrollen. Het wijst zichzelf.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Michael

Re: Conti TKC-70

Bericht door Michael »

Chips. Te veel gelezen op het forum...
Veel te veel keus aan banden. Zou verboden moeten worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door McEagle »

8.200 km
Sinds 3.000 km stuiterend rijgedrag bij lage snelheid. Het stuiteren neemt toe. Neemt hard toe. De reden? De voorband heeft een grote blokken en kleinere blokken. De kleinere blokken slijten veel harder dan de grote. Nu bij 8.200 km is het hoogteverschil groot. Nog steeds is de grip prima. Ook op slechte wegen, anders verhard en in regen. Er ligt een claim bij Continental.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Conti TKC-70

Bericht door Iron Horse »

McEagle schreef:Er ligt een claim bij Continental.
Ik denk dat je weinig kans maakt. Zover ik weet valt cuppen niet onder garantie aangezien dat meerdere oorzaken kan hebben die niet perse (in hoofdzaak) door de band zelf hoeven worden te veroorzaakt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door PDvD »

Bandjes doen het top! Ook in de modder. Echter helaas wel een crash er mee gemaakt maar dat lag niet aan de bandjes. Op de foto nog dikke pret. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Michael

Re: Conti TKC-70

Bericht door Michael »

Ik sluit me hier bij aan. De bandjes geven vertrouwen in het (mulle) zand en ook het beetje prut wat ik tegen kwam ging goed, snelheid houden.
Nu zien om niet te hoogmoedig te worden, ik ga het zien hoe lang het duurt voor ik h'm op de kant heb.
Dikke pret.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: Conti TKC-70

Bericht door Bert_Lammens »

Ik laat ze vrijdag steken bij Mc Rijen :D :D :D

Ben benieuwd :wink:
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door McEagle »

Iron Horse schreef:
McEagle schreef:Er ligt een claim bij Continental.
Ik denk dat je weinig kans maakt. Zover ik weet valt cuppen niet onder garantie aangezien dat meerdere oorzaken kan hebben die niet perse (in hoofdzaak) door de band zelf hoeven worden te veroorzaakt.
Mooi, want ik heb dus wel een nieuwe TKC70 voorband gekregen :-) Bij dik 8.000 km. Ik heb de 1ste melding rond de 3000 km gedaan, dat wel.....
De oude voorband wordt onderzocht. De onregelmatige slijtage (specifiek: de kleine blokken slijten veel sneller dan de grote blokken in de voorband) is bij meerdere motorrijders voorgekomen. De slijtage lijkt op cuppen, maar is het zeker niet.
Het voorwiel gaat door het grote verschil in slijtage stuiteren.... alleen bij wat hogere snelheid verdwijnt het gestuiter.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Goed om te lezen dat Continental, het vroegtijdig slijten serieus neemt en het gaat onderzoeken. Benieuwd of we hier nog iets van terug gaan zien in de media. Terugroepaktie :?:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Ik kwam deze tegen in een BMW GS topic over banden.
bij 30 graden Celsius met volle bepakking in de Vogezen aan het knallen geweest...

Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Conti TKC-70

Bericht door Sparkle Black Peter »

Alles is kapot te krijgen :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Conti TKC-70

Bericht door Stromjäger »

Toch is het vreemd dat de zij-noppen veel meer vervormd zijn dan het middelste loopvlak
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Conti TKC-70

Bericht door Eikie »

Middelste loopvlak is van een andere compound gemaakt. Dit geeft de band een langere levensduur omdat de meeste kilometers gereden worden op dit gedeelte van de band. De zijkanten zijn van een zachter rubber en geeft in de bochten meer grip.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Conti TKC-70

Bericht door Bozobin † »

Bovendien krijgt een band in een bocht veel meer te verwerken dan rechtuit, zeker als je een beetje behoorlijk gas geeft.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 16-11-2014, 18:12
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650, vorige motor was een yamaha thundercat
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Conti TKC-70

Bericht door Jelle »

Nu wil ik een TKC70 achterband bestellen, maar heeft iemand met deze band al in de winter gereden? En in de voorband heb ik nog niet echt veel vertrouwen, aangezien er genoeg recensies op Revzilla staan die niet echt uitnodigend zijn. Maar ik wil een Heidenau voorband en een TKC achterband erop (laten) leggen, heeft iemand al met deze combi gereden of raden jullie dit af??
Blij dat ik rij :mrgreen:
Michael

Re: Conti TKC-70

Bericht door Michael »

Op een GS forum (Google) las ik dat iemand een 80 voor en 70 achter had en er wel tevreden over was.
http://www.adventuremotorcycle.com/revi ... jPY-l_tTCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie