Nieuwe dl1000 2015 valt uit
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Precies.. nouja ik hou zelf van het opsporen van fouten maar dat is voor een garage en vaak klant te duur.
Uitlezen, geen fout, dan ecu vv, geen oplossing, volgende vv, net zo lang tot de klant het zat is of het geld op is.
Er zijn er maar weinig die het wphb en een multimeter pakken.
Enn bij de basis beginnen, lucht, brandstof en ontsteking.
Uitlezen, geen fout, dan ecu vv, geen oplossing, volgende vv, net zo lang tot de klant het zat is of het geld op is.
Er zijn er maar weinig die het wphb en een multimeter pakken.
Enn bij de basis beginnen, lucht, brandstof en ontsteking.
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ik had soortgelijk probleem,
Nu weer een 650, lijkt dan i.d.d wel beetje brommer,
Maar wel een heeeele soepele en zuinige!
Nu weer een 650, lijkt dan i.d.d wel beetje brommer,
Maar wel een heeeele soepele en zuinige!
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Het probleem is nog niet weg met de komst van de nieuwe cpu.
Het is wel wat minder geworden.
De motor is inmiddels terug naar de importeur.
Wellicht kunnen die er wat mee.
Dus even afwachten.
Gr Johan
Het is wel wat minder geworden.
De motor is inmiddels terug naar de importeur.
Wellicht kunnen die er wat mee.
Dus even afwachten.
Gr Johan
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Sjongejonge .. daar ben je maar mooi klaar mee .
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
En een leenmotor mee hoop ik?
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
en wat is nu de stand van zaken?
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Heb nu al een aantal malen het verschijnsel gehad dat mijn hagelnieuwe Vstrom spontaan uitvalt, meestal op momenten dat het minder handig is; optrekken bij kruising om in te voegen, bij het oprijden van een stoeprand etc etc. Ook vrij regelmatig het geluid dat de motor smoort als je gas geeft, hij houdt dan even in met wat gepruttel en trekt dan weer door. Dealer heeft nieuwe MCU besteld....
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Niet eerst gekeken naar mogelijke oorzaken?
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Zekers, alle instellingen nagelopen. Inlaatspruitstuk gecontroleerd en klemmen aangedraaid om valse lucht te voorkomen. En nog veel meer met metertjes en zo
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Sparky schreef:Het probleem is nog niet weg met de komst van de nieuwe cpu.
Het is wel wat minder geworden.
De motor is inmiddels terug naar de importeur.
Wellicht kunnen die er wat mee.
Dus even afwachten.
Gr Johan
Johan, inmiddels als meer bekend of iets gehoord van de Nimag?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Vandaag is mijn MCU vervangen. Vooralsnog geen rare dingen meer. Vermogensafgifte is een stuk soepeler geworden. Afremmen op de motor en daarna gas geven leidt niet meer tot een klapperende aandrijving. Ook nog geen terugslag of knallen in uitlaat.
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5162
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Hoera..... dat is dan hopelijk opgelost!
Nu Johan zijn reactie nog.....<<Sparky!!
Nu Johan zijn reactie nog.....<<Sparky!!
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7899
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Tis wel vreemd dat niet alle nieuwe 1000's daar last van hebben. Ze worden allemaal met dezelfde elektronica afgeleverd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Bitje omgevallen tijdens het programmeren of net geen lekker soldeerpuntje,achtergebleven troep en of sluiting. Noem het maar op
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ik heb de motor nu ongeveer 2 weken terug.
De mannen van de importeur erkennen niet dat er een probleem is.
Ze hebben de instellingen gecontroleerd en proef gereden maar kunnen de klachten die ik ervaar niet reproduceren.
Nu heb ik de motor in de afgelopen 2 weken goed in de gaten gehouden en de meeste ritten heb ik vooral aan het begin ( als hij koud is) nog steeds de backfire of hoe je het ook mag noemen steeds gehoord.
Ik hoor eigenlijk direct na het starten al of hij de backfire gaat geven, hij loopt dan onregelmatig en klinkt dan rouwer.
Als ik dan wegrij voel ik hem ook inhouden als ik rustig door de straatjes rij.
Vandaag op de Veluwe rit hoorde ik het zelfs een keer na al ruim een uur gereden te hebben.
Woensdag gaat de motor terug naar de dealer en ruilen we voor een paar dagen met een motor van een medewerker.
Deze medewerker gaat er woon-werk mee rijden en kijken of hij mijn ervaringen kan delen.
En ik kijk dan of zijn DL1000 beter rijd dan die van mij.
Zijn er wellicht rijders hier op het Forum die dit ook ervaren met hun nieuwe DL1000.
(Graag je naam erbij zetten op de lijst zodat we tesamen een vuist kunnen maken met de onderhandelingen, als het zover komt)
Hopelijk sta ik straks niet meer alleen op een eiland met mijn mening.
Groeten Sparky
1/ Sparky / motor April 2015
De mannen van de importeur erkennen niet dat er een probleem is.
Ze hebben de instellingen gecontroleerd en proef gereden maar kunnen de klachten die ik ervaar niet reproduceren.
Nu heb ik de motor in de afgelopen 2 weken goed in de gaten gehouden en de meeste ritten heb ik vooral aan het begin ( als hij koud is) nog steeds de backfire of hoe je het ook mag noemen steeds gehoord.
Ik hoor eigenlijk direct na het starten al of hij de backfire gaat geven, hij loopt dan onregelmatig en klinkt dan rouwer.
Als ik dan wegrij voel ik hem ook inhouden als ik rustig door de straatjes rij.
Vandaag op de Veluwe rit hoorde ik het zelfs een keer na al ruim een uur gereden te hebben.
Woensdag gaat de motor terug naar de dealer en ruilen we voor een paar dagen met een motor van een medewerker.
Deze medewerker gaat er woon-werk mee rijden en kijken of hij mijn ervaringen kan delen.
En ik kijk dan of zijn DL1000 beter rijd dan die van mij.
Zijn er wellicht rijders hier op het Forum die dit ook ervaren met hun nieuwe DL1000.
(Graag je naam erbij zetten op de lijst zodat we tesamen een vuist kunnen maken met de onderhandelingen, als het zover komt)
Hopelijk sta ik straks niet meer alleen op een eiland met mijn mening.
Groeten Sparky
1/ Sparky / motor April 2015
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Op het Duitse v-strom forum al een bekend thema, menig DL1000 bezitter wisselde reeds zijn ECU om. Vreemd genoeg hoor ik hier niemand er over. (Ook niet over de std vermogens begrenzingen in sommige versnellingen etc.)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Die begrenzing zit niet alleen op de 2015 hoor, en ecu wissel gaat niks veranderen tenzij de software later gewijzigd is.
Dan is het dus een remap door Suzuki omdat het een bekend probleem is.
Dikke kans dat alles weer te arm staat en een fatsoenlijke remap alles verhelpt.
Los daarvan moet Suzuki een fatsoenlijk rijdbare motorfiets afleveren en gaan ze hem maar of bij nimag afstellen of iets dergelijks.
Succes in ieder geval, ik zou het probleem sowieso bij de dealer leggen en niet zelf aan de slag gaan.
Dan is het dus een remap door Suzuki omdat het een bekend probleem is.
Dikke kans dat alles weer te arm staat en een fatsoenlijke remap alles verhelpt.
Los daarvan moet Suzuki een fatsoenlijk rijdbare motorfiets afleveren en gaan ze hem maar of bij nimag afstellen of iets dergelijks.
Succes in ieder geval, ik zou het probleem sowieso bij de dealer leggen en niet zelf aan de slag gaan.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7899
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Vandaag had Sparky er weer goed last van.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Han_Gooi
- DL1000 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 22-06-2015, 21:10
- Mijn motor is een: BMW 1250GS / Suzuki VStrom 1050 XT
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
1 / Sparky / motor April 2015
2 / Han_Gooi / motor Juni 2015
MCU is vervangen maar probleem is niet volledig weg. Bij mij ook meestal met koude motor maar zo nu en dan ook bij warme motor. Kan bestaan uit backfire maar regelmatig ook backfire en afslaan. Erg fijn in bochten met lage snelheid en invoegen op kruisingen [POUTING FACE]
2 / Han_Gooi / motor Juni 2015
MCU is vervangen maar probleem is niet volledig weg. Bij mij ook meestal met koude motor maar zo nu en dan ook bij warme motor. Kan bestaan uit backfire maar regelmatig ook backfire en afslaan. Erg fijn in bochten met lage snelheid en invoegen op kruisingen [POUTING FACE]
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7899
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Jongens, krachten bundelen en Nimag via de dealers gezamenlijk aanpakken !
Jullie hebben verdorie 3 jaar garantie op die brommers.
Jullie hebben verdorie 3 jaar garantie op die brommers.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Op Duitse forum kun je lezen dat de software is gewijzigd naar versie 002.
Wat ik op een Engelse forum tegen kwam was dit.
I'm almost 90% sure the stalling is due to a weakness with the wiring loom connections under the tank. Three of the main connections from the engine kill switch and clutch lever switch and ignition loom themselves are really poorly mounted not waterproof and corrode very easily. Also a veek owner in Malaysia who I am friends with discovered the main earth strap to the engine was corroded causing starting issues. This would also cause poor running. So his dealer installed a second earth strap from the negative terminal to the frame. Wees apparently had two Earth's. Certainly worth checking the above out.
Wat ook hel goed mogelijk is natuurlijk misschien een tip voor diagnose te stellen voor de dealer.
Ook verder lees ik daar dat er veel problemen met vocht en oxidatie op stekker verbindingen zijn ook bij de 650 uitvoering dus stekkers en bedrading van de V-stom heeft aandacht nodig.
Wim.
Wat ik op een Engelse forum tegen kwam was dit.
I'm almost 90% sure the stalling is due to a weakness with the wiring loom connections under the tank. Three of the main connections from the engine kill switch and clutch lever switch and ignition loom themselves are really poorly mounted not waterproof and corrode very easily. Also a veek owner in Malaysia who I am friends with discovered the main earth strap to the engine was corroded causing starting issues. This would also cause poor running. So his dealer installed a second earth strap from the negative terminal to the frame. Wees apparently had two Earth's. Certainly worth checking the above out.
Wat ook hel goed mogelijk is natuurlijk misschien een tip voor diagnose te stellen voor de dealer.
Ook verder lees ik daar dat er veel problemen met vocht en oxidatie op stekker verbindingen zijn ook bij de 650 uitvoering dus stekkers en bedrading van de V-stom heeft aandacht nodig.
Wim.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Dat is natuurlijk wel zo maar we hebben het hier over problemen van motoren die nieuw zijn.Weerman schreef: Ook verder lees ik daar dat er veel problemen met vocht en oxidatie op stekker verbindingen zijn ook bij de 650 uitvoering dus stekkers en bedrading van de V-stom heeft aandacht nodig.
Wim.
Eigenlijk mag er dan van vocht en oxidatie nog geen sprake zijn.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Al is het 1 dag oud, als er water in komt gaat het roesten.
Het mag niet nee, daar moet de dealer dan ook wat aan doen. Je hebt zaken met hem gedaan
Het mag niet nee, daar moet de dealer dan ook wat aan doen. Je hebt zaken met hem gedaan
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Backfire soms net na koude start. In het begin sloeg hij wel eens af als je terug schakelde. Maar moet eerlijk zeggen dat, het alweer een tijdje geleden is.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Nee het mag niet maar als je kijkt hoe slecht het is gesteld met de afdichtingen van de stekkers als er al een afdichting in zit en er komt dan vocht in
dan is het zo geoxideerd.
Water komt volgens de Engelse forum over de radiateur heen zo onder de tank waar de stekkers zitten, dat is volgens mij bij de eerste serie's zo bij de tweede serie's zit er rubber
boven de radiateur zodat er niet zo snel water langs kan komen maar de stekkers zijn gewoon nog niet waterdicht gemaakt.
Suzuki gebruikt in 1,2 en 3 een andere mapping ivm uitstoot van uitlaat gassen dit kun je voor de gek houden door een X-TRE Power Box te plaatsen waardoor aan/uit effect en het
onrustig oppakken in 1,2 en 3 wordt verminderd en de motor veel soepeler rijd in 1,2 en 3, door dit kastje denkt de motor dat hij in 4,5 of 6 staat na gelang het kastje wordt ingesteld
en zo gebruikt hij dan ook de mappen van deze versnellingen en in neutraal schakelt het kastje gewoon weer naar neutraal.
Maar of dit werkt met koude motor weet ik niet, omdat met koude motor de lamda sensor nog niet op temperatuur is kan deze met koude motor nog niet gebruikt worden
dus de motor wordt dan nog niet geregeld kwa brandstof inspuiting.
Op de Engelse forum hebben ze met deze power box goede ervaringen voor de V-strom 1000 maar dit kun je evt verder zelf wel even daar lezen.
Het zelfde probleem lees je ook op de Duitse forum daar vervangen ze de motorregeleenheid en loopt de motor een stuk beter vind het erg vreemd dat dit per land zo verschil
misschien andere mapping per land ik weet het niet.
Deze vraag staat ook al elders op dit forum waarom er in Duitsland zoveel regeleenheden worden vervangen en hier op deze forum er niet over wordt gepraat toch vreemd.
Wim.
dan is het zo geoxideerd.
Water komt volgens de Engelse forum over de radiateur heen zo onder de tank waar de stekkers zitten, dat is volgens mij bij de eerste serie's zo bij de tweede serie's zit er rubber
boven de radiateur zodat er niet zo snel water langs kan komen maar de stekkers zijn gewoon nog niet waterdicht gemaakt.
Suzuki gebruikt in 1,2 en 3 een andere mapping ivm uitstoot van uitlaat gassen dit kun je voor de gek houden door een X-TRE Power Box te plaatsen waardoor aan/uit effect en het
onrustig oppakken in 1,2 en 3 wordt verminderd en de motor veel soepeler rijd in 1,2 en 3, door dit kastje denkt de motor dat hij in 4,5 of 6 staat na gelang het kastje wordt ingesteld
en zo gebruikt hij dan ook de mappen van deze versnellingen en in neutraal schakelt het kastje gewoon weer naar neutraal.
Maar of dit werkt met koude motor weet ik niet, omdat met koude motor de lamda sensor nog niet op temperatuur is kan deze met koude motor nog niet gebruikt worden
dus de motor wordt dan nog niet geregeld kwa brandstof inspuiting.
Op de Engelse forum hebben ze met deze power box goede ervaringen voor de V-strom 1000 maar dit kun je evt verder zelf wel even daar lezen.
Het zelfde probleem lees je ook op de Duitse forum daar vervangen ze de motorregeleenheid en loopt de motor een stuk beter vind het erg vreemd dat dit per land zo verschil
misschien andere mapping per land ik weet het niet.
Deze vraag staat ook al elders op dit forum waarom er in Duitsland zoveel regeleenheden worden vervangen en hier op deze forum er niet over wordt gepraat toch vreemd.
Wim.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7899
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Waarvoor al deze informatie? Je hebt GARANTIE !
Breng die fiets terug en laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Straks krijg je nog het verwijd dat jullie zelf aangegeven hebben dat het om corrosie gaat terwijl er mogelijk heel wat anders aan de hand is.
Breng die fiets terug en laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Straks krijg je nog het verwijd dat jullie zelf aangegeven hebben dat het om corrosie gaat terwijl er mogelijk heel wat anders aan de hand is.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Misschien heb je gelijk maar je zou zo snel mogelijk je eigen brommer weer terug willen hebben of niet.
Wim.
Wim.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Deze info is altijd welkom.
De lambda is met enkele seconden op temperatuur hoor het is de hot idle a.d.h.v. je temperatuursensor geregeld.
De stekkers horen inderdaad allemaal waterdicht te zijn maar zijn goed te controleren als je ze lostrekt (garage dan!)
De TRE is een niet permanente wijziging en doet de ecu denken dat de motor in de (onbegrenzde) 4e versnelling staat. Met wat handigheid ook zelf te maken zoals ik ooit gedaan heb, kost je dan 20 euro en een half uurtje solderen incl oem stekkers.
Maar dat laatste gaat je problemen bij voorbaat al niet verhelpen.
Een suggestie van een veelvoorkomend pprobleem voorstellen aan de garage kan ook nooit kwaad. Dan kunnen ze gericht zoeken en al snel aanwijzen of uitsluiten als oorzaak.
De lambda is met enkele seconden op temperatuur hoor het is de hot idle a.d.h.v. je temperatuursensor geregeld.
De stekkers horen inderdaad allemaal waterdicht te zijn maar zijn goed te controleren als je ze lostrekt (garage dan!)
De TRE is een niet permanente wijziging en doet de ecu denken dat de motor in de (onbegrenzde) 4e versnelling staat. Met wat handigheid ook zelf te maken zoals ik ooit gedaan heb, kost je dan 20 euro en een half uurtje solderen incl oem stekkers.
Maar dat laatste gaat je problemen bij voorbaat al niet verhelpen.
Een suggestie van een veelvoorkomend pprobleem voorstellen aan de garage kan ook nooit kwaad. Dan kunnen ze gericht zoeken en al snel aanwijzen of uitsluiten als oorzaak.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7899
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Mag toch aannemen dat je een gelijkwaardige fiets als vervangend vervoer krijgt.Weerman schreef:Misschien heb je gelijk maar je zou zo snel mogelijk je eigen brommer weer terug willen hebben of niet.
Wim.
Je eigen fiets rijdt het meest vertrouwd natuurlijk, maar als het vervangend vervoer niet hapert of uitvalt dan weet je gelijk hoe een 1000 behoort te rijden.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Wat ik kan vinden over een X=TRE Box is iets meer dan alleen een weerstand die laat zorgen dat de regeleenheid denkt dat hij in zijn 4 staatSanscorp schreef:
De TRE is een niet permanente wijziging en doet de ecu denken dat de motor in de (onbegrenzde) 4e versnelling staat. Met wat handigheid ook zelf te maken zoals ik ooit gedaan heb, kost je dan 20 euro en een half uurtje solderen incl oem stekkers.
zodat de begrenzer er af is.
Copy elders op internet met de uitleg wat deze box doet.
X-TRE powerbox
Bij Suzuki en Kawasaki worden motoren vaak geknepen vanwege emissie-eisen in de 1e, 2e en 3e versnelling. Met de X-TRE heft u dit op, waardoor u meer vermogen krijgt in deze versnellingen.
Tevens word bij sommige modellen de SPEEDLIMIT opgeheven.
Advanced Timing Retard Eliminator
Met behoud van functioneren originele Versnelling Indicator!
Volledig digitaal met chips voor communicatie met motorfiets.
Instellingen + info worden weergegeven via dashboard motorfiets
Verwijderd alle fabrieks-restricties, voor gebruik op circuit.
Verbeterd Gas-respons en Acceleratie:
Werkt in de 1e t/m 3e versnelling en heft speedlimit op
Switchable + Remappable + Smart + Automatic
Switchen tussen 4 modussen:
Uit, 4e Versn., 5e Versn. en 6e Versn. Mapping
Wim.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Basis is hetzelfde, je houd de ecu voor de gek.
Enige wat je kan doen met remappen is iedere versnelling een andere map geven en zelf kiezen in welke versnelling de x-tre staat en daarmee dus een bepaalde map activeren.
X-tre is dus nog steeds niks anders dan een weerstandje en transistor, maar dan wat "digitaler" met een chip waarmee je iets meer opties hebt.
Mappen van elke versnelling is ook ernstig duur, voor 1 ronde tunen (echt tunen, mapping in ecu aanpassen en geen yoshbox) betaal je plm 300 euro. Dat kan je dan x4 doen met diverse mappen (1,2, 3, 5 en 6 zijn restricted en hebben ieder een eigen map).
Enige wat je kan doen met remappen is iedere versnelling een andere map geven en zelf kiezen in welke versnelling de x-tre staat en daarmee dus een bepaalde map activeren.
X-tre is dus nog steeds niks anders dan een weerstandje en transistor, maar dan wat "digitaler" met een chip waarmee je iets meer opties hebt.
Mappen van elke versnelling is ook ernstig duur, voor 1 ronde tunen (echt tunen, mapping in ecu aanpassen en geen yoshbox) betaal je plm 300 euro. Dat kan je dan x4 doen met diverse mappen (1,2, 3, 5 en 6 zijn restricted en hebben ieder een eigen map).
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Klopt de ecu wordt hierdoor voor de gek gehouden waardoor de motor waarschijnlijk ook niet meer aan de vereiste emissie normen meer zal voldoen.
Maar wel soepeler zou gaan lopen.
Maar het is en blijft een soort van lapmiddel natuurlijk wat er niet op hoort.
Maar hopen dat ze het probleem erkenen en ook kunnen op lossen.
Wim.
Maar wel soepeler zou gaan lopen.
Maar het is en blijft een soort van lapmiddel natuurlijk wat er niet op hoort.
Maar hopen dat ze het probleem erkenen en ook kunnen op lossen.
Wim.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Mwa, zo'n verschil maakt het niet hoor, je krijgt er geen andere motor voor terug. Zelfs in de 4e is het lage bereik te arm, beter maar niet zoals het hoort.
Ik zie het niet zo zeer als een lapmiddel, de milieu afstellingen ongedaan maken maakt het juist meer de motor die het moet zijn, helaas is Suzuki gebonden aan deze eisen, ze kunnen hem perfect afstellen maar mogen het niet.
Daar kan je met een powercommander, auto-tune of icm een rollerbank, alles aan doen. Helaas is dat prijzig en kan niet iedereen dat even betalen.
Zelf wil ik nog steeds een wideband lambda hebben zodat ik heel wat wijzer kan worden en evt. zelf kan gaan afstellen met de yoshbox. Dan kan ik niet alleen de motor doen, maar ook de auto's!
Heb me er redelijk in verdiept, wil niet zeggen dat ik een expert ben hoor, maar weet wat de nukken zijn.
Veel forumverhalen zijn ook gebasseerd op gevoel en vaak zit dat lauter tussen de oren... er is veel onzin te vinden!
Zoals de koppeling korf, ja dat ding rammelt en slaat in en is niet goed, maar dat balanceren en afdraaien van het tandwiel is allemaal onzin, ook de "zeer geheime manier" waarop ze een korf behandelen in de uk of usa is zwaar overrated, ook de prijzen.
Ik zie het niet zo zeer als een lapmiddel, de milieu afstellingen ongedaan maken maakt het juist meer de motor die het moet zijn, helaas is Suzuki gebonden aan deze eisen, ze kunnen hem perfect afstellen maar mogen het niet.
Daar kan je met een powercommander, auto-tune of icm een rollerbank, alles aan doen. Helaas is dat prijzig en kan niet iedereen dat even betalen.
Zelf wil ik nog steeds een wideband lambda hebben zodat ik heel wat wijzer kan worden en evt. zelf kan gaan afstellen met de yoshbox. Dan kan ik niet alleen de motor doen, maar ook de auto's!
Heb me er redelijk in verdiept, wil niet zeggen dat ik een expert ben hoor, maar weet wat de nukken zijn.
Veel forumverhalen zijn ook gebasseerd op gevoel en vaak zit dat lauter tussen de oren... er is veel onzin te vinden!
Zoals de koppeling korf, ja dat ding rammelt en slaat in en is niet goed, maar dat balanceren en afdraaien van het tandwiel is allemaal onzin, ook de "zeer geheime manier" waarop ze een korf behandelen in de uk of usa is zwaar overrated, ook de prijzen.
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
3 jaar garantie ??, ik heb in Belgie maar 2 jaar garantie en 2 jaar bijstand gekregen waarvan al bijna een jaar om isEikie schreef:Jongens, krachten bundelen en Nimag via de dealers gezamenlijk aanpakken !
Jullie hebben verdorie 3 jaar garantie op die brommers.
grt
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Sinds de nieuwe demper er op zit wil hij als ik net weg rij wel eens moeilijk doen. Hij ploft dan ook flink, met soms tot onder het zadel. Warm loopt hij perfect met wat ploffen bij rijden met lagere toeren en dan gas nog verder terug draaien. Ik zal hem eens een keer testen met de db-killer erin geschroefd. (juli 2014 23.000 km)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Dat komt omdat je nieuwe demper er nu voor zorgt dat je fiets veel te arm loopt.. snel db killer er in...
Nieuwe demper, luchtfilter of wat dan ook = opnieuw afstellen.
Ploffen is een tegen van te arm of rijk lopen.
Daarnaast heb je nog een PAIR systeem en dat zorgt ook voor ploffen, en als je geen kat meer hebt doet je lambda ook nkg weinig en kan je die beter uitschakelen.
Nieuwe demper, luchtfilter of wat dan ook = opnieuw afstellen.
Ploffen is een tegen van te arm of rijk lopen.
Daarnaast heb je nog een PAIR systeem en dat zorgt ook voor ploffen, en als je geen kat meer hebt doet je lambda ook nkg weinig en kan je die beter uitschakelen.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Vandaag Johan (sparky) toevallig tegengekomen. Even over het afslaan probleem gebabbeld. Ook de motoren geruild en een stukje gereden. In dat kleine rondje kon ik er niets vreemds aan merken maar Johan vond wel dat de mijne wat soepeler liep.
Hopelijk komt het allemaal goed voor hem. We konden gelukkig nog wel lachen en even zwaaien.
Gr Franc
Hopelijk komt het allemaal goed voor hem. We konden gelukkig nog wel lachen en even zwaaien.
Gr Franc
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Small world
Jammer dat er zo niets aan te merken was.
Jammer dat er zo niets aan te merken was.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ja idd jammer maar daar was het ritje te kort voor. Ik neem het direct aan van Johan dat hij nog problemen heeft, aangezien ik het in het begin ook had dat hij zomaar afsloeg. Alleen bij mij leek het wel steeds minder te worden bij elke km die ik reed. Nu heb ik er al weken, misschien zelfs maanden geen last meer van. Het knallen heb ik nog wel regelmatig maar dat schijnt door de sportuitlaat te komen volgens mijn dealer. Ik heb daar verder ook geen problemen mee
Het is wel vreemd dat meerdere 1000's er last van hebben.
We wachten geinteresseerd af.................
Gr F
Het is wel vreemd dat meerdere 1000's er last van hebben.
We wachten geinteresseerd af.................
Gr F
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Andere uitlaat is logisch, kan je zo verklaren (zie eerder bericht) en is heel simpel te verhelpen, sowieso het gedeelte dat hij nu nog armer loopt zou je wat aan moeten doen want is niet fijn voor je fiets.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ok, wat is het gevolg dan voor mijn motor. Vraag ik je even om het met mijn dealer te bespreken. De hoofdmonteur van Niwa is een super techneut en ik heb veel vertrouwen in hem. Als ik dus met een punt kom bij hem moet ik wel wat kunnen aangeven.
Alvast bedankt,
Franc
Alvast bedankt,
Franc
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Standaard lopen ze al aan de arme kant maar word dit o.a. goed opgevangen door de waterkoeling.
Als je een andere sport/open demper monteerd dan kan de motor beter ademen en krijg je meer lucht binnen en veranderd het mengsel en word dus nog armer.
Een te arm mengels zorgt er voor dat de temperatuur behoorlijk oploopt, het meeste zal opgevangen worden door de koeling, maar je motor gaat er niet beter van lopen. Bij oververhitting gaan je kleppen of zuigers er aan.
Hoeveel te arm weet ik niet, dat zal je moeten meten met een viergastester of een wideband lambda. Daarop kan je het mengsel aanpassen naar of bijna stoichiometrisch.
Je lambda zit er in om het mengsel te regelen, maar een foutieve gedachten is dat de lambda de aanpassingen wel even compenseert, dat valt buiten het bereik.
Sowieso pendelt een lambdasensor, o.a. weer t.b.v. de katalysator die er bij jou nu waarschijnlijk uit is.
Je kan de lambda dus zelfs achterwege laten en afkoppelen door de juiste draad door te knippen.
Sowieso zou je het pair systeem kunnen verwijderen, dit scheelt al een heleboel geplof, dit systeem voert verse lucht aan direct de uitlaat in, bovenop de cilinder.
Dit gebeurd om onverbrande benzine alsnog te doen verbranden wegens milieueisen. Of het ook wat voor de kat doet durf ik niet te zeggen.
Bij mij ligt het er sowieso al af, kan geen kwaad, zelfs nu de uitlaat weer origineel is.
Een monteur zou waarschijnlijk zeggen "loopt niet spaak" maar goed is het niet.
Onlangs heb ik nog een xt660r op de testbank gezien, die kerel kwam met de klacht dat de open uitlaat zo plofte en hij dacht dat het mengsel te rijk was terwijl er niks afgesteld was na het vervangen van de uitlaat.
Ding liep zo arm dat hij hem lopend naar huis heeft gestuurd (oh ja, er zat ook geen olie meer in)
Als je een andere sport/open demper monteerd dan kan de motor beter ademen en krijg je meer lucht binnen en veranderd het mengsel en word dus nog armer.
Een te arm mengels zorgt er voor dat de temperatuur behoorlijk oploopt, het meeste zal opgevangen worden door de koeling, maar je motor gaat er niet beter van lopen. Bij oververhitting gaan je kleppen of zuigers er aan.
Hoeveel te arm weet ik niet, dat zal je moeten meten met een viergastester of een wideband lambda. Daarop kan je het mengsel aanpassen naar of bijna stoichiometrisch.
Je lambda zit er in om het mengsel te regelen, maar een foutieve gedachten is dat de lambda de aanpassingen wel even compenseert, dat valt buiten het bereik.
Sowieso pendelt een lambdasensor, o.a. weer t.b.v. de katalysator die er bij jou nu waarschijnlijk uit is.
Je kan de lambda dus zelfs achterwege laten en afkoppelen door de juiste draad door te knippen.
Sowieso zou je het pair systeem kunnen verwijderen, dit scheelt al een heleboel geplof, dit systeem voert verse lucht aan direct de uitlaat in, bovenop de cilinder.
Dit gebeurd om onverbrande benzine alsnog te doen verbranden wegens milieueisen. Of het ook wat voor de kat doet durf ik niet te zeggen.
Bij mij ligt het er sowieso al af, kan geen kwaad, zelfs nu de uitlaat weer origineel is.
Een monteur zou waarschijnlijk zeggen "loopt niet spaak" maar goed is het niet.
Onlangs heb ik nog een xt660r op de testbank gezien, die kerel kwam met de klacht dat de open uitlaat zo plofte en hij dacht dat het mengsel te rijk was terwijl er niks afgesteld was na het vervangen van de uitlaat.
Ding liep zo arm dat hij hem lopend naar huis heeft gestuurd (oh ja, er zat ook geen olie meer in)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Dank voor jouw uitleg. Ik ga het bespreken bij mijn 12k beurt binnenkort.
Laat wel weten wat hij er van zegt.
Laat wel weten wat hij er van zegt.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ben benieuwd, kijk ik ben geen expert hoor.
Maar als iets al te arm is om uitstekend te lopen, en je veranderd wat waardoor het alleen maar armer word, kan dat nooit goed zijn (even logisch beredeneren haha)
Laat je sowieso niet meteen wat aansmeren maar koppel het even terug hier.
Tuning loopt uiteens van een yoshbox sessie á 150 euro (niet echt efficient) tot een complete ecu die je helemaal zelf kan programmeren (1500 euro)
een powercommander is an sich een mooie oplossing, kost je gemiddeld 300 voor aanschaf en varierend bij welke tuner rustig nog 300 euro aan manuren (dyno).
Nog mooier is ecu zelf afstellen, geen trucjes, geen extra hardware, gewoon direct de mappings in de originele ecu herschrijven.
Beste is wel om eerst de modificaties door te voeren (uitlaat, luchtfilter, pair, lambda, bougies, beurtje geven met alles fris en weet ik wat nog meer) en dan 1x laten afstellen en niet meer aankomen.
Alles wat je veranderd heeft invloed.
Maar als iets al te arm is om uitstekend te lopen, en je veranderd wat waardoor het alleen maar armer word, kan dat nooit goed zijn (even logisch beredeneren haha)
Laat je sowieso niet meteen wat aansmeren maar koppel het even terug hier.
Tuning loopt uiteens van een yoshbox sessie á 150 euro (niet echt efficient) tot een complete ecu die je helemaal zelf kan programmeren (1500 euro)
een powercommander is an sich een mooie oplossing, kost je gemiddeld 300 voor aanschaf en varierend bij welke tuner rustig nog 300 euro aan manuren (dyno).
Nog mooier is ecu zelf afstellen, geen trucjes, geen extra hardware, gewoon direct de mappings in de originele ecu herschrijven.
Beste is wel om eerst de modificaties door te voeren (uitlaat, luchtfilter, pair, lambda, bougies, beurtje geven met alles fris en weet ik wat nog meer) en dan 1x laten afstellen en niet meer aankomen.
Alles wat je veranderd heeft invloed.
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Wauw wat een techneuten hier op het forum.
Dank voor jullie inbreng, er is dus een stuk meer aan te doen dan ik al dacht.
Het is alleen jammer dat er niets aan gedaan wordt van uit de dealer althans.
De dealer (medewerker) heeft de fiets nu 2,5 dag mee gehad en kon dus ook niet mijn klachten erkennen.
Het probleem zit er nog steeds, het lijkt alsof er vanuit Suzuki instructies zijn dat er niets over los gelaten mag worden en er ook geen goede oplossing wordt aangedragen.
Ik heb zelf het idee dat ik de kleppen soms hoor tikken.
Laatst hoorde ik bij het aanzetten van het contact dat de brandstofpomp een raar geluid maakte alsof hij niet goed rond draaide.
In ieder geval ben ik er behoorlijk ziek van, maar als ik de fiets door een tuning bedrijf laat bekijken cq afstellen dan denk ik dat er weer een garantie probleem optreedt.
Ik wil eigenlijk het geluid een aantal dagen opnemen tesamen met beeld van de tellers zodat de dealer kan zien en horen wat er speeld.
Zodat ik keihard bewijs heb dat er daadwerkelijk een probleem is.
Ik heb alleen geen apparatuur (GOPRO) of iets dergelijks die dit kan.
Misschien is er iemand hier op het forum die mij daarbij kan helpen.
Ik hoor het graag als iemand dit heeft en ter beschikking wil stellen.
groeten Sparky
Dank voor jullie inbreng, er is dus een stuk meer aan te doen dan ik al dacht.
Het is alleen jammer dat er niets aan gedaan wordt van uit de dealer althans.
De dealer (medewerker) heeft de fiets nu 2,5 dag mee gehad en kon dus ook niet mijn klachten erkennen.
Het probleem zit er nog steeds, het lijkt alsof er vanuit Suzuki instructies zijn dat er niets over los gelaten mag worden en er ook geen goede oplossing wordt aangedragen.
Ik heb zelf het idee dat ik de kleppen soms hoor tikken.
Laatst hoorde ik bij het aanzetten van het contact dat de brandstofpomp een raar geluid maakte alsof hij niet goed rond draaide.
In ieder geval ben ik er behoorlijk ziek van, maar als ik de fiets door een tuning bedrijf laat bekijken cq afstellen dan denk ik dat er weer een garantie probleem optreedt.
Ik wil eigenlijk het geluid een aantal dagen opnemen tesamen met beeld van de tellers zodat de dealer kan zien en horen wat er speeld.
Zodat ik keihard bewijs heb dat er daadwerkelijk een probleem is.
Ik heb alleen geen apparatuur (GOPRO) of iets dergelijks die dit kan.
Misschien is er iemand hier op het forum die mij daarbij kan helpen.
Ik hoor het graag als iemand dit heeft en ter beschikking wil stellen.
groeten Sparky
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Schiet dus niet op en je komt niet verder..
Tunen verziekt je garantie niet, als je zegt dat ze de originele map moeten behouden en terug kunnen zetten zodra hij naar de dealer moet is het geen probleem en kunnen ze het niet zien.
een powercommander kan je gewoon loskoppelen en dan is er ook niets van te zien.
Let er wel op dat ze niet "tunen" met alleen een yoshbox, das zonde geld (spreek uit eigen, maar ook andere ervaringen).
Tunen verziekt je garantie niet, als je zegt dat ze de originele map moeten behouden en terug kunnen zetten zodra hij naar de dealer moet is het geen probleem en kunnen ze het niet zien.
een powercommander kan je gewoon loskoppelen en dan is er ook niets van te zien.
Let er wel op dat ze niet "tunen" met alleen een yoshbox, das zonde geld (spreek uit eigen, maar ook andere ervaringen).
- Sparky
- DL1000 berijder
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
- Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
- Woonplaats: Hoofddorp
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Ik had van de dealer begrepen dat ze de software niet konden updaten, ook niet bij de importeur.
Vandaar dat ze een nieuwe computer hebben laten komen uit de fabriek. (anders hadden ze dit wel kunnen downloaden)
En hier hoor ik dat het wel mogelijk is de mapping te veranderen, dat zit toch in dezelfde computer?
Waarom kan of wil de dealer dit niet?
Ook had ik begrepen uit betrouwbare bron (die contacten heeft met de techneuten van de fabriek) dat ze kunnen zien wanneer er een mapping verandert is.
Als ik geluid en beeld opnames heb ga ik dit eens met de dealer bespreken.
Hopelijk kan ik een camera of zo ergens lenen.
Groeten Sparky
Vandaar dat ze een nieuwe computer hebben laten komen uit de fabriek. (anders hadden ze dit wel kunnen downloaden)
En hier hoor ik dat het wel mogelijk is de mapping te veranderen, dat zit toch in dezelfde computer?
Waarom kan of wil de dealer dit niet?
Ook had ik begrepen uit betrouwbare bron (die contacten heeft met de techneuten van de fabriek) dat ze kunnen zien wanneer er een mapping verandert is.
Als ik geluid en beeld opnames heb ga ik dit eens met de dealer bespreken.
Hopelijk kan ik een camera of zo ergens lenen.
Groeten Sparky
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Uiteraard kunnen ze wel flashen, ik zou het zelfs kunnen. Dealer wil het niet omdat de apparatuur te duur is.
Wedden dat suzuki een nieuwe versie op kan sturen?
Nieuwe computer is makkelijker en scheelt de dealer geld.
En ja, als je een getunde motor na laat kijken en ze lezen hem uit (wat de dealer dus al niet kan) dan zie je wanneer mappings veranderd zijn t.o.v. het origineel.
Maar als het originele bestand behouden en terug gezet wordt, ziet de dealer niet dat de ecu ooit geflashed is. Met een PC 3 of 5 hetzelfde, eenmaal er tussenuit (plug and play) en niemand kan ooit nog zien dat je met een PC gereden hebt.
Wedden dat suzuki een nieuwe versie op kan sturen?
Nieuwe computer is makkelijker en scheelt de dealer geld.
En ja, als je een getunde motor na laat kijken en ze lezen hem uit (wat de dealer dus al niet kan) dan zie je wanneer mappings veranderd zijn t.o.v. het origineel.
Maar als het originele bestand behouden en terug gezet wordt, ziet de dealer niet dat de ecu ooit geflashed is. Met een PC 3 of 5 hetzelfde, eenmaal er tussenuit (plug and play) en niemand kan ooit nog zien dat je met een PC gereden hebt.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
Mijn V-strom begon op het laatste ritje ook al 2x uit te vallen. Terug schakelen van 3 naar 2. Dan een kleine klap in de uitlaat en uit was ie. 2e keer trok ik net de koppeling. In. Weer een klap en uit. Moet wel zeggen dat het vochtig/regenachtig weer was. Van de zomer geen last gehad. En ik herriner me dat het van het voorjaar ook soms gebeurde bij regenachtig weer.
Re: Nieuwe dl1000 2015 valt uit
De nieuwe versie ECU waar het Duitse forum vol van staat, al uitonderhandeld?