Riderscan
Riderscan
Ik heb kortgeleden een nieuw type dodehoek spiegel besteld, de "Riderscan" http://www.riderscan.nl/
Ik ga het ding op m'n Givi Airflow plakken, en ben benieuwd of het me gaat bevallen.
Zijn er hier al gebruikers van dit product? Ik doe veel WWV op mijn DL650 K9, en alle beetjes extra veiligheid helpen..
Ik heb geen aandelen, als het niet werkt meld ik het ook
Ik ga het ding op m'n Givi Airflow plakken, en ben benieuwd of het me gaat bevallen.
Zijn er hier al gebruikers van dit product? Ik doe veel WWV op mijn DL650 K9, en alle beetjes extra veiligheid helpen..
Ik heb geen aandelen, als het niet werkt meld ik het ook
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Riderscan
Niet echt de mooiste oplossing, maar zoals je zelf al zegt, alle beetje veiligheid helpen.
Ben benieuwd hoe het bevalt. Veel taxi's in Japan rijden ook met dit soort spiegels in de auto.
Daar is het nut al lang bewezen.
Ben benieuwd hoe het bevalt. Veel taxi's in Japan rijden ook met dit soort spiegels in de auto.
Daar is het nut al lang bewezen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: Riderscan
Ik ben ook voor alle dingen die de veiligheid bevorderen.
Maar met deze spiegel heb ik het idee dat je het toch niet allemaal goed genoeg kunt zien wat er (schuin) achter je zit. En dat je daarom toch nog over je schouder gaat kijken (tenminste....dat zou ik doen), waardoor de spiegel weer overbodig wordt.
GvS
Maar met deze spiegel heb ik het idee dat je het toch niet allemaal goed genoeg kunt zien wat er (schuin) achter je zit. En dat je daarom toch nog over je schouder gaat kijken (tenminste....dat zou ik doen), waardoor de spiegel weer overbodig wordt.
GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Re: Riderscan
Ik ben er ook nog niet helemaal uit of deze spiegel nuttig gaat worden.
Het over de schouder kijken bij een baanwissel zal ik *nooit* achterwege laten (de Engelsen noemen dit niet voor niets een "lifesaver")
Maar ik kan me voorstellen dat het de "situational awareness" (wat is hier goed Nederlands voor?) bevorderd, zodat ik niet eens hoef te beginnen aan een inhaal procedure, ipv over m'n schouder te kijken en dan pas te ontdekken dat het niet kan.
Misschien leid het ding alleen maar af. Maar ik ben nieuwsgierig van aard
Iedereen hier heeft Kloontjes, snavels, stickers, mistlampen, bruluitlaten en valbeugels.. straks heb ik tenminste ook iets om me te onderscheiden
Het over de schouder kijken bij een baanwissel zal ik *nooit* achterwege laten (de Engelsen noemen dit niet voor niets een "lifesaver")
Maar ik kan me voorstellen dat het de "situational awareness" (wat is hier goed Nederlands voor?) bevorderd, zodat ik niet eens hoef te beginnen aan een inhaal procedure, ipv over m'n schouder te kijken en dan pas te ontdekken dat het niet kan.
Misschien leid het ding alleen maar af. Maar ik ben nieuwsgierig van aard
Iedereen hier heeft Kloontjes, snavels, stickers, mistlampen, bruluitlaten en valbeugels.. straks heb ik tenminste ook iets om me te onderscheiden
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: Riderscan
Omgevingsperceptie ?Rene schreef: "situational awareness" (wat is hier goed Nederlands voor?) ".....
I.i.g ben ik benieuwd naar je ervaringen.
GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Riderscan
Die kijken veel nauwer dan wijEikie schreef:Veel taxi's in Japan rijden ook met dit soort spiegels in de auto.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Riderscan
Ik heb 'm er op geplakt. Nu kijken of het werkt.
(Ja - de ruit is vies - ik gebruik deze motor ook echt )
Ik ga een keer uitvinden hoe je hier foto's kan plaatsen zonder lid te worden van foto sites waar ik geen interesse in heb..
Maar even zo: (dropbox link in img verpakking wordt niet geaccepteerd door de forum software)
https://www.dropbox.com/s/ckxrjh7g7en16 ... l.jpg?dl=0
Edit: Nu ook als bijlage verkrijgbaar (Stroompje - bedankt voor de hint)
(Ja - de ruit is vies - ik gebruik deze motor ook echt )
Ik ga een keer uitvinden hoe je hier foto's kan plaatsen zonder lid te worden van foto sites waar ik geen interesse in heb..
Maar even zo: (dropbox link in img verpakking wordt niet geaccepteerd door de forum software)
https://www.dropbox.com/s/ckxrjh7g7en16 ... l.jpg?dl=0
Edit: Nu ook als bijlage verkrijgbaar (Stroompje - bedankt voor de hint)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rene op di 23-06-2015, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Riderscan
Als bijlage toevoegen is zo'n optie!
De Dropboxlink kan nu alleen bekeken worden als je zelf ook dropbox hebt.....ik moest me iig eerst aanmelden om 'm te zien.
Staat nog niet echt op "openbaar"....
De Dropboxlink kan nu alleen bekeken worden als je zelf ook dropbox hebt.....ik moest me iig eerst aanmelden om 'm te zien.
Staat nog niet echt op "openbaar"....
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Riderscan
Bij mij werkt hij prima.
Maar vind je dat niet riskant? Hij zit vol midden in t beeld. In mijn geval kan ik dan ook niet op de navigatie kijken. Die zit nl boven t tellerwerk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar vind je dat niet riskant? Hij zit vol midden in t beeld. In mijn geval kan ik dan ook niet op de navigatie kijken. Die zit nl boven t tellerwerk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Riderscan
Rene, je kunt via tinypic.com ook foto-links plaatsen. Zonder dat je er voor in hoeft te loggen.
Alleen soms een stukje tekst invoeren om te laten zien dat je geen computer bent.
Alleen soms een stukje tekst invoeren om te laten zien dat je geen computer bent.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Riderscan
De eerste proefrit was een teleurstelling.
Maar dat zat meer in het feit dat ik de motor liet afslaan bij het wegrijden in een bocht. (smoes: koppeling was anders afgesteld)
Dus lag ik er ineens naast. Daar helpen spiegeltjes niet tegen.
Ernstige schade aan ego, enige glimmende onderdelen van de motor doen dat wat minder, en voor de tweede keer dit jaar ga ik een linker knipperlichtje bestellen
Heb zelf niets, dank u
[cynische modus] Altijd weer verbaasd over de tientallen mensen die op je toe snellen om je te helpen. (NOT) [/]
Afijn stoppen met het zielige verhaal.. de spiegel werkt. Moet nog even wennen aan het gebruik ervan, maar het rondom zicht is enorm. Ik zie zelfs de zijkant van de airflow, je ziet meer dan 180 graden.
Natuurlijk blijf ik over mijn schouder kijken als ik van strook verander, maar nu zie ik of het überhaupt zin heeft om aan de spiegel / schouder / knipper procedure te beginnen.
Ik vind het ding niet afleiden of in de weg zitten zover.
Ik evalueer verder. Zonder al te veel om te vallen hoop ik
Maar dat zat meer in het feit dat ik de motor liet afslaan bij het wegrijden in een bocht. (smoes: koppeling was anders afgesteld)
Dus lag ik er ineens naast. Daar helpen spiegeltjes niet tegen.
Ernstige schade aan ego, enige glimmende onderdelen van de motor doen dat wat minder, en voor de tweede keer dit jaar ga ik een linker knipperlichtje bestellen
Heb zelf niets, dank u
[cynische modus] Altijd weer verbaasd over de tientallen mensen die op je toe snellen om je te helpen. (NOT) [/]
Afijn stoppen met het zielige verhaal.. de spiegel werkt. Moet nog even wennen aan het gebruik ervan, maar het rondom zicht is enorm. Ik zie zelfs de zijkant van de airflow, je ziet meer dan 180 graden.
Natuurlijk blijf ik over mijn schouder kijken als ik van strook verander, maar nu zie ik of het überhaupt zin heeft om aan de spiegel / schouder / knipper procedure te beginnen.
Ik vind het ding niet afleiden of in de weg zitten zover.
Ik evalueer verder. Zonder al te veel om te vallen hoop ik
Re: Riderscan
Ervaringen na een week gebruik:
- Goed, stevig product; compleet met gereedschap geleverd. Wel aan de dure kant
- Als je een dodehoek spiegel zoekt is dit de beste oplossing.
- leid niet af, zit niet in de zichtlijn
- Geen last van zonreflecties
- Doet wat beloofd wordt, uitstekend zicht op dode hoek.
Maar...
Mijn standaard kijkprocedure lijkt alles afdoende af te dekken (spiegelen, over de schouder kijken).
In principe zou je het over de schouder kijken achterwege kunnen laten met deze spiegel, dit ben ik echter nadrukkelijk niet van plan.
Je ziet alles naast je in de spiegel, maar je moet goed (net iets te lang) in het ding kijken om alles waar te nemen.
Misschien is een week te kort, en moet ik er nog meer aan wennen. Mogelijk is het ding in de stad meer op zijn plaats.
Ik doe dagelijks pakweg 120Km wwv op de snelweg, tussen de file, en wat binnendoorwegen.
Ik heb hem zo hoog mogelijk op het onderste deel van mijn Airflow gemonteerd. Hoger zou beter zijn, maar daar is geen plek voor / zou te veel in de zichtlijn komen.
Mensen die de navigatie boven de tellers hebben hebben mogelijk een probleem.
Ik weet de weg naar kantoor redelijk goed, dus voor de incidentele rondrit heb ik de navi op het stuur zitten (ja - ik ken de discussie )
Kort samengevat: deze Riderscan lijkt een oplossing te zijn voor een probleem wat ik niet heb.
Ik haal hem er niet af, maar weet niet of ik hem een volgende keer zou kopen. Misschien dat ik na een langere tijd nog van mening verander.
- Goed, stevig product; compleet met gereedschap geleverd. Wel aan de dure kant
- Als je een dodehoek spiegel zoekt is dit de beste oplossing.
- leid niet af, zit niet in de zichtlijn
- Geen last van zonreflecties
- Doet wat beloofd wordt, uitstekend zicht op dode hoek.
Maar...
Mijn standaard kijkprocedure lijkt alles afdoende af te dekken (spiegelen, over de schouder kijken).
In principe zou je het over de schouder kijken achterwege kunnen laten met deze spiegel, dit ben ik echter nadrukkelijk niet van plan.
Je ziet alles naast je in de spiegel, maar je moet goed (net iets te lang) in het ding kijken om alles waar te nemen.
Misschien is een week te kort, en moet ik er nog meer aan wennen. Mogelijk is het ding in de stad meer op zijn plaats.
Ik doe dagelijks pakweg 120Km wwv op de snelweg, tussen de file, en wat binnendoorwegen.
Ik heb hem zo hoog mogelijk op het onderste deel van mijn Airflow gemonteerd. Hoger zou beter zijn, maar daar is geen plek voor / zou te veel in de zichtlijn komen.
Mensen die de navigatie boven de tellers hebben hebben mogelijk een probleem.
Ik weet de weg naar kantoor redelijk goed, dus voor de incidentele rondrit heb ik de navi op het stuur zitten (ja - ik ken de discussie )
Kort samengevat: deze Riderscan lijkt een oplossing te zijn voor een probleem wat ik niet heb.
Ik haal hem er niet af, maar weet niet of ik hem een volgende keer zou kopen. Misschien dat ik na een langere tijd nog van mening verander.