L4 met uitvallend display
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
L4 met uitvallend display
Ik heb precies pech met mijn L4;
Eerst de dichtingen die zweette, onder garantie vervangen.
Toen volgende 2 X de schakelaars op de linkerstuurhelft (4 richtingaanwijzers).
En nu mijn display dat niets meer geeft bij omdraaien contactsleutel, of geregeld tijdens rijden uitvalt en zichzelf reset?
Motor mag vrijdag terug binnen voor nazicht, dealer heeft geïnformeerd bij Suzuki België en er kunnen 2 oorzaken zijn;
1. Stekkers achteraan dashboard geoxideerd.
2. kabelboom.
Met mijn vorige L2 niets voorgehad, met deze L4 laat toch dik te wensen over
Het toppunt is dat dez L4 bijlange niet zoveel heeft afgezien als de vorige L2...
In ieder geval is de service van Suzuki wel top
Eerst de dichtingen die zweette, onder garantie vervangen.
Toen volgende 2 X de schakelaars op de linkerstuurhelft (4 richtingaanwijzers).
En nu mijn display dat niets meer geeft bij omdraaien contactsleutel, of geregeld tijdens rijden uitvalt en zichzelf reset?
Motor mag vrijdag terug binnen voor nazicht, dealer heeft geïnformeerd bij Suzuki België en er kunnen 2 oorzaken zijn;
1. Stekkers achteraan dashboard geoxideerd.
2. kabelboom.
Met mijn vorige L2 niets voorgehad, met deze L4 laat toch dik te wensen over
Het toppunt is dat dez L4 bijlange niet zoveel heeft afgezien als de vorige L2...
In ieder geval is de service van Suzuki wel top
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: L4 met uitvallend display
ja het houd niet op ,gelukkig in garantie maar dit eindigt ook ooit.
grt
grt
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5139
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: L4 met uitvallend display
Dat is wel balen Kristof. Dat verwacht je toch niet van een V-Strom en zeker niet bij een L4. Laat hopen dat dit het laatste is
Houdt ons op de hoogte
Houdt ons op de hoogte
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Het zou niet mogen, maar de Vstrom blijft wel rijden
En verder vind ik de service van Suzuki (en de dealer) tot nu toe wel oké
Zodra ik meer weet post ik dit.
En verder vind ik de service van Suzuki (en de dealer) tot nu toe wel oké
Zodra ik meer weet post ik dit.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Daarstraks Beesteke terug gaan halen, dealer heeft filmpje van display gemaakt een doorgestuurd naar Suzuki.
Hij heeft alle stekkers nagekeken, gereinigd en ingespoten, momenteel werkt alles terug perfect.
Voordat hij dit deed heeft hij getest met een nieuw dashboard en dit gaf hetzelfde probleem...
Oow, hij was daarstraks een mat grijze full option XT aan het klaarmaken...WAAAW, dat gaat dus de volgende worden
Hij heeft alle stekkers nagekeken, gereinigd en ingespoten, momenteel werkt alles terug perfect.
Voordat hij dit deed heeft hij getest met een nieuw dashboard en dit gaf hetzelfde probleem...
Oow, hij was daarstraks een mat grijze full option XT aan het klaarmaken...WAAAW, dat gaat dus de volgende worden
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: L4 met uitvallend display
een full option xt gaat de volgende worden verklaar u nader.
grt
grt
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Aja, als den deze afgeschreven is zal er wel een XT in de plaats komen
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Probleem niet opgelost
Daarstraks filmke gemaakt, ik ga het doorsturen naar dealer
en dan afwachten wat ze bij Suzuki zeggen.
Eens kijken hoe ik het hier kan plaatsen.
Daarstraks filmke gemaakt, ik ga het doorsturen naar dealer
en dan afwachten wat ze bij Suzuki zeggen.
Eens kijken hoe ik het hier kan plaatsen.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Motor gaat vrijdag 13/03 binnen voor nazicht.
De stekkers onder de benzinetank kunnen de oorzaak zijn, anders iets met de kabelboom...
Vandaag geen enkel probleem gehad
De stekkers onder de benzinetank kunnen de oorzaak zijn, anders iets met de kabelboom...
Vandaag geen enkel probleem gehad
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Afgelopen zaterdag de Vstrom terug gaan halen, vandaag nog altijd alles in orde
Volgens de dealer was het probleem een aantal stekkerverbindingen bovenkant / achterkant radiator, daar waren enkel waar het koper groen uitgeslagen was
Blijkbaar zijn er enkel die waterdicht zijn uitgevoerd (fabriek-af) en enkele die zo niet uitgevoerd zijn, het waren degene die niet waterdicht uitgevoerd waren die het probleem waren.
De foto's (door de dealer genomen) zijn doorgestuurd naar Suzuki Belgie.
Kristof.
Volgens de dealer was het probleem een aantal stekkerverbindingen bovenkant / achterkant radiator, daar waren enkel waar het koper groen uitgeslagen was
Blijkbaar zijn er enkel die waterdicht zijn uitgevoerd (fabriek-af) en enkele die zo niet uitgevoerd zijn, het waren degene die niet waterdicht uitgevoerd waren die het probleem waren.
De foto's (door de dealer genomen) zijn doorgestuurd naar Suzuki Belgie.
Kristof.
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: L4 met uitvallend display
Kristof,
Zou je aan die foto kunnen komen en hier posten ?
Kunnen we eventueel zelf maatregelen nemen.
Zou je aan die foto kunnen komen en hier posten ?
Kunnen we eventueel zelf maatregelen nemen.
650 K7 / L13 / L14/ L15 L18 650 xt geel Africa twin 1000 dct
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Een foto zegt meer:
De hele week geen enkel probleem, nu daarstraks wou ik op mijn werk vertrekken, draai contactsleutel om en geen gezoem van injectie en allerlei rare tekens op display, toerentellernaald bleef dood
Na contact met dealer en een aantal dingen geprobeerd bleef het dood, maar startmotor gaat wel rond...
Dan op aanraden van Dealer, Suzuki assistance gecontacteerd en motor laten afslepen naar vaste dealer. Ondertussen ben ik thuis en heb ik als vervangmoto een deauville meegekregen
Aangekomen bij de dealer heeft deze ook nog een aantal malen geprobeerd maar bleef dood, dus nu wordt het chirurgie
Morgennamiddag ga ik is even kijken of er al meer bekend is, ondertussen toch een beetje het vertrouwen kwijt in mijn Beesteke
De hele week geen enkel probleem, nu daarstraks wou ik op mijn werk vertrekken, draai contactsleutel om en geen gezoem van injectie en allerlei rare tekens op display, toerentellernaald bleef dood
Na contact met dealer en een aantal dingen geprobeerd bleef het dood, maar startmotor gaat wel rond...
Dan op aanraden van Dealer, Suzuki assistance gecontacteerd en motor laten afslepen naar vaste dealer. Ondertussen ben ik thuis en heb ik als vervangmoto een deauville meegekregen
Aangekomen bij de dealer heeft deze ook nog een aantal malen geprobeerd maar bleef dood, dus nu wordt het chirurgie
Morgennamiddag ga ik is even kijken of er al meer bekend is, ondertussen toch een beetje het vertrouwen kwijt in mijn Beesteke
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: L4 met uitvallend display
ja Kristof is stilaan een triestig verhaal aan het worden, kan goed begrijpen dat je het vertrouwen aan het verliezen bent.
grt
grt
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Kristof,
Is dit probleem niet aanwezig http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=9245
Het lijkt mij er eerlijk gezegd veel op.
Wim.
Is dit probleem niet aanwezig http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=9245
Het lijkt mij er eerlijk gezegd veel op.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Juist bij de dealer geweest, kans dat ik hem vandaag terug heb is heel klein
Dit gaat de laatste kans zijn voor de L4, indien hij nog problemen gaat geven gaat hij weg
Ik ben het stilaan moe aan het worden, het is bijna het 1 achter het ander, en geen kleine problemen; dat van de carterdichtingen die 'zweette' vond ikzelf al zwaar.
En nu afgesleept moeten worden met een 1 jaar oude Suzuki, ik dacht dat dat alleen bij BMW kon
Dit gaat de laatste kans zijn voor de L4, indien hij nog problemen gaat geven gaat hij weg
Ik ben het stilaan moe aan het worden, het is bijna het 1 achter het ander, en geen kleine problemen; dat van de carterdichtingen die 'zweette' vond ikzelf al zwaar.
En nu afgesleept moeten worden met een 1 jaar oude Suzuki, ik dacht dat dat alleen bij BMW kon
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Heb je dat probleem van de kabelboom nog door gegeven wat ik hier boven had gemeld?
Soms is het raar om als klant aan te komen met een mogelijke oplossing maar ik weet uit ervaring als monteur zijnde dat het ook
handig kan zijn.
Wim.
Soms is het raar om als klant aan te komen met een mogelijke oplossing maar ik weet uit ervaring als monteur zijnde dat het ook
handig kan zijn.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Even via tapatalk, dealer gaat maandag contact opnemen met Suzuki. Van mij mogen ze alles tussen de valbeugels vervangen...
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Ik wil geen doemdenker zijn, maar ik denk dat ze uiteindelijk beter af zullen zijn wanneer ze de hele motor vervangen, dus inclusief de valbeugels. Dit kost ze enorm veel tijd (en geld) en uiteindelijk hebben ze hopelijk het euvel gevonden, maar goede kans dat er dan weer wat anders de kop opsteekt. Bovendien houden ze dan een tevreden klant over. En de positieve reacties die dit oplevert, is natuurlijk ook veel waard. Daar kan geen marketing tegenop...
Dit is echt een maandagmorgen model...
Dit is echt een maandagmorgen model...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Re: L4 met uitvallend display
Ik hoop dat er een passende oplossing gevonden gaat worden.
Veel (potentiele) Suzuki klanten zullen dit weten te waarderen...
Veel (potentiele) Suzuki klanten zullen dit weten te waarderen...
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Een nieuwe zal het volgens mij niet worden, dat gaat Suzuki toch nooit doen? Moest dit wel het geval zijn dan zal ik voor de rest van mijn motorcarrière nog enkel Suzuki motoren kopen
Momenteel is het voor mij koffiedik kijken en wacht ik af wat de stappen van Suzuki zelf zijn.
Normaal zal ik maandag of dinsdag wel meer weten...
Momenteel is het voor mij koffiedik kijken en wacht ik af wat de stappen van Suzuki zelf zijn.
Normaal zal ik maandag of dinsdag wel meer weten...
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Dat hebben ze vorige zaterdag nagekeken samen met de stekkers onder de benzinetank.Weerman schreef:Heb je dat probleem van de kabelboom nog door gegeven wat ik hier boven had gemeld?
Soms is het raar om als klant aan te komen met een mogelijke oplossing maar ik weet uit ervaring als monteur zijnde dat het ook
handig kan zijn.
Wim.
Nu is hij voor de 3de maal binnen voor hetzelfde probleem dat erger wordt, de eerste maal enkel display dat raar deed en uitviel.
2de maal (vorige week vrijdag) terug voor het display en het soms niet starten (lukte na een tijdje wel), en nu de 3de maal; afgesleept
Buiten bovenstaand ben ik een aantal weken geleden reeds 2x na het werk langs geweest voor nazicht van de 4 richtingaanwijzersschakelaar die niet meer werkte.
Mijn vrouw is er niet meer gerust in, zij vreest gewoon dat de DL eens gaat stilvallen als ik in de spits aan het rijden ben (met alle 'nare' gevolgen vandien...).
Zij opteert om toch te overwegen om over te stappen op 'iets' anders. (iets = ander merk).
Nog een weetje ivm Suzuki garantie; hierin is geen vervangmotorfiets inbegrepen. Als je dus zoals ik dagelijks naar het werk pendelt ben je dus afhankelijk van de goodwill van je dealer, want van Suzuki uit krijg je in dit geval niets...
En dat is iets wat verplicht meegaat bij de onderhandelingen voor de volgende woon/werkmotorfiets.
Kristof.
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Stel dat je net in een flinke bocht zit en je vermogen valt ineens weg, dan hoef je niet eens heel hard te gaan om toch flink in de kreukels te liggen...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Hopen dat ze het nu kunnen vinden en dan goed oplossen zodat je geen problemen meer hebt.
Stil vallen onder het rijden is zeker een linke boel met een motor, in een auto dan is het ook vervelend maar
met een motor niet alleen vervelend maar ook erg gevaarlijk.
Andere problemen met zweten van motorblok had ik ook gevolgd zelf heb ik augustus 2014 een nieuwe v-strom
gekocht was eerst een beetje teleurgesteld dat het een L3 was i.p.v een L4 maar als ik dit zo volg dan ben ik blij dat
het een L3 is misschien maak dat het verschil niet maar toch.
Soms word de productie aangepast maar dan is het niet altijd beter als dat het was.
Sterkte er mee en maar hopen dat het goed wordt op gelost nu.
Wim.
Stil vallen onder het rijden is zeker een linke boel met een motor, in een auto dan is het ook vervelend maar
met een motor niet alleen vervelend maar ook erg gevaarlijk.
Andere problemen met zweten van motorblok had ik ook gevolgd zelf heb ik augustus 2014 een nieuwe v-strom
gekocht was eerst een beetje teleurgesteld dat het een L3 was i.p.v een L4 maar als ik dit zo volg dan ben ik blij dat
het een L3 is misschien maak dat het verschil niet maar toch.
Soms word de productie aangepast maar dan is het niet altijd beter als dat het was.
Sterkte er mee en maar hopen dat het goed wordt op gelost nu.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Oke; update!
Daarstraks telefoon gehad van dealer; mijn Beesteke is klaar, morgennamiddag ga ik hem halen
Maar nu, het probleem:
Kabelbreuk aan onderzijde van de benzinetank richting het zadel, daar zou blijkbaar 1 dikke rode draad 'overgaan' in 3 kleinere rode draden, hier moet ergens een kortsluiting geweest zijn. Belangrijk; kabels schuurde nergens tegen, vermoedelijk water/zou of misschien in de fabriek minder goed in elkaar gezet? Wie weet het?
Het belangrijkste is dat hij gemaakt is
Ik kijk er al naar uit om hem morgen te gaan halen
Verder heeft dealer foto's doorgestuurd naar Suzuki Belgie (mijn Beesteke gaat nog bekend worden )
Daarstraks telefoon gehad van dealer; mijn Beesteke is klaar, morgennamiddag ga ik hem halen
Maar nu, het probleem:
Kabelbreuk aan onderzijde van de benzinetank richting het zadel, daar zou blijkbaar 1 dikke rode draad 'overgaan' in 3 kleinere rode draden, hier moet ergens een kortsluiting geweest zijn. Belangrijk; kabels schuurde nergens tegen, vermoedelijk water/zou of misschien in de fabriek minder goed in elkaar gezet? Wie weet het?
Het belangrijkste is dat hij gemaakt is
Ik kijk er al naar uit om hem morgen te gaan halen
Verder heeft dealer foto's doorgestuurd naar Suzuki Belgie (mijn Beesteke gaat nog bekend worden )
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: L4 met uitvallend display
Fingers crossed Kristof
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Fijn dat ze het hebben gevonden en gerepareerd kun je weer gerust sturen.
Voor het andere probleem heb ik vandaag een stuk bescherm kabel mee genomen
om te voorkomen dat de kabel door gaat schuren.
Ik begrijp wel dat zout en water veel invloed heeft op de kabelboom steker en soldeer verbindingen
zou toch beter moeten worden beschermt lijkt mij.
Dit ook omdat je v-strom nog geen jaar oud is en dat nu al voor zoveel problemen heeft zorgt.
Wim.
Voor het andere probleem heb ik vandaag een stuk bescherm kabel mee genomen
om te voorkomen dat de kabel door gaat schuren.
Ik begrijp wel dat zout en water veel invloed heeft op de kabelboom steker en soldeer verbindingen
zou toch beter moeten worden beschermt lijkt mij.
Dit ook omdat je v-strom nog geen jaar oud is en dat nu al voor zoveel problemen heeft zorgt.
Wim.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: L4 met uitvallend display
Wat is precies hoe gerepareerd?
Is er iets vervangen?
Lapwerk zit je nu niet op te wachten.
Mooi dat de oplossing nabij is.
Is er iets vervangen?
Lapwerk zit je nu niet op te wachten.
Mooi dat de oplossing nabij is.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Zo, dat valt al weer mee. Mooi dat 't nu gemaakt is. En nu maar hopen dat dit het laatste was...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Update;
Op de onderstaande foto zie je dat de kabelhoes weg is en vervangen door ander stof., je ziet duidelijk de rode kabels die doorverbonden zijn, ik vermoed dat bij deze de soldering 'gelost' is waardoor er kortsluiting ontstaan is.
Ik heb de foto's gezien en het koper was helemaal groen geoxideerd.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er bij de eerste L serie aan deze plaats iets is aangepast omdat de kabel 'doorschuurde' tegen het kader? Hier circuleren ook foto's van op internet....
En nu maar hopen dat ik als enige hiermee geconfronteerd ben
Op de onderstaande foto zie je dat de kabelhoes weg is en vervangen door ander stof., je ziet duidelijk de rode kabels die doorverbonden zijn, ik vermoed dat bij deze de soldering 'gelost' is waardoor er kortsluiting ontstaan is.
Ik heb de foto's gezien en het koper was helemaal groen geoxideerd.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er bij de eerste L serie aan deze plaats iets is aangepast omdat de kabel 'doorschuurde' tegen het kader? Hier circuleren ook foto's van op internet....
En nu maar hopen dat ik als enige hiermee geconfronteerd ben
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
HELP!
Probleem nog altijd NIET OPGELOST!
Deze ochtend had ik plannen om naar de opstartdag van MAG te gaan (motorcycle action group Belgium) in Zemst.
Ik doe mijn volledig pak aan, doe mijn regenpak aan, buff, helm,...duw mijn motor buiten, mijn vrouw staat te kijken in de garage...
Ik draai de contactsleutel om, display en lichten werken, de injectiepomp zoemt, druk op de startknop, voorlicht gaat uit en niets gebeurt Startmotor gaat niet rond.
Ik herhaal enkele keren en telkens hetzelfde; geen startmotor die rondgaat
Op een gegeven moment zegt mijn vrouw; stop ermee, er ruikt iets verbrand. Ik ruik niets omdat ik mijne buff aan heb en probeer nog een laatste maal, en raar maar maar; hij start! ik ben in de stromende regen naar de opstartdag gegaan, en terug zonder 1 probleem.
IK BEN HET NU ECHT WEL BEU.
Ik ga straks een mail versturen naar de dealer met de vraag om een definitieve oplossing.
Indien deze er tegen het einde van de week niet komt gaat het dossier naar de rechtsbijstand en mogen zij het oplossen.
Het enige wat ik wel is een goed werkende Vstrom, en niet 1 waar ik telkens maar moet hopen dat hij start! En als hij start dat ik dan toch tenminste mijn snelheid kan aflezen op mijn display.
Normaal moet hij volgende vrijdag binnen voor het onderhoud van 24000km, die afspraak zal pas doorgaan wanneer Suzuki mij een definitieve oplossing biedt.
Kristof.
Een zeer gefrustreerde Vstrom rijder.
Probleem nog altijd NIET OPGELOST!
Deze ochtend had ik plannen om naar de opstartdag van MAG te gaan (motorcycle action group Belgium) in Zemst.
Ik doe mijn volledig pak aan, doe mijn regenpak aan, buff, helm,...duw mijn motor buiten, mijn vrouw staat te kijken in de garage...
Ik draai de contactsleutel om, display en lichten werken, de injectiepomp zoemt, druk op de startknop, voorlicht gaat uit en niets gebeurt Startmotor gaat niet rond.
Ik herhaal enkele keren en telkens hetzelfde; geen startmotor die rondgaat
Op een gegeven moment zegt mijn vrouw; stop ermee, er ruikt iets verbrand. Ik ruik niets omdat ik mijne buff aan heb en probeer nog een laatste maal, en raar maar maar; hij start! ik ben in de stromende regen naar de opstartdag gegaan, en terug zonder 1 probleem.
IK BEN HET NU ECHT WEL BEU.
Ik ga straks een mail versturen naar de dealer met de vraag om een definitieve oplossing.
Indien deze er tegen het einde van de week niet komt gaat het dossier naar de rechtsbijstand en mogen zij het oplossen.
Het enige wat ik wel is een goed werkende Vstrom, en niet 1 waar ik telkens maar moet hopen dat hij start! En als hij start dat ik dan toch tenminste mijn snelheid kan aflezen op mijn display.
Normaal moet hij volgende vrijdag binnen voor het onderhoud van 24000km, die afspraak zal pas doorgaan wanneer Suzuki mij een definitieve oplossing biedt.
Kristof.
Een zeer gefrustreerde Vstrom rijder.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Vervelend dat het probleem niet is opgelost, als ik het eerste deel lees is het net of de accu leeg is daarna denk ik aan kortsluiting en op eens loopt
de motor, hopen dat ze nu een goede oplossing voor je hebben.
Succes en sterkte er mee.
Wim.
de motor, hopen dat ze nu een goede oplossing voor je hebben.
Succes en sterkte er mee.
Wim.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Ik hoop dat Suzuki besluit om dit 'maandagmorgenmodel' zo snel mogelijk van de straat te halen... sterkte.. we voelen met je mee!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: L4 met uitvallend display
Sommige all-risk verzekeringen keren bij motoren die jonger zijn dan 3 jaar de nieuwwaarde uit bij total-loss...
Ik zou dat ding uit frustratie in de brand steken.
als je tenminste goed verzekerd bent
Ik zou dat ding uit frustratie in de brand steken.
als je tenminste goed verzekerd bent
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Ik weet niet of het helpt maar heb er nog even over nagedacht het laat mij namelijk ook niet los.
Het lijkt er op dat je spanningen verlies hebt tussen accu en startmotor (makkelijk te meten met voltmeter).
Of de startmotor en of motor draait zo zwaar dat de accu spanning hierdoor helemaal onder uit gaat.
Het laatst lijkt me onwaarschijnlijk gezien de motor verder goed loopt.
Meest waarschijnlijk ergens in de kabelboom weer een overgangsweerstand.
Ik weet zo niet of het normaal is dat het licht uit gaat tijdens het starten dit zou evt normaal kunnen zijn
maar nogmaals ik weet het niet.
In de brand steken is wel heel drastisch.
Wim.
Het lijkt er op dat je spanningen verlies hebt tussen accu en startmotor (makkelijk te meten met voltmeter).
Of de startmotor en of motor draait zo zwaar dat de accu spanning hierdoor helemaal onder uit gaat.
Het laatst lijkt me onwaarschijnlijk gezien de motor verder goed loopt.
Meest waarschijnlijk ergens in de kabelboom weer een overgangsweerstand.
Ik weet zo niet of het normaal is dat het licht uit gaat tijdens het starten dit zou evt normaal kunnen zijn
maar nogmaals ik weet het niet.
In de brand steken is wel heel drastisch.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Net al antwoord van dealer gehad, hij gaat dit morgen met Suzuki bekijken
tja, de batterij kan het niet zijn, deze hangt elk weekend een tijdje aan de druppellader (optimate).
Verder is hier garantie voor en blijf ik eraf
Hij is all-risk verzekert met nieuwwaarde tem 24 maanden, maar om hem nu zo in brand te steken, dat gaat voor mij een beetje te ver
Ik ben zelf voor de moment teleurgesteld, boos, .... Ben ik nu echt de enige die een maandagochtend Vstrom heeft?
tja, de batterij kan het niet zijn, deze hangt elk weekend een tijdje aan de druppellader (optimate).
Verder is hier garantie voor en blijf ik eraf
Hij is all-risk verzekert met nieuwwaarde tem 24 maanden, maar om hem nu zo in brand te steken, dat gaat voor mij een beetje te ver
Ik ben zelf voor de moment teleurgesteld, boos, .... Ben ik nu echt de enige die een maandagochtend Vstrom heeft?
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Mijn Beesteke mag vrijdag aanstaande terug naar de dealer, hij gaat daar blijven zolang als nodig om de problemen op te lossen.
Dealer heeft ondertussen ook overlegd met Suzuki Belgie.
Ik ben curieus
Dealer heeft ondertussen ook overlegd met Suzuki Belgie.
Ik ben curieus
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Rij je al weer Kristof?
Wim.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Het verhaal gaat verder
Vorige dinsdagavond (7/4) mijn beesteke terug gaan halen, dealer had niets abnormaals gevonden, indien er nog problemen zouden zijn gingen ze vermoedelijk de kabelboom vervangen.
Terzelfder tijd onderhoud van 24dkm laten uitvoeren (factuur van +500€).
Beesteke heeft de hele vorige week perfect gereden, ik natuurlijk superblij
Afgelopen zaterdag in de regen gereden zonder problemen, zaterdagnamiddag geparkeerd in de garage, zondag niet met gereden.
Deze ochtend; draai contactsleutel om en alles normaal (gezoem injectie, display) druk startknop in en voorlicht gaat uit en startmotor draait niet.
Na een aantal keren proberen op de startknop te drukken zonder het contact af te zetten ging altijd het voorlicht uit, dan na een aantal keren ( +/- 7x) te proberen ging de startmotor rond en startte hij..
De boordspanning is al die tijd (volgens mij) normaal gebleven; gps (zumo660) heeft geen enkele melding gegeven dat de spanning wegviel.
Dealer deze ochtend onmiddellijk via email op de hoogte gesteld, hoop morgen of ten laatste overmorgen meer nieuws te ontvangen (dealer is 's maandags gesloten), motor zal waarschijnlijk nog maar eens binnen moeten.
Hij blijft maar problemen geven
Het lijkt me ergens een oxidatie probleem dat mist het aantal keren proberen er toch ergens een vonkske overslaagt om de startmotor te laten rondgaan, want éénmaal dat deze ronddraait slaat hij onmiddellijk aan.
Ik heb het gevoel dat het V-strom verhaal nog niet ten einde is
T'is eigenlijk om depri van te worden....
Vorige dinsdagavond (7/4) mijn beesteke terug gaan halen, dealer had niets abnormaals gevonden, indien er nog problemen zouden zijn gingen ze vermoedelijk de kabelboom vervangen.
Terzelfder tijd onderhoud van 24dkm laten uitvoeren (factuur van +500€).
Beesteke heeft de hele vorige week perfect gereden, ik natuurlijk superblij
Afgelopen zaterdag in de regen gereden zonder problemen, zaterdagnamiddag geparkeerd in de garage, zondag niet met gereden.
Deze ochtend; draai contactsleutel om en alles normaal (gezoem injectie, display) druk startknop in en voorlicht gaat uit en startmotor draait niet.
Na een aantal keren proberen op de startknop te drukken zonder het contact af te zetten ging altijd het voorlicht uit, dan na een aantal keren ( +/- 7x) te proberen ging de startmotor rond en startte hij..
De boordspanning is al die tijd (volgens mij) normaal gebleven; gps (zumo660) heeft geen enkele melding gegeven dat de spanning wegviel.
Dealer deze ochtend onmiddellijk via email op de hoogte gesteld, hoop morgen of ten laatste overmorgen meer nieuws te ontvangen (dealer is 's maandags gesloten), motor zal waarschijnlijk nog maar eens binnen moeten.
Hij blijft maar problemen geven
Het lijkt me ergens een oxidatie probleem dat mist het aantal keren proberen er toch ergens een vonkske overslaagt om de startmotor te laten rondgaan, want éénmaal dat deze ronddraait slaat hij onmiddellijk aan.
Ik heb het gevoel dat het V-strom verhaal nog niet ten einde is
T'is eigenlijk om depri van te worden....
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Toen hij startte was het licht toen wel aan of ging het licht toen ook uit?Kristof schreef:Na een aantal keren proberen op de startknop te drukken zonder het contact af te zetten ging altijd het voorlicht uit, dan na een aantal keren ( +/- 7x) te proberen ging de startmotor rond en startte hij..
het vervelende is dat hij het nu zomaar weer een poos goed doet begrijp ik.
En dat is lastig voor de dealer om de storing te vinden.
Het zou ook zomaar het relais kunnen zijn die de startmotor voorziet van spanning die kan dit soort storingen ook
ook wel veroorzaken.
Als de storing zich voor doet zou je hier spanning op moeten meten om dit uit te sluiten.
Succes er mee dit zijn erg verveldende storingen want als er geen probleem is kun je ook niets verkeerds meten.
Wim.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Vandaag zelf even op gelet wat er gebeurd tijdens het starten met verlichting deze gaat dus uit dit is normaal.
Wim.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Oke, volgende tussenstand nummer...
Het is normaal dat het licht uitgaat als je start.
Gisteravond bij dealer gepasseerd, naar aanleiding van mijn verhaal de zwarte stekker van het koppelingshendel(onderzijde stuurkant) nagekeken; bij het openen van de stekker vielen er kleine brokjes groen 'zout' uit, stekker was ook geoxideerd, dealer heeft deze gereinigd en ingespoten.
Zaterdag ga ik eindelijk mijn Beesteke kuisen, en dan zondag kijken of ik hem kan starten
Dealer kwam tot de conclusie omdat ik afgelopen maandag bij de pogingen tot starten nergens ben aan geweest behalve aan de startknop en de koppelingshendel.
Startknop werkt want licht ging uit en ik hoorde de klik van de startrelais, dus moest het ergens met de koppelingshendel iets zijn. Laat ons hopen
Dealer heeft precies altijd wel iets gevonden wat de oorzaak kon zijn, ben ik nu de enige V-strom L3/4 rijder die zulke problemen heeft?
Het is normaal dat het licht uitgaat als je start.
Gisteravond bij dealer gepasseerd, naar aanleiding van mijn verhaal de zwarte stekker van het koppelingshendel(onderzijde stuurkant) nagekeken; bij het openen van de stekker vielen er kleine brokjes groen 'zout' uit, stekker was ook geoxideerd, dealer heeft deze gereinigd en ingespoten.
Zaterdag ga ik eindelijk mijn Beesteke kuisen, en dan zondag kijken of ik hem kan starten
Dealer kwam tot de conclusie omdat ik afgelopen maandag bij de pogingen tot starten nergens ben aan geweest behalve aan de startknop en de koppelingshendel.
Startknop werkt want licht ging uit en ik hoorde de klik van de startrelais, dus moest het ergens met de koppelingshendel iets zijn. Laat ons hopen
Dealer heeft precies altijd wel iets gevonden wat de oorzaak kon zijn, ben ik nu de enige V-strom L3/4 rijder die zulke problemen heeft?
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Ik hoop dat het daar in zit, maar als jij hoort dat het startrelais klikt op het moment dat motor niet start als jij de startknop in drukt kan het volgens mij niet in de koppeling schakelaar zitten.
Want als je de koppeling niet bediend start de motor niet en ook hoor je dan het relais niet tikken
Als jij de startrelais wel hoord tikken kan het alleen maar zijn dat of de plus op startrelais niet aanwezig is op de ingang van het startrelais of op de uitgang van het startrelais.
Als ingang spanning op relais ontbreekt is er iets aan de hand tussen relais en accu, als er geen spanning is op uitgang van relais is relais stuk.
Een relais die niet goed werkt gebeurd wel vaker dan doet hij het soms wel en soms niet lastig om dat te vinden daarom bij
twijfel vervangen.
Ook kan de draad van relais naar startmotor niet goed zijn b.v. moertje op startmotor los.
Als dit alles goed is en ook de massa is goed dan blijft er maar 1 ding over startmotor stuk.
We wachten af nogmaals ik hoop natuurlijk dat het is opgelost.
Wim.
Want als je de koppeling niet bediend start de motor niet en ook hoor je dan het relais niet tikken
Als jij de startrelais wel hoord tikken kan het alleen maar zijn dat of de plus op startrelais niet aanwezig is op de ingang van het startrelais of op de uitgang van het startrelais.
Als ingang spanning op relais ontbreekt is er iets aan de hand tussen relais en accu, als er geen spanning is op uitgang van relais is relais stuk.
Een relais die niet goed werkt gebeurd wel vaker dan doet hij het soms wel en soms niet lastig om dat te vinden daarom bij
twijfel vervangen.
Ook kan de draad van relais naar startmotor niet goed zijn b.v. moertje op startmotor los.
Als dit alles goed is en ook de massa is goed dan blijft er maar 1 ding over startmotor stuk.
We wachten af nogmaals ik hoop natuurlijk dat het is opgelost.
Wim.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Dit weekend mijn Beesteke eens goed gewassen, het was het weer ervoor
Vandaag zonder problemen naar het werk en terug geweest
Ik ben curieus of de problemen nu opgelost zijn
Vandaag zonder problemen naar het werk en terug geweest
Ik ben curieus of de problemen nu opgelost zijn
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Ik help 't je hopen...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: L4 met uitvallend display
Je zou eigenlijk om zoiets te controleren een lampje parallel aan je startmotor moeten zetten. Dan weet je of die spanning krijgt of niet.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: L4 met uitvallend display
Hoe is het met het beesteke ?
En met de gefrustreerde berijder
En met de gefrustreerde berijder
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Hé, ondertussen al een maand verder en geen enkel probleem meer gehad
In het zomerverlof heb ik wel een aantal dag voorbehouden om het Beesteke zelf eens volledig na te kijken
In het zomerverlof heb ik wel een aantal dag voorbehouden om het Beesteke zelf eens volledig na te kijken
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: L4 met uitvallend display
Even een update;
Ondertussen al vlot de 30.000 km gepasseerd en geen enkel probleem meer gehad
Ondertussen al vlot de 30.000 km gepasseerd en geen enkel probleem meer gehad
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: L4 met uitvallend display
Goed om te horen Kristof !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1640
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: L4 met uitvallend display
Hallo Kristof,
Ik hoop voor je dat je nu, ruim drie kwart jaar verder, nog steeds probleemloos van je V-Strom geniet.
Jouw verhaal over het uitvallen van het display staat niet op zichzelf.
Ook ik heb kort geleden het uitvallen van het display met mijn L3 bij een kilometerstand van +/- 65.000 km meegemaakt.
De oorzaak hiervan was een lekstroom via de plus van de bekabeling voor het opnieuw kunnen inlezen van de contactsleutel.
Dit deel van de kabelboom zit achter de linker zijdeksel ter hoogte van de duopassagiersplek.
Het kabeltje bleek tegen het frame aan open geschuurd te zijn.
Via de Suzuki Mobiliteitsservice heeft een ANWB monteur met goede oren het euvel kunnen ontdekken. Hij hoorde de vonken overspringen op het frame waarna hij vanwege de moeilijke bereikbaarheid de kabelboom provisorisch heeft kunnen repareren.
Vanwege de recall actie voor het controleren van de klepgeleiders moest mijn motor toch al op de hefbrug bij de dealer. Deze heeft toen, uiteraard onder garantie, ook de kabelboom netjes gerepareerd.
Wellicht hebben meer Stromers problemen met de kabelboom gehad.
Het af en toe goed controleren van de kabelboom (bijvoorbeeld bij het uitvoeren van een onderhoudsbeurt) lijkt mij niet overbodig.
Hopelijk voorkom je hiermee een ongewilde stilstand.
Ik hoop voor je dat je nu, ruim drie kwart jaar verder, nog steeds probleemloos van je V-Strom geniet.
Jouw verhaal over het uitvallen van het display staat niet op zichzelf.
Ook ik heb kort geleden het uitvallen van het display met mijn L3 bij een kilometerstand van +/- 65.000 km meegemaakt.
De oorzaak hiervan was een lekstroom via de plus van de bekabeling voor het opnieuw kunnen inlezen van de contactsleutel.
Dit deel van de kabelboom zit achter de linker zijdeksel ter hoogte van de duopassagiersplek.
Het kabeltje bleek tegen het frame aan open geschuurd te zijn.
Via de Suzuki Mobiliteitsservice heeft een ANWB monteur met goede oren het euvel kunnen ontdekken. Hij hoorde de vonken overspringen op het frame waarna hij vanwege de moeilijke bereikbaarheid de kabelboom provisorisch heeft kunnen repareren.
Vanwege de recall actie voor het controleren van de klepgeleiders moest mijn motor toch al op de hefbrug bij de dealer. Deze heeft toen, uiteraard onder garantie, ook de kabelboom netjes gerepareerd.
Wellicht hebben meer Stromers problemen met de kabelboom gehad.
Het af en toe goed controleren van de kabelboom (bijvoorbeeld bij het uitvoeren van een onderhoudsbeurt) lijkt mij niet overbodig.
Hopelijk voorkom je hiermee een ongewilde stilstand.
Groeten,
Adri
Adri