Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Afgelopen zaterdag heb ik een V-Strom van '05 op de kop getikt met 33500 km.
De motor heeft wat valschade. Duostepje heeft flinke krassen, rechter kuipdeel is flink beschadigd, zowel het gespoten als het zwarte deel.
Links zitten ook wat krassen op het kuipdeel, koppelinghendel is stukje afgebroken, knipperlicht is kapot.
Verder is er duidelijk mee in de winter gereden, het achterste subframe is nogal roestig op sommige plaatsen en al het aluminium is lelijk geworden.
Het contactslot werkt nog maar met een van de twee sleutels, en met moeite.
En als toetje zit er nog een datatool alarm op wat enorm irritant piept bij alles wat je doen en 30 seconden na het uitzetten van de motor zich zelf aanzet.
De motor rijdt en remt prima, geen rare geluiden en start lekker soepel, het is dus vooral cosmetisch werk wat er moet gebeuren, en grondig onderhoud.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n project start, maar mijn vorige motor, een RSM Mille, heb ik zelf onderhouden en daar veel geleerd. Een opleiding motortechniek en het onderhouden en tunen van een Kadett in een grijs verleden helpt ook wel een beetje.
Dit is zoals we de motor opgehaald hebben.
En zo staat de motor inmiddels in de bijkeuken.
Het contactslot is al gerepareerd door deze howto te volgen.
http://www.stromtrooper.com/maintenance ... -pics.html
En het alarm is ook al uitgeschakeld, zonder alle bedrading los te hoeven nemen, met dank aan deze link.
http://www.sonicsideshow.com/blog/-how- ... ycle-alarm
Als de motor helemaal uit elkaar ligt ga ik waarschijnlijk toch het hele alarm er af slopen om problemen in de toekomst te voorkomen met de kabelboom.
Als er nog tips zijn waar ik extra op moet letten bij dit type motor dan hoor ik dat graag natuurlijk!
De motor heeft wat valschade. Duostepje heeft flinke krassen, rechter kuipdeel is flink beschadigd, zowel het gespoten als het zwarte deel.
Links zitten ook wat krassen op het kuipdeel, koppelinghendel is stukje afgebroken, knipperlicht is kapot.
Verder is er duidelijk mee in de winter gereden, het achterste subframe is nogal roestig op sommige plaatsen en al het aluminium is lelijk geworden.
Het contactslot werkt nog maar met een van de twee sleutels, en met moeite.
En als toetje zit er nog een datatool alarm op wat enorm irritant piept bij alles wat je doen en 30 seconden na het uitzetten van de motor zich zelf aanzet.
De motor rijdt en remt prima, geen rare geluiden en start lekker soepel, het is dus vooral cosmetisch werk wat er moet gebeuren, en grondig onderhoud.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n project start, maar mijn vorige motor, een RSM Mille, heb ik zelf onderhouden en daar veel geleerd. Een opleiding motortechniek en het onderhouden en tunen van een Kadett in een grijs verleden helpt ook wel een beetje.
Dit is zoals we de motor opgehaald hebben.
En zo staat de motor inmiddels in de bijkeuken.
Het contactslot is al gerepareerd door deze howto te volgen.
http://www.stromtrooper.com/maintenance ... -pics.html
En het alarm is ook al uitgeschakeld, zonder alle bedrading los te hoeven nemen, met dank aan deze link.
http://www.sonicsideshow.com/blog/-how- ... ycle-alarm
Als de motor helemaal uit elkaar ligt ga ik waarschijnlijk toch het hele alarm er af slopen om problemen in de toekomst te voorkomen met de kabelboom.
Als er nog tips zijn waar ik extra op moet letten bij dit type motor dan hoor ik dat graag natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Irmscher op di 06-01-2015, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Om te beginnen externe links tussen URL tags plaatsen. Nu kan ik ze ook niet meer repareren.
Code: Selecteer alles
[url]jouwexternelink[/url]
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Bedankt voor de tip Iron Horse, ik heb ze gefixed
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 06-01-2015, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Succes
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Succes. Met jouw ervaring moet dat vast goed komen. Is t mss n idee om wat dingen weer opnieuw te poedercoaten nu je toch veel zaken vrij hebt? Je geeft nl aan dat hij wat roestig is.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Het moet allemaal niet te veel gaan kosten dus ik wil niet te veel laten doen en zo veel mogelijk zelf doen. Het subframe opnieuw laten poedercoaten is wel een optie, dat is het onderdeel wat het meeste beschadigd is door roest.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
De motor zo veel mogelijk kaal gemaakt zodat over goed bij te komen is.
Rustig aan begint het er weer een beetje op te lijken. Ondertussen zijn de Bougies en oliefilter vervangen, Klepspeling gecontroleerd, ketting en tandwielen schoon, achterbrug gepolijst, ophanging achter goed schoongemaakt, gesmeerd en weer gemonteerd. remklauw achter schoongemaakt en gesmeerd.
Rustig aan begint het er weer een beetje op te lijken. Ondertussen zijn de Bougies en oliefilter vervangen, Klepspeling gecontroleerd, ketting en tandwielen schoon, achterbrug gepolijst, ophanging achter goed schoongemaakt, gesmeerd en weer gemonteerd. remklauw achter schoongemaakt en gesmeerd.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Het ziet er wel een beetje zielig uit in mijn ogen, zo'n kale Strom....... maar je hebt hier een mooie "winterklus" aan, petje af
Wel onthouden welk boutje/schroefje/nippeltje waar zat.....zodat er staks niks over blijft
Wel onthouden welk boutje/schroefje/nippeltje waar zat.....zodat er staks niks over blijft
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Absoluut, het lijkt wel een chopper zo kreeg ik al te horen...
Haha, ja daar was ik ook al bang voor. Dus het zo veel mogelijk de boutje /schroefjes terug gedraaid na demontage of in het gedemonteerde onderdeel bewaard. En nu hopen dat er als de motor weer in elkaar zit er niets over blijft.
Haha, ja daar was ik ook al bang voor. Dus het zo veel mogelijk de boutje /schroefjes terug gedraaid na demontage of in het gedemonteerde onderdeel bewaard. En nu hopen dat er als de motor weer in elkaar zit er niets over blijft.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 19-01-2015, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
RESPECT !!! als je dit allemaal kunt en geen bang van hebt
grt.
grt.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Dat heet Kennis en Durf .... en dan is het zo moeilijk niet, zeker niet als je het juiste gereedschap hebt en het WPH.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Mooi projecten!
Is het wph er ook in het Nederlands eigenlijk?
Is het wph er ook in het Nederlands eigenlijk?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Niet dat ik weet.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Cursusje Engels dan maar.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Met een beetje boerenverstand kom je ook al heel ver, het is geen ingewikkelde motor om aan te werken gelukkig.
Voor de aanhaalmomenten is een beetje kennis van de Engelse taal wel handig, ook al zijn de cijfers wel gelijk
Het is al weer even geleden dat ik een update heb geplaats, ik vergeet steeds foto's te maken maar er is alweer het nodige gedaan.
Subframe voor en achter staan weer netjes in de lak, motor is gereinigd, knipperlichten zijn vervangen door exemplaren met donkere glaasjes en oranje lampjes.
Uiteraard met verkeerde stekkers dus die moesten overgezet worden van de oude knipperlichten. En om het af te maken was een van de fittingen verkeerd gemonteerd door de kindjes in China zodat niet het 21W vermogen werd gebruikt maar 5W. Die fitting dus open gewrikt en goed gemonteerd.
De kentekenplaat montage is ook veranderd van een oerlelijk gebogen stuk aluminium naar een scharnierende kentekenplaat met een veer, naar voorbeeld van het internationale v-strom forum.
Het monteren van het kuipwerk is ook weer begonnen dus het begint weer op een V-strom te lijken
Vanavond is er hopelijk weer wat tijd om de motor verder af te monteren, de voorste remklauwen los te nemen en de uitlaten weer netjes te maken en te plaatsen op een manier dat ze de kentekenplaat niet raken.
Voor de aanhaalmomenten is een beetje kennis van de Engelse taal wel handig, ook al zijn de cijfers wel gelijk
Het is al weer even geleden dat ik een update heb geplaats, ik vergeet steeds foto's te maken maar er is alweer het nodige gedaan.
Subframe voor en achter staan weer netjes in de lak, motor is gereinigd, knipperlichten zijn vervangen door exemplaren met donkere glaasjes en oranje lampjes.
Uiteraard met verkeerde stekkers dus die moesten overgezet worden van de oude knipperlichten. En om het af te maken was een van de fittingen verkeerd gemonteerd door de kindjes in China zodat niet het 21W vermogen werd gebruikt maar 5W. Die fitting dus open gewrikt en goed gemonteerd.
De kentekenplaat montage is ook veranderd van een oerlelijk gebogen stuk aluminium naar een scharnierende kentekenplaat met een veer, naar voorbeeld van het internationale v-strom forum.
Het monteren van het kuipwerk is ook weer begonnen dus het begint weer op een V-strom te lijken
Vanavond is er hopelijk weer wat tijd om de motor verder af te monteren, de voorste remklauwen los te nemen en de uitlaten weer netjes te maken en te plaatsen op een manier dat ze de kentekenplaat niet raken.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Zo zag het subframe achter er uit. brrrrrr
Zo ziet het er nu uit nu het ook weer gemonteerd is. Moet nog even in de poets worden gezet maar het is weer roest vrij!
En de motor ziet er ook weer herkenbaar als een V-strom uit.
Nu enkel nog de voorste remklauwen aanpakken, voorvork en velg goed schoonmaken en hier en daar nog wat puntjes op de i zetten.
Zo ziet het er nu uit nu het ook weer gemonteerd is. Moet nog even in de poets worden gezet maar het is weer roest vrij!
En de motor ziet er ook weer herkenbaar als een V-strom uit.
Nu enkel nog de voorste remklauwen aanpakken, voorvork en velg goed schoonmaken en hier en daar nog wat puntjes op de i zetten.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Mooi project! Veel van de klusjes (op de schade na) komen me erg bekend voor. Ik heb alles wat ik ooit aan mijn DL 1000 gedaan heb gelogd, dus misschien dat je hier wat aan hebt http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewto ... =26&t=1217
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Wat maf dat ze op dat forum de bijlagen voor niet-leden blokkeren. Komt niet erg vriendelijk over.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Oh? dat is nieuw dan.... ga gelijk actie ondernemen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 14-02-2015, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Haha, ik had even niet gezien dat je zelf de admin bent
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Ben benieuwd naar de foto's PDvD!
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Ik heb contact met de technisch beheerder van het forum (ben wel admin maar dittechnische gaat me te boven), mail me anders even op pim@motorvision.nl dan maak ik wel een account aan zodat je de foto's kan kijken. (kan effe duren want het is hier carnaval dus zit niet de hele dag achter de pc)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 16-02-2015, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
GPS steuntje gemaakt van plaatje aluminium door de buurman. Gebogen in de goede hoek zodat de kijkhoek ideaal is voor mij en voorzien van paar laagjes matzwart.
De 12volt aansluiting is nog onderweg met de post, als die binnen is daar nog een mooi plekje voor zoeken.
Verder veel kleine dingen gedaan en begonnen met radiatorbescherming en oliekoeler bescherming.
De 12volt aansluiting is nog onderweg met de post, als die binnen is daar nog een mooi plekje voor zoeken.
Verder veel kleine dingen gedaan en begonnen met radiatorbescherming en oliekoeler bescherming.
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Je kon er bijna een naked bike van gemaakt hebben
Respect, zou er zelf niet aan (durven) beginnen
Respect, zou er zelf niet aan (durven) beginnen
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Een strom zit heel simpel in elkaar, is weinig durven aan. Je moet alleen onthouden welk boutje waar hoort. Per onderdeel dat je los maakt de bijbehorende boutjes in een plastic boterhamzakje stoppen en er aan vast tapen. Zo hou je alles bij elkaar!
Het subframe van de strom zit overigens altijd zwaar ruk in de lak. Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.
Hier een kiekje van mijn net gespoten subframe (maar wil het nu eigenlijk laten poedercoaten), foto is alweer van 2010.
De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Deze heb ik toen ter tijd ook maar gelijk in de hittewerende lak gezet. (en nu zijn ze er weer af en vervangen door een setje leo's).
Het subframe van de strom zit overigens altijd zwaar ruk in de lak. Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.
Hier een kiekje van mijn net gespoten subframe (maar wil het nu eigenlijk laten poedercoaten), foto is alweer van 2010.
De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Deze heb ik toen ter tijd ook maar gelijk in de hittewerende lak gezet. (en nu zijn ze er weer af en vervangen door een setje leo's).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Bij de 650 zit het helmslot er niet daarvoor zitten er 2 haken onder het zadel, is veel makkelijker. Bij de Bandit gebruikte ik het helmslot overigens wel.PDvD schreef:Zeker het punt waar dat slotje aan zit (wie gebruikt het inshemelsnaam...) is erg roestgevoelig.
Het kan ook zijn dat het RVS lijkt, bijvoorbeeld chroomstaal. Wil je zeker weten of het echt RVS is dan moet je er een magneet bijhouden. Echt RVS is NIET magnetisch, de magneet moet er dus afvallen.PDvD schreef:De uitlaten zijn overigens (de standaard dan) ook erg gevoelig voor roest. Het is rvs... maar wel van een megarukkwaliteit.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Gistermiddag eindelijk tijd gevonden om de radiateur bescherming te maken zoals ik het in mijn hoofd had.
Het blijft een low-budget motor dus een radiateur guard kopen was me echt te duur. Nu ben ik klaar voor €25,- aan materiaal en heb nog 2/3e van het gaas over.
En de kentekenplaat bevestiging is bijna af, het scharnier met rvs staaldraadje en veer zorgen dat de kentekenplaat netjes overeind blijft. Voor de zekerheid wil ik nog een magneet plaatsen tegen het klapperen en een rubberen stop maken zodat het slot wordt afgesloten als de kentekenplaat omhoog staat.
De motor staat nu eindelijk bijna rijklaar in de bijkeuken, nog een paar kleine dingetjes doen zoals het frame achter de oliekoeler nog een keer in de lak zetten en monteren en nog een 12V aansluiting plaatsen voor de navigatie.
De beschadigde kappen ga ik denk ik voorzien van een wrap als we er weer zijn van onze huwelijksreis. Ik hoopte een nette rechter kap op de kop te kunnen tikken maar dat valt tegen tot nu toe.
Het blijft een low-budget motor dus een radiateur guard kopen was me echt te duur. Nu ben ik klaar voor €25,- aan materiaal en heb nog 2/3e van het gaas over.
En de kentekenplaat bevestiging is bijna af, het scharnier met rvs staaldraadje en veer zorgen dat de kentekenplaat netjes overeind blijft. Voor de zekerheid wil ik nog een magneet plaatsen tegen het klapperen en een rubberen stop maken zodat het slot wordt afgesloten als de kentekenplaat omhoog staat.
De motor staat nu eindelijk bijna rijklaar in de bijkeuken, nog een paar kleine dingetjes doen zoals het frame achter de oliekoeler nog een keer in de lak zetten en monteren en nog een 12V aansluiting plaatsen voor de navigatie.
De beschadigde kappen ga ik denk ik voorzien van een wrap als we er weer zijn van onze huwelijksreis. Ik hoopte een nette rechter kap op de kop te kunnen tikken maar dat valt tegen tot nu toe.
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Heeft je handkap alleen een paar (diepe) krassen? Of is 'ie echt kapot?
Ik heb mijn strom 1 keer neergelegd, (stond gelukkig al stil), waarbij ook de handkap een paar flinke beschadigingen op de zijkant opliep. Ik heb deze eerst met grof en vervolgens met steeds fijner schuurpapier bewerkt. Uiteindelijk met de fijnste korrel waterproof schuurpapier glad geschuurd. De kap ziet er nu weer netjes uit. De oorspronkelijke structuur is er natuurlijk wel vanaf, maar hij is in elk geval weer toonbaar.
Ik heb mijn strom 1 keer neergelegd, (stond gelukkig al stil), waarbij ook de handkap een paar flinke beschadigingen op de zijkant opliep. Ik heb deze eerst met grof en vervolgens met steeds fijner schuurpapier bewerkt. Uiteindelijk met de fijnste korrel waterproof schuurpapier glad geschuurd. De kap ziet er nu weer netjes uit. De oorspronkelijke structuur is er natuurlijk wel vanaf, maar hij is in elk geval weer toonbaar.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Volgens mij gaat het om een kuipdeel en niet om een handkap. Zie startbericht.Ballie schreef:Heeft je handkap alleen een paar (diepe) krassen?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Oeps, ik zie "kap" staan, en ik maak daar "handkap" van. Ik denk dat ik maar naar bed ga
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Er zal allicht iemand iets aan je tip hebben, toch?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Bedankt voor de suggestie, maar het gaat inderdaad om de zijkap, op de laatste foto kun je de krassen duidelijk zien, helaas.
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Inderdaad een lelijke plek.
Is het geen optie om dit toch goed glad te schuren en vervolgens opnieuw te spuiten? Moet je wel beide kappen doen, maar een paar spuitbussen is allicht sneller geregeld dan een nieuw (gebruikt) scherm. Om nog maar te zwijgen over de kans dat je een scherm in de juiste kleur te pakken kunt krijgen. De losse (gebruikte) schermen die ik tot nog toe heb gezien hebben hebben bovendien bijna allemaal schade. Sommigen wat meer, anderen wat minder.
Als je ook goedkoop je schermen gespoten wil hebben zou ik zeggen: Ga eens bij de Action kijken. daar kosten de spuitbussen bijna niks. Dan heb je alleen niet heel veel keuze qua kleur.
De decals zul je er denk ik wel af kunnen halen, (heb ik eigenlijk nooit naar gekeken hoe die erop zitten), en kun je dan terug plaatsen. Is alleen de vraag of je aan de stickers gehecht bent of niet. Zijn overigens ook zo besteld, maar zijn ook weer extra kosten...
Is het geen optie om dit toch goed glad te schuren en vervolgens opnieuw te spuiten? Moet je wel beide kappen doen, maar een paar spuitbussen is allicht sneller geregeld dan een nieuw (gebruikt) scherm. Om nog maar te zwijgen over de kans dat je een scherm in de juiste kleur te pakken kunt krijgen. De losse (gebruikte) schermen die ik tot nog toe heb gezien hebben hebben bovendien bijna allemaal schade. Sommigen wat meer, anderen wat minder.
Als je ook goedkoop je schermen gespoten wil hebben zou ik zeggen: Ga eens bij de Action kijken. daar kosten de spuitbussen bijna niks. Dan heb je alleen niet heel veel keuze qua kleur.
De decals zul je er denk ik wel af kunnen halen, (heb ik eigenlijk nooit naar gekeken hoe die erop zitten), en kun je dan terug plaatsen. Is alleen de vraag of je aan de stickers gehecht bent of niet. Zijn overigens ook zo besteld, maar zijn ook weer extra kosten...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
De kappen zelf spuiten is altijd nog een optie. Ik wil het wrappen ook wel eens proberen, vooral om te zien of dat lukt en omdat ik dan makkelijker iets speciaals kan doen. Weet nog niet precies wat maar zit de denken aan carbon met blauw er in.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Ook bij wrappen moet de ondergrond zuiver glad zijn. Elke oneffenheid of zandkorreltje zul je er doorheen zien.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Zonder enige twijfel, de beschadigingen en stickers ga ik voor de tijd ook verwijderen en glad maken. Korrel 1000 ligt al klaar voor de laatste stap.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Als je gaat spuiten dan wel alle kappen spuiten. Is niet eens zo heel veel duurder denk ik. Dan oogt alles weer netjes echt hetzelfde.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)
Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)
Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Thanks pdvd, die heb ik op mijn verlanglijstje staan! Is zeker een goede oplossing voor de zwarte frames
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Waar kan ik van die zwarte rubbers voor het frame kopen? Hoe worden ze overigens bevestigd. Heb je misschien een linkje?PDvD schreef:Als je gaat spuiten dan wel alle kappen spuiten. Is niet eens zo heel veel duurder denk ik. Dan oogt alles weer netjes echt hetzelfde.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)
Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
Heb wel een afbeelding gevonden maar niet waar je ze kan kopen. Deze dus:
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Bij MC Rijen iets van 13 euro per kant. Paar weken geleden daar gehaald.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Hebben gewoon een onderdeelnummer. Als ze originel niet op je motor zitten moet je even het onderdeelnummer van een ander bouwjaar opzoeken. Zijn gewoon te bestellen net zoals alle andere onderdeelnummers. Je duwt ze in het gat en dan horen ze vast te zitten... (klein laagje lijm is wel aan te raden voor de zekerheid)
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Bedankt. Aangezien mijn motor volgende week door Robert Spijkers opgehaald wordt voor een uitgebreide beurt, meteen bij hem de framerubbers besteld. Sorry voor het "verstoren" van dit topic. Back on topic dus.Evberkel schreef:Bij MC Rijen iets van 13 euro per kant. Paar weken geleden daar gehaald.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
De instellingen van het forum eindelijk goed gekregen, 12 pagina's opknappen van mijn strom....
http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewto ... =26&t=1217
http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewto ... =26&t=1217
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7574
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Ik kan me deze fotoreportage inderdaad herinneren. Dan zal er in de tussentijd wel ergens iets in de instellingen veranderd zijn. Maar het is nu weer zichtbaar voor eenieder.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Het is geen reportage.. het is nog steeds work in progress... (nu wachtend op wat rubbers voor in mijn subframe)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 10-03-2015, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
misschien een simpel vraagje, maar hoe heb je dat staaltje om je toerental meter gekregen/gemaakt?Irmscher schreef:GPS steuntje gemaakt van plaatje aluminium door de buurman. Gebogen in de goede hoek zodat de kijkhoek ideaal is voor mij en voorzien van paar laagjes matzwart.
De 12volt aansluiting is nog onderweg met de post, als die binnen is daar nog een mooi plekje voor zoeken.
Verder veel kleine dingen gedaan en begonnen met radiatorbescherming en oliekoeler bescherming.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Standaard op de 1000 vanaf 2004
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Idd mc rijen zijn €15,75 per stuk.Camino schreef:Waar kan ik van die zwarte rubbers voor het frame kopen? Hoe worden ze overigens bevestigd. Heb je misschien een linkje?PDvD schreef:Als je gaat spuiten dan wel alle kappen spuiten. Is niet eens zo heel veel duurder denk ik. Dan oogt alles weer netjes echt hetzelfde.
Ik zou ook even van die rubbers kopen voor in je frame. gewoon origineel suzuki en niet zo duur. Dan zie je gelijk de beschadigingen op je frame niet meer (waar die zwarte frames snel last van hebben)
Hier een kiekje van de mijne dan snap je wat ik bedoel.
Heb wel een afbeelding gevonden maar niet waar je ze kan kopen. Deze dus:
Worden er los in gedaan en blijven dan mooi zitten, dit is natuurlijk theorie. Als je ze er zo in doe en je gaat rijden ben je ze na verloop van tijd, de eerste de beste rit al kwijt.
Wat je kunt doen is ze vastzetten met loctite.
Maar ik heb ze vastgezet met montage kit.
Alleen hoe ze je ze vast tijdens het drogen?
Met een lijmklem ging niet geen ruimte er achter. Dan maar een beetje creatief zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Jabba
- DL650 berijder
- Berichten: 450
- Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
- Woonplaats: Eindhoven de gekste
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Ik heb ze met siliconenkit vastgezet. Gaan echt niet meer los.
Verstuurd vanaf mijn V-Strom
Verstuurd vanaf mijn V-Strom
- Johnp
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
- Woonplaats: Zoetermeer
Re: Opknappen '05 V-strom 1000 met schuif en pekel schade.
Prima oplossing, maar is dat niet lastig rijden met de latten?
Geintje natuurlijk. Mooi gedaan, petje af hoor.
Groet, John
Geintje natuurlijk. Mooi gedaan, petje af hoor.
Groet, John