MRA ruit
MRA ruit
Afgelopen zaterdag MRA ruit gemonteerd en dit naar volle tevredenheid! Alleen is de onderkant van de ruit afwijkend van vorm, ik heb er een foto van bijgeplaatst. Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring, of heb ik een andere/nieuw type ruit?
Alvast bedankt voor jullie reacties, Leo.
Alvast bedankt voor jullie reacties, Leo.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Hij is inderdaad anders dan de mijne. Ik heb er op een Duitse of Amerikaanse website weleens iets over gelezen dat iemand met het groter maken van die opening onder een beter effect bereiken wilde m.b.t. de turbulentie. Of het werkt durf ik niet te zeggen. Hij had het op zijn standaard ruit toegepast.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik ben net zo lang. Ik heb een MRA ruit besteld. Welliswaar 2e hands dus dat scheelt weer een paar euri's. Ik moet hem nog binnen krijgen en dan meteen testen in de Ardennen volgende week.
Nieuw kosten ze geloof ik rond de €120,-
Er staat er nog een 2e hand te koop in het Markplaats gedeelte hier op het forum. Kost €85,-
Als ik hem heb zal ik mijn ervaringen wel plaatsen.
Nieuw kosten ze geloof ik rond de €120,-
Er staat er nog een 2e hand te koop in het Markplaats gedeelte hier op het forum. Kost €85,-
Als ik hem heb zal ik mijn ervaringen wel plaatsen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
1,90 meter en beide in de hoogste stand.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb de MRA ruit (zonder gat) nu al een jaar op de middelste positie. Wel valt het me op dat het me 10% meer benzine kost als ik de spoiler omhoog klap. Maar de turbulentie en het lawaai zijn dan wel weg...kermit schreef:
kan iemand met positieve ervaringen ook iets zeggen over de stand van de ruit?
en dan bedoel ik de plaatsing aan de kuip en de stand van de spoiler icm de lengte van de persoon
alvast bedankt
harrie.(gister het ruitje ook gemonteerd: kosten 129 euro's)
Aangezien ik altijd op naked bikes gereden heb, wist ik niet wat turbulentie was. Ik rijd nu sinds een weekje V-Strom en weet het dus nu eg wel!
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Met verschillende ruiten bij mijn weten niet. Ik weet wel dat er in België een zaak is waar men je laat proefrijden, met als ik het goed heb het GIVI scherm. Staat nog wel ergens op het forum.YellowStrom schreef:Aangezien ik altijd op naked bikes gereden heb, wist ik niet wat turbulentie was. Ik rijd nu sinds een weekje V-Strom en weet het dus nu eg wel!
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ik had nog mijn oude (originele) ruit van mijn K3 liggen en dacht zo bij mezelf dat het doodzonde was om die zomaar in de rekken te laten liggen. Na wat passen en meten heb ik ze aangepast aan het systeem van de K4 en het komt er (op de laagste stand) zo'n 5 cm bovenuit. Zalig rijden is dat. Meer wind op de helm weliswaar, maar niks turbulenties meer. Bovendien krijg je meer koeling als het warm is. ZAAAAAAALIG
Nadeel: meer insecten op je vizier. Maar dat neem ik er graag bij
Nadeel: meer insecten op je vizier. Maar dat neem ik er graag bij
Proefrijden
Bij MDI in Herpen kan je proefrijden met ruiten
http://www.mdi-motorcycle-equipment.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mdi-motorcycle-equipment.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RAD is invoerder van Givi in België.
Echter, het testen van windschermen is NIET mogelijk.
Echter, het testen van windschermen is NIET mogelijk.
Iron Horse schreef:Met verschillende ruiten bij mijn weten niet. Ik weet wel dat er in België een zaak is waar men je laat proefrijden, met als ik het goed heb het GIVI scherm. Staat nog wel ergens op het forum.YellowStrom schreef:Aangezien ik altijd op naked bikes gereden heb, wist ik niet wat turbulentie was. Ik rijd nu sinds een weekje V-Strom en weet het dus nu eg wel!
Dat moet rap veranderen want het neemt toch een deel van de lol weg, maar ik begrijp uit dit forum wel dat dat verschrikkelijk moeilijk is. Zou er niet ergens een bedrijf zijn waar je de verschillende ruiten en/of oplossingen kunt uitproberen?
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29
Ik heb afgelopen weekend ook het MRA Varioscreen besteld voor m'n 650. Voor € 135,-, het kan vast wel iets goedkoper maar dit was vlakbij huis.
Nog getwijfeld of ik de ruit zou nemen die standaard op de Black Rhino zit, die was op voorraad (€ 149,-). De Suzuki opdruk vond ik ook wel een voordeel, maar men kon niet garanderen dat de afmetingen identiek waren, en ik wilde eigenlijk ook niet een donkere ruit.
Ik ben erg benieuwd naar het verschil. De standaard ruit vind ik een ramp qua herrie aan je hoofd (1.92m). Het vizier open zetten kon ik wel vergeten, ook bij lagere snelheden, en motorgeluid wordt overstemd door het windkabaal. Erg fijn dat er zoveel ervaringen in de verschillende ruiten-topics staan van dit forum. Ik kan nog steeds miskleunen, maar de kans op een goede keus is aanmerkelijk groter.
grtz, Arnold
Nog getwijfeld of ik de ruit zou nemen die standaard op de Black Rhino zit, die was op voorraad (€ 149,-). De Suzuki opdruk vond ik ook wel een voordeel, maar men kon niet garanderen dat de afmetingen identiek waren, en ik wilde eigenlijk ook niet een donkere ruit.
Ik ben erg benieuwd naar het verschil. De standaard ruit vind ik een ramp qua herrie aan je hoofd (1.92m). Het vizier open zetten kon ik wel vergeten, ook bij lagere snelheden, en motorgeluid wordt overstemd door het windkabaal. Erg fijn dat er zoveel ervaringen in de verschillende ruiten-topics staan van dit forum. Ik kan nog steeds miskleunen, maar de kans op een goede keus is aanmerkelijk groter.
grtz, Arnold
De verkoper bij v. Wijk Motoren in Zoetermeer kon me niet met zekerheid zeggen dat ze identiek waren. Ik ben er verder niet bij MRA of Suzuki achteraan gegaan maar heb voor de MRA gekozen. Omdat ik op dit forum goede ervaringen daarmee heb gelezen, en een centimeter links of rechts, of wel of niet een ruimte aan de onderkant kan net het verschil zijn.Random Hero schreef:Is er een verschil tussen het varioscherm van MRA en die van Suzuki?
Wanneer ik de bestelling daar op kan halen dan zal ik hem er eens mee vergelijken, als de Black Rhino daar dan nog in de winkel staat.
Arnold
Ik heb afgelopen dinsdag ook een nieuw ruitje laten plaatsen. Ook ik stond in dubio tussen de MRA en de Suzuki Vario, maar die keuze werd voor mij gemaakt. Ik was in een nogal gemakzuchtige bui en Safe kon wel de Suzuki variant en niet de MRA bestellen ( ). Dus dinsdag is 'ie er op gegaan.
Zeer prettig verschil met de standaard ruit, terwijl ik toch niet heel lang ben (1,74m). Hoop niet dat ik bepaalde mensen nu ga verleiden tot een discussie over 'rossi' en 'onverantwoord racen', maar vooral met snelheden boven de 160 km/uur is het verschil zeer merkbaar, vooral wat geluidsniveau rondom mijn helm betreft (en nu rij ik altijd al met otoplastieken). Weet natuurlijk niet in hoeverre de MRA dit nog verder gereduceerd zou kunnen hebben, maar ik ben met de Suzuki Vario al zeer tevreden.
Zeer prettig verschil met de standaard ruit, terwijl ik toch niet heel lang ben (1,74m). Hoop niet dat ik bepaalde mensen nu ga verleiden tot een discussie over 'rossi' en 'onverantwoord racen', maar vooral met snelheden boven de 160 km/uur is het verschil zeer merkbaar, vooral wat geluidsniveau rondom mijn helm betreft (en nu rij ik altijd al met otoplastieken). Weet natuurlijk niet in hoeverre de MRA dit nog verder gereduceerd zou kunnen hebben, maar ik ben met de Suzuki Vario al zeer tevreden.
Klinkt goed! Kan niet wachten totdat de mijnes binnen is om het ook uit te proberen. Het ruitje dan, niet die aso snelheden van jou
Trouwens, het ruitje wat op de Black Rhino zit is nu identiek aan die van MRA, met zo'n "(" aan de onderkant. Heeft die van jou dat ook of maken ze eerst de oude voorraad op?
Groenten,
Trouwens, het ruitje wat op de Black Rhino zit is nu identiek aan die van MRA, met zo'n "(" aan de onderkant. Heeft die van jou dat ook of maken ze eerst de oude voorraad op?
Groenten,
Weet niet of Suzuki überhaupt de "(" heeft in een eventuele nieuwe serie...Boris schreef: Trouwens, het ruitje wat op de Black Rhino zit is nu identiek aan die van MRA, met zo'n "(" aan de onderkant. Heeft die van jou dat ook of maken ze eerst de oude voorraad op?
Groenten,
Weet inderdaad dat MRA die wel heeft, waarschijnlijk om onderdruk achter het scherm op te heffen, maar de originele Suzuki heeft dat dus niet, maar ik heb er geen hinder van ondervonden...
Jawel, bekijk de foto's van de Black Rhino maar. Die heeft het dus ook.
http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=pgyfwCsHcPvMrJELAQL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=pgyfwCsHcPvMrJELAQL" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruitje vandaag opgehaald. Het is dus inderdaad hetzelfde ruitje als op de Black Rhino of die van MRA.
Of het wat uitmaakt, joost mag het weten.
Ennieweej, alleen een kort stukje mee gereden, maar het verschil was groot. Met 100km/h hoor ik nu voor het eerst de motor ipv gebulder om m'n helm! Komende week komt de echte test, maar ik twijfel niet dat het beter zal zijn.
Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.
groeten,
Boris
Of het wat uitmaakt, joost mag het weten.
Ennieweej, alleen een kort stukje mee gereden, maar het verschil was groot. Met 100km/h hoor ik nu voor het eerst de motor ipv gebulder om m'n helm! Komende week komt de echte test, maar ik twijfel niet dat het beter zal zijn.
Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.
groeten,
Boris
Huh? hij heeft toch zo'n ruit als die van de Rhino? Hij bedoelt dat de ruit die origineel op zijn "gewone" 650 zit beter/mooier is.Black Rhino schreef:De originele Rhino ruit is inderdaad goed afgewerkt. Niets op aan te merken.Boris schreef: Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.
groeten,
Boris
Hoi Boris,Boris schreef:Ruitje vandaag opgehaald. Het is dus inderdaad hetzelfde ruitje als op de Black Rhino of die van MRA.
Of het wat uitmaakt, joost mag het weten.
Ennieweej, alleen een kort stukje mee gereden, maar het verschil was groot. Met 100km/h hoor ik nu voor het eerst de motor ipv gebulder om m'n helm! Komende week komt de echte test, maar ik twijfel niet dat het beter zal zijn.
Wel bedroevende kwaliteit. Originele ruit is beter/mooier afgewerkt.
groeten,
Boris
Bedoel je dat de MRA-ruit minder goed is afgewerkt dan de (ook MRA) ruit die op de Black Rhino wordt geleverd?!?
Of bedoel je minder goed afgewerkt dan de standaard ruit van de DL650?!?
Ik heb nu de MRA besteld, maar kan denk ik evt nog switchen voor een ruit zoals die op de Black Rhino wordt geleverd. Dus ben benieuwd naar je reactie.
Grt Arnold
Ik bedoelde vergeleken met het originele, standaard, ruitje.
Maak er wel een foto van. Het is alsof ik het zelf uit plastic heb gesneden en vervolgens de randen met een heel ruwe vijl heb bewerkt. Tevens is het plastic van het soort waar je iedere vingerafdruk op ziet (en alleen door poetsen weer kan verwijderen).
Al met al, best wel teleurstellend voor 150 euro...
Maar het voordeel is er.
Maak er wel een foto van. Het is alsof ik het zelf uit plastic heb gesneden en vervolgens de randen met een heel ruwe vijl heb bewerkt. Tevens is het plastic van het soort waar je iedere vingerafdruk op ziet (en alleen door poetsen weer kan verwijderen).
Al met al, best wel teleurstellend voor 150 euro...
Maar het voordeel is er.
Wat ik mij afvraag, is het standaard ruitje anders van vorm/grootte dan de varioscreen, afgezien van de opening aan de onderkant? Het lijkt me de moeite waard om eerst eens met een dremel een grotere opening te maken in de standaard ruit om zo de onderdruk te elimineren. Tevens vraag ik me af of het "flip"ruitje los te krijgen is, zodat je dat op je standaard ruitje kan maken.
Het "flip" ruitje is los te verkrijgen maar niet voor de V-Strom schermen (wel voor oa deze van de SV's).Pim schreef:Wat ik mij afvraag, is het standaard ruitje anders van vorm/grootte dan de varioscreen, afgezien van de opening aan de onderkant? Het lijkt me de moeite waard om eerst eens met een dremel een grotere opening te maken in de standaard ruit om zo de onderdruk te elimineren. Tevens vraag ik me af of het "flip"ruitje los te krijgen is, zodat je dat op je standaard ruitje kan maken.
In theorie zou dit kunnen passen maar vrees dat er zowel op het "flip" ruitje als op de gewone ruit te veel spanning gaat komen aangezien de kromming van de ruit van de SV anders is dan deze van de Strom...
Ik ook. Ik heb hem inmiddels opgehaald. En ben natuurlijk ook benieuwd. Maar voor het uitproberen wacht ik even tot de pekel echt van de weg is gespoeld en het ook voor mooiweerrijders weer leuk wordtRandom Hero schreef:Ik heb maar gewoon die van MRA besteld. Ik kan em morgen al ophalen en ben erg benieuwd hoeveel het gaat helpen.
Ik heb em vandaag ook opgehaald. Ze hadden bij de motoport die van suzuki besteld ipv MRA. Nou maakt me dat niet zoveel uit ware het niet dat die van Suzuki iets duurder is. Ze dachten namelijk dat MRA ze zelf niet meer leverde en dat ie alleen nog maar via Suzuki te krijgen was(het ruitje komt wel gewoon uit de MRA fabriek). Toen ik die man vertelde dat anderen em blijkbaar wel rechstreeks van MRA konden bestellen, kreeg ik 15% extra korting bovenop de 20% die ik standaard al krijg.
Heb vandaag maar een heel klein stukje gereden, dus heb em nog niet echt fatsoenlijk kunnen testen. Maar dat komt deze week zeker nog wel.
Heb vandaag maar een heel klein stukje gereden, dus heb em nog niet echt fatsoenlijk kunnen testen. Maar dat komt deze week zeker nog wel.
MRA ruit
Hij staat op de site van MRA: http://www.mra.de
Hij kost in Duitsland € 119,90 inclusief BTW maar exclusief de verzendkosten.
Artikel nummer is: 1810-VT
Hij kost in Duitsland € 119,90 inclusief BTW maar exclusief de verzendkosten.
Artikel nummer is: 1810-VT
Re: MRA ruit
Ik heb twee jaar terug geprobeerd te bestellen op die site (voor een Diversion), ik kreeg een mailtje terug dat ze niet naar NL willen versturen. Tot mijn grote schrik mailden ze mn creditcard gegevens ook gewoon mee. Slordig dus.
Later op de beurs zag ik hoe slecht het afgewerkt is en dat was zelfs voor mij aanleiding om het niet te kopen. Zo te zien zijn de beugeltjes nu wel van metaal, toen nog van plastic.
Vooralsnog ben ik helemaal tevreden met de standaard ruit in de laagste stand. Mogelijk wil ik voor de zomer wel een lagere ruit erbij.
- Teddy
- DL1000 berijder
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
- Woonplaats: Veenendaal
- Contacteer:
Ik heb de MRA Varioscreen voor de DL 1000 K4 in Duitsland besteld voor € 107,95 excl. € 6,50 verzendkosten. Is het type zoals bij de Rhino dus met het boogje aan de onderkant. Werd binnen 5 dagen geleverd.
Zie http://www.zimo-motorrad.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Jan S
Zie http://www.zimo-motorrad.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet Jan S
Groeten Jan
Net als Teddy heb ik nu ook bij ZIMO het Vario scherm van MRA besteld. En inderdaad bij "MRA.de" kan je dus niet bestellen vanuit Nederland. Ze verwezen me keurig door naar de importeur uit Belgie (ook voor NL). De link naar ZIMO is een handige tip - ruit kost in eerste instantie 103 euro incl verzendkosten. Ik ben wel benieuwd hoe het getinte varioscherm zal staan op grijze DL
Groetjen Wim
Groetjen Wim
En, is het een mooie ruit, en gaat dat met het vooraf betalen goed?Net als Teddy heb ik nu ook bij ZIMO het Vario scherm van MRA besteld. En inderdaad bij "MRA.de" kan je dus niet bestellen vanuit Nederland. Ze verwezen me keurig door naar de importeur uit Belgie (ook voor NL). De link naar ZIMO is een handige tip - ruit kost in eerste instantie 103 euro incl verzendkosten. Ik ben wel benieuwd hoe het getinte varioscherm zal staan op grijze DL
Het bestellen gaat inderdaad goed. Inmiddels heb ik mijn ruit ook al ontvangen (vooraf betaald) en het ziet er keurig uit. Goed verpakt en daarna nog eens in de orginele verpakking. Kwalitatief ziet het er ook goed uit. De ruit paste onmiddelijk zonder aanpassingen. Ik ben tevreden - hopelijk nu geen last meer van overmatig windgeluid.
Laatst gewijzigd door DL1K5GT op di 04-04-2006, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb zojuist mijn nieuwe Suzuki varioscreen gemonteerd. Ben 1.89 m en heb hem in de hoogste positie bevestigd. Voor iedereen die nog twijfelt... dit is precies wat ik zocht, geen wind meer in het gezicht en geen turbulentie rond de helm. Net 120 km p/u gereden met vizier open, probleemloos. Ik kan nog over het scherm heenkijken. Misschien dat de middelste stand ook nog wel kan, maar ach, het is nu goed dus ik laat het maar zo.
Groeten
Pim
Groeten
Pim
MRA Vario Screen
Ook ik heb de MRA Vario ruit gemonteerd en ben er erg tevreden over.
Ik ben 185 cm lang en heb zowel de ruit als de spoiler in de hoogste stand gezet en dit bevalt prima. Als ik tijdens het rijden de spoiler omlaag doe (weet ik, is niet de bedoeling) komt de turbulentie weer terug. Dus dit werkt prima, in ieder gevalvoor mijn lengte.
Op dit forum had ik gelezen dat MRA geen heldere ruiten levert. Dat doen ze nu wel, net als bij de suzuki ruiten kun je voor smoke of helder kiezen. Ik heb voor een heldere € 120,- betaald via mijn dealer die het via Bike Design verkregen heeft. Dezelfde ruiten met Suzuki logo kosten € 149,- volgens http://www.suzuki.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben 185 cm lang en heb zowel de ruit als de spoiler in de hoogste stand gezet en dit bevalt prima. Als ik tijdens het rijden de spoiler omlaag doe (weet ik, is niet de bedoeling) komt de turbulentie weer terug. Dus dit werkt prima, in ieder gevalvoor mijn lengte.
Op dit forum had ik gelezen dat MRA geen heldere ruiten levert. Dat doen ze nu wel, net als bij de suzuki ruiten kun je voor smoke of helder kiezen. Ik heb voor een heldere € 120,- betaald via mijn dealer die het via Bike Design verkregen heeft. Dezelfde ruiten met Suzuki logo kosten € 149,- volgens http://www.suzuki.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag de MRA ruit, die ik gekocht heb via Marktplaats bij Boonstra motoren, binnengekregen. Ruit is onbeschadigd en staat top op de DL 1000 K2 .
Gelijk een stukje gaan rijden. En eindelijk. Geen overmatige herrie meer. Dit had ik al veel eerder moeten doen ipv experimenteren met de originele en de tourruit..
Gelijk een stukje gaan rijden. En eindelijk. Geen overmatige herrie meer. Dit had ik al veel eerder moeten doen ipv experimenteren met de originele en de tourruit..
mra vario screen
Inmiddels zijn ze niet meer zo duur € 99,95 inclusief BTW en gratis verzendkosten in Duitsland. De aanbieding komt van Zimo BRD.
Aangezien ik slechts 1 kilometer van Duitsland af woont kan ik hem dus makkelijk bij mijn nichtje in Duitsland laten bezorgen.
Als het daar binnen is haal ik het af en op en neer is dat ongeveer 5 kilometer.
Zo zie je maar weer dat kort bij Duitsland wonen ook voordelen heeft behalve alleen benzine tanken.
Mocht één van jullie nog een goedkopere aanbieding hebben dan hoor ik het graag.
Aangezien ik slechts 1 kilometer van Duitsland af woont kan ik hem dus makkelijk bij mijn nichtje in Duitsland laten bezorgen.
Als het daar binnen is haal ik het af en op en neer is dat ongeveer 5 kilometer.
Zo zie je maar weer dat kort bij Duitsland wonen ook voordelen heeft behalve alleen benzine tanken.
Mocht één van jullie nog een goedkopere aanbieding hebben dan hoor ik het graag.