cockpit platen vervangen
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: cockpit platen vervangen
Hey Ron,
allereerst denk ik niet dat onderstaande tellerplaten voor de 1000 zijn. De mijne gaat bij 9500 toeren het rode gebied in. En ik geloof ook niet dat er Dl1000's va de K-series zijn met abs ..
Dat terzijde, om bij de cockpit unit te komen heb je even wat sleutelwerk. In dit topic kun je zien wat je moet doen om de cockpit met het plastic er om heen uit te nemen.
De tellerpartij kun je vervolgens makkelijk los schroeven, deze zit met ik meende 6 schroeven vast. Dat is het verste wat ik ooit ben geweest met het demonteren.
En daarna weet ik niet, ik heb wel mn vermoedens .. er zitten nog een aantal andere schroeven aan de teller. Ik vermoed dat je hiermee het glas kunt verwijderen. Daarnaast vermoed ik wel, dat deze ook nog met schiliconenlijm vast zit. Je zult hem dus ook nog moeten verhitten. En dan nog de tellers zelf los krijgen, en de nieuwe plaat er in .. Misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft?
allereerst denk ik niet dat onderstaande tellerplaten voor de 1000 zijn. De mijne gaat bij 9500 toeren het rode gebied in. En ik geloof ook niet dat er Dl1000's va de K-series zijn met abs ..
Dat terzijde, om bij de cockpit unit te komen heb je even wat sleutelwerk. In dit topic kun je zien wat je moet doen om de cockpit met het plastic er om heen uit te nemen.
De tellerpartij kun je vervolgens makkelijk los schroeven, deze zit met ik meende 6 schroeven vast. Dat is het verste wat ik ooit ben geweest met het demonteren.
En daarna weet ik niet, ik heb wel mn vermoedens .. er zitten nog een aantal andere schroeven aan de teller. Ik vermoed dat je hiermee het glas kunt verwijderen. Daarnaast vermoed ik wel, dat deze ook nog met schiliconenlijm vast zit. Je zult hem dus ook nog moeten verhitten. En dan nog de tellers zelf los krijgen, en de nieuwe plaat er in .. Misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft?
Gr. Chiel
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7552
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: cockpit platen vervangen
Van de V-strom heb ik het instrumentenpaneel nog nooit open of los gehad. Van diverse anderen wel. Meestal zit de instrumentatie vanaf de onderzijde met seals tegen vochtinwerking gemonteerd. Dit kan heel divers zijn. Kijk even op de bijgaande link, dan zie je hoe je nr 14 kunt loshalen. er moet dus wel wat Tupperware af voor je het instrumentenpaneel kunt verwijderen. Dan zie je vanzelf hoe het gemonteerd zit. http://www.ronayers.com/COWLING-BODY--C214393.aspx
Chiel, Ron heeft een 650.
Chiel, Ron heeft een 650.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4211
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: cockpit platen vervangen
Denk dat Peter (Rhino VStrom) het wel weet. Die heeft het hele spul een keer los gehad om een gear-indicator in te bouwen. In dit topic doet hij uit de doeken, alleen zijn de foto's helaas verdwenen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7552
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: cockpit platen vervangen
Hier vind je ze ook plus nog een paar tips betreffende de wissel.
Uitgebouwd ziet het er zo uit:
En kijk eens hier.
Uitgebouwd ziet het er zo uit:
En kijk eens hier.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: cockpit platen vervangen
Je digitale teller blijft wel miles aangeven, wel een beetje verwarrend denk ik.
Ook bij eventuele verkoop van de motor is het lastig.
Ook bij eventuele verkoop van de motor is het lastig.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: cockpit platen vervangen
Met een digitale miles teller rijdt hij juist minder kms. Das toch beter voor de verkoop... ...van oud vrouwtje geweest, weinig kilometers op de teller.
Natuurlijk belazer je de boel dan haha!
Tapatalk via mijn iPad
Natuurlijk belazer je de boel dan haha!
Tapatalk via mijn iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7821
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: cockpit platen vervangen
Ben ik effe blij met m'n L2. Daar kan je mbv wat knopjes en engelengeduld de settings aanpassen in km of miles, Celsius of Fahrenheit, verbruik in liters of gallons.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5038
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: cockpit platen vervangen
Hier wat huisvlijt:Frank schreef:Denk dat Peter (Rhino VStrom) het wel weet. Die heeft het hele spul een keer los gehad om een gear-indicator in te bouwen. In dit topic doet hij uit de doeken, alleen zijn de foto's helaas verdwenen...
Is best een berg werk om je cockpit te 'slopen'. Komt nog bij dat het terugplaatsen van de naalden, erg nauwkeurig is. "Bezint eer ge begint"
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- EdV
- DL650 berijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
- Woonplaats: Eersel (NL)
Re: cockpit platen vervangen
Ik vraag me ook af of de schaal wel overeen komt. Heb je al gecheckt of de plek van bijvoorbeeld 100 km/h overeenkomt met 62 km/u
mph = km/h
1.0 = 1.609
5.0 = 8.047
10.0 = 16.093
20.0 = 32.187
30.0 = 48.280
40.0 = 64.374
50.0 = 80.467
60.0 = 96.561
70.0 = 112.654
80.0 = 128.748
90.0 = 144.841
100.0 = 160.934
110.0 = 177.028
120.0 = 193.121
130.0 = 209.215
mph = km/h
1.0 = 1.609
5.0 = 8.047
10.0 = 16.093
20.0 = 32.187
30.0 = 48.280
40.0 = 64.374
50.0 = 80.467
60.0 = 96.561
70.0 = 112.654
80.0 = 128.748
90.0 = 144.841
100.0 = 160.934
110.0 = 177.028
120.0 = 193.121
130.0 = 209.215
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Re: cockpit platen vervangen
Bedankt allemaal voor de reakties.
Ik proef toch wel dat zelfs de meest ervaren sleutelaars iets hebben van daar kom ik liever niet aan.
Ikzelf ben niet zo'n hele handige Harry, ik sloop meestal meer dan dat ik maak.
Maar als ik straks in mijn schuur kan sleutelen (nog even een garagedeur in de schuur maken zodat ik er makkelijker in en uit rijd)
wil ik toch zoveel mogelijk mijn motor leren kennen. En bij evt verkoop denk ik dat een koper het toch wel fijn zal vinden als hij de snelheid in km-ers zou kunnen aflezen.
Maar als er iemand is die het aandurft om me hiermee te helpen dan graag
Ik proef toch wel dat zelfs de meest ervaren sleutelaars iets hebben van daar kom ik liever niet aan.
Ikzelf ben niet zo'n hele handige Harry, ik sloop meestal meer dan dat ik maak.
Maar als ik straks in mijn schuur kan sleutelen (nog even een garagedeur in de schuur maken zodat ik er makkelijker in en uit rijd)
wil ik toch zoveel mogelijk mijn motor leren kennen. En bij evt verkoop denk ik dat een koper het toch wel fijn zal vinden als hij de snelheid in km-ers zou kunnen aflezen.
Maar als er iemand is die het aandurft om me hiermee te helpen dan graag
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7821
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: cockpit platen vervangen
Misschien via de motorsloop een vervangend setje kopen ?
http://www.onderdelenzoeker.nl/motorfie ... /dashboard
http://www.onderdelenzoeker.nl/motorfie ... /dashboard
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: cockpit platen vervangen
Ik weet niet of jij er een navigatie op hebt zitten maar die houd ik qua snelheid in de gaten, dan zit je altijd goed.Rongoos schreef:Bedankt allemaal voor de reakties.
Ik proef toch wel dat zelfs de meest ervaren sleutelaars iets hebben van daar kom ik liever niet aan.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: cockpit platen vervangen
Ja die heb ik wel john, maar als ik naar mijn werk rijd heb ik die er niet opzitten.
Ik weet ook ongeveer wel hoe hard ik rijd, maar het geeft denk ik meer rust als hij het in km ers aangeeft
Wie weet durf ik het ooit aan om dit klusje te klaren.
Ik weet ook ongeveer wel hoe hard ik rijd, maar het geeft denk ik meer rust als hij het in km ers aangeeft
Wie weet durf ik het ooit aan om dit klusje te klaren.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: cockpit platen vervangen
gooi maar weg dit bericht mods.
problem solved.
problem solved.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
Re: cockpit platen vervangen
Zie wel dat bij mijn strom bij de linker teller de coating lelijk word rond de twee schroefjes. Hebben meer mensen dat probleem? Is nog maar 5 jaar oud en 20dkm
Re: cockpit platen vervangen
Niemand verder die dat heeft? Ik heb er (nog) geen last van als het zo blijft als het is, maar vind het wel slordig staan.