verbruik
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5067
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: verbruik
V-Strom 650, zuinigste All-Road. Kijk ook even op plaats nr. 5.
10 minst verbruikende allroad-fietsen
1. Suzuki V-Strom DL650 A – 3,97 liter per 100 kilometer (1 op 25,2)
2. Honda NC700X – 4,01 liter per 100 kilometer (1 op 24,9)
3. BMW F700/800GS – 4,48 liter per 100 kilometer (1 op 22,3)
4. Kawasaki Versys 650 – 4,53 liter per 100 kilometer (1 op 22,1)
5. Suzuki V-Strom DL1000 – 4,83 liter per 100 kilometer (1 op 20,7)
6. Yamaha Super Tenere Z – 5,17 liter per 100 kilometer (1 op 19,3)
7. BMW R1200GS (Adventure) – 5,52 liter per 100 kilometer (1 op 18,1)
8. Kawasaki Versys LZ 1000 A – 5,52 liter per 100 kilometer (1 op 18,1)
9. Ducati Hypermotard – 5,72 liter per 100 kilometer (1 op 17,5)
10. Aprilia Dorsoduro 750 – 5,90 liter per 100 kilometer (1 op 16,9)
(bron: Motor.nl)
10 minst verbruikende allroad-fietsen
1. Suzuki V-Strom DL650 A – 3,97 liter per 100 kilometer (1 op 25,2)
2. Honda NC700X – 4,01 liter per 100 kilometer (1 op 24,9)
3. BMW F700/800GS – 4,48 liter per 100 kilometer (1 op 22,3)
4. Kawasaki Versys 650 – 4,53 liter per 100 kilometer (1 op 22,1)
5. Suzuki V-Strom DL1000 – 4,83 liter per 100 kilometer (1 op 20,7)
6. Yamaha Super Tenere Z – 5,17 liter per 100 kilometer (1 op 19,3)
7. BMW R1200GS (Adventure) – 5,52 liter per 100 kilometer (1 op 18,1)
8. Kawasaki Versys LZ 1000 A – 5,52 liter per 100 kilometer (1 op 18,1)
9. Ducati Hypermotard – 5,72 liter per 100 kilometer (1 op 17,5)
10. Aprilia Dorsoduro 750 – 5,90 liter per 100 kilometer (1 op 16,9)
(bron: Motor.nl)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: verbruik
Keurige waarden ! Met 1:24,8 zit ik niet ver van het gemiddelde.
Ben wel benieuwd of de waarde voor de DL1000 gebaseerd is op het oude of nieuwe model.
Ben wel benieuwd of de waarde voor de DL1000 gebaseerd is op het oude of nieuwe model.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: verbruik
Dat moet de nieuwe zijn....... Onmogelijke waardes voor de oude, René.
Verstuurd met Tapatalk by Experia.
Verstuurd met Tapatalk by Experia.
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: verbruik
Rijden jullie alleen recreatief of doe ik iets verkeerd?
Mijn DL650 K9 heeft na 300km pakweg 16 liter nodig. Maar dat is hoofdzakelijk snelweg waar ik graag tegen de 130 KmH aanleun.
Als ik meedoe met een toertochtje over fraaie landelijke weggetjes dan doe ik ook eeuwig met een tank benzine, maar voor de rest moet het ding werken voor de kost.
Mijn DL650 K9 heeft na 300km pakweg 16 liter nodig. Maar dat is hoofdzakelijk snelweg waar ik graag tegen de 130 KmH aanleun.
Als ik meedoe met een toertochtje over fraaie landelijke weggetjes dan doe ik ook eeuwig met een tank benzine, maar voor de rest moet het ding werken voor de kost.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: verbruik
Troost je. Ik zit met m'n K9 ook op 1:18 tot 19 soms 20.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Oussie
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Contacteer:
Re: verbruik
Eigenlijk altijd 1-19/1-20
Meestal stevig doorrijden, combi snelweg en binnendoor.
Meestal stevig doorrijden, combi snelweg en binnendoor.
- Hessie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 915
- Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
- Mijn motor is een: BMW F900 XR
- Woonplaats: Huizen
Re: verbruik
Nou 1 op 24 heb ik ook nog niet gehaald
Zeker niet als er snelweg bij zit...
Heb het de eerste 1000 km beetje bijgehouden , rond de 1 op 21 a 22.
Zeker niet als er snelweg bij zit...
Heb het de eerste 1000 km beetje bijgehouden , rond de 1 op 21 a 22.
doei
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: verbruik
Peter's tabel zijn waarden zoals opgegeven door fabrikanten. Slechts een indicatie dus.
Die van verbruik de ene keer wat meer, de andere keer wat minder.
Morgen weer wat meer, want het is niet zo warm meer.
Ik hou elke tankbeurt bij en zie mooi de seizoenen in de grafiek terug. Hoe warmer, hoe lager het verbruik.
Ik vind het leuk om te doen, en doe het ook om onregelmatigheden te zien, plotselinge dipjes.
Die heb ik 1 keer gezien toen ketting en voorste tandwiel aan de beurt waren.
Maar dat merk je zo ook wel
Die van verbruik de ene keer wat meer, de andere keer wat minder.
Morgen weer wat meer, want het is niet zo warm meer.
Ik hou elke tankbeurt bij en zie mooi de seizoenen in de grafiek terug. Hoe warmer, hoe lager het verbruik.
Ik vind het leuk om te doen, en doe het ook om onregelmatigheden te zien, plotselinge dipjes.
Die heb ik 1 keer gezien toen ketting en voorste tandwiel aan de beurt waren.
Maar dat merk je zo ook wel
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Hessie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 915
- Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
- Mijn motor is een: BMW F900 XR
- Woonplaats: Huizen
Re: verbruik
Ik hou het niet meer echt bij, als ie dorst heeft krijgt ie drinken
Morgen voor een 12000 (13500) beurt en misschien wel even een ritje op de duizend in de tussentijd
Morgen voor een 12000 (13500) beurt en misschien wel even een ritje op de duizend in de tussentijd
doei
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5067
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: verbruik
Zou je dat wel doen Hester Voor je het weet ben je verkochtHessie schreef:misschien wel even een ritje op de duizend in de tussentijd
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: verbruik
O o
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Hessie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 915
- Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
- Mijn motor is een: BMW F900 XR
- Woonplaats: Huizen
Re: verbruik
Ja o o
Hij reed erg prettig
Alleen de koppeling grijpt erg laat aan, dat is het enige minpunt wat ik kan bedenken op dit moment
En koude klauwen zonder kappen en handvatverwarming met zomerhandschoenen hoor
Hij reed erg prettig
Alleen de koppeling grijpt erg laat aan, dat is het enige minpunt wat ik kan bedenken op dit moment
En koude klauwen zonder kappen en handvatverwarming met zomerhandschoenen hoor
doei
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: verbruik
Bikkel
Handkappen en hvv zetten ze er bewust niet op.
Anders worden het veel te lange proefritten
Zo, en nu weer back on topic Hester. Je doet het wéér
Handkappen en hvv zetten ze er bewust niet op.
Anders worden het veel te lange proefritten
Zo, en nu weer back on topic Hester. Je doet het wéér
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: verbruik
Eerlijkheid gebied mij te melden dat er maar iets van 100km snelweg gereden is.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: verbruik
1 op 25 dus. Netjes
Mijn 2006 exemplaar met 89000 km ervaring en met gasgeven haalt deze koude dagen niet meer dan 1 op 19.
Mijn 2006 exemplaar met 89000 km ervaring en met gasgeven haalt deze koude dagen niet meer dan 1 op 19.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: verbruik
Vanochtend getankt bij Pin & Go, Hendrik ido Ambacht (a 1,489) 15,4 ltr bij tripmeterstand 380 km. Ook niet verkeerd, was wel voor het grootste gedeelte op de Anakee3.
Na 190km op de tripmeter gaf de verbruiksmeter 1:20,5 aan. Dus met de Heidenau's en slechte omstandigheden.
Na 190km op de tripmeter gaf de verbruiksmeter 1:20,5 aan. Dus met de Heidenau's en slechte omstandigheden.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: verbruik
Mijn K4 met 55000km verbruikt altijd rond de 5l/100km. Ik rijd meestal binnendoor en probeer in de mate van het mogelijke 90-100/h aan te houden en optrekken tot max 4000tr.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
- Woonplaats: Leuven
Re:
Ik heb dezelfde ervaringen met het octaangetal van de benzine. Hoe lager het getal, hoe lager het verbruik. Dit klinkt tegenstrijdig omdat de 95 of 97 octaan benzine duurder is. Je zou dan denken dat ie ook 'beter' is. Echter, hoe hoger het octaangetal, hoe moeilijker de benzine (spontaan) ontbrandt. En spontane ontbranding wil je vermijden, omdat de motor dan kan gaan 'pingelen'. Hierbij ontploft de benzine voordat de zuiger helemaal boven is. Uiteraard is dit schadelijk voor de motor.Backdraught schreef: Ik heb wel een heel vreemde ervaring. Volgens mij zonder afwijkende rijstijl of route-eisen heb ik één behoorlijk afwijkende tankinhoud gehad qua verbruik: 1 op 27,4 of 3,6/100. Dit is de enige tank waarbij ik euro 92 heb getankt i.p.v. euro 95. Vraag is nu: kan de boordcomputer beter overweg met octaan 92 dan 95
Groet,
Leo
Motoren met heel hoge compressie hebben benzine met hoog octaangetal nodig. de V strom niet. In mijn onderhoudsboekje staat : 'minimaal RON 87'. De lagere octaangetal benzine zal dus gemakkelijker ontbranden, wat een lager verbruik geeft. (dit is me bevestigd door 3 verschillende mechaniciens). Natuurlijk kan dit verschillen naargelang er ethanol in de benzine wordt gedaan. Die laatste zou een negatief effect hebben op het verbruik.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: verbruik
Technische eisen
Ethanol kan in principe alleen in (benzine)motoren worden
gebruikt als alternatief voor benzine. De motor hoeft niet
aangepast te worden indien er tot maximaal 5% ethanol in de
benzine wordt bijgemengd. Bij meer dan 5% bijmenging moet
de lagere calorische waarde van ethanol (29,3 MJ/kg, 33% lager
in vergelijking met benzine) worden gecompenseerd door meer
brandstof aan het brandstof-luchtmengsel toe te voegen
(verrijking).
Ethanol kan in principe alleen in (benzine)motoren worden
gebruikt als alternatief voor benzine. De motor hoeft niet
aangepast te worden indien er tot maximaal 5% ethanol in de
benzine wordt bijgemengd. Bij meer dan 5% bijmenging moet
de lagere calorische waarde van ethanol (29,3 MJ/kg, 33% lager
in vergelijking met benzine) worden gecompenseerd door meer
brandstof aan het brandstof-luchtmengsel toe te voegen
(verrijking).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 13-10-2014, 11:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
- Woonplaats: Amsterdam
Re: verbruik
1 op 14 Maar het rijdt zo lekker.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: verbruik
Even een test gedaan.
Volgetankt en daarna 100km gereden waarvan 80km autosnelweg tegen 90km/u, de andere 20km rustig aan gereden op 70km/u wegen.
Volgetankt en daarna 100km gereden waarvan 80km autosnelweg tegen 90km/u, de andere 20km rustig aan gereden op 70km/u wegen.
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: verbruik
Iemand ervaring met E10 tanken in een DL650K8?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7572
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: verbruik
Wat zou het probleem kunnen zijn? Sommigen doen daar zo moeilijk over maar moderne auto's en motoren kunnen dat gewoon aan zonder probleem.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: verbruik
Ik zou het niet doen. Het gevaar dat er zo links en rechts wat leidingen, pakkingen of rubbers naar de kl*te gaan is echt wel aanwezig. Men zegt dat het wel kan maar met een motor die buiten de fabrieksgarantie valt deed ik het echt niet...Supermuis schreef:Iemand ervaring met E10 tanken in een DL650K8?
http://brandstofverbruik.com/editorial/ ... or-motoren
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7572
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: verbruik
Dus jij verwijst naar een website waarvan jij vindt dat je het daarom niet moet doen en dan staat daarop:
Beetje vreemd dus.Suzuki
Alle modellen vanaf het jaar 2002 zijn geschikt voor het gebruik met E10.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: verbruik
Veel geblaat ...
Is er uberhaupt al iemand ergens ter wereld die met een relatief recente motorfiets al eens verrotte leidingen had door die ethanoltoevoeging?
Is er uberhaupt al iemand ergens ter wereld die met een relatief recente motorfiets al eens verrotte leidingen had door die ethanoltoevoeging?
Spooky Action At A Distance !
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: verbruik
Volgens het boekje maximaal 5% ethanol. E10 bevat 10% ethanol.
Hmmm ..... ik weet zeker dat dat vroeger anders was .....
Oeps, toch maar geen E10 meer in mijn L0.
Hmmm ..... ik weet zeker dat dat vroeger anders was .....
Oeps, toch maar geen E10 meer in mijn L0.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 514
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: verbruik
Nee, ik gaf daarmee alleen maar aan dat de fabrikanten wel vinden dat het kan maar ga maar eens vragen aan een motormonteur. Maar aan de andere kant, ga eens een jaar daarmee rijden en deel je ervaringen met ons.Iron Horse schreef:Dus jij verwijst naar een website waarvan jij vindt dat je het daarom niet moet doen en dan staat daarop:
Beetje vreemd dus.Suzuki
Alle modellen vanaf het jaar 2002 zijn geschikt voor het gebruik met E10.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7572
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: verbruik
Ik heb in Duitsland wel eens een paar tanken E10 met de auto verreden. Het kan tussen de oren zitten, maar ik kreeg toch het vermoeden dat ik minder kilometers met de E10 reed dan met de gewone benzine. Zelfde geldt voor Blue One dat ik hier in Nederland tankte.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4224
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: verbruik
Meten is weten, Rob...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 19-04-2015, 00:20
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: verbruik
Onlangs heb ik mijn motor (DL1000) af laten stellen om het "bokken" rond de 3000 toeren te verminderen. Hij rijdt nu fantastisch! Geen bokken meer en hij trekt mooi op vanuit onder in toeren.
Alleen is wel het verbruik meer geworden. Voorheen kon ik zo'n 1:18 rijden, maar nu is dit zo'n 1:15.
Het verbruik is dus wel meer geworden, maar hij rijdt er wel veel fijner door. Dat heb ik er dan wel weer voor over.
Alleen is wel het verbruik meer geworden. Voorheen kon ik zo'n 1:18 rijden, maar nu is dit zo'n 1:15.
Het verbruik is dus wel meer geworden, maar hij rijdt er wel veel fijner door. Dat heb ik er dan wel weer voor over.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: verbruik
N.a.v. wat ik zojuist las in een paar reacties hiervoor over Ethanol wil ik het volgende er nog aan toevoegen:
jarenlang heb ik gereden met 2-takten en daar is vanwege de oldtimerstatus de ethanol discussie nog actueler. Deze motoren zijn destijds niet gemaakt voor dit goedje.
De toevoeging van ethanol aan benzine is een gevolg van de milieulobby om o.a. te snelle uitputting van de aardolie in de aarde te voorkomen. Benzinemaatschappijen mogen max. 5% ethanol aan de benzine toevoegen met een afwijkingsfactor van wederom 5%. Dus wordt er max 10% ethanol aan gewone benzine toegevoegd. Het is veel goedkoper dan benzine en de prijs blijft een aan benzine gerelateerde prijs. Dus de maatschappijen verdienen nog meer aan een litertje peut. Dezelfde afwijking wordt gehanteerd voor E10. Dus normale benzine is feitelijk al E10 en E10 is feitelijk E15.
Dit heeft grote gevolgen voor de motoren van voertuigen m.n. voor de oldtimers. In moderne motoren worden rubbers en pakkingen gebruikt die tegen ethanol bestand zijn. Moderne benzine wordt door de toevoeging van ethanol na een paar maanden al hygroscopisch. (water in de tank). Onze motoren willen echter niet lopen op water. Probeer water zelf maar eens in brand te steken. Van alle kanten is het dus slecht voor motoren en ook het gebruik zal toenemen.
In de racerij wordt speciale benzine gebruikt. Vanuit die hoek wordt geadviseerd Aral en BP superbenzine met het hoogste octaangehalte te gebruiken. Die zouden met name in Duitsland nog volledig ethanolvrij zijn.
Het gebruik van superbenzine met het hoogste octaangehalte is naar verluid het beste voor de lange levensduur van je motor. Je motor is geconstrueerd voor de meeste pk's met de meest optimale benzine. En niet op die russische 87 octaan troep.
jarenlang heb ik gereden met 2-takten en daar is vanwege de oldtimerstatus de ethanol discussie nog actueler. Deze motoren zijn destijds niet gemaakt voor dit goedje.
De toevoeging van ethanol aan benzine is een gevolg van de milieulobby om o.a. te snelle uitputting van de aardolie in de aarde te voorkomen. Benzinemaatschappijen mogen max. 5% ethanol aan de benzine toevoegen met een afwijkingsfactor van wederom 5%. Dus wordt er max 10% ethanol aan gewone benzine toegevoegd. Het is veel goedkoper dan benzine en de prijs blijft een aan benzine gerelateerde prijs. Dus de maatschappijen verdienen nog meer aan een litertje peut. Dezelfde afwijking wordt gehanteerd voor E10. Dus normale benzine is feitelijk al E10 en E10 is feitelijk E15.
Dit heeft grote gevolgen voor de motoren van voertuigen m.n. voor de oldtimers. In moderne motoren worden rubbers en pakkingen gebruikt die tegen ethanol bestand zijn. Moderne benzine wordt door de toevoeging van ethanol na een paar maanden al hygroscopisch. (water in de tank). Onze motoren willen echter niet lopen op water. Probeer water zelf maar eens in brand te steken. Van alle kanten is het dus slecht voor motoren en ook het gebruik zal toenemen.
In de racerij wordt speciale benzine gebruikt. Vanuit die hoek wordt geadviseerd Aral en BP superbenzine met het hoogste octaangehalte te gebruiken. Die zouden met name in Duitsland nog volledig ethanolvrij zijn.
Het gebruik van superbenzine met het hoogste octaangehalte is naar verluid het beste voor de lange levensduur van je motor. Je motor is geconstrueerd voor de meeste pk's met de meest optimale benzine. En niet op die russische 87 octaan troep.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: verbruik
Dat is duidelijke taal
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: verbruik
Vorige week 400 km dagtocht gemaakt op 1 tank.
Uitgerekend 1:23,8 netjes toch
Mijn eerste blokje gaat uit bij 175 km
Laten we het maar niet over goedkoop rijden hebben want ik had wel een flitspaal gemist die dag
Uitgerekend 1:23,8 netjes toch
Mijn eerste blokje gaat uit bij 175 km
Laten we het maar niet over goedkoop rijden hebben want ik had wel een flitspaal gemist die dag
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: verbruik
Als je m gemist hebt is dat goed nieuws want dan is de strom iig nog heel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 08-11-2015, 20:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 AL2 Black Rhino (2012)
Re: verbruik
Op mijn Vstrom 650 AL2 tussen 1op 22 en 1 op 24.
Woon/werk verkeer. Binnendoor (80km/h) en snelweg (100km/h en 130km/h)
Ik rijd stevig door en rijd eigenlijk altijd wel +20km/h
1 keer heel zuinig gereden (kan je geen motor rijden noemen dan ) toen haalde ik 1 op 27.
Woon/werk verkeer. Binnendoor (80km/h) en snelweg (100km/h en 130km/h)
Ik rijd stevig door en rijd eigenlijk altijd wel +20km/h
1 keer heel zuinig gereden (kan je geen motor rijden noemen dan ) toen haalde ik 1 op 27.
- Surfdj
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
- Contacteer:
Re: verbruik
Maar kan ik nou in mijn VStrom 1000 uit 2003 E10 tanken? En zoniet wat dan tanken?
Hang loose........... and stay loose
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: verbruik
Dat kan je hier lezen.....https://www.suzuki.nl/motoren/nieuws/wa ... ndstof-e10
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Surfdj
- Berichten: 133
- Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
- Contacteer:
Re: verbruik
Okay bedankt
Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Hang loose........... and stay loose
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 21-12-2017, 21:21
- Mijn motor is een: Suzuki vstrom 650 (2019)
- Woonplaats: Huldenberg
Re: verbruik
Mijn vstrom 650 bouwjaar 2019
Verbruikt 3.7l/100k in de zomer en 4l in de winter
Ik ga altijd tanken tussen de 490 en 540km En die range meter er zeer accuraat.
Ik heb nog NOOIT zo’n zuinige motor gehad!!
Zeer gelukkige ermee
Verbruikt 3.7l/100k in de zomer en 4l in de winter
Ik ga altijd tanken tussen de 490 en 540km En die range meter er zeer accuraat.
Ik heb nog NOOIT zo’n zuinige motor gehad!!
Zeer gelukkige ermee
- Zwabber
- Berichten: 926
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: verbruik
Dat zijn hele mooie getallen!
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
-
- DL650 berijder
- Berichten: 222
- Lid geworden op: zo 14-09-2014, 09:46
- Mijn motor is een: Tenere Rally
Re: verbruik
Mijn Dl 1050 XT 1 op 19 gemiddeld heb er nu 1800 km op gereden en verwacht dat hij nog wat zuiniger zal worden nu hij
Ingereden is.
Ingereden is.
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Re: verbruik
Ik heb een 650 uit '09, doet tussen de 1:21 en 1:24. Zuinige beestjes.
- Dbgke
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 09-01-2010, 17:57
- Mijn motor is een: DL650A K9
- Woonplaats: Lokeren (België)
Re: verbruik
Hey,
Mijne 650 K9 met +156.000km komt aan een gemiddelde van 4,5l/100km.
Waar ik natuurlijk ook zeer tevreden over ben
Mijne 650 K9 met +156.000km komt aan een gemiddelde van 4,5l/100km.
Waar ik natuurlijk ook zeer tevreden over ben
DL650 ABS K9 (+150.000km)met skid plate, Givi Airflow, TomTom rider 400, valbeugels, handkappen, topkoffer, Osco, Fenda Extenda, Top Sellerie zadel, ER6N Spiegels, SW-Motech Middenbok
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004
Re: verbruik
Hoi,
Die van mij is echt helemaal niet zuinig. Ik rij ongeveer 1 op 13,5 met mijn DL1000 uit 2004
Die van mij is echt helemaal niet zuinig. Ik rij ongeveer 1 op 13,5 met mijn DL1000 uit 2004
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7572
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: verbruik
Voor een 1000 uit 2004 is dat vrij normaal. Er zit een groot verschil tussen het verbruik van de 1000 en 650, in ieder geval bij de vroege types.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004
Re: verbruik
Ik vond het ook niet heel gek of erg, maar zuinig is het niet hahah. Daarnaast heb ik ook een te goed werkende rechterhand, dus dat helpt ook niet