rammelend koppelingshuis

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Richard

rammelend koppelingshuis

Bericht door Richard »

Ondanks dat mijn DL1000 van 2005 is en die een gemodificeerde koppeling zou moeten hebben, maakte de koppeling net zoveel geluid als Dagobert Duck die door zijn munten aan het zwemmen was. (De motor heeft ondertussen 66000km gelopen) Dus enige tijd geleden in Amerika bij powersportsplus.com een nieuw koppelingshuis besteld.

Met het lange weekend voor de boeg vrijdagmiddag begonnen aan de klus. Vanaf het begin heb ik altijd al het onderhoud aan de motor zelf gedaan en met de beschikking over een ruime garage, heftafel en voldoende gereedschap moest dit ook geen moeilijke klus zijn.

Een speciale tang om het koppelingshuis tegen te houden heb ik niet, Martien_1000 had in zijn topic op een mooie manier laten zien hoe je deze ook kon maken met een griptang. Dus onder het motto “we cross that bridge when we are there” alles open gemaakt. Zaterdagochtend in alle bakken gezocht op zoek naar onderdelen om een koppelingshuistang te maken.

Uiteindelijk is het een oplossing geworden met een lijmtang en 2 stukjes ijzer uit de rommelbak. Het enige wat “rommelig” is, is dat (als de tang op het huis zit) de bekken van de lijmtang dichtgehouden moeten worden met een andere lijmtang.
Niet teveel op het laswerk letten. Ik ben ook geen lasser :oops:

Afbeelding

Maar de tang werkte en is nu nog steeds te gebruiken als normale lijmtang. Al met al een goedkope oplossing en dat is altijd meegenomen in tijden waar we moeten bezuinigen om de hobby’s van den haag in stand te houden.

En het koppelinghuis was inderdaad een rammelbak; het tandwiel heeft enkele millimeters spelling ten opzichte van het huis. Nieuw huis erop, “nu we er toch zijn” nieuwe koppelingsplaten erop en de boel weer dichtgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Starten en een grote glimlach :D . Alleen het geplof van de motor is nog te horen. Ik kan in ieder geval weer wat rammelvrije kilometers gaan maken.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Wullebolle »

Naaais :worship:

Heb je nog een foto van je ouwe rammelblok om te vergelijken?
Enne ..quanta costa zo'n fris nieuw dingske?
Spooky Action At A Distance !
Richard

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Richard »

Wullebolle schreef:Heb je nog een foto van je ouwe rammelblok om te vergelijken?
Enne ..quanta costa zo'n fris nieuw dingske?
de foto's zijn van het oude koppelingshuis. aan het potloodstreepje op het huis kun je zien dat het tandwiel een paar millimeter te verdraaien is ten opzichte van het huis. het lijkt niet zoveel, maar het produceert redelijk wat herrie.

en het koppelingshuis kostte ongeveer 250 dollar. maar dan moet je het nog in europa zien te krijgen. dat kost nog eens een additionele 70 dollar. en als het hier is, dan komt onze Jan-Kees nog de nodige (invoer)belastingen innen. ook tante post wil nog wat geld zien omdat ze deze afhandeling voor hun rekening genomen hebben. omdat ik naast het koppelingshuis nog wat meer besteld had, kostte dit 90 euro totaal.

het makkelijkst zou zijn als je een reisje amerika ging doen. dan had je al die overbodige kosten niet.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Wullebolle »

Die ouwe zag er nog proper uit ... nu dat je het zegt, zie ik de potloodstreepjes. Nogal speling.
Prijs lijkt me redelijk. Ik vroeg dit ooit aan men dealer en die zei 300 a 350 gekocht, niet geplaatst.
Jij bent alsnog pak goedkoper uit.
Mooi.
:bye:
Spooky Action At A Distance !
CaptainCaveman
Berichten: 41
Lid geworden op: di 13-07-2010, 14:02
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000Adventure model 2015

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door CaptainCaveman »

heb sinds twee weken een nieuwe koppelingskorf in mijn Vstrom uit 2002. Dag en nacht verschil zeg. Wel laten doen, zo technische ben ik niet.
gipro 4, zumo 660, bellypan, mra varioscherm, hugger, hakbeschermers, nieuwe betere voorvering, voorspatbordverlenger, givi trekkerlights, stebel luchthoorn, knipperlichten in spiegels, beschermplaten lucht-en oliekoeler, handvatverwarmer
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Redhead »

quote Wullebolle Jij bent alsnog pak goedkoper uit.

Hoezo goedkoper, 250 plus 70 dollar = 262 euro. Plus 90 euro en de kosten van TNT 15 euro? 362 euro.
Lijkt mij meer als de 300/350euro die de dealer wilde hebben.

Dan heb je de leverancier dicht bij huis en een tevreden Nederlandse leverancier toch?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Wullebolle »

ge hebt gelijk Redhead
ik kan nog steeds niet tellen :mrgreen:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

omdat ik ook aardig dicht in de buurt kom van deze kmstand, waar zit de speling precies in?
ik heb sowieso last van de bekende rammel maar de motor trekt soms ook op alsof je in de 3e versnelling weg probeert te rijden terwijl je stil staat.. rammelen en veel bijgeluiden.

zat niet echt te wachten op 350 euro excl. montage EN ik kan niet lassen en dus zo'n mooi tooltje maken :P
Jacco02

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Jacco02 »

Ik heb een gemodificeerde koppeling van deze man hier liggen: http://www.werksparts.com/
Hopelijk heb ik volgende week tijd om hem te plaatsen. :D Voordeel hiervan is dat het probleem nooit meer terug komt(als het goed is O:-) ) wat bij een originele nieuwe koppeling wel het geval is.

@Sans gereedschap om je koppeling vast te houden kan je ook gewoon kopen bij verschillende motor/brommer zaken. Heb er bij mij thuis nog 1 liggen die ik een aantal jaar terug bij mijn schakelbrommer gebruikt heb. Samen met dit:http://www.vibefreev.com/downloads/Clut ... ent_GB.pdf is het wisselen niet moeilijk meer.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Gaat meer om de €€€ :(
Jacco02

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Jacco02 »

Ja dat is zo. Heb er zelf meer als een jaar over zitten twijfelen maar overal staat het het het geld waard is en dat iedereen het de beste aankoopt vind die ze ooit voor hun DL hebben gedaan. Volgende week gaat die van mij dus verwisseld worden( heb een K2 met 69K op de teller) En zal dan wel even laten weten wat ik er van vind. Kan evt ook een nieuw topic aanmaken als er meer mensen interesse hebben? :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Iron Horse »

Hele mooie en gedetailleerde How to! Kan bijna niet fout gaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Motormuus »

Nu heb ik een 650 uit 2004 als ik hem in z'n neutraal zet hoor ik ook wat rammelen zodra ik de koppeling inknijp is het weg. Hier en daar las ik over een terugroep actie. Is dat voor mijn motor ook het geval? Heb hetzelfde ooit bij een Honda gehad en daar kon ik heel makkelijk een lager vervangen. Zonder de koppeling er helemaal uit te halen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One SV met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Het wisselen / technische aspect ben ik niet heel bang voor, maar wil ook meteen de platen en veren vervangen á 150 euro.
+ die 350 excl. shipping en taxes word me ff te gek.

Past een probleemvrije 2004 of dl650 niet op de 1000?

En hoe zit het met de TL1000?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door PDvD »

Ik ben erg benieuwd naar heel veel foto's van dit klusje! Mijn platen zitten er ook aan te komen (zijn eigenlijk ketsversleten denk ik).
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Diekstra

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Diekstra »

Ik heb de mijne ook vervangen door een gemodificeerd exemplaar uit de US, vlak voordat ik naar de Noordkaap vertrok. Zeker geen spijt van gehad! Ondanks dat ik mijn motor kocht met ca. 16d km op de teller schudde hij al behoorlijk, na de aanpassing is het een compleet andere fiets geworden.
Kosten zeker waard en goed te doen voor een niet ervaren monteur (al moet je wel handig zijn en dit durven oppakken.) mijn info vooral van de buitenlandse forums gehaald, uiteindelijk dit Word document als stappenplan gebruikt, aangevuld met info uit het WPH ed.
http://schreven.net/dl1000/Clutch_Baske ... ement.docx

Foto's heb ik ook, heb er 86 gemaakt tijdens (de)montage :)
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Hoi ik heb een suzuki v-strom dl 1000 uit 2004.Mijn koppeling rammelt ook maar in ze vrij hoor ik ook wat en als ik de koppeling in knijp dan is het weg.Heeft dit dan ook met de koppeling te maken ?
Als ik een gemodificeerde koppeling wil halen kan dat dan ook in nl of moet ik in het buitenland kijken ?
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

In NL zijn er volgens mij geen korfen te koop.
UK of USA wel.

Schijnt toch wel erg veel voor te komen, als ik de spullen had dan was ik een "handeltje" begonnen :schater:

ik ben ook toe aan een gemodificeerde korf maar heb er ff het geld niet voor...
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Oke thanks .
Ik ga hem waarschijnlijk naar usa sturen om hem daar te laten modificeren.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt »

Ik zou em laten rammelen. Mn strom staat nu 98dkm en hij rommelde al toen ik haar kocht met 24dkm in oktober 2011. Heb em ooit met mn dealer los gehaald en bekeken, wat speling, die het gerommel veroorzaakt. Tijdelijke oplossing was zwaardere veren in de koppeling. Hielp voor 1000km.
En nu rij ik nog gewoon met de orginele koppeling.
Gr. Chiel
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

oke maar is de modificatie in Amerika niet goed dan ?
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt »

Geen ervaring mee. Maar wat is buiten het gerammel om het probleem? Goed het is soms irritant maar meer ook niet bij mij.

Heb hier op t forum ook ergens gelezen dat je het probleem ook zou kunnen oplossen door ergens wat vast te lassen meende ik.
Weet zo ff niet waar t huis van gemaakt is, maar t meeste kan ik wel lassen, alluminium, staal en rvs. Van magnesium zal ie wel niet gemaakt zijn maar ook dan is er vast wel iemand die het kan.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Er zijn 2 problemen: het lager heeft te veel speling en er zit of ontstaat ruimte tussen de veren.

Dat heeft 2 mogelijke gevolgen:
Je hoort wat ratelen en hebt verder geen last, of de motor gaat bokken en je moet met een iets ingeknepen koppeling rotondes of bochten door, zoals in mijn geval...

Of dit aan de rubbers in het achterwiel ligt heb ik nog niet gecontroleerd. Zo niet dan is het de korf en ben ik de sjaak...

Uk en usa doen hetzelfde, lager er uit, gat iets groter maken, precisie lager er in en iets met de veren/korf zelf waardoor het geheel speling vrij word.

Uk is volgens mij iets goedkoper.
Als het alleen rammelt zou ik het lekker zo laten, als je niet fatsoenlijk de bocht door kan zou ik onderzoeken en er evt iets aan doen.
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Oke duidelijk ik heb net de boel uit elkaar liggen en tot mijn verbazing mist er een tonnetje van het lager
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Afbeelding
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Cplegt »

@ Sanscorp, dan is het toch nog steeds niet heel moeilijk?

Koppelingskorf inklemmen in de draaibank, lagergat vergroten, groter lager erin. Ff overleggen met een lagerspecialist (zit in Hengelo OV).
En bij de veren kun je er wel wat op lassen vermoed ik.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Het klopt dat er 1 naaldlager niet in zit, dat is iets wat je in elke korf tegen komt.

Ik heb geen draaibank en ken ook nienand..
Ik weet niet welk lager er in moet, ik weet ook niet wat er vastgezet en/of gemodificeerd moet worden..

Ik vermoed ook niet dat die kerels in de uk en usa dit niet prijs willen geven. Maar kan het altijd vragen! Ze zeggen er weinig op te verdienen en dat het allemaal laybour is.

Dus als we samen iets kunnen maken / regelen dan kunnen we een heleboel mensen blij maken.
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Heb jij de website van uk voor mij heb net reacties terug uit Amerika maar daar komen de kosten op 354 dollar

Heb nu in Amerika de vraag gesteld Hoe ze het doen ben benieuwd
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Heeft iemand nog een oude basket over ?
het liefst het nieuwe type.
Ik wil hem is open maken en kijken of ik hem kan modificeren.
In America geven ze niet prijs Hoe ze het doen maar heb wel een filmpje gevonden hoe ze hem open halen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Iron Horse »

Ik heb ooit weleens gelezen wat de modificatie inhield. Maar die info schijnt verdwenen te zijn. Ken je dit draadje? Daar staat behoorlijk wat info.Of deze? Deze laatste is degene die ik bedoelde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Ja had ze al gezien maar heb nu foto's waar op te zien is wat er wordt gemodificeerd alleen zou graag een koppelingshuis willen hebben ook wel genoemd basket zodat ik kan proberen of mij dit lukt.
Dus mochten er mensen zijn die er een over hebt zou ik graag die willen hebben om het te proberen.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een korf, maar dat is lastig te vinden.
Overigens zouden ze vanaf 2006 pas gemodificeerd waren.

De meeste sloperijen gooien ze weg omdat ze bijna altijd versleten zijn.

Zoals ik eerder zei: zonder precisielager en andere onbekende modificaties ga je het probleem niet verhelpen. Er is veel info te vinden naar niet alles.. de "shim mod" waarbij je er een ring tussen propt is niet voldoende. Ik kreeg laatst ook een bericht van iemand die voor mij ging kijken voor een korf. Al zou ik hem alleen maar als statiegeld inleveren, ze zijn ongeveer 35 euro waard bij inlevering.

Dit is sowieso nog een link:
http://www.vibefreev.com/

275 pond excl. statiegeld, 30 pond terug.

Duurt ongeveer 3 dagen excl. verzend tijd.

Ik ben bang dat ik er wel aan moet geloven, maar vind het zo wel wat prijzig.
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Ja ik ook jammer dat niet in Nederland lukt heb de mijne nu naar Amerika gestuurd. Thanks voor de link.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Was je met verzenden goedkoper uit naar amerika dan?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 10-10-2014, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Er naar toe verzenden was 35 euro de modificatie 285 dollar.
En over de invoer rechten naar Amerika betaal je na genoeg geen belasting weet niet hoe dat in uk uk.
Op terug weg zette ze de waarde op 100 dollar om zo weinig mogelijk belasting te betalen.
Heb ook een filmje gezien hoe ze het in de uk doen na dat filmpje heb ik besloten om hem toch naar usa te sturen.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Ze kunnen de waarde net zo goed nog lager zetten voor een tweedehands onderdeel ;) betaal je helemaal geen invoerkosten.

Maar zo ver ben ik zelf helemaal nog niet gekomen mey uitzoeken, ik wacht tot er sneeuw ligt.. wat ik goed vond aan de uk is dat ze eerst de nieuwe sturen en je dan pas de oude opstuurt. Weinig downtime en kleinere kans dat je vergeet hoe het zat gemonteerd.

Wat is de reden in het proces dat je voor usa gekozen hebt?

En wellicht dat er nog iemand hier is die deze winter actie wil ondernemen, dan kunnen we de verzendkosten delen?
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Oke dat wist ik niet.
De man aan het post kantoor had me deze info gegeven.
De reden dat ik voor Amerika heb gekozen, is omdat daar naar mijn mening wat professioneler over kwam.
Jacco02

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Jacco02 »

Hou voor de zekerheid toch maar 50 euro apart :wink: Ik heb ook mijn koppeling in Amerika laten doen en mocht mooi 50euro douane kosten betalen O:-) Maar het is het zeker waard. Je Krijgt er een zoveel fijnere motor voor terug :worship:

@sans:
Naar Amerika sturen is goedkoper 8)
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

Telt flink op bij elkaar, wat was je in euro's nou kwijt incl. 2x verzenden?
Jacco02

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Jacco02 »

Ik had het Exchange Program gedaan dus dat is zoizo even duurder, maar alles bij elkaar:
€351,27 voor de koppeling en verzenden van Amerika naar mijn huis.
€45 douane kosten
€20 verzendkosten oude koppeling naar Amerika (precieze bedrag weet ik niet meer)
-€95 terug gekregen van de verkoper na dat hij mijn oude koppeling weer ontvangen had.

Dus totaal 321.27 euro

Dus zelfs met de douane kosten is het goedkoper dan naar Engeland te sturen.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

ja precies, dus in eerste instantie 446,27 en dan 95 terug.

ik kan niet "even" 450 euro missen :frusty:
En ik meen me te herinneren dat verzenden 35 euro was.

Ik heb tot nu toe ook 0 succes gehad met mijn zoektocht naar een gebruikte korf behalve dan dat vage contact wat ik heb gehad.. :frusty:
Niemand heeft die dingen, heb ondertussen echt al 25 bedrijven gemaild.
Jacco02

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Jacco02 »

Ik heb ook een jaar ebay in de gaten gehouden zonder succes..
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Sanscorp »

ik twijfel of ik die kerel van de whatsapp nog een bericht zal sturen :roll:

Is er iemand in de omgeving Venlo die hem evt. op zou willen halen?
Dan maak ik van te voren 20 euro + onkosten + 6,95 verzendkosten over...
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Thanks J
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Even een update na twee weken na verzending heb ik mijn clutch basket weer terug.

Ziet er goed uit.
Heb voor verzending 35 euro betaald en voor de modificatie en terug sturen € 275,50 betaald. Hoefde geen invoer kosten te betalen
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Eikie »

Niet twijfelen en gewoon doen dus :duim:
Nu de montage en het resultaat nog even laten weten :worship:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Iron Horse »

Daniel schreef:Heb voor verzending 35 euro betaald en voor de modificatie en terug sturen € 275,50 betaald. Hoefde geen invoer kosten te betalen
Dan heb je mazzel gehad want het had er best op in gehakt. Boven de 150 euro (uit een niet EU land) moet je namelijk wel invoerrechten plus BTW betalen. Had je dus zomaar 100 euro extra kunnen kosten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Daniel

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door Daniel »

Ja zal ik zeker doen .
Het schijnt dat je op gebruikte onderdelen die uit Nederland komen geen invoer rechten hoeft te betalen maar ze zijn daar wel onduidelijk in dus ja zeker een beetje mazzel
YellowWee

Re: rammelend koppelingshuis

Bericht door YellowWee »

Hoi,

Lijkt me raar dat je op een product wat in Nederland is gekocht invoerrechten moet betalen.

Mischien een brief in de doos doen waarop je duidelijk vermeld dat het om een orgineel Nederlands product gaat, dat ter reparatie is verzonden naar het buitenland???


Heb zelf het idee dat mijn koppelingshuis ook rammelt.
Als ik de koppeling in knijp dan is het 'extra' geluid bij het blok weg.
Dat gaat wel varvangen worden onder de gar#ntie, blokje heeft er net 20000 op staan.

Iemand een idee wat een orginele kost?
Mischien kan ik de kosten delen en er een gemodificeerd exemplaar op laten zetten.


Gr
Plaats reactie