Carter-bescherming L2
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Carter-bescherming L2
Heeft al iemand een "echte" carter-bescherming (skid-plate) op de L2 ??
- ik bedoel een echte metalen plaat om de carter te beschermen en niet de "onderkuip" van plastic.
Ik vond op de GIVI-site het volgende;
http://www.motolife.nl/contents/nl/p33265.html
- op het plaatje zie je de olie-koeler van de L0
- maar volgens de verder beschrijving is hij voor het 2012 model..
- ook kan ik niet goed zien, hoe hij aan d evoorkant bevestigd is
Richard.
- ik bedoel een echte metalen plaat om de carter te beschermen en niet de "onderkuip" van plastic.
Ik vond op de GIVI-site het volgende;
http://www.motolife.nl/contents/nl/p33265.html
- op het plaatje zie je de olie-koeler van de L0
- maar volgens de verder beschrijving is hij voor het 2012 model..
- ook kan ik niet goed zien, hoe hij aan d evoorkant bevestigd is
Richard.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Carter-bescherming L2
Sorry hoor maar dan vind ik de plastic-versie toch mooier dan dit stuk aluminium van € 186,=RichardA schreef:Heeft al iemand een "echte" carter-bescherming (skid-plate) op de L2 ??
- ik bedoel een echte metalen plaat om de carter te beschermen en niet de "onderkuip" van plastic.
Ik vond op de GIVI-site het volgende;
http://www.motolife.nl/contents/nl/p33265.html
- op het plaatje zie je de olie-koeler van de L0
- maar volgens de verder beschrijving is hij voor het 2012 model..
- ook kan ik niet goed zien, hoe hij aan d evoorkant bevestigd is
Richard.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Carter-bescherming L2
Dat ben ik helemaal met je eens Peter
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Carter-bescherming L2
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: Carter-bescherming L2
Ben het met de reacties eens : de plastic versie is mooi, maar is GEEN carter-bescherming;
- het zit ten eerste om het blok heen aan de voorkant; niet van onder
- het bied volgens mij geen enkele bescherming tegen steen(en) of iets raken
M.a.w.: voor elke "all"-road kun je carter-bescherming krijgen, maar heb er nog geen een gezien met een plastic versie....
Ik vraag me wel af, of ik die SW-plaat kan monteren als de Suzuki kap er ook op zit;
- de SW-plaat hang er meer onder, waar de platic "bescherming" niet komt
Richard
- het zit ten eerste om het blok heen aan de voorkant; niet van onder
- het bied volgens mij geen enkele bescherming tegen steen(en) of iets raken
M.a.w.: voor elke "all"-road kun je carter-bescherming krijgen, maar heb er nog geen een gezien met een plastic versie....
Ik vraag me wel af, of ik die SW-plaat kan monteren als de Suzuki kap er ook op zit;
- de SW-plaat hang er meer onder, waar de platic "bescherming" niet komt
Richard
Re: Carter-bescherming L2
SW Motech maakt de accessoires voor Suzuki. Waarmee ik wil zeggen dat de SW Motech skidplate de officiele Suzuki skidplate zal zijn. Dus Suzuki NL (Nimag) zou moeten kunnen zeggen of de combinatie van bellypan en skidplate gaat.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Carter-bescherming L2
Welke suzuki kap bedoel je eigenlijk?RichardA schreef: Ik vraag me wel af, of ik die SW-plaat kan monteren als de Suzuki kap er ook op zit;
- de SW-plaat hang er meer onder, waar de platic "bescherming" niet komt
Richard
Je gaat toch geen 2 carterbeschermingen monteren of zie ik dat verkeerd?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: Carter-bescherming L2
@Silverstrom,
Gisteren een proefrit wezen maken en nog eens goed de "onderkuip" bekeken;
- het is inderdaad een "onderkuip" : dat stuk plastic bied geen enkele bescherming voor off-road
-- als ik een L2 zou kopen, zou ik echter wel een onderkuip erbij nemen : staat mooi
- ben bang dat er geen bevestigings-ruimte meer is om nog iets van een plaat onder het carter te bevestigen....
Dan de L2 zelf;
- rijd fantastisch : stuurt strakker en (nog) makkelijker dan de oude
- afwerking ziet er veel beter uit
Maar;
- het is nu meer een straatmachine dan een allroad geworden
- naast het (tegenvallende) bedrag dat ik moet bijbetalen, is ook het veranderde karakter voor mij een minpunt
-- let wel; was het inruil-bedrag meer naar mijn aanname geweest, had ik hem zonder meer ingeruild
- als ik er vanuit ga dat de L2 GEEN allroad meer is, komen meer straatfietsen in aanmerking......
- OF : ik moet ergens anders (ander merk) gaan kijken voor een allroad
- toen ik van de proefrit terug kwam stond er een TransAlp naast de L2 : toch meer het model waar mijn voorkeur naar uit gaat
-- om die zelfde reden vond ik de Triumph Tiger tegenvallen : een TE sportieve motor
- OF : ik rijd mijn (nu 3 jaar oude) helemaal op en ik kan wel zeggen, dat ik dat met heel veel plezier zou doen
Richard.
Gisteren een proefrit wezen maken en nog eens goed de "onderkuip" bekeken;
- het is inderdaad een "onderkuip" : dat stuk plastic bied geen enkele bescherming voor off-road
-- als ik een L2 zou kopen, zou ik echter wel een onderkuip erbij nemen : staat mooi
- ben bang dat er geen bevestigings-ruimte meer is om nog iets van een plaat onder het carter te bevestigen....
Dan de L2 zelf;
- rijd fantastisch : stuurt strakker en (nog) makkelijker dan de oude
- afwerking ziet er veel beter uit
Maar;
- het is nu meer een straatmachine dan een allroad geworden
- naast het (tegenvallende) bedrag dat ik moet bijbetalen, is ook het veranderde karakter voor mij een minpunt
-- let wel; was het inruil-bedrag meer naar mijn aanname geweest, had ik hem zonder meer ingeruild
- als ik er vanuit ga dat de L2 GEEN allroad meer is, komen meer straatfietsen in aanmerking......
- OF : ik moet ergens anders (ander merk) gaan kijken voor een allroad
- toen ik van de proefrit terug kwam stond er een TransAlp naast de L2 : toch meer het model waar mijn voorkeur naar uit gaat
-- om die zelfde reden vond ik de Triumph Tiger tegenvallen : een TE sportieve motor
- OF : ik rijd mijn (nu 3 jaar oude) helemaal op en ik kan wel zeggen, dat ik dat met heel veel plezier zou doen
Richard.
Re: Carter-bescherming L2
Als je van een strom naar een transalp gaat, kan dat wel eens lelijk tegenvallen.
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: Carter-bescherming L2
Ik heb alleen maar 'n keer gezeten op zo'n ding, nog nooit gereden;
- ik vond hem toen "te klein" : een te lage zit
- de V-strom zat gewoon beter (en kwam uit alle testen ook beter naar voren)
Waar het om gaat, dat het model (allroad) me meer aanspreekt dan een straatmachine.
Richard.
- ik vond hem toen "te klein" : een te lage zit
- de V-strom zat gewoon beter (en kwam uit alle testen ook beter naar voren)
Waar het om gaat, dat het model (allroad) me meer aanspreekt dan een straatmachine.
Richard.
Re: Carter-bescherming L2
Gewoon lekker op je K9 blijven doortuffen dan. Ben wel benieuwd wat jouw definitie van "allroad" is, als de L2, transalp en tiger daar niet aan voldoen. Kun je niet beter enduro gaan rijden?RichardA schreef:Ik heb alleen maar 'n keer gezeten op zo'n ding, nog nooit gereden;
- ik vond hem toen "te klein" : een te lage zit
- de V-strom zat gewoon beter (en kwam uit alle testen ook beter naar voren)
Waar het om gaat, dat het model (allroad) me meer aanspreekt dan een straatmachine.
Richard.
Grtz
Olaf
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Carter-bescherming L2
Hey RichardA
Je geeft zelf al antwoord op je mijmeringen:
"OF : ik rijd mijn (nu 3 jaar oude) helemaal op en ik kan wel zeggen, dat ik dat met heel veel plezier zou doen "
Maar pas op, dat kan wel eens erg lang gaan duren ( ivm de kwaliteit ), maar je houd centjes in
de broekzak
Je geeft zelf al antwoord op je mijmeringen:
"OF : ik rijd mijn (nu 3 jaar oude) helemaal op en ik kan wel zeggen, dat ik dat met heel veel plezier zou doen "
Maar pas op, dat kan wel eens erg lang gaan duren ( ivm de kwaliteit ), maar je houd centjes in
de broekzak
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Carter-bescherming L2
Als je dan toch meer allroad en offroad wil doen, en de transalp ziet als alternatief voor een L2,dan komt mischien ook wel de yamaha xt660 tenere in aanmerking. En de bmw800gs in adv trim, al is die wel duur.
Spooky Action At A Distance !
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: Carter-bescherming L2
All,
Een motor-keuze is natuurlijk erg persoonlijk en heeft (denk ik) weinig te maken hoe je werkelijk rijd...
- waarom neemt iemand een chopper, of een buikschuiver ?
- en als je een buikschuiver hebt, mag je dan alleen racen, of mag je ook rustig toeren ?
n.b.: denk dat 99.9%van alle SUV's niet van de weg af komen.
Zo ook mijn strommetje : gekocht vanwege;
- heerlijk sturen / toeren
- "ruige" uiterlijk (of is hij lelijk?)
Is (buiten de V-strom Adventure in de Eifel) nooit van de weg af geweest.
- ben wel benieuwd waar MacReal mee komt met zijn allroad-rit
Ik heb wel een aantal foto's gevonden van een L2 met carterplaat : http://www.stromtrooper.com/dl650-2012/ ... hread.html
- maar wil dat eerst in real-life zien, voordat...
Inmiddels echter besloten voorlopig nog even door te rijden....(wachten op het M-model ?? )
- met het huidige inruil-voorstel, zou hij over 3 jaar 0 waard zijn : alles wat ik dan nog terug krijg is dus pure winst
- daarbij heb ik hem precies zo als ik hem hebben wilde (uitvoering) en rijd ik met veel plezier rond
- ik gebruik nu m'n centjes voor een nieuwe jas en helm (Nolan N104 of Schubert C3)
- en dan heb ik nog een hele boel over om die tank vol te gooien en onderweg een terrasje aan te doen
- en of ik nu een K9 of L2 heb; daar istie toch voor bedoeld toch ?
Richard
Een motor-keuze is natuurlijk erg persoonlijk en heeft (denk ik) weinig te maken hoe je werkelijk rijd...
- waarom neemt iemand een chopper, of een buikschuiver ?
- en als je een buikschuiver hebt, mag je dan alleen racen, of mag je ook rustig toeren ?
n.b.: denk dat 99.9%van alle SUV's niet van de weg af komen.
Zo ook mijn strommetje : gekocht vanwege;
- heerlijk sturen / toeren
- "ruige" uiterlijk (of is hij lelijk?)
Is (buiten de V-strom Adventure in de Eifel) nooit van de weg af geweest.
- ben wel benieuwd waar MacReal mee komt met zijn allroad-rit
Ik heb wel een aantal foto's gevonden van een L2 met carterplaat : http://www.stromtrooper.com/dl650-2012/ ... hread.html
- maar wil dat eerst in real-life zien, voordat...
Inmiddels echter besloten voorlopig nog even door te rijden....(wachten op het M-model ?? )
- met het huidige inruil-voorstel, zou hij over 3 jaar 0 waard zijn : alles wat ik dan nog terug krijg is dus pure winst
- daarbij heb ik hem precies zo als ik hem hebben wilde (uitvoering) en rijd ik met veel plezier rond
- ik gebruik nu m'n centjes voor een nieuwe jas en helm (Nolan N104 of Schubert C3)
- en dan heb ik nog een hele boel over om die tank vol te gooien en onderweg een terrasje aan te doen
- en of ik nu een K9 of L2 heb; daar istie toch voor bedoeld toch ?
Richard
Re: Carter-bescherming L2
Nieuwe optie beschikbaar, van Givi:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7565
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Carter-bescherming L2
En maar ca. € 100,=
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Carter-bescherming L2
Ziet er goed uit, lijkt ook daadwerkelijk te beschermen. Is deze er ook in het zwart?
Gr, Franc
Gr, Franc
Re: Carter-bescherming L2
Geen idee. Niet te zien op de site. Wel makkelijk te monteren, afgaande op de instructies.
(Even terzijde: Givi heeft het gamma blijkbaar stevig uitgebreid, want ze hebben nu ook alu koffers ala SW-Motech, mét binnentassen, én met optionele tassen voor bovenop de koffers,)
(Even terzijde: Givi heeft het gamma blijkbaar stevig uitgebreid, want ze hebben nu ook alu koffers ala SW-Motech, mét binnentassen, én met optionele tassen voor bovenop de koffers,)
Laatst gewijzigd door Leville op di 18-12-2012, 20:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Carter-bescherming L2
Smaken blijken (gelukkig)weer eens te verschillen.....
Wat een onooglijke badkuip zeg
Wat een onooglijke badkuip zeg
Re: Carter-bescherming L2
Suzuki heeft vanaf dit jaar ook zo'n aluminium "frietpan" , op de Adventure-versie.
Lijkt op die van SW Motech, maar die kan niet samen met de middenstandaard van Suzuki, en die van Suzuki zelf wel, heb ik van ze begrepen...
Lijkt op die van SW Motech, maar die kan niet samen met de middenstandaard van Suzuki, en die van Suzuki zelf wel, heb ik van ze begrepen...
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Carter-bescherming L2
Ik heb deze van SW motech, deze past perfect met de middenbok van SW motech
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Carter-bescherming L2
Puig heeft voor de V-Strom 650 (L2-L4) een mooie oplossing.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Carter-bescherming L2
Mooi, maar of z'n stukje kunststof echt beschermd...
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Carter-bescherming L2
Mooi ? Hmm .... smaken verschillen duidelijk. Wat een KLONT.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3