Achterband loopt leeg

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Sander_strom
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Eindhoven

Achterband loopt leeg

Bericht door Sander_strom »

Nu ik een km of 900 op m'n nieuwe 650a heb zitten merkte ik vandaag dat de bandenspanning achter opeens ipv 36 psi (vanmorgen koud gemeten) 22 psi is na een rit van een 150km.

Ik merkte afgelopen week dat ie wat leger was, heb m opgepompt naar 36 psi en de volgende ochtend zat er nog hetzelfde in.

Door te rijden gaat ie dus leeg.. En rap ook. Iemand een idee? Bel iig maandag ff voor de 1000km beurt met de dealer, maar ben benieuwd... Wellicht heeft t ook iets met nieuwe banden te maken?
't gas zit toch rechts he?
Harry_D

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Harry_D »

Check het ventiel eens, met een beetje zeepsop? Misschien dat die even schoon gemaakt of vervangen moet worden?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Frank »

Kijk maar eens goed of er geen spijkertje of schroefje in de band zit... had ik ook.. oppompen kon ik weer een paar dagen rijden.. bleek ook een schroefje te zijn...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Sander_strom
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Eindhoven

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Sander_strom »

En er zit idd een schroef in...

Eh... eruit draaien of laten zitten en naar de dealer?
't gas zit toch rechts he?
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Frank »

Als je hem laat zitten, kun je er nog (voorzichtig) mee naar de dealer rijden... :) (deed ik)..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Ebrostrom »

Nu sluit hij nog een beetje af. Dus lekker laten zitten. Als je m eruit haalt heb je zeker n gat.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Sander_strom
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Eindhoven

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Sander_strom »

En namens de portemonnee moest ik ff vragen of die band naar de stort kan...?
't gas zit toch rechts he?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Stroompje »

Dat kan je overlaten aan de dealer.........als hij op een"goede" plek zit is hij misschien te redden met een plug van binnenuit!!
Als je dat dan ook zelf wil.
Zelf heb ik op 1 keer na, de band laten vervangen.
Maar ja de laatste keer reed ik gelijk 3 tegelijk in, een kram en een spijker........ :x :shock: :frusty:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Eikie »

Schroef eruit draaien, kauwgum in het gaatje doen en de schroef er weer indraaien. Oppompen en op je gemak naar huis of naar de bandenboer rijden. Tenminste, dat heb ik een keer gedaan.
Sindsdien heb ik een setje veters (prop) onder m'n zadel liggen...
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Sander_strom
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Eindhoven

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Sander_strom »

Ik denk dat ik het metzeler-topic maar eens ga doorspitten dan...
't gas zit toch rechts he?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Soesko »

Als er een schroef in zit dan is waarschijnlijk de band nog wel te repareren. Ik heb vorig jaar in Spanje een achterband lek gereden en die is gerepareerd door de dichtsbijzijnde motorboer. Ik heb er daarna nog duizenden kilometers mee kunnen rijden en band bleef goed op spanning. Je zou kunnen vragen of de band gerepareerd kan worde,
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Iron Horse »

Gewoon een veter erin, kan hij nog tig kilometers mee. Hangt uiteraard wel van de plaats en de grootte van de schade af. Zijn ook veel discussies over of je dat wel of niet moet doen, maar ik blijf erbij dat die meestal commerciële belangen dienen zolang de schade niet op een risicovolle plek zit. Maar dat moet je zelf maar beoordelen. Ik heb er zelf goede ervaringen mee en heb niet het gevoel dat ik m'n leven ermee op het spel zet. Als je een Hayabusa zou rijden dan zou ik het nog wel even overdenken, maar met een V-Strom en normaliter in Nederland niet boven de 140 km/h zou ik niet weten waarom niet. Voordeel, je kunt het ook eenvoudig zelf voor weinig doen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Marc lw
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 29-08-2012, 21:13

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Marc lw »

ik heb e ook al een jaar een veter in de achterband zitten,tussen het profiel.
en vrijdag ga ik een 3 daags ritje maken door Duitsland,ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat.

en anders kan dit ook nog http://www.rhinotire.com/
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 24-08-2014, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Bacchus »

Ook ooit een spijker in mijn zo goed als nieuwe band gehad.
Ik hoorde dat officieel wordt aangeraden de band te vervangen. Mijn dealer gaf echter aan dat het vaak gerepareerd kan worden.
Gezien het een nieuwe band was en de plaats veilig genoeg is deze gerepareerd. Rij er al een aardige tijd mee rond zonder enig probleem.
Kosten: enkele eurootjes voor de veter.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door PDvD »

Band weg, een prop is een noodreparatie! Een prop in een autoband dat kan best want die band wordt altijd vlak belast omdat het een plat loopvlak heeft. Een motorband heeft een rond loopvlak en ondergaat dus bij bochten continu andere spanningen. Weg ermee dus!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Sander_strom
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:45
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Eindhoven

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Sander_strom »

Na 2 avonden een band opgepompt te hebben naar 36 PSI en de volgende ochtend op 15 PSI terug te zien ff de ANWB gebeld (jaja, eindelijk na al die jaren abo-geld betalen heb ik ze ook eens gebeld).
Onder het motto, die gast doet dit dagelijks, en ik niet, heeft hij de schroef van een cm of 5 eruit getrokken. Een groot gat erin, prop erin, morgen naar de dealer rijden en een nieuw bandje eronder.

ik dank u voor alle tips, trucs en aanwijzingen! ;)
't gas zit toch rechts he?
Gebruikersavatar
SN0Wman
DL650 berijder
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24-08-2013, 14:29
Mijn motor is een: was een Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door SN0Wman »

PDvD schreef:Band weg, een prop is een noodreparatie! Een prop in een autoband dat kan best want die band wordt altijd vlak belast omdat het een plat loopvlak heeft. Een motorband heeft een rond loopvlak en ondergaat dus bij bochten continu andere spanningen. Weg ermee dus!
Ah ben ik niet met je eens hoor. Wat jij noemt is een veel gehoord argument van dealers/verzekeringen/bandenboeren en goh wie hebben er belang bij om een nieuwe band te verkopen...

Niet alles valt te repareren met een prop/paraplu, maar ook ik heb op mijn vorige motor nog duizenden km's gereden met zo'n ding erin. Zat een mooie nagel in mn band, gaatje van een halve mm?? Data paraplutje heeft aan de binnenkant een schijf van 5cm doorsnede zitten... Dat vliegt echt niet ineend door dat gaatje heen hoor. Maar goed, vereiste is wel dat het een mooi rond gaatje zonder scheurtjes is, anders heb je idd kans op een klapband. Een goede dealer kan dat echt wel beoordelen...
Groeten,
Rudy
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Iron Horse »

Klapband lijkt me al helemaal niet aan de orde, in het ergste geval loopt de band heel langzaam leeg. En als een veter er goed in is gezet kan die er met geen mogelijkheid uit geslingerd worden. Er zit namelijk meer materiaal binnenin de band dan in het rubber. Een parapluutje is al helemaal geen probleem. Maar meningen blijven hierover altijd verdeeld.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Bacchus »

Zoals al eerder vermeld. Mijn dealer gaf ook aan dat de plaats van de prop (zoals ze het hier noemen) van belang is.
Vond het zelf onnodig een nieuwe band te kopen terwijl de oude net nieuw was. Veiligheid boven alles natuurlijk, maar onzin om veel geld uit te geven als het gewoon nog veilig te repareren is. Ik rij al geruime tijd en vele kilometers er mee rond. Geen verlies van lucht.

Ook in mijn autoband zit een prop, ook hier al vele (duizenden) kilometers zonder enig probleem.

Laat je dealer even kijken en oordelen of het veilig genoeg is.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door De Graaf van Salland »

Ik weet dat ik reageer op een oud bericht, maar ik heb nu net hetzelfde probleem:
In mijn (behoorlijk) nieuwe Anakee 3 achterband zat een klein spijkertje, waardoor ‘ie langzaam leeg liep.

Ik ben met de losse velg + band inmiddels al 5 adressen langs gegaan (in Dronten) en niemand wil ‘m repareren.

Weet iemand een geschikt adres, ergens in Flevoland?
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Stroompje »

:shock: waarom niet...... denk ik dan. Omdat ze het niet veilig konden repareren....?
Als dat zo is dan zou ik er niet verder mee durven rijden :!:
Dealer in B'veld heeft er voor mij al verschillende van binnenuit gerepareerd..... die kunnen het iig.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door De Graaf van Salland »

Tja... een soort angst of zo?
Of gewoon een nieuwe achterband willen verkopen?

Bedankt voor ‘t antwoord, maar Barneveld is mij iets te ver weg.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door F2ride2001 »

Ik heb zo'n set met een dropveter en lijm standaard bij me.
Bij 4000km een lekke achterband gehad door schroef erin. Zelf een dropveter erin gezet en vervolgens de band opgereden met tot 24500km.
Het kan dus best.

Marc
TL1000 forever
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door RedStrom »

Hier ook.
Maar wacht even op Dyrck.
Die weet vast een adresje in Flevoland.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door De Graaf van Salland »

F2ride2001 schreef: do 18-04-2019, 20:51 Ik heb zo'n set met een dropveter en lijm standaard bij me.
Bij 4000km een lekke achterband gehad door schroef erin. Zelf een dropveter erin gezet en vervolgens de band opgereden met tot 24500km.
Het kan dus best.

Marc
Ik heb ook zo’n set. Maar het gaatje is miniskuul. Als ik zo’n dropveter er in wil zetten, moet ik eerst’t gat groter maken. Dan kan het karkas van de band beschadigen. Dus liever niet.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Calimero »

Wat is het ergste dat kan gebeuren wanneer je met de ruimer die bij zo'n bandenreparatieset zit het gat wat groter maakt en vervolgens met de veter het gat dicht? Een nog steeds leeglopende band misschien?
Je Strom is geen supersportmachine die 300 km/h kan. Wat zou een door een ruimer beschadigd karkas kunnen veroorzaken? :roll:

Het verbaast me dat je wel een reparatieset hebt, maar dat je deze eigenlijk niet durft te gebruiken. Of zou je een groter gat wel gerepareerd hebben? Ook dan heb je kans op een 'beschadigd karkas'!
Persoonlijk zou ik de band met een veter repareren en daarna voorzichtig een proefrit maken. Merk je geen rare dingen en blijft de band op spanning dan zou ik de band gewoon oprijden.
In het verleden heb ik meerdere keren op deze manier een achterband gerepareerd en nog nooit heb ik daarna problemen met de band ondervonden.

Aan jou de keuze, en durf je een reparatie niet aan dan moet je gewoon een nieuwe band kopen en je verlies voor lief nemen. :?
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Eikie »

Je zou bij een bandencentrum kunnen vragen of ze de reparatie voor je uit willen voeren. Met een veter of evt met een parapluutje. Ik ben alleen bang dat ze liever een nieuwe band verkopen en aankomen met een lulverhaal dat de prop/veter een noodoplossing is. Zelf meerdere malen in mn motorleven lekgereden en altijd met een veter onderweg gerepareerd. Daarna de band gewoon opgereden.

Als je dan bij het bandencentrum de prop uit je oude band wilt halen moet je goed je best doen.

Succes met je keuze.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Pébé
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
Mijn motor is een: V-Strom 650
Woonplaats: Waalwijk

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Pébé »

Gewoon aan de binnenkant plakken : goed opruwen en een autoplakker erop. Het gaatje wordt niet groter dus harder lekken doet ie zeker niet :D .
Bij autobanden al 5 x gehad zonder problemen!
Gebruikersavatar
De Graaf van Salland
DL650 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door De Graaf van Salland »

Motorcentrum Emmeloord heeft m’n band (voor een klein bedrag) gerepareerd, door een plakker aan de binnenkant te zetten.
Ik realiseer me dat dit niet zal lukken voor alle gaten. Maar ik had een piepklein gaatje, in (vrijwel) het midden van het loopvlak. En dat is (m.i.) goed te plakken.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
Hessel
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Hessel »

de angst voor die veters moet je ook niet overdrijven.
ik ben eens terug gereden vanuit zwitserland met een veter in de achterband...
de eerste paar honderd km rustig aan gedaan maar toen gewoon normaal tempo....
als je zo n ding goed plaatst met flink wat smurry dan komt ie er echt niet meer uit.
thuis heb ik wel de band vervangen...
Schepstrom
DL1000 berijder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 05-01-2018, 14:26
Mijn motor is een: V-Strom DL1000A L6
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Schepstrom »

Ook mijn achterband heeft wat opgepikt en loopt langzaam leeg. Zag vanochtend iets wat op metaal leek in de band zitten en weet uit ervaring :evil: dat je die beter op z'n plek kan laten zitten en naar de dealer rijden.
Zaterdag een afspraak gemaakt om te kijken wat er in de band zit en na reparatie er meteen wat Ride-on ingooien (iets met een kalf en een put). Hoop dat het met een plakker opgelost kan worden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door RedStrom »

Ik heb mijn voorband een maand lang voor iedere rit opgepompt. Ik kon er net een dag op rijden zo.
En ik ging hem toch al vervangen.
Het ventiel bleek bij een zeepsoptest de oorzaak te zijn.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Marc lw
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 29-08-2012, 21:13

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Marc lw »

Bij de action hebben ze bij de fietsafdeling van die spuitbusjes voor lekke banden...niet duur en werkt perfect
bij meerdere auto banden gebruikt en bij een V-strom achterbandje.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door RedStrom »

Tegen lekke banden als bescherming, of voor lekke banden om ze te repareren als ze lek zijn?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Schepstrom
DL1000 berijder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 05-01-2018, 14:26
Mijn motor is een: V-Strom DL1000A L6
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Achterband loopt leeg

Bericht door Schepstrom »

Plakker is een paraplu geworden maar alles is nu weer dicht en ride-on voor en achter. Even inrijden op de binnenwegen want de eerste kilometers trilt het wel maar dat was met een 5-tal kilometers verdwenen. Even doortrekken naar de 150 op de snelweg was daarna ook geen probleem. Nog even gemeten vandaag en band is mooi op spanning gebleven.
Plaats reactie