Benzinetank

Plaats reactie
Amato

Benzinetank

Bericht door Amato »

Normaal rijdt ik 400km en dan tanken. Gaat er zo'n 19 a 20 liter bij. De laatste tijd al 3 keer stil gestaan met 320 km op de teller. Bij de benzinepomp gaat er dan hooguit 19 liter in. Volgens mij is de tank 22 liter groot. Waarom kan ik die laatste drie liter niet meer gebruiken. Is er een soort van reserve die ik niet meer aanspreek .
Heeft iemand dit ooit meegemaakt ?
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Benzinetank

Bericht door Bozobin † »

Het eerste wat in mij opkomt: Aanzuigbuis benzinepomp, losgeschoten of lek geraakt.
Let wel, ik heb daar geen ervaring mee.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Benzinetank

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb een keer de tank leeggereden om te kijken hoeveel benzine er daadwerkelijk in ging. Lopend naar de pomp en er ging niet meer in dan 20.7 liter. Heb dit toen ook hier geplaatst. Blijkt dat er in de tank benzine achterblijft. Iron Hors heeft hier toen een foto van geplaatst, met uitleg. Kan dit zo snel niet meer terug vinden. Maar 3 liter is wel een beetje veel.

Gevonden: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... tankinhoud

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Benzinetank

Bericht door Wullebolle »

Jamaar, wanneer stop je met vullen?
Als het vulpistool vanzelf afslaat?
Doe je dan nog wa extra bij tot de onderrand van de vuldop?
Laat je de lucht er dan wat uit en doe je er nog wat bij tot de benzine net boven de ring onderin het vulgat komt? (zo doe ik het altijd)
Staat de moto op de middenbok of de zijpoot?
Al samen scheelt dit toch al een liter of drie ...

Mijn record is 21.5 en er zat nog wat in ...

btw is 320 voor 19 liter niet wat veel voor een 650?
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Benzinetank

Bericht door R.Vanmeegen »

Ik doe tijdens het tanken altijd schudden met de motor. Gaat er toch gauw een paar liter extra in :duim:
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Benzinetank

Bericht door Ebrostrom »

Wullebolle schreef:Als het vulpistool vanzelf afslaat?
Doe je dan nog wa extra bij tot de onderrand van de vuldop?
Laat je de lucht er dan wat uit en doe je er nog wat bij tot de benzine net boven de ring onderin het vulgat komt? (zo doe ik het altijd)
Staat de moto op de middenbok of de zijpoot?
Idd helpen deze items zeker.
Brandstof bruist bij het vullen, hierdoor slaat het pistool eerder af.
Rechtop zetten vult ook de rechterzijde vd tank.
Wullebolle schreef:is 320 voor 19 liter niet wat veel voor een 650?
Wss bedoel je weinig ;-)... Maar Dat ligt er echt aan hoe hard je natuurlijk rijdt. Met de ECR2013 in de stromende regen en schemer rolde ik met max 350km op de dagteller op de gasdampen en koppeling gelukkig nog net n tankstation binnen (de motor was al afgeslagen!). Ik had net voor en bij de start de start vd ECR in Nijverdal getankt. Er ging meer in dan 21l en had er alleen de route en een deel van de terugreis mee gereden.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Amato

Re: Benzinetank

Bericht door Amato »

Deze discussie gaat de verkeerde kant op. Ik wil duidelijk maken dat ik sinds een paar maanden mijn motor helemaal stopt na een 18 liter verbruikt te hebben en ik mijn tank niet meer helemaal leeg rijd. Er blijft een liter of 3 a 4 achter die ik in het verleden wel kon gebruiken. Het maakt me niet uit hoeveel erin kan en hoe zuinig. Waarom mis sinds kort die liters. Zit er een of ander elektronische reserve in die nu geen signaal meer krijgt.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Benzinetank

Bericht door John007 »

Volgens mij zit er een filter in de tank en misschien is die wel wat verstopt.
En "rommel" blijft altijd onderin zitten.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Benzinetank

Bericht door Ebrostrom »

Daarom zit het slangetje naar de motor toch nooit helemaal op het diepste punt maar net iets hoger. Dan moet er toch wel aardig wat troep in zitten denk ik, wat natuurlijk wel mogelijk is. Heb je m vaak lang stilstaan? Verschraalde benzine? Als hij wat verstopt zou zitten kun je je ook afvragen hoe en waarom de eerste 18l wel gebruikt kunnen worden....en als dat al moeilijk zou gaan moet TS t ook merken tijdens het rijden. ik geloof niet dat dat t geval is maar zit er mss een deuk in de tank? Dat kan de inhoud ook verkleinen.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Benzinetank

Bericht door Cplegt »

Heb een zelfde soort probleem gehad met mn honda, john007 heeft mogelijk gelijk. In mn honda zitten twee benzine pijpjes, 1 hoge voor normaal gebruik en een lage, voor de reserve benzine.

Maar ik heb ooit de benzine pomp uit een dl gehaald, en kan me niet voor de geest halen of er daar ook twee op zaten.
Mocht het wel zo zijn, dan volstaat het om beide pijpjes ff door te blazen met een compressor vanuit de binnenkant. Ff de pomp uit de tank schroeven ..
Gr. Chiel
V-for-Herman
Berichten: 292
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Benzinetank

Bericht door V-for-Herman »

Kan het zijn dat je brandstofpomp normaliter een signaal afgeeft wanneer je tank leeg is, en dat dus je brandstofpomp een verkeerd of te vroeg een signaal afgeeft wanneer hij bijna leeg is en je nog een 3a4 liter hebt?
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Benzinetank

Bericht door Iron Horse »

Zover ik het op tekening en uit de beschrijving van het WPH kan beoordelen (en dat blijft wat vaag) heeft het brandstofniveau geen invloed op het wel of niet functioneren van je brandstofpomp. Ik zie wel dat er 2 verschillende dingen zijn die gaan over lage en hoge druk. Hoe dat bedoeld is weet ik (nog) niet. Maar ik zie er ook niet direct de oorzaak van in die de TS bedoelt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-for-Herman
Berichten: 292
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Benzinetank

Bericht door V-for-Herman »

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat als de indicator reserve gaat aangeven de brandstofpmp een signaal krijgt om een hogere of andere soort druk op te gaan bouwen om de brandstof toch te leveren.
En als daar wat fout gaat, dat signaal dus, de pomp op "tilt"slaat en niet meer werkt?
Na het tanken krijg i het reserve signaal niet meer en de pomp werkt weer naar behoren?
Heb geen verstand van electronica maar probeer ff simpel mee te denken.
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Benzinetank

Bericht door Iron Horse »

Zo dacht ik ook ongeveer, maar kan het ook (nog) niet logisch beredeneren met behulp van het schema.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Benzinetank

Bericht door PDvD »

Hmmm vreemd allemaal. Ook al heb ik een 1000, in Frankrijk toch echt een keer 21,5 liter erbij kunnen gooien.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
V-for-Herman
Berichten: 292
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Benzinetank

Bericht door V-for-Herman »

Is de oorzaak al gevonden Amato?
V-Strom Bj.2010
Amato

Re: Benzinetank

Bericht door Amato »

Is nog niet gevonden. Het antwoord van V-for-Herman klinkt me wel als een logische verklaring. Ik zal toch naar de monteur moeten om dit voor te leggen.
Wordt vervolgd.
FastLoe

Re: Benzinetank

Bericht door FastLoe »

Zit de ontluchting van je tank niet gewoon verstopt. Dat zorgt voor een lager druk (onderdruk) in je tank als je hem (bijna) leegrijdt en daardoor krijgt de pomp een lager zuidruk en dus ook een lagere persdruk. Misschien net te laag om het systeem van sap te blijven voorzien.
Roundlet

Re: Benzinetank

Bericht door Roundlet »

hey,
had jij t probleem gevonden. Ik heb namelijk dat hij rond de 300 km al gaat knipperen dat hij leeg is. En dan gaat er ongeveer 15 a16L in. Nogal een verschil met 22L lijkt mij.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Benzinetank

Bericht door Ebrostrom »

Wat gaat knipperen? Bij mij (650) knippert het tanksymbool met nog zo'n 90 km te gaan. Het laatste blokje begint daarna mee te knipperen als nog zo'n 60 km te rijden is. Bij mij komt dat eerste dus overeen met 16-18l.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Roundlet

Re: Benzinetank

Bericht door Roundlet »

naar mijn weten, maar moet ik volgende keer even beter kijken, gaan ze te gelijk knipperen. Net nog getankt met 320km en zo`n 16.8 L.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Benzinetank

Bericht door Iron Horse »

Als ze meteen gelijktijdig gaan knipperen klopt dat niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Benzinetank

Bericht door Ebrostrom »

Idd. Bij mij altijd netjes na elkaar en afhankelijk v m'n rijgedrag en snelheid wisselen de tussenliggende kms wel eens .... :-) bij ECR2013 in de stromende regen snel thuis willen zijn was dat slechts 15-20km maar normaal netjes zo'n 30km tussen beide signalen. Met t knipperende blokje zit er vaak nog wel rond de 3l in.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Roundlet

Re: Benzinetank

Bericht door Roundlet »

ik heb hem nog niet leeg gereden, maar komt van de week wel. Maar 3l als het laatst blokje knippert? bij mij doet hij dat dus rond de 17L. Dan zou ik toch nog 5 L moeten hebben.
Waar zou dit door kunnen komen?
Plaats reactie