Tip voor warm weer

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Tip voor warm weer

Bericht door Fogel »

Forumleden,

Het was heerlijk warm weer de afgelopen week. Zelfs zo warm dat het een klamme boel werd. Ik heb daar een ideaal ondergoed voor gevonden van Craft: L1 Ventilation. Een lange onderbroek, voor over je gewone, en een shirt met lange mouwen. Het is van superflexi strech materiaal en houdt de huid droog. Vandaag gereden met zo'n 29 graden in mijn zware lederen pakkie en geen centje pijn! Super gewoon.

Ik zag vandaag al weer veel te veel rijders zonder beschermende kleding. aiaiai!

Fogel

ps. Dit is geen sluikreclame, dit moest ik gewoon met jullie delen
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Wils

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Wils »

Ik heb een jaar of 14 geleden bij div. motorzaken al eens het idee naar voren gebracht om thermo kleding te gaan verkopen... :mrgreen:
Maar niemand zag daar heil in....tegenwordig zijn ze wakker geworden...en zie je overal craft shítrs liggen en eigen merk van motorport
Het merk Odlo vind ik betere coolmax ondergoed hebben....vooral de lange coolmax onderbroek, die gemaakt is van flinterdun materiaal is een ideaal ding om onder je leren motorbroek te dragen... en de s´hirts van Odlo waren de eerste die op de markt kwamen die geen zweetlucht kreeg na het dragen... perfect materiaal...
Omdat ik vele jaren met div. sporten ben bezig gewest en daar heel veel goede ervaringen met thermo ondergoed heb op gedaan...
Toen ik ging motor rijden ben ik gelijk dat zelfde ondergoed gaan gebruiken...omdat vooral met warme dagen als je overdag gezweten hebt...en dan terug moet rijden terwijl het afgekoeld is buiten...draag je dan katoenen kleding word het klam en voelt het koud aan..... terwijl Thermo kledeing heel snel opdroogd en je lichaam altijd warm houd... :-)}
Dgr

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Dgr »

Goede tip!
Heb zelf ook een stel Craft shirtjes, rijdt inderdaad prettiger :-)}
Zijn daarnaast ideaal om mee te fietsen
Brambo.650

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Brambo.650 »

Fogel schreef:Forumleden,

... ideaal ondergoed voor gevonden van Craft: L1 Ventilation...
Ik heb dit toevallig vorige week ook gekocht en afgelopen zaterdag gedragen tijdens een rit van 460 km. Het is mij erg goed bevallen. Absoluut geen last gehad van zweet oid en het draagcomfort bevalt goed. Ik ga hier veel plezier aan beleven over 5 weken in de Dolomieten.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Frank »

Fogel schreef: ps. Dit is geen sluikreclame, dit moest ik gewoon met jullie delen
Kun je er eens een internetadres bij doen? Want ik kom op Google zoveel tegen, maar geen Craftsite...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Silverstorm »

Frank schreef: Kun je er eens een internetadres bij doen? Want ik kom op Google zoveel tegen, maar geen Craftsite...
voila
http://www.craft.se/
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Frank »

Merci! Zie nu dat ze het ook bij Motoport.nl verkopen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Wils

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Wils »

Bij de meeste outdoor-winkels hebben ze Odlo-Craft en andere merken liggen...
Ook bij de sportzaken vooral waar Hardloopkledeing word verkocht hebben ze het ....
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Fogel »

Wat een leuke reacties! Wils is echt een trendsetter.
@Wils: het duurt altijd een paar jaar voordat de meute het in de gaten begint te krijgen! ;-) tot die tijd ben je roepende in de woestijn.
@Brambo: Check idd, ik heb ook plannen voor warmere streken en keek een beetje tegen die hitte op, maar na afgelopen weekend niet meer!
@Frank: yep, die van mij komen bij Motoport vandaan
@Dgr: dankjewel voor de fietstip, werkt dan natuurlijk ook goed

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Korsan

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Korsan »

In Motoplus 13 staat een artikel over een vest die je paar minuten in water moet leggen en die daarna tot max 15 graden lager gaat als buitentemp. Het heet Hyperkewl en kost ong 57 euro. Zie voor meer info www.techniche-europe.com
Positieve beoordeling in het artikel.
Afbeelding

6531 HyperKewl™ Ultra Sport Vests
Pull-over w/mesh ventilation panels and scoop neck; ideal for runners and cyclists
Comfortable, quilted nylon outer with HyperKewlTM polymer embedded fabric inner, water-repellant nylon liner, and black cotton-poly elastic trim
Hi Viz Lime with SIlver trim, Royal Blue with SIlver trim, Silver with Silver trim, Black with Silver trim
XS, S, M, L, XL, 2XL, 3XL
Custom sizes available
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Fogel »

@Korsan,
Goede tip, ik had er van gehoord, maar wist niet meer goed het product heette en waar het te krijgen was.
Bedankt!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Brambo.650

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb die hyperkewl vorig jaar gezien bij Ton. Werkte perfect zei hij. Zo goed dat hij het zelf is gaan verkopen.

Wellicht een PB aan Tonmjk59 voor meer informatie.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Stroompje »

Ik kreeg er gisteren een nieuwsbrief..... over van onze dealer en ik krijg denk..... heel veel spijt dat ik er geen heb de komende 3 v-stromdagen in de tropische Eifel................. :roll:
We doen het wel met coolmaxjes.... :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Tip voor warm weer

Bericht door RvGS »

Klopt Heleen, ik ga ook voor de coolmax en zekerheid dan maar iets warmer . . . maar het bericht wat er onder staat in de nieuwsbrief is weer van het kaliber dat je het er nog warmer van krijgt :cry:

=>Prijsverhogingen Suzuki motoren.
Afbeelding
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Tip voor warm weer

Bericht door RedStrom »

Een net wat ik zocht topic.
Ben zelf net 3 weken aan het rijden. Geen ervaring met kleding.
Weet wel dat ik het eerder snel te warm heb dan te koud. En droog vind ik ook wel prettig.
Deze week ook nog gereden. Ik ga niet zoals je ook ziet in korte broek, t-shirt en slippers op de motor met achterop een vriendin die nog minder aanheeft.
Ik heb een 3 lagen Macna jas. En bijpassend broek, maar daar kan het weer/wind membraam niet uit. Uit de jas wel.
Ik heb gewone onderbroek aan en een shirtje (Nike) dat ik bij fitness en rpm gebruik. Speciaal daarvoor.
Tijdens het rijden gaat het allemaal wel. Jas kan stukje open en ventilatie helpt echt.
Als ik de jas uit doen zitten mijn korte mouwen opgerold en ben ik zweet ik vooral op onderarmen, bovenarmen en bovenkant rug.
En natuurlijk de benen, al denk ik soms dat het aan en uittrekken pas echt voor zweet zorgt.

Ik lees nu Craft, Coolmax, Odlo, Hyperkewl.
Dat laatste lijkt me iets voor als ik eerst een hoop gelezen heb om dit forum. Zitten geen mouwen aan. Zweet op de armen?
Wat zijn de tips om op te letten bij het kopen?
- lange mouw, korte mouw, lange broek, korte broek
- onderhoud
- meer dan 1 set
- helpt lange onderbroek ook beter dan alleen maar mijn Macna broek met membraam en gewoon ondergoed
- welk merk
- waar

Andere vraag is: zijn die doorwaai jassen en broeken echt veel beter?
Mijn jas is nu ook al een beetje een doorwaai jas zo met 2 lagen er uit.

Deel jullie ervaring met mij ajb.
:bye: :-)}

ps: ik kom geen Craft L1 Ventilation tegen bij Motoport?

ps: ook als ik op de gewone fiets zit of de hond uit laat is het ook warm. Niet in motorpak natuurlijk. Alles is relatief :mrgreen:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Fogel »

@Redstrom,

Ik weet niet welke Motoport je bent geweest maar in Uithoorn verkopen ze gewoon die Craft spullen. Ik dacht dat het model L1 ventilation heette maar dat is het soort ondergoed. Als ik het goed begrepen heb heet het Craft Pro Cool.

Als je het shirt met lange mouwen en de lange onderbroek neemt (wel over de gewone onderboek heen) heb je het beste effect: je zweet wordt optimaal afgevoerd. Het is ook hygiënischer: je motorkleding blijft schoon want je huid zit niet direct op de voering. Geen kleef/plakkerdeplak meer bij uit- en aantrekken. Ik heb 1 setje, want het op de hand wassen is zo gedaan en het droogt idioot snel. Dus kan gewoon volgende morgen weer aan ;-)

Mijn lederen pak is een Evolution jas LJ 1.27 en broek LP 1.57. Ben ik heel tevreden mee. Er zitten namelijk van die mesh stukken in en stroken geperforeerd leer. Superlekker met warm weer + craft ondergoed eronder. Echter als het zo'n 15 graden is, is het pak te koud en draag ik er een Windstopper dun fleesje en windstopper broek onder. Mijn all-road pak is van Difi en heeft allerlei ritsen en flappen die open kunnen maar daardoor is het wel minder veilig als je op de weg rijdt. Het is meer voor het terrein bedoeld. Het is overigens niet zo heel degelijk, al meermalen moeten herstellen, lusjes ritsjes, klittenband etc. Overigens werkt die onderkleding er perfect onder. Als je die regenlaag (zwoel jas als broek) er maar uitlaat met warm weer, want dat is verschrikkelijk. Wellicht zou je een andere broek kunnen nemen, die regenlagen maken het zo benauwd.

Heb helaas geen ervaring met doorwaaispullen maar ik hoor er positieve dingen over.

Succes! Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Wils

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Wils »

Met warm weer is een Coolmax produkt het meest aangenaam onder de overkleding..... alleen speelt natuurlijk ook de kwaliteit van het jack wat je draagt ook een belangrijke rol...
Een jack die wind en water dicht is en geen Goretex heeft zal altijd een zweetjack blijven... het ademt niet of nauwelijks... en zal je lichaam altijd nat worden door zweet...dan is een Coolmax s´hirt toch wel de beste oplossing... maar met een jack (en broek) die ook wat ademen... is het natuurlijk stukken beter...
Daarom draag ik het liefst Leren Motorjack en broek... dat ademt altijd beter dan kunstof- nijlon kleding... en is ook veiliger als je eens een schuiver maakt.... :-)}
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Tip voor warm weer

Bericht door RedStrom »

@Fogel
Craft Pro Cool is bekend, ook in Zelhem. Ik had alleen nog maar op het internet gekeken.
Bedankt voor je tips. Heel nuttig.
Macna kleding schijnt wel beter te zijn dan Difi. Zeggen ze. Ik ga het meemaken.
Ik denk nu aan lange onderkleding en wellicht toch maar een leren broek.

@Wils
Jij ook bedankt. Gaat duidelijk om de combinatie met de overkleding dus.

Is onderkleding alleen in stemmig zwart te krijgen overigens? Bij Motoport is alles zwart.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Wils

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Wils »

RedStrom schreef:@Fogel
Craft Pro Cool is bekend, ook in Zelhem. Ik had alleen nog maar op het internet gekeken.
Bedankt voor je tips. Heel nuttig.
Macna kleding schijnt wel beter te zijn dan Difi. Zeggen ze. Ik ga het meemaken.
Ik denk nu aan lange onderkleding en wellicht toch maar een leren broek.

@Wils
Jij ook bedankt. Gaat duidelijk om de combinatie met de overkleding dus.

Is onderkleding alleen in stemmig zwart te krijgen overigens? Bij Motoport is alles zwart.
het is ook in wit te krijgen....
Odlo heeft het in allerlei kleuren....wit/grijs grijs/donkergrijs/wit... blauw-rood... noem maar op...
eff. googelen naar odlo of craft of new line succes :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Fogel »

@Redstrom:

Off topic: (Zo, net weer terug van 350 Km sturen).
Ik ga denk ik van de herfst ook een nieuw Macna of Dane winterpak aanschaffen. Die Difi was leuk om mee te beginnen maar Macna ziet er veel degelijker uit. (is eigenlijk ook off-topic)

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Jokapo

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Jokapo »

nou heb me Craft shirtje aangehad afgelopen vrijdag met mn goretex jas er overheen. moet zeggen t was al iets minder maar zweette me nogsteeds het rambam. dus heb ik afgelopen weekeind maar de RevIt AirTex aangeschaft. lekker luchtig enige eventuele nadeel is dat ie niet waterdicht is maar ja met dit weer maakt dat toch ook niet uit.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Patrick8888 »

's Zomers gebruik ik mijn zomerpak is van Difi en daar heb ik ook een coolmax shirt en broek onder. En dan de regenoverall mee in de topkoffer.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Granny »

Ik ga binnenkort dit zomerjasje proberen:
Afbeelding

Van Dainese:
http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/ ... &subcat=16

Je kan er doorheen kijken, dus zal wel aardig koel zijn (hoop ik)
Zijn er andere mensen die al ervaring hiermee hebben?
DL 650A K8
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Stroompje »

Geen ervaring met dat jasje maar Granny bedenk wel dat als het 30 en meer graden is........er echt geen koele wind doorheen waait...... :roll:
Dit hebben wij met het V-StromForumEifelweekend maar al te goed ervaren.................pfffffffffff
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Suzie

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Suzie »

Ik zie dat er veel wordt geschreven over jasjes, maar hoe zit het met helm en handschoenen?

Bij de huidige temperaturen dobbert m'n helm op een flinke laag zweet, handschoenen zijn van binnen natter dan de buitenkant na een regenbui.

@Heleen: Ik probeer steeds meer routes te kiezen waarbij ik niet wordt opgehouden door verkeerslichten of blikvolk, ook al wordt de rijwind ook steeds warmer.
Een betere optie is om uit te wijken richting Schotland... Afbeelding(4 t/m 12 augustus)Afbeelding
Compa

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Compa »

Met al zeker 3 dagen een v-strom :schater: + een half uur proefrondje valt me wel op dat zelfs mijn zomerhandschoenen (dezelfde als die de ambulance brommertjes gebruiken, weet het merk zo ff niet) toch wel warm zitten met de handkapjes van de strom ... ben er trouwens zowiezo niet uit of ik die er nog af ga halen ... verder viel me op dat (door andere windstroom) ik het op andere plaatsen op mijn kleding ineens frisser vind (schouders, zwembandjes) terwijl andere punten weer warmer aanvoelen (handen, onderrug en voorkant nek).

Ik heb zelf een Dainese jas+broek, voor mijn werk rijd ik (helaas) met een spijkerbroek eronder maar voor prive is een korte broek prima te doen ;)
Suzie

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Suzie »

compa schreef:Met al zeker 3 dagen een v-strom :schater: + een half uur proefrondje valt me wel op dat zelfs mijn zomerhandschoenen (dezelfde als die de ambulance brommertjes gebruiken, weet het merk zo ff niet) toch wel warm zitten met de handkapjes van de strom ... ben er trouwens zowiezo niet uit of ik die er nog af ga halen ... verder viel me op dat (door andere windstroom) ik het op andere plaatsen op mijn kleding ineens frisser vind (schouders, zwembandjes) terwijl andere punten weer warmer aanvoelen (handen, onderrug en voorkant nek).

Ik heb zelf een Dainese jas+broek, voor mijn werk rijd ik (helaas) met een spijkerbroek eronder maar voor prive is een korte broek prima te doen ;)
Zwembandjes heb ik als 50+ er ook . Vooral rond m'n middel valt ie goed op, zeker wanneer ik in m'n zwembroek aan het water lig :mrgreen:

Wat doe ik nu met m'n helm: maar wat extra gaten in boren voor de ventilatie :schater:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Stroompje »

Suzie schreef:Ik zie dat er veel wordt geschreven over jasjes, maar hoe zit het met helm en handschoenen?

Bij de huidige temperaturen dobbert m'n helm op een flinke laag zweet, handschoenen zijn van binnen natter dan de buitenkant na een regenbui.

@Heleen: Ik probeer steeds meer routes te kiezen waarbij ik niet wordt opgehouden door verkeerslichten of blikvolk, ook al wordt de rijwind ook steeds warmer.
Een betere optie is om uit te wijken richting Schotland... Afbeelding(4 t/m 12 augustus)Afbeelding
Groot gelijk.......mag ik mee?????? :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Suzie

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Suzie »

Stroompje schreef:.......mag ik mee?????? :wink:
Tuurlijk, kan ik m'n Garmin wel thuis laten: jij kent vast als Schotland-expert zo onderhand alle routes wel uit je hoofd :worship:
martin H

Re: Tip voor warm weer

Bericht door martin H »

Motorkleding in de zomer.
Het verbaast me iedere zomer weer wat sommige motorrijders voor kleding aan hebben op hun motor zodra het warm weer word.
Zeker nu de tempraturen deze week enorm op lopen is de verleiding erg groot om iets luchtigs aan te trekken.
Helemaal begrijpelijk want dat doe ik ook.
Alleen wel thuis of als ik met de vrouw in haar auto ergens mee naar toe moet.
Maar niet op de :-)} motorfiets.
Vandaag ook weer op de motor naar Rotterdam omdat parkeren een ramp is in het centrum en ook heel duur.
In de stad zag ik al verschillende motorrijders in een linnen broek, sportschoenen en een T-shirt rijden en dacht wel bij mezelf dat is lekker verfrissend.
Terwijl ik me rot zweette in mijn leren broek,laarzen,zomerjas en zomer handschoenen aan.
Op de rijksweg kwam ik motorrijders tegen die met teenslippers een korte broek en een overhemd met korte mouwen die niet dicht was en als een cape achter hun rug wapperden terwijl we toch met een snelheid van zo`n 110 km per uur reden.
Zouden ze soms denken dat ze door hun cape net onverwoestbaar O:-) zijn als superman.
Ik moet er niet aan denken wat er van ze overblijft als ze met die snelheid of ook met een veel lagere snelheid onder uit gaan.
Iedereen weet dat het niet jouw schuld hoeft te zijn van een valpartij.
Heb het zelf ook twee keer mee gemaakt en was blij dat ik goede motor kleding aan had.
Zelf zit ik te denken om korte motorschoenen te kopen maar voor de rest zit ik nog in dubio.
Spijkerstof met protectie of …….wist ik het maar.
Compa

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Compa »

Die spijkerstofbroeken heb ik bij motozoom staan bekijken, maar was niet kapot (of juist wel?) van de kwaliteit van dat spul ... de protectiefactor is volgens mij ook erg laag

As said in different topic, alleen de handschoentjes en het kraagje vandaag afgehad ... en toen ik thuis was als de sodemieter die jas uit :)
(handschoentjes uit alleen binnen bebouwde kom trouwens ;)
Wils

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Wils »

Voor mij is de keuze altijd erg makkelijk.... :o)
Leer!!!!!!
Heb zelf een leren jack...op maat gemaakt ..... met ventilatiesleuven (kan je uiteraard ook dichtritsen) 2 aan de voorkant en 2 aan de a.kant... met warm weer waait het dan lekker door.... scheelt toch... :mrgreen:
Ook heb ik een leren broek met aan de binnenkant van dat corduramateriaal.... ook lekker luchtig met warm weer ...en toch de optimale protectie en de veilgheid van leer.... bij een evt. schuiver.... :mrgreen:
Heb 3 weken geleden nog een jongen gesproken die onderuit was gereden door een koekblik..... hij had zo'n combi aan .. leer...( toevallig van hetzelfde merk wat ik heb...mjk of zo iets.... :o) )
Is over het asvalt geschoven na de aanrijding...( hij reed zo.n kleine 100 km /u ) het pak was fink beschadigd....net als zijn R6.... maar zelf had hij NIETS ! wel geschrokken uiteraard... maar met een spijkerbroek aan en een zomerjas.... had hij nu waarschijnlijk nog in het ziekenhuis gelegen... :-)}
Dus voor mij is het altijd makkelijk kiezen.... Veiligheid voor alles.... :mrgreen:
:-)}
Viki-650A

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Viki-650A »

Motor-onderkleding: een klein artikel in Promotor 2009 nr 8 oktober pp 26-29: spul van 'coolmax' voor de zomer

In de catalogus van Hein Gericke staan ook verschillende opties p.130:
http://www.hein-gericke.de/katalog/blaettern.php
Laatst gewijzigd door Frank op wo 28-07-2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
V-Roon

Re: Tip voor warm weer

Bericht door V-Roon »

Dit is een perfecte topic voor de warme dagen.
Ook 4 jaar na plaatsen haha
Dus ik geef dit topic ff een push.
Ps: ik heb met uiterste belangstelling dit gelezen en ga het weekend ff een bezoekje aan MotoPort brengen.



Tapatalk met iPhone
Gebruikersavatar
Oussie
Berichten: 170
Lid geworden op: za 28-12-2013, 12:46
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Contacteer:

Re: Tip voor warm weer

Bericht door Oussie »

Idd, juiste moment.

Ik ben na het doorspitten van het web en tests uitgekomen op fuse megalight 200.
Aangekomen bij motozoom adviseert de jongen mij de megalight 140 te nemen voor de zomer, en ook de regenmembraam uit mn jas te halen :oops:
Vandaar dat het zo warm was... Maar rijdend met de fuse 140 ist het onder de ca 22-23 graden te koud!
Ja, trek met deze temp een vestje aan over mn koelshirt.... en ik ben niet echt een koukleum normaal gesproken

Maw, aanrader voor 34,95
Plaats reactie