Rimstriping; laat maar zien

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Rimstriping; laat maar zien

Bericht door RedStrom »

Vandaag eindelijk de Motosticker rimstriping op de velgen geplakt.
Beetje vochtig gemaakt en voorwiel met de hand gedraait. Achterwiel ging wat makkelijker vanwege middenbok natuurlijk.
Maar voor ging best. Al met al uurtje werk.
Hierbij het resultaat. Voor en na (met en zonder flits). In het echt iets witter. Ik heb 4 mm rood reflecterend.
Nog een paar stukken over. Die gaan ook nog ergens op. Op de kuip zit er al 1. Rood op rood. En onder de kentekenplaat 2.
Als ik de mijne laat zien, laten jullie dan die van jullie zien? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Frank »

Mooi hoor.. ik heb hier ook nog steeds een grote enveloppe staan.. maar hoorde dat je minimaal 12 graden moet hebben? Dus wachten we maar tot het voorjaar... :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
de Char

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door de Char »

Ziet er goed uit hoor

voor meer plaatjes zie onderstaand draadje

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=4149
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door RedStrom »

Die temperatuur valt wel mee. Gebruik een beetje warm water. Alleen om vochtig te maken.
Na de tijd even de fohn er op. Ik ben 2 na de tijd gaan rijden en alles bleef zitten.
En dat het voorwiel even met de hand gedraaid moet worden valt ook reuze mee.
E-strommer

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door E-strommer »

Afbeelding
Zwarte reflecterende rimstriping

Elwin :-)}
Wils

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Wils »

Afbeelding
Dat ziet er gaaf uit! :mrgreen:
:-)}
Mantis

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Mantis »

Even een oud topic omhoog halen!

Ik wil graag rim striping aanschaffen, maar ik heb precies enkel nog maar foto's gezien van zwarte velgen met striping... Ik heb namelijk een grijze strom, met zilvergrijze velgen... zijn er mensen die hier al rim striping op hebben aangebracht? En zo ja, welke kleur? (en foto??? :) ). Het hoeft voor mij niet te opvallend (behalve 's nachts dan).

Er zijn naar mijn inzien maar twee mooie opties: toch gewoon zwart reflecterend, of proberen om zilvergrijs reflecterend vast te krijgen, dat dan hopelijk bijna onzichtbaar is.

Iemand ervaring met deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/30872-chaft-ve ... terend.htm ? En staan ze mooi op de zilvergrijze velgen?


Raden jullie trouwens eerder het systeem met de 4 aparte stickers aan, of toch maar de rol + applicatortool?


Thanks!
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Bacchus »

Ik heb een zilver grijze V-strom met zwarte velgen. Zilvere rimstriping erop gehad. maar helaas baggere kwaliteit.
Ziet er zeer netjes uit. IN het voorjaar komt er nieuwe op!

Alleen dat rol-apparaatje is bagger. Bij de loodjes op mijn wiel krijg ik deze niet netjes rond op deze plaats. :(
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Oxi »

Die loodjes kan je eraf laten halen en vervangen voor plakloodjes op de binnenrand van je velg. Dat heb ik ook gedaan voordat ik mijn rimstriping liet plakken. Helaas kiest Suzuki ervoor om velgen/banden te balanceren met loodjes aan de velgrand waardoor in de fabriek al beschadigingen op je velgrand zitten! Gewoon zilveren/zwarte plakloodjes (afhankelijk van velgkleur) zijn echt veel netter! Als je volgende keer banden laat wisselen, vraag dan specifiek om plakloodjes. Die zijn redelijk gebruikelijk tegenwoordig, maar er zijn nog altijd zaken die een loodje om de velgrand klemmen. :frusty:

De velgstriping op een rolletje vind ik maar niets. Ik had het op mijn vorige motor en ondanks de zorgvuldigheid van schoonmaken en plakken was het best een uitdaging om het netjes rond te plakken. Het wiebelde een klein beetje. :/ Gelukkig zag je het alleen van dichtbij. De applicator die meegeleverd was hielp wel hoor, zonder ging het slechter. Als je de keus hebt zou ik rimstriping kiezen dat in vier kwarten rond is gesneden op de goede velgdiameter. Daar heb ik eigenlijk alleen maar goede resultaten mee gezien.

Zelf heb ik nu een custom rimstriping. Elk vlakje is een apart stukje folie, ellende met plakken en ellende met schoonmaken. Maar de looks zijn het helemaal waard vind ik!

Afbeelding

En ja het is allemaal reflecterend :P
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 12-10-2012, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Mantis

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Mantis »

Mooi resultaat bij jou! Met je zwarte motor en zwarte velgen is het wel makkelijker om een mooie kleur te kiezen voor de striping en andere stickers :)
Ik ga eens op zoek naar de 4 kwartjes dan. Meestal worden die wel in set verkocht, dus dan moet je toch 2 sets kopen (17 en 19 inch) en heb je veel strips over... of niet?
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Oxi »

Je hebt een grijze Strom met grijze velgen dus je kunt er elke kant mee op. Kies wel een opvallende kleur anders is het zonde van het geld en het werk. Subtiel werkt bij rimstriping niet, want dan zie je het gewoon niet. ;)

Als je wat kleur hebt in je helm/motorpak of zelfs accessoires van je Strom zou je het daarop kunnen afstemmen. Mijn keuze voor geel komt uiteraard van de gele helm en zwart/geel motorpak.
Mantis

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Mantis »

Dat is het net, overdag hoeft het van mij niet zichtbaar te zijn, ik vind het echter wel leuk (en dan nog eens veilig) dat ze 's nachts zouden reflecteren :)
Mijn pak is volledig zwart, mijn helm zilvergrijs (past bij de velgen... :)), dus het zou dan een 'nieuwe' kleur worden. Toch nog eens nadenken of een opvallende kleur idd ook niet zou passen.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Eikie »

Vandaag de zelfklevende rim-striping er maar eens opgeplakt. Fluitje van een cent met de 'applicator kit'. Kind doet de strijk.
10 minuutjes werk. Het schoonmaken van de velgen voor het opbrengen van de rim-striping kostte meer tijd.
Voor uitleg en prijzen kan je de video op deze site bekijken : http://www.motorsticker.nl/

Afbeelding.Afbeelding.Afbeelding.Afbeelding
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Rongoos

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Rongoos »

Mooi Rene!
Dat ziet er goed uit. Moet ik zelf ook maar eens overwegen.
Leon

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Leon »

T'is wel geen Vstrom, maar wel rimtape....

Met Honda VFR sticker van een Ebay selller uit de UK.


Afbeelding









En yes, ze hebben zo ook voor Vstroms...
http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-VSTROM-W ... 1e669cad6f
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Ebrostrom »

Rimstriping zie ik meestal alleen op zwarte velgen. Ik heb zilvergrijze. ?


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door RedStrom »

Rene, Leon: :duim:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Chopperbiker »

Afbeelding
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Tactical

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Tactical »

Afbeelding
Boarn

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Boarn »

Ik zoek zwarte rimstriping die reflecterend is. Zwart op zwart vind ik toch het mooist.
Ik had 2 rolletjes besteld bij Leertouwer, maar dat reflecteerde totaal niet, dus weer terug gestuurd.
Iemand anders een goed adresje?
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Rimstriping; laat maar zien

Bericht door Eikie »

Zoals eerder bij mijn fotootjes gemeld een paar postjes naar boven : http://www.motorsticker.nl/
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie